1.9 TTID jõud kõigub

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#1

E Veebr 25, 2019 20:33

Tere

vahetati hiljuti umbe läinud tahmafilter ära ja panin mingi B osa asemele. Hingamine nagu uus, auto hakkas sõitma nii mis maru võrreldes varasemaga. Kütuse kulu kukkus kolinal ja tagumiku tunnetuse järgi 30% "kadunud" jõudu tuli tagasi.

Mõned päevad hiljem linna vahel sõites jälle tunnen, et jõud kuidagi raugenud võrreldes uue puhta tahmafiltriga ja turbo näidik on kuidagi uimasemaks muutunud. Tagumik ütleb kuni 10% jõudu. Mõtlen, et äkki filter juba mingis väikeses osas täitunud ja enam ei käi õhk nii hästi läbi. Läheb mingi aeg mööda stabiilselt samamoodi peamiselt linnasõite tehes kuni tuli ette üks 100km maantee sõit. Sõitsin mingi kümme minutit madalama käiguga ka, et veidi kuuma anda ja ennäe, linna jõudes jälle auto erksam (ka turbonäidik tõdeb sama) ja nii paar päeva kuni tunned, et jälle hakkab vaikselt hakkab uuesti uimaseks minema.

Orig tahmafiltriga oli sama keiss, et pärast pikka maantee sõitu autol lõõrid puhtad ja teine hingamine, aga mu arust ei toimunud nii kiirelt see uimaseks muutumine.

Igatahes paras jänt, selline tunne nagu iga nädal erineva autoga sõidaks. Kas mu oletus peab üldse paika, et tahmafiltri täituvusest selline jõu kõikumine on?
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#2

T Veebr 26, 2019 0:01

See küll normaalne pole, et sa niimoodi kiiret jõu kadu tunned. Ma oma civicul küll sellist asja pole täheldanud. Isegi kui on mõned korrad tahmapõletuse lambi põlema visanud linna vahel töristamisega, pole täheldanud et dünaamika kehvem oleks kiirendades, liigub ikka hästi.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

T Veebr 26, 2019 7:37

Eks see ummistunud tahmafilter on millegi tagajärg. Mõni lõdvik katki ja tahm taga, ummistab filtrit. Turborõhuandur tahmab kinni.
Vaja natuke katsetada.

Küll nähtud, et filter kinni ja tehakse dpf eemaldus, pärast on jube lont taga ja siis leitakse see õige viga üles.
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#4

T Veebr 26, 2019 10:09

Vabalt võib olla, et umbes dpf oli ainult millegi muu sümptom mida ma pole veel üles leidnud..
Aga kas sa oskad öelda, kus see TTID turborõhuandur asub ?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#5

T Veebr 26, 2019 11:02

Pilt
Punase ringi keskel paremal, pistik paistab, üks kruvi torx 25
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#6

T Veebr 26, 2019 12:06

Tänud. Kiikan üle lähipäevil. Iseenesest diagnostis proovisõidul hiljuti oli kõik hästi turborõhuga.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

T Veebr 26, 2019 12:49

HHenri kirjutas:
T Veebr 26, 2019 10:09
Vabalt võib olla, et umbes dpf oli ainult millegi muu sümptom mida ma pole veel üles leidnud..
Ilmselgelt nii ongi ju :) Kui sa ütlesid ka, et filter vahetati välja, sest ta oli umbes, siis peaks ju ka selgeks tegema miks ta umbes oli. Selleks on tavaliselt kaks põhjust - kas ei tööta autol kõik nii nagu peab või on sõidud sellised mis ei sobi DPF'iga autole.
MärtKivimees
Postitusi: 69
Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi

#8

K Veebr 27, 2019 9:55

Andurit mitu korda juba mõne tuhande km vahel ära puhastanud, aga mul praegu sama moodi et jube tihti teeb põletust.
Boshi diagnostika seadmega sai täheldatud et üks pihustitest tühikäigul annab liiga palju kütet, ja võib arvata et see ka üks põhjuseid miks täitub filter kiiremini kui tavaliselt. Samas milliseid lõdvikuid peab kontrollima ja kuidas neid üldse testitakse?
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#9

K Veebr 27, 2019 12:25

Sain nii aru, et turbolõdvikuid tuleb kontrollida. Pidi üsna kiire töö olema. Igatahes sealt mingit moodi saab õli rändama minna kuni tahmakani välja. Mul vanas tahmakas oli suur auk sisse sulanud. Üks teadis arvata, et tänu õlile see läkski nii kuumaks seal, et sulama hakkas.

Järgmine kuu mul see kontroll plaanis, eks siis kuulda.
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#10

R Mär 29, 2019 17:20

EGR olevat ja pakuti võimalust, et pannakse kinni ja progetakse välja või uus EGR.

Leidsin kolmanda variandi ühes saabplaneti videost, et TTID egri puhastamine on suht kökimöki. Kui ma otsustaks puhastamise ette võtta, siis kuidas ma saaks ise kontrollida, et sellest abi oli? Praegu olla nii, et klapp on pidevalt lahtises asendis, võibolla sellest, et sitta täis jms. Aga kui ma ta puhastan ära, kas siis saab näpuga liigutades temast aru kuidagi, et kas ta töötab või mitte?
HHenri
Postitusi: 70
Liitunud: E Dets 11, 2017 15:23
Asukoht: Tln
Auto: '11 Saab 9-3 TTiD

#11

L Mär 30, 2019 21:39

Niisiis.
Üks kurjajuur on piltidel näha ja lahendatud. EGR oli paksult kõdi täis. Lasin tal liguneda EGR cleaneriga ja küürisin puhtaks. Pärast pilti unustasin teha, aga sealt alt tuli ilus läikiv klapp välja.

Pilt
Pilt
Pilt

Kui keegi samamoodi kavatseb EGRi lahti kangutada, siis siin on hea juhend. Viie minutiga oli EGR maas.
https://www.saabscene.com/forum/threads ... tionstep=3

Tegin pärast testisõitu ja pidin kreepsu saama - olin juba ära unustanud, mis metslane see TTiD on :drive:

Edit: Klapp oli väsinud siiski, puhastamine tõi ainult ajutist leevendust. Probleem lahendatud.
Vasta