Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed

Vasta
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#476

K Veebr 27, 2019 0:57

overspeed kirjutas:
E Dets 10, 2018 0:19
overspeed kirjutas:
E Veebr 06, 2017 0:32

Sai see riba vahetatud ühel SID2-st, kuid ilmnes pisike viga (vead):
- Kaduma jäi siiski paar horisontaalset riba allosas, kuid see ei sega teksti lugemist (esimese korra kohta polegit nii hull).
- sellel SID2-l on 2 omapärast viga:
1) "Washer fluid level low" informeerib ta tagurpidi, s.t. kui nivoo on öige, annab alarmi, kui nivoo on madal, ei anna ta alarmi.
2) nuppude valgustus ei pöle, ja viga ei ole pirnides vaid kuskil mujal.

Egas kedagit, proovin riba vahetada ka asendus SID2-l millel nupud pölesid ja "washer fluid" alarm öigetpidi toimis. :)
Sai pisut veel uuritud seda SID1 asja.
Originaal SID on mul '99 aasta oma, nagu ka masin ise:





Tee mis tahad, kui voolud taha panna, "jooksed SID kokku", ükski nupp ei toimi vöi siis toimib mingi megapika viivitusega (minutites). Vahest töötab isegit 10 min ennem kui kokku jookseb, kuid enamuse ajast seiskub suht kohe. Köik tuled kenasti küll pölevad.

Hetkel kasutuses olev SID1 on doonor-masinalt aastast 2002:





SID ise toimib kenasti, kui nuppude taustvalgustus ei toimi, nagu ennem maininud olen. Söitmist see ju ei sega, kuid kripeldab ikkagit.
Uurisin pisut seda elektroonika-ahelat söbraga (ise ma elektroonikat ei möika). Jöudis ta oma uurimistega ühe detailini (nimetust ma muidugit ei mäleta), mis ei lase edasi 12V nuppude taustvalgustuse siinile. Tollel '99 aasta SID'il toimib see detail aga kenasti, 12V liigub sellest läbi nuppude pirnidele. Kasutuses oleval 2002 SID'l aga köigub seal algul mingi 3V ja siis kaob seegit. Kui too elektroonika komponent vahetada, peaks ehk taas valgustuse toimima saama. Hetkel ma seda aga teha ei plaani. Sest kui ümberjootmisel miskit "pekki" keeran, pole mul midagi asemele panna. ennem peaks leidma uue tagavaraks.
komponent ise selline:





Ühe tähelepaneku mainiks veel. SID1-l käivad köik juhtimised, mida uurinud olen, läbi miinuspoole, +12V on konstantselt sees.
Pödesin pisut seda ümberjootmist. Mis siis saab, kui toimiva üle kuumutan ja pekki läeb, siis olen üldse ilma.
Harjutasin lahtijootmist tolle originaali, mis kokku jookseb, peal. Sain kenasti hakkama. Igaks juhuks aga hakkasin netist otsima uut komponenti, et kindlam olla. Sattus mulle aga ette hoopis tuliuus kasutamata 2002 aasta SID2. Pisut kauplemist ja 70€ ma selle ää ostsin.

sid2 01.jpg
sid2 01.jpg (191.69 KiB) Vaadatud 10211 korda
sid2 02.jpg
sid2 02.jpg (273.75 KiB) Vaadatud 10211 korda


Panin paika ja programmeerisin Tech II-ga ää. Toimib kenasti, köik funktsioonid ok, pikslid köik olemas ja taustvalgus ka nuppudel.

sid2 03.jpg
sid2 03.jpg (192.54 KiB) Vaadatud 10211 korda
sid2 04.jpg
sid2 04.jpg (318.37 KiB) Vaadatud 10211 korda


Nüüd vöin rahumeeli proovida seda komponenti ümber joota pealolnud SID2-l, kui önnestub jääb tagavaraks, kui mitte siis las olla.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#477

K Veebr 27, 2019 1:06

Kasutan autol velüür matte ja kummimatte vaheldumisi, oleneb aasta-ajast ja ilmast.
Kummimattidega oli aga see probleem, et juhi omale auk sisse kulunud oli, keskele. Ajalehed mati all ka ei päästnud enam. Uusi aga kenasid leidnud ei olnud ... kuni nüüdseni.
Juhtumisi leidsin just selle generatsiooni Saab 9-5'le kaussjad kummimatid, mis nii kumm tegelt polegit. Kergemad kui originaalid kui päris plastikust ka pole, miskit vahepealsed. Sobivad kenasti ja kinnitus-avad ka öigetes kohtades.
Kinnitus-avade jaoks pandi kaasa ka plastääriku vörud, neid esialgu kasutanud pole, kuniks avad ää veninud pole.
Värvi üle kurta ei saa, kuna muud valikut polnud kui must, olin önnelik et needki löpuks leidsin.

kummimatid 01.jpg
kummimatid 01.jpg (224.63 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 02.jpg
kummimatid 02.jpg (234.86 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 03.jpg
kummimatid 03.jpg (222.12 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 04.jpg
kummimatid 04.jpg (199.29 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 05.jpg
kummimatid 05.jpg (170.83 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 06.jpg
kummimatid 06.jpg (240.6 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 07.jpg
kummimatid 07.jpg (295.78 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 08.jpg
kummimatid 08.jpg (200.17 KiB) Vaadatud 10210 korda
kummimatid 09.jpg
kummimatid 09.jpg (215.41 KiB) Vaadatud 10210 korda
Viimati muutis overspeed, T Mär 05, 2019 0:03, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#478

K Veebr 27, 2019 14:22

Kust sa nad leidsid siis ja kas neid seal veel on?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#479

N Veebr 28, 2019 10:23

Saab tellida.
viewtopic.php?f=30&t=23597
Enda kahel ka kasutusel olnud ning kiidan ka ise :)! Istuvad hästi isegi ilma kinnitusteta ja ei liigu ringi.
Tehasetellimusena võib saada ka halle või beeže - kui on saadaval tehases.
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#480

T Mär 05, 2019 0:04

minaindrek kirjutas:
K Veebr 27, 2019 14:22
Kust sa nad leidsid siis ja kas neid seal veel on?
Lisasin eelnevale postitusele hüperlingi "kaussjad kummimatid "
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#481

P Mär 10, 2019 7:10

overspeed kirjutas:
E Dets 10, 2018 0:19

... Kui too elektroonika komponent vahetada, peaks ehk taas nuppude taust-valgustuse toimima saama. Hetkel ma seda aga teha ei plaani. Sest kui ümberjootmisel miskit "pekki" keeran, pole mul midagi asemele panna. ennem peaks leidma uue tagavaraks ...
Saab 9-5 SID2 buttons lighting illumination repair fix.


Kuna ostetud uus SID2 paikas kenasti, siis vöisin julgelt jootmisega tegeleda.
Jootsin väidetavalt rikkis komponendi küljest ...

SID2 button light 01.jpg
SID2 button light 01.jpg (663.76 KiB) Vaadatud 9940 korda
SID2 button light 02.jpg
SID2 button light 02.jpg (609.8 KiB) Vaadatud 9940 korda


... ja teiselt ärajoodetud komponendi külge.

SID2 button light 03.jpg
SID2 button light 03.jpg (720.93 KiB) Vaadatud 9940 korda

Ja toimibki, nuppudel taustvalgus olemas, paneelil pikslid olemas, kokku ei jookse ... tagavara olemas.

SID2 button light 04.jpg
SID2 button light 04.jpg (485.11 KiB) Vaadatud 9940 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#482

E Mai 06, 2019 14:18

overspeed kirjutas:
N Sept 15, 2016 3:33
DI-kassette ringi töstes ja vahetades mötlesin, et vahetan ka ühtlasi ära klapikambrikaante tihendid, kuna need mul örnalt lekivad keskmiste küünalde peale.
Tuleb välja, et polegit see nii lihtne kui arvasin.
Et tagumist vahetada, tuleb sisselaskekollektor eest vötta. Ennem kui tihend olemas kollektori jaoks, ma seda maha vötma küll ei hakka.
Eesmisel kaanel jäi ette vaid mootori töstmise kronstein. Selle sain natukse poldist lahti lasta ja eemale painutada, kui kaant liigutasin. Vana tihend oli köva kui plastik (mitte kumm). Eelmised mehhaanikud olid seda silikooniga juba pannud. O-röngaid mul muidugit ka polnud poltide alla uusi, seega läksid need vanad tagasi. Kuid eesmise kaane all uus tihend ja hetkel peab kenasti.


kkk001.jpg
Mis see siis möödas on, juba 2,5 aastat ja pole asjaga edasi tegelenud ...
Juhipoolsel silindri-pangal endiselt probleem, et öli lekib süüteküünla peale:

klapikambrikaan 01.jpg
klapikambrikaan 01.jpg (163.29 KiB) Vaadatud 9763 korda


Tihendid samuti ammu juba olemas. Sai ka poltide O-röngad tagantjärgi tellitud peale eesmise kaane tihendi vahetust:

klapikambrikaan 02.jpg
klapikambrikaan 02.jpg (263.13 KiB) Vaadatud 9763 korda


Vötsin siis üks päev asja käsile ja tegin ära. Kollektoril palju asju küljest vötma ei pidanud, sai lihtsalt eemale tösta.

klapikambrikaan 03.jpg
klapikambrikaan 03.jpg (259.91 KiB) Vaadatud 9763 korda
klapikambrikaan 04.jpg
klapikambrikaan 04.jpg (258.95 KiB) Vaadatud 9763 korda
klapikambrikaan 05.jpg
klapikambrikaan 05.jpg (257.88 KiB) Vaadatud 9763 korda
klapikambrikaan 06.jpg
klapikambrikaan 06.jpg (275.56 KiB) Vaadatud 9763 korda


Sisselaske kollektori vana tihendi äävötmisel tuli see kövana olles tükkidena, eriti ettevaatlikult, et miskit kollektori avast sisse ei kukuks, kaltse ma avadesse ette ei viitsind ju panna ...
Samuti, oli kaane kummitihend köva nagu plast ja kellegi eelmise mehhaaniku poolt silikooniga peale aidatud:

klapikambrikaan 07.jpg
klapikambrikaan 07.jpg (279.42 KiB) Vaadatud 9763 korda


Rohkem lekkeid hetkel ei tuvasta.
Kontrollisin ka igaks juhuks niisama üle, et kütusetanki tuulutusklapp (Purge valve) kenasti peaks ja toimiks.

purge valve.jpg
purge valve.jpg (270.87 KiB) Vaadatud 9763 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#483

E Juul 08, 2019 13:56

overspeed kirjutas:
E Okt 08, 2018 1:50
overspeed kirjutas:
E Juun 20, 2016 9:01
Body Colour: 230 Scarab Green
...
- Tagaluugi tuulesuunaja :P see jääb küll viimaseks kui mahti on.
...
Ei jäänudki viimaseks.
Sattus silmavaatesse juhuslikult sama värvikoodiga spoiler saada ning ei suutnud vastu panna.
Krutin ta külge, kui olen leidnud kuskilt head laia kahepoolset teipi, mis ei lase vihmaveel poltidele ligi.


spoiler.jpg
Ennem suve algust jöudsin selle tagaluugi-tuule-suunaja ikka külge liimida. Pisut möötmist ja nikerdamist oli, et šabloon aukude jaoks täpne teha, kuid muidu polnud keerulist kedagit (v.a. mutri kinni keeramine keskmisele jalale läbi lisapiduritule ava, peenikesi sörmi vaja seal).

tsuunaja.jpg
tsuunaja.jpg (325.66 KiB) Vaadatud 9585 korda


Vahepeal pidin kasutusse vötma oma viimase tagavara DI kasseti. Sil 2,4,6 oma hakkas vahele jätma. Külmalt paar silindrit ei töödand ja möödasöitudel koormuse all ei suutnud sädet üle anda. Vahetasin kasseti ja söidab taas kenasti.

Ignition System Trionic 6-cyl.pdf
(96.79 KiB) Allalaaditud 191 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#484

R Aug 02, 2019 13:50

Suvi nagu suvi ikka, aint kondentsioneeri lekke vöiks korda teha:

17x75_01.jpg
17x75_01.jpg (323.83 KiB) Vaadatud 9456 korda


Üks jooks kasutatud suverehve 225/45ZR17 seisid kodus niisama, otsustasin neile veljed sisse osta. Otsisin miskit, mis sobiks nii 9-5 kui ka 9-3 CV 'le. Jäid silma viie kodaraga veljed. Hetkel sai vahelduseks alla 9-5'le.

17x75_02.jpg
17x75_02.jpg (383.87 KiB) Vaadatud 9456 korda
17x75_03.jpg
17x75_03.jpg (321.13 KiB) Vaadatud 9456 korda

Lisaks tööd, omatarbeks:
ls: 270'000 km
- Ölivahetus, Castrol 0W-30, ölifilter, öhufilter, salongifilter, kütusefilter (väga roostes, näppimisel hakkas isegit korpusest lekkima).
- Uus lambda andur.
- Iridium süüteküünlad BKR7EIX-11
- eesmine (sil 2 4 6) uus süütekassett.
- Nii ees kui taga on uued amordid. Tagumised said talvel uued, eesmised kevadel.
- vahetusse läeb ka keskmine sumbuti, katki on.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#485

P Sept 15, 2019 13:26

overspeed kirjutas:
R Aug 02, 2019 13:50
- Ölivahetus, Castrol 0W-30, ölifilter, öhufilter, salongifilter, kütusefilter (väga roostes, näppimisel hakkas isegit korpusest lekkima).
- Uus lambda andur.
Lambda vahetasin igaks juhuks. Mul pole örna aimugi, millal ja kas üldse seda vahetatud on. Kas on vöimalik, et ta vanadusega siiski töötab, kuid mitte 100% efektiivsusega ja kiirusega nagu ta peaks, ning vöib siis kütusesegu asjus (lahja) vahest veakoodi visata ?

001 lambda.jpg
001 lambda.jpg (236.33 KiB) Vaadatud 9301 korda


Salongifiltri vahetusel unustasin UV lambiga freooni lekkeasjus AC radikat kontrollida. Tuli meelde alles siis, kui köik koos jälle oli. Ju siis kunagi hiljem.

002 salongifilter.jpg
002 salongifilter.jpg (180.57 KiB) Vaadatud 9301 korda
003 salongifilter.jpg
003 salongifilter.jpg (197.75 KiB) Vaadatud 9301 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#486

P Sept 15, 2019 13:33

Kui pagassi kölari kunagi paigaldatud sain, siis mingi pool aastat ta töötas ja siis läks membraan katki. Et ei plärtsuks, ühendasin lihtsalt juhtmetest lahti.
Proovisin leida uut elementi, kuid tulutult, sellist ma ei leidnud, miskit ümberehitada ka ei viitsi. Kasutatud uuesti osta ka pole nagu mahti, ptea ju kaua see kestab.
Nüüd aasta hiljem otsustasin selle korda teha, lihtsalt uus membraan liimida:

https://www.instructables.com/id/re-foa ... -speakers/

Algul tellisin 6,5'' elemendi jaoks membraani tihendi, kuid tuli välja et see ei sobinud.
Siis tellisin 6,5'' elemendi jaoks, kuid mm möötude järgi nagu vaja.

004 sub tihend.JPG
004 sub tihend.JPG (35.94 KiB) Vaadatud 9299 korda


Kölar taas korras ning toimib kenasti :)
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#487

R Okt 04, 2019 9:24

Terve suve vaikselt mötlesin, et peaks autol pidurid ära vahetama. Köik küll toimivad ja ÜV probleeme pole, kuid on kulunud ja vajaks tähelepanu. Lükkasin aga mötet ikka edasi, kuna polnud aega tegeleda.
Eelmine kuu just mötlesin intensiivsemalt sellest ning siis see Murphy seadus mängu tuli.
Tallinnast kojusöit viibis 4 h, sest olles autoga söbra juurest pool meetrit liikunud jooksis tagumine parem ratas kinni. Ei edasi ega tagasi liikudes, täiesti luu, lohiseb nii kruusal kui asfaldil. Vötsin ratta alt ning sain aru, et miskit on juhtunud käsipiduriklotsidega. Kogemus ühelt teiselt söidukilt meenutas, et ju ühe klotsi pind lahti läinud ja teise vahel kinni. Trummel tuleb maha saada.
Önneks aitas teine söber tööriistadega oma garaazist (tuli pisut tema autoga järgi minna nendele), peale möningast tösist haamerdamist sain löpuks trumli maha.

pid kinni 01.jpg
pid kinni 01.jpg (340.3 KiB) Vaadatud 9123 korda
pid kinni 02.jpg
pid kinni 02.jpg (380.86 KiB) Vaadatud 9123 korda


Ja nii oligit, üks klots teise vahel kinni. Eemaldasin probleemi ja sain koju söita.

pid kinni 03.jpg
pid kinni 03.jpg (266.53 KiB) Vaadatud 9123 korda


Nüüd siis plaan vaja täide viia. Köik kettad ja klotsid uued. Zimmermann kettad ning Ferodo klotsid ... tundus hea valik osta. ls ca 272'000 km

pid kinni 04.jpg
pid kinni 04.jpg (263.48 KiB) Vaadatud 9123 korda
Viimati muutis overspeed, L Okt 31, 2020 19:45, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#488

P Okt 13, 2019 8:38

Tagumised vötsid muidugit rohkem aega, kuna vötsin lahti kogu käsipiduri hoovastiku, et see kenasti puhastada. Hiljem pisut nokitsemist klotsivedrude tagasisaamisega.
Suporti raam on 18mm väliskuuskant. Silindri liugurid on 7mm sisekuuskant, mis aga tagavedru töttu 1/4'' kinnitusega ots vahele ei mahu.

pidurid 01.jpg
pidurid 01.jpg (316.64 KiB) Vaadatud 9029 korda


Varuosad:

Parking Brake system.pdf
(105.04 KiB) Allalaaditud 184 korda
Rear wheel brake.pdf
(113.21 KiB) Allalaaditud 181 korda
Front wheel brake.pdf
(92.64 KiB) Allalaaditud 164 korda


Tuli ilmsiks, et olin Tallinnas kiirremonti tehes vist (ei mäleta enam) käsipiduri trossi tagastusvedru ära kaotanud, neid aga uusi pole. Hetkel panin asemele vana klotsi enda vedru, kuid see liialt tugev. Käsipiduri tömbab nii kenasti tugevasti tagasi, et ei tunnetagi öieti, kus pidama hakkab. Kui uued tagastusvedrud käes, siis panen paika, klotsid vajavad reguleerimist niikuitnii peale sissetöötamist pisut.
Arrogance diminishes wisdom !
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#489

P Okt 13, 2019 13:46

Tegin käsipiduri klotside vedrude paigaldusrakise vanast kahvlist. Ühe haru jätsin alles ülejäänud lõikasin maha ja ots kõverasse. Kuna kahvliharu on peenikene ja tugev on sellega hea kitsas kohas vedrusi paigaldada.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#490

P Okt 13, 2019 22:39

Selline kahvel oleks ära kulunud marjaks küll.
Sain kokkutömevedrud siiski "kullinokkadega" paika ning külgvedrud surusin kinni läbi rummu ava (see millest klotse pärast timmitakse) pika 8mm padruniga, kruvikaga hoidsin tagant varrast et eest ei läeks.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#491

P Nov 03, 2019 15:14

Esipidureid vahetades avastasin ka, et eelmisel piduriklotside vahetusel ( vöi mönel remont-tööl) on keegi ka pisikese vea läbi lasknud (kusiganes vöi kesiganes see oli, minu käes sel autol pidureid puudutatud siiani ei ole), klotsid välimised olid vahetusse läinud parraste vahel (too nn kulumispiiri heli andev pardinokk peab suunaga olema allapoole ehk ketta liikumis-suunaga päri):

pid kinni 05.jpg
pid kinni 05.jpg (275.14 KiB) Vaadatud 8792 korda
pid kinni 06.jpg
pid kinni 06.jpg (262.67 KiB) Vaadatud 8792 korda


Tellisin ka uued käsipiduri tagastusvedrud, kuna ma vist ühe suutsin ära kaotada. Samas reguleerisin peale pisukest kasutust käsipiduri klotsid kenasti paika:

Adjusting the handbrake shoes.pdf
(40.98 KiB) Allalaaditud 154 korda


uuedvedrud.jpg
uuedvedrud.jpg (248.62 KiB) Vaadatud 8792 korda


Vahetusest, esipidurid:

Replace Brake pads, front wheel.pdf
(79.36 KiB) Allalaaditud 155 korda
Replace Brake disc, front wheel.pdf
(76.84 KiB) Allalaaditud 144 korda


Vahetusest, tagapidurid:

Replace Brake pads, rear wheel, swinging caliper.pdf
(67.84 KiB) Allalaaditud 159 korda
Replace Brake disc, rear wheel, swinging caliper.pdf
(74.38 KiB) Allalaaditud 153 korda
Replace Handbrake shoes.pdf
(89.3 KiB) Allalaaditud 160 korda
Viimati muutis overspeed, P Nov 03, 2019 23:38, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#492

P Nov 03, 2019 15:20

overspeed kirjutas:
K Aug 24, 2016 19:54
Check Engine tuluke süttis.
Pistsin Tech2 külge ja uurisin pöhjust.
P0171, lahja kütuse segu.
Vigu vöib olla mitmeid: Mass Air Flow andur must vöi valetab, öhuleke sisselaskekollektoris (gaasitrossi pingutades leidsin palju vaakumvoolikuid, mis vanad ja repetanud kohati, vahetasin need. Samuti oli åks pime kork throttle body'l ää tulnud, kuid köige selle juures polnud alarmi), auk väljalaskesüsteemis ennem lambdat, lambda ise (245'000 km on ka söitnud masin juba, lambdad vast sellises eas surema hakkavad).
...
overspeed kirjutas:
P Sept 15, 2019 13:26
overspeed kirjutas:
R Aug 02, 2019 13:50
- Ölivahetus, Castrol 0W-30, ölifilter, öhufilter, salongifilter, kütusefilter (väga roostes, näppimisel hakkas isegit korpusest lekkima).
- Uus lambda andur.
Lambda vahetasin igaks juhuks. Mul pole örna aimugi, millal ja kas üldse seda vahetatud on. Kas on vöimalik, et ta vanadusega siiski töötab, kuid mitte 100% efektiivsusega ja kiirusega nagu ta peaks, ning vöib siis kütusesegu asjus (lahja) vahest veakoodi visata ?

...


Nüüd peale möningast söitmist tundub, et sain veale pihta. Peale lambda vahetust rohkem seda lahja kütusesegu alarmi (P0171) andnud/tulnud ei ole, möödas juba üle tuhande kilomeetri.
Kahjuks aga ... ei paigaldanud ma Bosch andurit. Olin skeptiline, kuid lubati et too teine sobib. Ikkagit aeg-ajalt annab nüüd see lambda andur alarmi, et soojendusahel on vale takistusega, kuid see alarm kaob ise mingi aja pärast.

Katusele sai muretsetud seadeldis, mis kergendab jalgratta transporti, kui peaks vaja olema, ja juba kuu tagasi said alla ka lamellid.

pesu.jpg
pesu.jpg (356 KiB) Vaadatud 8792 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#493

E Dets 30, 2019 22:18

overspeed kirjutas:
K Okt 19, 2016 18:47
Probleem:

Nüüd, kui külmade ilmadega taas üksi söitsin üle pika aja, avastasin juhuslikult et tagaistmel on köik asjad väga külmad. Lähemalt uurides sain aru, et taha ei puhu sooja öhku ... ainult külma öhku.
Ees vent-avadest tuleb tellitud 22 kraadi soe öhk, taga aga nii akendele, pörandale kui ka kesk-konsoolist vaid külma öhku.
Tehes AC paneelil testi, annab 0 viga.

Kas oskab keegi öelda, kust otsast viga otsima pean?
Ons keegi sama veaga juba varem kokku puutunud?
Kimbutas mind jällegit see probleem.
Taas tömbasin soojendusradika välja ... kuid viga ei leidnud. Eelmisest korrast ringiehitatud tihendid köik korras, vardad korras, siibrid korras.
Jäi ainukeseks kahtluseks, et soojendusradikal miskitmoodi alumine sektsioon setet täis ja ei edast sooja. Proovisin küll originaalradikat loputada, kuid mustust ei leidnud, muudmoodi kontrollida ei oskagit.
Panin siis asemele eelmisest korrast igaks juhuks asemele ostetud Nissens'i soojendusradika. Peale öhutamist, puhub taha taas 26 kraadi :)

DSC_1593.JPG
DSC_1593.JPG (188.48 KiB) Vaadatud 8462 korda
DSC_1594.JPG
DSC_1594.JPG (217.53 KiB) Vaadatud 8462 korda
DSC_1595.JPG
DSC_1595.JPG (279.57 KiB) Vaadatud 8462 korda
DSC_1596.JPG
DSC_1596.JPG (281.71 KiB) Vaadatud 8462 korda


Poest sai jällegit ostetud soojendusvedeliku torude jaoks uued O-röngad. Öige mööt vist on 20 (sise d) x 2,5 (mm), kuid ma panin 19x2,5, nii oli mugavam paigaldada, kui kummiröngad ka määrdega libedaks tehtud sai, lekkekontroll näitas kuiva.

DSC_1597.JPG
DSC_1597.JPG (329.5 KiB) Vaadatud 8462 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#494

E Mai 25, 2020 2:35

Avastati, et vasem kütusepaagi vits on katki. Egas kedagit, tellisin uue ja valmistusin vahetama. Täispaagiga söita ei julgend ja pool oli veel täis kui vits uus kohale jöudis.

Fuel tank petrol.pdf
(75.42 KiB) Allalaaditud 138 korda


Kartsin köige rohkem, et poldid vitsal lahti ei tule. Kui peaks ühe neist puruks keerama, siis tööd juures "rohkem kui rubla eest".

Fuel tank rem fit.pdf
(97.13 KiB) Allalaaditud 141 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#495

E Mai 25, 2020 2:38

Auto pukkidel mahtus alla toimetama küll. Lisasin ka vaiba, et murul parem oleks:

01 Pukkidel.jpg
01 Pukkidel.jpg (469.88 KiB) Vaadatud 7806 korda


Vits korralikult katki:

02 vits.jpg
02 vits.jpg (302.6 KiB) Vaadatud 7806 korda
03 vits.jpg
03 vits.jpg (362.26 KiB) Vaadatud 7806 korda
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#496

E Mai 25, 2020 2:43

Paagi toestasin, ei saand ju mitte ühe vitsa kaele rippuma jätta:

04 toestus.jpg
04 toestus.jpg (330.3 KiB) Vaadatud 7806 korda


Vits ise on vaid kahe poldiga.

05 uus vits.jpg
05 uus vits.jpg (333.09 KiB) Vaadatud 7806 korda


Eesmine polt tuli kenasti lahti. Tagumist meelitasin aga 3 tundi, et mitte pooleks keerata. Keerasin lahti niikaua, kui oli tunda, et läks raskemaks. Lasin 10 min jahtuda. Siis uuesti lahti (natukse vahel ka tagasi kinnipoole) kuniks raskeks muutus. Ja nii 3 tundi, tasapisi 1/4 vöi vähem pöörde kaupa esmalt, hiljem juba 1/2 pöörde kaupa.
Roostes poldil on höördumine nii suur, et polt läeb keeramisel ülikuumaks (körvetab, kui katsuda) ja paisub kinni. Önneks oli mul jahtumise ajal muid asju kodo hoovis teha. Paljud ei viitsi kannatada ja kärsitusest keeravad kinnipaisunud polti edasi (vöi ei viitsi oodata piisavalt kaua et jahtuks) ning naksti ta pooleks läeb. Ma parem karstsin kui kahetsesin. Kui polt löpuks käes, asendasin selle uuega, vana oli ikka otsas.

06 polt.jpg
06 polt.jpg (326.13 KiB) Vaadatud 7806 korda


Nüüd vöib taas täispaagiga "madalalt lennata".
Arrogance diminishes wisdom !
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#497

E Mai 25, 2020 10:47

Kena tegemine ikka. Räägi, kust uue vitsa said ja mitu rubla küsiti ?
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#498

E Mai 25, 2020 11:32

polukoli kirjutas:
E Mai 25, 2020 10:47
Kena tegemine ikka. Räägi, kust uue vitsa said ja mitu rubla küsiti ?
skandix, 25€ + saatmine
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#499

N Aug 06, 2020 22:25

Iga aasta tuleb see Time for Service kiri ette. Iga kord olen ma unustanud, kuda see reset käib, iga kord googelda jälle, oma teemast otsing ei aita.
Kirjutan siis omatarbeks siia, et järgmine kord lihtsam leida oleks:
Time for Service reset
1) süüde sisse
2) checkingu tulemus annab teksti "Time for Service", vajutan CLEAR nuppu korra, et kiri kustutada.
3) üldjuhul on menüü TEMP peal, vajutan uuesti ja hoian CLEAR nuppu all (oli kuskil 5 sek) kuni tuleb kiri CLEARED, jätkan all hoidmist (3 sek umbes veel) kuni tuleb tekst SERVICE.
Ja nii ta resetitud ongi aastaks jälle (kilometraazi ma ju täis ei saa).

Aastatepikkuna praktika on näidanud, et elav muru pidevalt auto all paneb pöhja-aluse intensiivsemalt roostetama, otsustasin söidukid vaibale panna, kuniks siis katusealuse vöi garaazi ükskord tehtud saab:

vaibalall.jpg
vaibalall.jpg (172.67 KiB) Vaadatud 7168 korda
Arrogance diminishes wisdom !
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#500

R Aug 07, 2020 6:54

Mul sama teema, et auto kogu aeg seisab muru peal. Aga mõte sul hea.
Vasta