SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer
Nädala keskel tegin ca 10 aastat kuklas olnud mõtte teoks ja ostsin endale SAABi.
Leidsin Pärnust enda jaoks sobiva hinna ja kvaliteedi suhtega 9-5 Aero sedaani. Reedel käis masin Troostis ja läbis põhjaliku kotnrolli, mille tulemusel sai ka esimesed asjad tehtud:
Uus õli ja õlifilter (väike tehtniline hooldus)
Ledid parktuledes asendatud hõõgniitidega
Uus jahutusradikas
Parempoole sharniir
Rihmakaitse põhjaplast
PVC klapp
Õhufiltri korpuse puks
Jahutusvedelik uus
Sillastend.
Mõned vähem sõitmist segavad puudused samuti kindlaks tehtud, kuid kuna NV oli soov sõitma minna, jätsoime need järgnevaks nädalaks.
Pean ütlema, et olen autost pehmelt öeldes vaimustatud. Masin ei ole uus (kellal 300000) kuid salongi materjalid ja ergonoomika on lihtsalt teisest klassist (olen omanud seat/audi/skoda uusi ja vanu). Olen nüüdseks läbinud ca 200km pärast Troosti ja iga meeter on toonud naeratuse näole.
Esimese visuaalse asjana tahaksin talveks leida 17'' aero velgi, seejärel teha korda roosteohuga kohad.
Leidsin Pärnust enda jaoks sobiva hinna ja kvaliteedi suhtega 9-5 Aero sedaani. Reedel käis masin Troostis ja läbis põhjaliku kotnrolli, mille tulemusel sai ka esimesed asjad tehtud:
Uus õli ja õlifilter (väike tehtniline hooldus)
Ledid parktuledes asendatud hõõgniitidega
Uus jahutusradikas
Parempoole sharniir
Rihmakaitse põhjaplast
PVC klapp
Õhufiltri korpuse puks
Jahutusvedelik uus
Sillastend.
Mõned vähem sõitmist segavad puudused samuti kindlaks tehtud, kuid kuna NV oli soov sõitma minna, jätsoime need järgnevaks nädalaks.
Pean ütlema, et olen autost pehmelt öeldes vaimustatud. Masin ei ole uus (kellal 300000) kuid salongi materjalid ja ergonoomika on lihtsalt teisest klassist (olen omanud seat/audi/skoda uusi ja vanu). Olen nüüdseks läbinud ca 200km pärast Troosti ja iga meeter on toonud naeratuse näole.
Esimese visuaalse asjana tahaksin talveks leida 17'' aero velgi, seejärel teha korda roosteohuga kohad.
- STR
- Postitusi: 173
- Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
- Asukoht:
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
- Kontakt:
Kas nr märk 102 TJF? Kui nii siis paar aastat tagasi oli sugulase oma. Ise oli Soomes ning sai minu tööks seda "hoida" ning müüa.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2387872
Kõik oli tol ajal OK, ka kere kuigi ta ise kartis, et plokikaas ära ning roolilatt läbi kuna keegi kuskil oli diagnoosinud. Minu arust ainuke imelik asi (kuna endal oli sama mootoriga sama kerega manu aero), kohalt ära minek. Nagu oleks midagi hooratta või siduriga.
Sellel ilmselt vahepeal kuulutuste järgi päris mitu omanikku olnud kuid kuna keegi pole vigu maininud siis eks igaüks neist,ma loodan, ka midagi teinud. Igal juhul auto peaks olema igati hea ning soovin edu !
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2387872
Kõik oli tol ajal OK, ka kere kuigi ta ise kartis, et plokikaas ära ning roolilatt läbi kuna keegi kuskil oli diagnoosinud. Minu arust ainuke imelik asi (kuna endal oli sama mootoriga sama kerega manu aero), kohalt ära minek. Nagu oleks midagi hooratta või siduriga.
Sellel ilmselt vahepeal kuulutuste järgi päris mitu omanikku olnud kuid kuna keegi pole vigu maininud siis eks igaüks neist,ma loodan, ka midagi teinud. Igal juhul auto peaks olema igati hea ning soovin edu !
Jah, tegu tõesti sama autoga!
Tänud info eest! Tundub, et sidur/hooratas on vahetatud. Praeguseks ca 600km kilomeetrit läbitud, osaliselt linnas, seega paigalt võtnud korduvalt ja midagi valesti küll seal ei tundu, sidur võtab ühtlaselt ja mingit libisemist tunda pole. Troostis ka käidi sellega stendis ja tahaks uskuda, et oleks aru saadud, kui midagi väga valesti. Seega loodan, et mingit suuremat üllatust nüüd ei tule. Uuel nädalal bronnitud uus aeg ülejäänud pisiasjade kõrvaldamiseks, palun siis ekstra veel üks väike tiir mu masinaga teha et paigaltvõttu hinnata
Ka roolimissüsteemis ei tundu väga midagi ebanormaalset toimuvat, veermiks vaikne ja tihe. Plokikaane kohta isegi ei kujuta ette, kuidas selle vead võiksid avalduda? Tosooli kadu, õliga segunenud tosool? Pärast radika vahetust on nüüd 2 korda õige pisut tosooli tase langenud, eeldasin ise, et ehk oli süsteemis õhku ja seepärast tekkis õrn kadu. Kui aga plokki voolab, on vist päris suur kulu mind ootamas... Eks aeg näitab.
Tänud info eest! Tundub, et sidur/hooratas on vahetatud. Praeguseks ca 600km kilomeetrit läbitud, osaliselt linnas, seega paigalt võtnud korduvalt ja midagi valesti küll seal ei tundu, sidur võtab ühtlaselt ja mingit libisemist tunda pole. Troostis ka käidi sellega stendis ja tahaks uskuda, et oleks aru saadud, kui midagi väga valesti. Seega loodan, et mingit suuremat üllatust nüüd ei tule. Uuel nädalal bronnitud uus aeg ülejäänud pisiasjade kõrvaldamiseks, palun siis ekstra veel üks väike tiir mu masinaga teha et paigaltvõttu hinnata
Ka roolimissüsteemis ei tundu väga midagi ebanormaalset toimuvat, veermiks vaikne ja tihe. Plokikaane kohta isegi ei kujuta ette, kuidas selle vead võiksid avalduda? Tosooli kadu, õliga segunenud tosool? Pärast radika vahetust on nüüd 2 korda õige pisut tosooli tase langenud, eeldasin ise, et ehk oli süsteemis õhku ja seepärast tekkis õrn kadu. Kui aga plokki voolab, on vist päris suur kulu mind ootamas... Eks aeg näitab.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Mul naabrimees just mõni päev tagasi ütles, et sai sinise müüdud. Ise ostis sinise Aero asemel musta Aero
Krt aga ma imestan, et mul on ka 2001, aga pre-FL. Kas uuem nina mitte 2002 ei tulnud?
Krt aga ma imestan, et mul on ka 2001, aga pre-FL. Kas uuem nina mitte 2002 ei tulnud?
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: P Okt 14, 2018 16:37
- Asukoht: Rakvere
- Auto:
2001 alguse mudel sul ilmselt. Mul on 2001/10 ja facelift juba
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
VIN ütleb ju selgelt et MY 2002, http://saabvin.com/YS3EH45G823019949
STR poolt saadud infole tuginedes ja väikese tosoolikao tõttu lasin Troostis teha CO2 lekketesti, seal midagi imelikku ei leitud. Ilmselt tosooli leke seotud radikavahetusega, õhk võis kuhugi jääda ja siis tasapisi paisupaaki jõuda.
Läbisõidul 303000 (kella järgi) sai tehtud
VVE Simmerling (metall)
Käiguhoovastiku simmer
Uus pidurivedelik
Soonrihma vahetus
CO2 lekketest
Tagumised pidurikettad (eelmine omanik oli pannud tavalise 9-5 omad, PM mulle, kui keegi soovib osta)
Uus aku (Varta 74Ah)
Sel nädalavahetusel SAAB jälle pikema otsa ette võtta ja nautida
Läbisõidul 303000 (kella järgi) sai tehtud
VVE Simmerling (metall)
Käiguhoovastiku simmer
Uus pidurivedelik
Soonrihma vahetus
CO2 lekketest
Tagumised pidurikettad (eelmine omanik oli pannud tavalise 9-5 omad, PM mulle, kui keegi soovib osta)
Uus aku (Varta 74Ah)
Sel nädalavahetusel SAAB jälle pikema otsa ette võtta ja nautida
Viimati muutis maakoer, P Dets 09, 2018 23:26, muudetud 1 kord kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Tagumised pidurikettad peaks ju kõikidel samad olema.maakoer kirjutas: ↑L Dets 08, 2018 10:42STR poolt saadud infole tuginedes ja väikese tosoolikao tõttu lasin Troostis teha CO2 lekketesti, seal midagi imelikku ei leitud. Ilmselt tosooli leke seotud radikavahetusega, õhk võis kuhugi jääda ja siis tasapisi paisupaaki jõuda.
Läbisõidul 301000 (kella järgi) sai tehtud
VVE Simmerling (metall)
Käiguhoovastiku simmer
Uus pidurivedelik
Soonrihma vahetus
CO2 lekketest
Tagumised pidurikettad (eelmine omanik oli pannud tavalise 9-5 omad, PM mulle, kui keegi soovib osta)
Uus aku (Varta 74Ah)
Sel nädalavahetusel SAAB jälle pikema otsa ette võtta ja nautida
- STR
- Postitusi: 173
- Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
- Asukoht:
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
- Kontakt:
Ma arvan, et tasuks üldse see MY rahule jätta ja lähtuda mis annab reaalne Saabi programm VIN koodi järgi.
Vahet pole siis mis pre FL või FL osa sealt välja tuleb. Seda ennegi nähtud, et FL aasta auto on pre FL ja ka vastupidi. Kere järgi on ta siiski uuema ninaga ning facelift. Mis varuosad külge poogitud võib alati lahtine olla.
Vahet pole siis mis pre FL või FL osa sealt välja tuleb. Seda ennegi nähtud, et FL aasta auto on pre FL ja ka vastupidi. Kere järgi on ta siiski uuema ninaga ning facelift. Mis varuosad külge poogitud võib alati lahtine olla.
Aga seda just Cyber ju ütleski, et vaata VINi järgi model year ja osta õige varuosa.STR kirjutas: ↑P Dets 09, 2018 20:04Ma arvan, et tasuks üldse see MY rahule jätta ja lähtuda mis annab reaalne Saabi programm VIN koodi järgi.
Vahet pole siis mis pre FL või FL osa sealt välja tuleb. Seda ennegi nähtud, et FL aasta auto on pre FL ja ka vastupidi. Kere järgi on ta siiski uuema ninaga ning facelift. Mis varuosad külge poogitud võib alati lahtine olla.
Tere!
Nädalavahetusel sattusin taaskord Tartusse ja jõudsin ühtedele siin foorumis müügis olnud velgedele pilgu peale visata. Kõik sobis ja õnneks leidus ka rehvipood, kust laupäeval uued rehvid soetada sai. Tulemus nähtav allpool.
Nädalavahetusel sattusin taaskord Tartusse ja jõudsin ühtedele siin foorumis müügis olnud velgedele pilgu peale visata. Kõik sobis ja õnneks leidus ka rehvipood, kust laupäeval uued rehvid soetada sai. Tulemus nähtav allpool.
- STR
- Postitusi: 173
- Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
- Asukoht:
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
- Kontakt:
Need sobivad sinna alla väga hästi. Omal ajal tal olidki mingid imelikud talve omad mis ka teemas piltidel ning suve omad 9-3 omad.
Praegu väga hästi .
Praegu väga hästi .
Hilinenud update tegemiste kohta:
Ca 30.11.18 ja ls 304000km juures ostetud uued kojameeste harjad valeo silencio "raamiga" ja proovisin esitulede taasatamiskomplekti "Philips" (sai kõvasti parem).
Tõin ka lammarist uue kõrvalistuja istmesoojenduse lüliti, panin külge aga pole väga kindel, et õigesti toimib. Kas keegi oskab öelda, kas istmesoojendus töötab ainult siis, kui andur saab aru, et keegi seal istub (nagu ka turvavöö hoiatus)?
Õlikulu on pisut kõrge, praegu ligi 5000 km peale kulunud ca 1,3 liitrit. Oskab keegi kommenteerida, et kas mind varsti ootab ees rõngaste vms vahetus või on see okei kulu vana turbomootori puhul?
Muidu auto sõidab väga mugavalt ja täidab 100% minu vajadusi nädalavahetustel Tallinna, Tartu ja Pärnu vahet kruiisida .
Ca 30.11.18 ja ls 304000km juures ostetud uued kojameeste harjad valeo silencio "raamiga" ja proovisin esitulede taasatamiskomplekti "Philips" (sai kõvasti parem).
Tõin ka lammarist uue kõrvalistuja istmesoojenduse lüliti, panin külge aga pole väga kindel, et õigesti toimib. Kas keegi oskab öelda, kas istmesoojendus töötab ainult siis, kui andur saab aru, et keegi seal istub (nagu ka turvavöö hoiatus)?
Õlikulu on pisut kõrge, praegu ligi 5000 km peale kulunud ca 1,3 liitrit. Oskab keegi kommenteerida, et kas mind varsti ootab ees rõngaste vms vahetus või on see okei kulu vana turbomootori puhul?
Muidu auto sõidab väga mugavalt ja täidab 100% minu vajadusi nädalavahetustel Tallinna, Tartu ja Pärnu vahet kruiisida .
Kuna elemendid ei ole otse katte küljes, siis käega ei tunnegi kui soojendus töötab. Kui soojendus töötaks ainult siis kui keegi peal istub, siis ju akende kraapimise ajal tool ei soojeneks vaid peaksid ikkagi istuma külma istme peale. Aga minu teada ikka peaks soe tool ootama kui peale kraapimist sisse istud autosse.
Võtan vist jah hoopis õlivahetuse varsti ette, tänud hüva nõu eest.
Üle pika aja istus eile keegi kõrvalistmel ja sain siis lõpuks testida: soojendus toimis kenasti, kui perse istmel laiutas. Ilma koormuseta aga soojendus ei funka, ei tea, kas see on "feature" või bug...
Külmade ilmadega käivitades teeb kett veidi kahtlast häält... seega tuleb hakata kukrut vist kergendama. Lasen enne veel muidugi ekspertidel ka kuulata
Üle pika aja istus eile keegi kõrvalistmel ja sain siis lõpuks testida: soojendus toimis kenasti, kui perse istmel laiutas. Ilma koormuseta aga soojendus ei funka, ei tea, kas see on "feature" või bug...
Külmade ilmadega käivitades teeb kett veidi kahtlast häält... seega tuleb hakata kukrut vist kergendama. Lasen enne veel muidugi ekspertidel ka kuulata
Et sinul on niiviisi, et kui sa paned soojenduse sisse ilma, et keegi peal istuks ja kui 5 minuti pärast keegi sinna tooli peale istub, siis on iste veel täiesti külm?
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Mulle on ka selline mulje jäänud. Panen auto käima ja 5 min pärast ei ole iste oluliselt soojenenud, pigem salongi soojusega. Istud peale ja siis tunned, et mõne mintsaga hakkab soojenema. Võibolla külm ilm ja kokkusattumus.
Täna tehtud ülevaatuse eelne kontroll Autotarvete OÜ-s läbisõidul 307774, tehtud tööd:
Mootoriõli + filter
Summuti sukaga toru
Suunatulede pirnide vahetus (olid heledaks pleekinud)
Lisaks eelmisele teemale, tundub, et ikka läheb kõrvaliste soojaks ka siis, kui kedagi otseselt peale ei istu, lihtsalt väga aeglaselt.
Mootoriõli + filter
Summuti sukaga toru
Suunatulede pirnide vahetus (olid heledaks pleekinud)
Lisaks eelmisele teemale, tundub, et ikka läheb kõrvaliste soojaks ka siis, kui kedagi otseselt peale ei istu, lihtsalt väga aeglaselt.