Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Lõpuks siis originaalmootor kah laiali, päris mitu päeva leotamist ja kordades kõvemat tampimist, et kinni olevaid kolbe lahti saada. Ja ei piisanud kummihaamrist, sellele sai suisa korralik pikkilõhe sisse taotud. Tuli kasutada hoopis saarepuu klotsi ja tõsiselt suurt haamrit. Õnneks tundub, et kõik jäi ellu, midagi nagu ära ei lõhkunud.
Ja taas on katki väntvõlli/kepsu laager, see 2 realine, kus kõrvuti 2 rulli ühe pika asemel. Ju siis mingil ajal kasutati selliseid, aga ei kesta.
Ja üldse tuleb tõdeda, et 50 aastaga on mootorite eluiga tunduvalt paranenud (või pigem viimasel ajal taas kehvemaks muutunud), see auto on sõitnud ju vaid 100KKm (paberid ilusti näitavad), aga mootor peal remonditud (väntvõlli laagrid vahetatud, see vist paratamatu sellisel mootoril).
Ja taas on katki väntvõlli/kepsu laager, see 2 realine, kus kõrvuti 2 rulli ühe pika asemel. Ju siis mingil ajal kasutati selliseid, aga ei kesta.
Ja üldse tuleb tõdeda, et 50 aastaga on mootorite eluiga tunduvalt paranenud (või pigem viimasel ajal taas kehvemaks muutunud), see auto on sõitnud ju vaid 100KKm (paberid ilusti näitavad), aga mootor peal remonditud (väntvõlli laagrid vahetatud, see vist paratamatu sellisel mootoril).
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vahelduseks ajastukohast (kuuekümnendad aastad) autoraadio juttu ka.
Nimelt sain kätte Saabi (ja lennukimärgiga) autoraadio, ainult AM sagedusega.
Tootjaks Bendix mudel 6BSA, siin ta täitsa nimistus (päris huvitav dokument, ei teadnudki, et olemas ka kuubiku kujulisi autoraadioid).
Toodetud 1966 aastal. Üllatav, et keegi siis veel ostis suht kallisse/luksuslikumasse autosse ilma FM alata raadio.
6 transistori, võimendi vaid ühe "Bendix 1859" germaanium transistori baasil (töötab A klassi võimendina, parim heli, kuid väike võimsus).
Ja ta töötab!!! 51 aastat vana, aga keldrikorrusel 3m juhtmega võttis õhtul ca. 10 saatjat välja .
Ainult elektrolüüdid (2 tk. suured must ja hõbedane junn , sisaldavad 2 kondensaatorit mõlemad, võib-olla ka filtrit) peab välja vahetama, must hakkas ülevalt elektrolüüti välja ajama peale raadio pingestamist.
Plaanis on talle FM nähtamatult külge pookida (olen lampraadiotele seda ka varem teinud) ja salanupp kuskile AM / FM ümberlülitamiseks.
Aga kas ma sellele autole ta panen (ikkagi Saabi logod) või panen selle, mis tehasest ostes küljes oli, veel ei tea.
Üks mure ka, valjuhääldaja asukoht selle ajastu Saabis on seni arusaamatuks jäänud, olen netis pilte vaadanud, aga pole leidnud ...
Nimelt sain kätte Saabi (ja lennukimärgiga) autoraadio, ainult AM sagedusega.
Tootjaks Bendix mudel 6BSA, siin ta täitsa nimistus (päris huvitav dokument, ei teadnudki, et olemas ka kuubiku kujulisi autoraadioid).
Toodetud 1966 aastal. Üllatav, et keegi siis veel ostis suht kallisse/luksuslikumasse autosse ilma FM alata raadio.
6 transistori, võimendi vaid ühe "Bendix 1859" germaanium transistori baasil (töötab A klassi võimendina, parim heli, kuid väike võimsus).
Ja ta töötab!!! 51 aastat vana, aga keldrikorrusel 3m juhtmega võttis õhtul ca. 10 saatjat välja .
Ainult elektrolüüdid (2 tk. suured must ja hõbedane junn , sisaldavad 2 kondensaatorit mõlemad, võib-olla ka filtrit) peab välja vahetama, must hakkas ülevalt elektrolüüti välja ajama peale raadio pingestamist.
Plaanis on talle FM nähtamatult külge pookida (olen lampraadiotele seda ka varem teinud) ja salanupp kuskile AM / FM ümberlülitamiseks.
Aga kas ma sellele autole ta panen (ikkagi Saabi logod) või panen selle, mis tehasest ostes küljes oli, veel ei tea.
Üks mure ka, valjuhääldaja asukoht selle ajastu Saabis on seni arusaamatuks jäänud, olen netis pilte vaadanud, aga pole leidnud ...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ühest "inetust pardipojast" sai taas ilus asi.
Originaalmootori (tahan ka selle töökorda saada) karburaator siis, Solex F40BI, väga vähelevinud, Saab 96-l pandi vaid 1965 aastal peale (1966 oli juba 3 karburaatoriga, nii nagu sellel teisel mootoril).
Ja kuskilt ei leia õiget ujuki taseme mõõtu, eelkäial (Solex 40BI) on remondijuhendi järgi 21mm korpuse liitekohast, sellel aga sain 18mm (peal originaalnõel).
Ja üks pilt tihendivabrikust ka.
Originaalmootori (tahan ka selle töökorda saada) karburaator siis, Solex F40BI, väga vähelevinud, Saab 96-l pandi vaid 1965 aastal peale (1966 oli juba 3 karburaatoriga, nii nagu sellel teisel mootoril).
Ja kuskilt ei leia õiget ujuki taseme mõõtu, eelkäial (Solex 40BI) on remondijuhendi järgi 21mm korpuse liitekohast, sellel aga sain 18mm (peal originaalnõel).
Ja üks pilt tihendivabrikust ka.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Portugalist jõudis kohale plokikaanetihend kõigest 29 € eest.
Ja võtsin ka teise mootori kolvid ette (need tunduvad teistsugused, kui esimene mootor, alumisel rõngal pilu), 2x ultraheli pesu ja tulemus selline:
Ühe rõnga olen ka kätte saanud, kui muud tarka teha pole, võtan ise tehtud õhukese kase-puuhaamri, õli ja toksin nigu rähn, hantleid polegi vajagi .
Ja võtsin ka teise mootori kolvid ette (need tunduvad teistsugused, kui esimene mootor, alumisel rõngal pilu), 2x ultraheli pesu ja tulemus selline:
Ühe rõnga olen ka kätte saanud, kui muud tarka teha pole, võtan ise tehtud õhukese kase-puuhaamri, õli ja toksin nigu rähn, hantleid polegi vajagi .
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kolbidelt rõngad käes. Tegelikult ammu juba.
Aga ei suuda otsustada, mispidi teha, kas panna see mootor samamoodi vanade kolbide/rõngastega + silindrite kerge hoonimine, kokku e. nii nagu see teinegi mootor tehtud ja tehes väntvõlli pisut ümber, et saaks kasutada laiemaid laagreid, mida on saada (hind 60.- + vända tegemine) või minna 100% kindla peale ja osta ameerikamaalt uued kolvid + rõngad + kepsud + nõellaagrid + pin-id e. siis pea kõik uus (hind 1000.- + silindrite uude mõõtu tegemine + vända tegemine).
Ja aasta lõpus tuli veel vidinaid + sain kätte ka olematu summa eest originaalraadio ja antenni, nägid isegi paremad välja, kui lootsin, aga raadio ei tööta, samas raadio remondiga saan igati hakkama.
Aga ei suuda otsustada, mispidi teha, kas panna see mootor samamoodi vanade kolbide/rõngastega + silindrite kerge hoonimine, kokku e. nii nagu see teinegi mootor tehtud ja tehes väntvõlli pisut ümber, et saaks kasutada laiemaid laagreid, mida on saada (hind 60.- + vända tegemine) või minna 100% kindla peale ja osta ameerikamaalt uued kolvid + rõngad + kepsud + nõellaagrid + pin-id e. siis pea kõik uus (hind 1000.- + silindrite uude mõõtu tegemine + vända tegemine).
Ja aasta lõpus tuli veel vidinaid + sain kätte ka olematu summa eest originaalraadio ja antenni, nägid isegi paremad välja, kui lootsin, aga raadio ei tööta, samas raadio remondiga saan igati hakkama.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Võtsin kätte, et puhastan ja vaatan, mis olukorras originaalmootori kolvid on, paraku mitte rõõmustavas.
Ühel kolvil rõngaste vahel praod ja üldse kõik kuidagi räsitud/söövitanud + kuidagi äärtes miskid täksimise kohad, seda nagu mina ei teinud lahti lammutades, kasutasin puuklotsi vahel.
Ehk siis ühe mootori kahest vanade originaallaagritega saaks kokku küll aga kaua nad kestavad ... igal pool kirjutatakse, et nad pole just usaldusväärsed.
Seega peab vist ikka palju raha koguma hakkama ja ameerikamaalt täiskomplekti asju ostma.
Originaalmootori kolvid (algupärased tähistuse järgi) olid üldse imelikud, alumisel rõngal on kolvi sisse rauast rõngas sulatatud, huvitav mis mõte sellel veel on, on ju raual ja alumiiniumil erinev soojuspaisumine? Magnetiga proovisin, raud mis raud.
Ühel kolvil rõngaste vahel praod ja üldse kõik kuidagi räsitud/söövitanud + kuidagi äärtes miskid täksimise kohad, seda nagu mina ei teinud lahti lammutades, kasutasin puuklotsi vahel.
Ehk siis ühe mootori kahest vanade originaallaagritega saaks kokku küll aga kaua nad kestavad ... igal pool kirjutatakse, et nad pole just usaldusväärsed.
Seega peab vist ikka palju raha koguma hakkama ja ameerikamaalt täiskomplekti asju ostma.
Originaalmootori kolvid (algupärased tähistuse järgi) olid üldse imelikud, alumisel rõngal on kolvi sisse rauast rõngas sulatatud, huvitav mis mõte sellel veel on, on ju raual ja alumiiniumil erinev soojuspaisumine? Magnetiga proovisin, raud mis raud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Just, rauda peidetakse või sinu puhul ei peideta kolvi sisse just selle pärast, et paisuks vastavalt sellele nagu vaja )
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Võtsin originaalmootori ploki ette, pesin nagu segane, peaaegu sain aastakümneid parkinud õlidest, määretest, tolmust jne. puhtaks. Lisaks kerge silindrite hoonimine, et roostest jne. puhtaks saada.
Tundub mõõtes, et silindrid väga kulunud pole, hulle roostetamise jne rante ka mitte. Kolvid aga kaotanud läbimõõdust ca. 0,1mm (raamatu järgi mõõtes). Kolvi (allääre) ja silindri (keskel) vahele mahtus kuni 0,15mm lehtkaliiber (0,15mm on raamatu järgi maksimaalne lubatud kolvi-silindri vahe, algupäraselt 0,05mm). Nüüd mõõdud teada ja nii ehk naa, kuna need kolvid ei kannata kasutamist, lähen kallima variandi peale ja tuleb ikka ameerikamaalt täiskomplekt tänapäevaseid kolbe + kepsud + pinnid + laagrid ära osta (tuleb seni kallim Saab minu vanade autode seast). Üks kord tegemist ja ehk eluks ajaks.
Plokiga üks jama ka, jahutusvedelik on otsinud teed parempoolse silindri poole, seal on sügavusega ca. 0,2mm rant. Kas parim tee on plokki maha lihvida, et randist jagu saada? Kahjuks ei mäleta, kui kõrgele kolvid käisid, aga vast pole probleemi, uuena plokikaane tihend näiteks 2mm paks. Ja vist tõuseb pisut siis ka surveaste, aga see sama plokk koos kaanega oli kasutusel ka sportversiooni mootoris, kus nagunii oli kõrgem surveaste.
Tundub mõõtes, et silindrid väga kulunud pole, hulle roostetamise jne rante ka mitte. Kolvid aga kaotanud läbimõõdust ca. 0,1mm (raamatu järgi mõõtes). Kolvi (allääre) ja silindri (keskel) vahele mahtus kuni 0,15mm lehtkaliiber (0,15mm on raamatu järgi maksimaalne lubatud kolvi-silindri vahe, algupäraselt 0,05mm). Nüüd mõõdud teada ja nii ehk naa, kuna need kolvid ei kannata kasutamist, lähen kallima variandi peale ja tuleb ikka ameerikamaalt täiskomplekt tänapäevaseid kolbe + kepsud + pinnid + laagrid ära osta (tuleb seni kallim Saab minu vanade autode seast). Üks kord tegemist ja ehk eluks ajaks.
Plokiga üks jama ka, jahutusvedelik on otsinud teed parempoolse silindri poole, seal on sügavusega ca. 0,2mm rant. Kas parim tee on plokki maha lihvida, et randist jagu saada? Kahjuks ei mäleta, kui kõrgele kolvid käisid, aga vast pole probleemi, uuena plokikaane tihend näiteks 2mm paks. Ja vist tõuseb pisut siis ka surveaste, aga see sama plokk koos kaanega oli kasutusel ka sportversiooni mootoris, kus nagunii oli kõrgem surveaste.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Originaalmootorist üks vidin taas ilusaks tehtud, saastast puhastatud, plastosad remonditud, uus kõri ja kaabel. Sellest plokisoojendajast ma loobuda seal ei saa, pole ava millegiga katta. Aga näeb päris edev välja kah.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tuli tuju vahepeal "hobiga" tegeleda. Ei andnud rahu, kui hullusti väntvõll vigastatud on autol peal olnud mootoril. Selleks valmistasin pin-i välja pressimise abivahendi (kaalu põhimõttel, nii vajab polt, millest survet krutin, vähem jõudu). Igavene koletis tuli välja, aga oma töö tegi ära. Pressimise osa ajasin kuumaks ja vees karastasin ära, tundub, et sai tugevam, katki või paindesse ei läinud.
Ja töös nägi asi välja selline (pidevalt jälgides, et pressi ääred sisekülgede vastu ei läheks kriimustama vm.):
Ja tulemused, pin tundub täitsa kena, aga nõelad kandilised ja keps pisut üles sulanud e. rikutud. Lisaks nõela tükid on kuullaagri vahele sattunud ja separaatori puruks teinud.
Kokkuvõttes, kaks vanemat mootori meest on rääkinud, et see mu lahendus oleks pidanud toimima (kas kõrgeid pöördeid talub, see on eraldi teema), aga lõtk peab väga täpne olema jne.
Lisaks olen nüüd kahetaktilise õlide suhtes ka targemaks saanud, isegi täissünteetilist peab kasutama Saabi 2T mootoris 3% bensiinis (pakend ütleb kuni 1%), mina aga kasutasin ca. 1.5%.
Ja töös nägi asi välja selline (pidevalt jälgides, et pressi ääred sisekülgede vastu ei läheks kriimustama vm.):
Ja tulemused, pin tundub täitsa kena, aga nõelad kandilised ja keps pisut üles sulanud e. rikutud. Lisaks nõela tükid on kuullaagri vahele sattunud ja separaatori puruks teinud.
Kokkuvõttes, kaks vanemat mootori meest on rääkinud, et see mu lahendus oleks pidanud toimima (kas kõrgeid pöördeid talub, see on eraldi teema), aga lõtk peab väga täpne olema jne.
Lisaks olen nüüd kahetaktilise õlide suhtes ka targemaks saanud, isegi täissünteetilist peab kasutama Saabi 2T mootoris 3% bensiinis (pakend ütleb kuni 1%), mina aga kasutasin ca. 1.5%.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Originaalmootori vända katkine suur laager ka lahti, alumiiniumist separaator olematuks hekseldatud, nõelad kandilised, kuid samas keps ja pinn rahuldavas seisus. Seal olid nõelad 2 tk. kõrvuti selles laagris.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Täna siis lõpuks saabus "kaugelt maalt" pakike, saab mõlemad mootorid korda.
Raha läks palju, aga loodan et seda tööd enam tegema ei pea, ehk siis peaks kestva asja saama. Kui oleksin originaalkolvid (saanudki aru, kas päris uued/riiulis seisnud) tradera oksjonilt ära ostnud/rohkem pakkunud, oleks üle paarisaja euro odavamalt saanud ...
Ja originaalmootoril (ühe karbussiga) peaks surveaste kah tõusma (samal mootoril, kuid sport versioonil on suurem), nii plokk, kui kaan vajasid korralikku lihvimist.
Eks näis, kas sel aastal mõne tiiru kah jõuab teha.
Raha läks palju, aga loodan et seda tööd enam tegema ei pea, ehk siis peaks kestva asja saama. Kui oleksin originaalkolvid (saanudki aru, kas päris uued/riiulis seisnud) tradera oksjonilt ära ostnud/rohkem pakkunud, oleks üle paarisaja euro odavamalt saanud ...
Ja originaalmootoril (ühe karbussiga) peaks surveaste kah tõusma (samal mootoril, kuid sport versioonil on suurem), nii plokk, kui kaan vajasid korralikku lihvimist.
Eks näis, kas sel aastal mõne tiiru kah jõuab teha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ah mis mesi, Donney ikka (mõttetu kiri, kes neid mootoris ikka näeb), sellelt lehelt sai leitud/ostetud: http://www.tomdonneymotors.com/parts-for-sale/
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Nüüd saab suisa 2 mootorit kokku lappida, vändad tehtud ja teine e. siis originaalmootori plokk puuritud, hoonitud ja pealt siledaks lastud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tasapisi Saab-ki originaalmootor kokku. Paneks teise, e. peal olnud mootori kah kokku, aga ei leia kolbe üles, nii hästi olen ära pannud.
Miski hammastega abivahend sai ka tehtud, et hooratast/väntvõlli kinni hoida.
Miski hammastega abivahend sai ka tehtud, et hooratast/väntvõlli kinni hoida.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Sai pisut leiutamisega tegeletud, nimelt tahaks mootorile kaane peale panna, aga kuis sa roostes polte (toll ja pagan teab mis mõõtudes), seibe jne paned. Tsinkvärviga (isegi kvaliteetse) seekord kah ei tahtnud teha, kuna värv on ikka värv.
Ostsin siis käia, millel ühel pool traat-ketas, päris tõhus teine, kõrgete pööretega, aga ohtlik ka, peab ettevaatlik kasutades olema.
Siis sai ostetud üks odav paarisaja vatine taldlihvija, tagurpidi keeratud ja pott (kaanega) külge pandud, mõte selles, et liivaga uuretest see viimane rooste kätte saada. Tugevat roostet ta võtta ei taha, aga pisikestest pesadest saab jagu, kust traatketas ei võta.
Ja kõige lõpuks elektrokeemiline tsinkija (Tallinna rahval lihtne, vii ämbritäis Vasarasse vm. koht see oli, aga kaugelt suht mõttetu korduvalt edasi tagasi selle pärast sõita ), selle teema loomkatseid proovisin juba eelmisel aastal, aga põhiline, mis mulle ei meeldinud, oli ebaühtlane tsingikihiga kattuvus, kohati ka poorse. Sai siis üks toru tehtud, millele mootor külge aretatud. Ja põhimõtteliselt toimib, aga tahab täiustamist, kuna jäätisekarp liiga nõrk, klaasriidest kate, et vidinad traatvõrgu vahelt välja ei pudeneks, osutus nõrgaks (tihedat traatvõrku ei saa kasutada, kuna siis tsingiga kattub vist ainult võrk, mitte selle sisu) ja ka lahusega peab veel nuputama (äädikat retseptis ei taha kasutada).
Ja tulemus selline, viimasel korral kahjuks pisut klaasriide purunemise tõttu pooled vidinad lasid torust jalga, need tuleb uuesti puhastada ja tsinkida, vedelikus ja karbi põhjas vedeledes tõmbasid mustaks osaliselt.
Ja lõpetuseks, ühe karburaatoriga mootorile sai Rootsist oksjonilt õhupuhastaja ostetud, kahjuks keegi tegelane oli kaanele augud sisse puurinud. Mis seal ikka, traatharjaga puhtaks, Tig keevitusega sulatasin õhukesele plekile vase aukudesse (sidus ilusasti äärega) ja kuna lastud sai tagantpoolt, et teksti mitte rohkem vigastada, siis teiselt poolt tinaga siledaks joodetud ja lihvitud. Asja puänt aga oli selles, et kui ma selle kõigega valmis sain, siis leidsin ma ühest kastist päris õige ühe karburaatoriga õhupuhastaja, no enam ei mäleta, mis kõik aasta tagasi kokku sai ostetud ... See, mis taastasin, oli vanema 96 oma, minu masinale läheb suurem.
Ostsin siis käia, millel ühel pool traat-ketas, päris tõhus teine, kõrgete pööretega, aga ohtlik ka, peab ettevaatlik kasutades olema.
Siis sai ostetud üks odav paarisaja vatine taldlihvija, tagurpidi keeratud ja pott (kaanega) külge pandud, mõte selles, et liivaga uuretest see viimane rooste kätte saada. Tugevat roostet ta võtta ei taha, aga pisikestest pesadest saab jagu, kust traatketas ei võta.
Ja kõige lõpuks elektrokeemiline tsinkija (Tallinna rahval lihtne, vii ämbritäis Vasarasse vm. koht see oli, aga kaugelt suht mõttetu korduvalt edasi tagasi selle pärast sõita ), selle teema loomkatseid proovisin juba eelmisel aastal, aga põhiline, mis mulle ei meeldinud, oli ebaühtlane tsingikihiga kattuvus, kohati ka poorse. Sai siis üks toru tehtud, millele mootor külge aretatud. Ja põhimõtteliselt toimib, aga tahab täiustamist, kuna jäätisekarp liiga nõrk, klaasriidest kate, et vidinad traatvõrgu vahelt välja ei pudeneks, osutus nõrgaks (tihedat traatvõrku ei saa kasutada, kuna siis tsingiga kattub vist ainult võrk, mitte selle sisu) ja ka lahusega peab veel nuputama (äädikat retseptis ei taha kasutada).
Ja tulemus selline, viimasel korral kahjuks pisut klaasriide purunemise tõttu pooled vidinad lasid torust jalga, need tuleb uuesti puhastada ja tsinkida, vedelikus ja karbi põhjas vedeledes tõmbasid mustaks osaliselt.
Ja lõpetuseks, ühe karburaatoriga mootorile sai Rootsist oksjonilt õhupuhastaja ostetud, kahjuks keegi tegelane oli kaanele augud sisse puurinud. Mis seal ikka, traatharjaga puhtaks, Tig keevitusega sulatasin õhukesele plekile vase aukudesse (sidus ilusasti äärega) ja kuna lastud sai tagantpoolt, et teksti mitte rohkem vigastada, siis teiselt poolt tinaga siledaks joodetud ja lihvitud. Asja puänt aga oli selles, et kui ma selle kõigega valmis sain, siis leidsin ma ühest kastist päris õige ühe karburaatoriga õhupuhastaja, no enam ei mäleta, mis kõik aasta tagasi kokku sai ostetud ... See, mis taastasin, oli vanema 96 oma, minu masinale läheb suurem.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Väike täiendus, sai pisut taas Rootsi oksjonilt vidinaid varutud, palju vidinaid kõigest 200.- eest, nüüd peaks kõik vajalik olemas olema, et masin ja 2 mootorit kenaks teha. Ja nagu ikka, mõni vidin osutus paremaks, kui lootsin, veepump ja ilukilbid kehvemaks, kui piltide peal olid.
.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tahtsin mootorile kaane peale panna, mõtlesin, et proovin vana tihendiga igaks juhuks surved ära, polte mitte lõpuni kinni keerates ja oh üllatust, keskmisel silindril oluliselt väiksem surve (7,2 vs täpselt 8,1 äärmised). Mõtlesin, mis ma mõtlesin ... tuli meelde, et unustasin kütusepumba ava kinni panna (vaakumiga/survega läbi keskmise silindri allosa ava kaudu töötab kütusepump), see ei mõjutanud miskit, imelikul kombel oli miski 0,1Bar suurem surve, kui ava lahti, kolvid rõngad kenasti, vänt käib hästi ringi jne. Panin siis ühe teise kaane peale, mis sai oksjonilt ostetud, surved korras ja oh üllatust, 8,1 asemel 9,6, e. rohkem, kui Sport/GT/Sonett masinatel mõeldud (9,0 peaks olema raamatu järgi, neil vända põsed kah teise kujuga). Aga vaatasin siis veelkord originaalkaant ja oh üllatust, keskmise silindri kuju sügavam, mõõtsin veega mahud ära ja ca. 8% erinevus.
Küsisin siis kaugelt maalt targemate käest ja tuleb välja, Saabil meeldis eksperimenteerida klientide peal, nimelt mingil põhjusel tekib selles mootoris detonatsioon kergemini keskmisel silindril ja 65 aasta ülemineku mootoritel (sellel aastal tuli nn. pika ninaga 96 välja, 2T mootoritel plokikaan erinev, radikas kolis ette ja veepump kaane külge, varem oli koos generaatoriga nn. kombo lahendus) prooviti siis nii, et keskmisel silindril väiksem surveaste, ülemises asendis mahud vastavalt 45,2cc äärmised ja 48,8 keskmine. Samas juba 66 aasta masinatel sellest loobuti, mu teisel mootoril sellist teemat pole.
See lisakaan oli ikka räigelt paindes, pildil näha peale sirgestamist ja purunenud kolvi/rõngaste vigastused äärmistel silindritel (tulid tahmakorra alt välja). Sellel kaanel on lisastamp peal, 65 number keskel, kas ka 65 aasta? Ah ja lisaks said pasunad korda ja ilusaks tehtud/värvitud, millegi pärast ühel "häälitsev plekk/sisu" punast värvi originaalis.
Küsisin siis kaugelt maalt targemate käest ja tuleb välja, Saabil meeldis eksperimenteerida klientide peal, nimelt mingil põhjusel tekib selles mootoris detonatsioon kergemini keskmisel silindril ja 65 aasta ülemineku mootoritel (sellel aastal tuli nn. pika ninaga 96 välja, 2T mootoritel plokikaan erinev, radikas kolis ette ja veepump kaane külge, varem oli koos generaatoriga nn. kombo lahendus) prooviti siis nii, et keskmisel silindril väiksem surveaste, ülemises asendis mahud vastavalt 45,2cc äärmised ja 48,8 keskmine. Samas juba 66 aasta masinatel sellest loobuti, mu teisel mootoril sellist teemat pole.
See lisakaan oli ikka räigelt paindes, pildil näha peale sirgestamist ja purunenud kolvi/rõngaste vigastused äärmistel silindritel (tulid tahmakorra alt välja). Sellel kaanel on lisastamp peal, 65 number keskel, kas ka 65 aasta? Ah ja lisaks said pasunad korda ja ilusaks tehtud/värvitud, millegi pärast ühel "häälitsev plekk/sisu" punast värvi originaalis.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vahelduseks soojenduskraanist, võtsin masinalt maha, sest oli teine täitsa kinni. Huvitav vidin teine, tagasisidega vasktoru ja paisuva vidinaga, et ühtlasemat õhutemperatuuri hoida. Tuhnisin netis ja tuleb välja et seda sama kraani kasutasid paljud autod, ka Volvo, Jaguar ning hunnik ameeriklasi, täpselt samasugune, aga sisse/välja torud eri nurga all, Saabiga kahjuks pole sarnaselt. Ja netist saaks kõige (poole)odavamalt Jaguar E III kraani, aga torud vale nurga all.
Seega, kuigi näeb kole välja, taastan olemasoleva. Lammutasin juba lahti (klapp käib toru kaudu välja), kummimembraan täitsa läbi ja korpus meeletult roostes. Aga puhudes klapp enam-vähem peab.
Vajan vaid kummimembraani, kas kellelgi on ideid, mis oleks sarnane sellisele vidinale (vaata pilti), välisläbimõõt ca. 30mm, ava ca. 3,5mm.
Ameerikas neid isegi müüakse (Ranco 1605280), ka ebays, aga siia neid keegi ei taha saata.
Ja panin postitusse netist leitud juhendi kraani remondi kohta ka, ehk mõnel huvitav lugeda, selline kraan oli kasutusel kõigis 95 ja 96 masinates.
.
Seega, kuigi näeb kole välja, taastan olemasoleva. Lammutasin juba lahti (klapp käib toru kaudu välja), kummimembraan täitsa läbi ja korpus meeletult roostes. Aga puhudes klapp enam-vähem peab.
Vajan vaid kummimembraani, kas kellelgi on ideid, mis oleks sarnane sellisele vidinale (vaata pilti), välisläbimõõt ca. 30mm, ava ca. 3,5mm.
Ameerikas neid isegi müüakse (Ranco 1605280), ka ebays, aga siia neid keegi ei taha saata.
Ja panin postitusse netist leitud juhendi kraani remondi kohta ka, ehk mõnel huvitav lugeda, selline kraan oli kasutusel kõigis 95 ja 96 masinates.
.
- Manused
-
- Ranco_Repair_Heater_Valve.zip
- (268.95 KiB) Allalaaditud 158 korda
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Soojenduskraanile ostsin suure silikoonvooliku ja lõikasin sealt tüki vahele. Kuna kraed sellel pole, siis keerasin klapi vardale vindi peale ja panin mutritega, värv vindi vahel. Eks näis, kas hakkab toimima.
Ja peale liivapritsi said kollektorid, sumps ja mootoripadjad värvi selga, Tikkurila Thermal näeb üllatavalt ilus/särav välja, eks näis, mis ta kuumaga teeb. Ja kollektorite jaoks segasin musta ning hõbedase kuumakindla värvi kokku, et õiget halli tooni saada. Ka sellega saab näha, kaua kuuma kannatab, must värv väidetavalt 800 kraadi.
. .
Ja peale liivapritsi said kollektorid, sumps ja mootoripadjad värvi selga, Tikkurila Thermal näeb üllatavalt ilus/särav välja, eks näis, mis ta kuumaga teeb. Ja kollektorite jaoks segasin musta ning hõbedase kuumakindla värvi kokku, et õiget halli tooni saada. Ka sellega saab näha, kaua kuuma kannatab, must värv väidetavalt 800 kraadi.
. .
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tasapisi asjad liiguvad, mootor peal aga nokkimist veel on, siiski varsti saab ka benssu tossutada .
Õiged suure mutriga süüteküünlad ka peal, pidi päris originaalvõtit kasutama.
Ja võrreldes neid kahte mootorit, sisselaske kinnitused erinevad (3 karburaatorit vs 1 karburaator) e. ei saagi sellele mootorile edevat 3 karburaatorit paigaldada.
Lisaks on gaasivarras kah pikem, alles nüüd avastasin, et teise mootori paigaldamisel on originaal lühemaks lõigatud ja kokku keevitatud, tuleb ise uus teha.
. .
Õiged suure mutriga süüteküünlad ka peal, pidi päris originaalvõtit kasutama.
Ja võrreldes neid kahte mootorit, sisselaske kinnitused erinevad (3 karburaatorit vs 1 karburaator) e. ei saagi sellele mootorile edevat 3 karburaatorit paigaldada.
Lisaks on gaasivarras kah pikem, alles nüüd avastasin, et teise mootori paigaldamisel on originaal lühemaks lõigatud ja kokku keevitatud, tuleb ise uus teha.
. .
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Täna sai siis õuepeal tossutatud, esimene käivitus oli paugust, vänt ei teinud poolt ringigi. Sigavaikselt ikka käib kahetaktilise kohta. Ja kogu tänane päev läks auto peale, aga nagu ei jõudnudki õieti miskit. Palju aega läks gaasi ühenduse valmistamisele, Kuna ühtegi 6mm varrast kodus polnud, siis sai 2 tk. 6mm naela võetud ja kokku keevitatud. Ja ka plekitükk keskele + otsa, needki eriliste kujudega. Aga valmis ta sai ja toimib.
Mootor muidu töötab hästi, aga kohapeal (e. koormuseta) kõvemini gaasi andes ca. 3000 pöördest hakkab vahest detoneerima vm. korraks töötab ebaühtlaselt. Proovisõidul seda aga polnud. Süüte hilisemaks panek ka ei aidanud. Teagi, võib-olla kahetaktiline peabki nii tegema või on asi seisnud kütuses või siis et keskmine silinder erineva surveastega, või 2T õli, mida nüüd panen kordades rohkem, kui pakendil (3 - 4% on originaalis ette nähtud, pakendil kordades vähem) pagan seda teab ...
Aga liiklusesse veel tormata ei saa, pingeregulaator paneb segast, vahest ei lae üldse ja kui laeb, siis kõrgetel pööretel ülepingega (releeregulaator). Pidurivedelik on kuhugile talvega jalga lasknud, jne.
.
Mootor muidu töötab hästi, aga kohapeal (e. koormuseta) kõvemini gaasi andes ca. 3000 pöördest hakkab vahest detoneerima vm. korraks töötab ebaühtlaselt. Proovisõidul seda aga polnud. Süüte hilisemaks panek ka ei aidanud. Teagi, võib-olla kahetaktiline peabki nii tegema või on asi seisnud kütuses või siis et keskmine silinder erineva surveastega, või 2T õli, mida nüüd panen kordades rohkem, kui pakendil (3 - 4% on originaalis ette nähtud, pakendil kordades vähem) pagan seda teab ...
Aga liiklusesse veel tormata ei saa, pingeregulaator paneb segast, vahest ei lae üldse ja kui laeb, siis kõrgetel pööretel ülepingega (releeregulaator). Pidurivedelik on kuhugile talvega jalga lasknud, jne.
.