Saab 9-5 nõu vajaka

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
raul315
Postitusi: 1
Liitunud: N Veebr 28, 2019 13:33
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

N Veebr 28, 2019 13:37

Tere,

On tekkinud huvi oma järgmiseks masinaks valida Saab - paluks abi - kas neid isendeid on keegi siit foorumist varem vaatamas käinud?

1) https://www.auto24.ee/used/3050174
2) https://www.auto24.ee/used/3048136
3) https://www.auto24.ee/used/3038128

Tänud juba ette
Raul
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

L Mär 02, 2019 7:14

9-5 on küll suurem kuid vaataks hoopis 9-3 poole, 2008 FL endiselt pilkupüüdev ja TTiD mootor.
Leian et nende bensiini mootoritega on rohkem probleeme kui selle 1,9 diisliga.
Lisaks juba kuluosad ja trahvi tehakse kui kui korraks naeratuse näole saad.
Põhja poolt toodud autod on päris tihti rooste probleemidega.
Kahte esimest müüb eraisik, vigade ilmnemisel tel nr enam ei vasta, kolmandat müüb ettevõte keda saab erinevate ametitega hirmutada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

L Mär 02, 2019 9:28

Muidugi kogu auto tehniline olukord on tähtis. Kuid paari SAABi kogemuse pöhjal vaataksin esmajärjekorras Sveitsist toodud autosid.
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#4

L Mär 02, 2019 10:35

Mina kiidan väga 9-3 viimase põlvkonna bensukaid. Väga vastupidavad õigel hooldusel ja muidugi šveits see on hea kliimaga maa.
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#5

L Mär 02, 2019 10:38

rantto kirjutas:
L Mär 02, 2019 7:14
Lisaks juba kuluosad ja trahvi tehakse kui kui korraks naeratuse näole saad.

Kahte esimest müüb eraisik, vigade ilmnemisel tel nr enam ei vasta, kolmandat müüb ettevõte keda saab erinevate ametitega hirmutada.
Eks garantii kestabki üldjuhul nii kaua kui tagatuled paistavad. Kasutatud autot ostes reeglina ei saagi mingit otsest garantiid olla ju.
Eraisikult ostes on jällegi võimalus teha proovisõit ja töökojas lasta auto ülevaadata. Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔
Viimati muutis que, L Mär 02, 2019 10:49, muudetud 1 kord kokku.
Everyday Regular SAAB guy!
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#6

L Mär 02, 2019 10:46

OT aga mul pole diisli vastu midagi, tummisem diisel kisub sama suure naeratuse näole kui misiganes bensuturbo, väänet on dislal tihti kõvasti rohkem.
Kogenud Aeronaut. :drive:
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#7

L Mär 02, 2019 12:56

que kirjutas:
L Mär 02, 2019 10:38
Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔
Sellel platsil kus see diisel seisab saad kontrollida ja proovida niipalju kui soovid ja kus soovid.
Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

L Mär 02, 2019 13:45

..." Eks garantii kestabki üldjuhul nii kaua kui tagatuled paistavad. Kasutatud autot ostes reeglina ei saagi mingit otsest garantiid olla ju.
Eraisikult ostes on jällegi võimalus teha proovisõit ja töökojas lasta auto ülevaadata. Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast."

Kasutatud autole garantiid andes peaks "müügikate" küündima sellisesse summasse , et usutavasti väga vähesed potensiaalsed huvilised ostu-müügilepingu sölmiksid. Tartu automüügiplatsil kinnitati SAABile mingi blaablaaproov tahvel ja proovisöidule sai mindud. Müüja vöimaldas nende "tahvlitega" isegi Tartust Tallinnasse söita.
Auto seisukorral on siiski tähtsus millises regioonis teda enamjaolt kasutatud on. Diisel vöi bensiimootor vastavalt sellele kas tähtis ökonoomsus pikkadel söitudel vöi mönus tagumikudünotunne igalpool. Automaatkast üldiselt ei lase ka mootoril madalatel pööretel ülekoormusega toimetada ja väldib vöimalusel körgeid pöördeid. Autot ostes tulebki lähtuda autost endast kuid kahjuks pisikese raha eest on Eestis vähe "pärleid" müügis.
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#9

L Mär 02, 2019 14:43

rantto kirjutas:
L Mär 02, 2019 12:56
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 10:38
Automüügi platsidel tihtipeale seda võimalust pole, healjuhul saad saad platsil väikese ringi teha.
Offtopic aga kas siis diislimehed ongi kurvad ja ei naerata?
Lähtuks siiski mitte päritolumaast või läbisõidust vaid ikka autost endast. 🤔
Sellel platsil kus see diisel seisab saad kontrollida ja proovida niipalju kui soovid ja kus soovid.
Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.

Tankuri juures võivad ju naerda aga hooldusest tulles ja õlikogust kontrollides jäävad ikkagi lolliks kuna aru ei saa kas õli vahetati või mitte. :headbang:
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#10

L Mär 02, 2019 19:02

Diisli mehed naeratavad koguaeg nii tankuri juures kui hooldusest tulles.
Kui nad naeravad ainult tankuri juures ja hoolduses, seega roolis ja muulajal on meel mõru?
Everyday Regular SAAB guy!
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#11

L Mär 02, 2019 19:17

Käisin tegin rehnuti. Oma 2,0 9-5le 11aasta ja kahe kuuga osade ja remondi peale kulutanud 2300 euri. Osade alla kuuluvad sisu vahetus ja ketikomplekti hind mis kumme aastat tagasi maksid terve varanduse. +doonurauto mille küljest on osatükke võetud.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#12

L Mär 02, 2019 20:31

que kirjutas:
L Mär 02, 2019 19:02
Kui nad naeravad ainult tankuri juures ja hoolduses, seega roolis ja muulajal on meel mõru?
Miks ta peaks mõru olema?
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#13

L Mär 02, 2019 22:29

konks222 kirjutas:
L Mär 02, 2019 19:17
Käisin tegin rehnuti. Oma 2,0 9-5le 11aasta ja kahe kuuga osade ja remondi peale kulutanud 2300 euri. Osade alla kuuluvad sisu vahetus ja ketikomplekti hind mis kumme aastat tagasi maksid terve varanduse. +doonurauto mille küljest on osatükke võetud.
Meenub hiljutine autolehe 100tkm test kui SEAT (oli vist) kaotas 3 aastaga poole oma väärtusest ehk 11500+ euri pluss hooldused jne. Seda vaadates võib rahuliku südamega Saabi edasi investeerida.
Everyday Regular SAAB guy!
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

E Mär 04, 2019 0:18

que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
__In Boost We Trust__
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#15

E Mär 04, 2019 7:19

D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
Kogenud Aeronaut. :drive:
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#16

E Mär 04, 2019 9:39

9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 04, 2019 10:24

..."0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?"

Eks ikka turbost , pihustitest ,väljalaskest ja kütusest söltub see kui palju üks vöi teine mootor KW ja NM välja annab. Uhke on ehk öelda - näe minu "AERO" liigub nagu püssikuul edasi. Aga tegelikkuses ei ole ei Eestis ega skandinaavias nii häid kiirteid kus 110 kw 1.9 Tid lubatud piirkiirust ületada ei suudaks.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

E Mär 04, 2019 11:27

Alustame nüüd selle teemaga otsast peale. Jätame seekord isiklikuks minemised välja ja katsume reaalselt inimesele nõu anda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#19

E Mär 04, 2019 12:34

Puid alla pannes..

Nii palju teksti ja asjalikku nõu andmist kadunud..
Kogu teema oligi just ju isiklikuks minemise vastu.
Lasen, poon jne
USKUMATU
See oli üks asjalikumaid arutelusid üle pika aja, muidu tuim up'imine jne


sry aga ... :bs: :wall:
Viimati muutis que, E Mär 04, 2019 21:01, muudetud 1 kord kokku.
Everyday Regular SAAB guy!
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#20

E Mär 04, 2019 17:05

Kõige asjalikum arutelu üldse aga ok minupoolne nõuanne :ära usalda kedagi isegi enda kõhutunnet mitte kõik on fake !
Tuleb kasutada spetsialistide abi sellise kesise valiku puhul.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

E Mär 04, 2019 20:29

Cyber kirjutas:
E Mär 04, 2019 11:27
Alustame nüüd selle teemaga otsast peale. Jätame seekord isiklikuks minemised välja ja katsume reaalselt inimesele nõu anda.
Andsin suhtasjalikku nöu ja kellegi suhtes isiklikuks ei läinud. Nagu näha pole aastatepikkusel kogemusel mingit tähtsust. Ka SAABidele spetsialiserunud töökojad ei oska esmasel ülevaatusel (hind ca 45-50 eur) kogu autot "aatomiteks" lammutamata mingit täpsemat hinnangut anda.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

T Mär 05, 2019 9:56

que kirjutas:
E Mär 04, 2019 12:34
Puid alla pannes..

Nii palju teksti ja asjalikku nõu andmist kadunud..
Kogu teema oligi just ju isiklikuks minemise vastu.
Lasen, poon jne
USKUMATU
See oli üks asjalikumaid arutelusid üle pika aja, muidu tuim up'imine jne


sry aga ... :bs: :wall:
Just nii, poon ja lasen! Juba väga ammused reeglid ütlevad "Meeskond jätab endale õiguse keelata, käskida, puua ja lasta". Ma ei viitsi ükshaaval mingeid postitusi jupitada, said kõik labidaga ja nii ongi. Osad tõstsin küll täna tagasi, aga osa jätsin ära.

Endiselt - jätame isiklikuks minemised ja lumehelbekese mängimise ära ja lähme asjaga edasi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#23

T Mär 05, 2019 14:18

veldur kirjutas:
E Mär 04, 2019 9:39
9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?
Ma räägin stock sõiduki väändeerinevusest, 2005-2009 9-5s 2.0t-l on 240nM ja 2.3T on 350, annab ca 100nM erinevust.

kas ainult softiga tuleb reaalselt 240st 420?
Kogenud Aeronaut. :drive:
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#24

T Mär 05, 2019 16:45

9-5LPT kirjutas:
T Mär 05, 2019 14:18
veldur kirjutas:
E Mär 04, 2019 9:39
9-5LPT kirjutas:
E Mär 04, 2019 7:19
D116 kirjutas:
E Mär 04, 2019 0:18
que kirjutas:
L Mär 02, 2019 0:31

Ise vaataks kindlasti 2.3T mootori poole 2.0 jääb 9-5 puhul ikka lahjaks.
Ei näe vahet. Võimsust saab kergelt tõsta ja stock rauale limidid on samad 420Nm, edasi kolvid peab vahetama ja aut kastile on ka piir.
Väände vahe peaks küll üsna nähtav ja tuntav olema ca 100nM näol?
Puhtalt oma kogemusest ütleks et iga kell 2.3T, eriti 9-5 peal.
0,3L annab 100Nm???
Sa parem räägi, mis turbo oli mõlemal masinal?
Ma räägin stock sõiduki väändeerinevusest, 2005-2009 9-5s 2.0t-l on 240nM ja 2.3T on 350, annab ca 100nM erinevust.

kas ainult softiga tuleb reaalselt 240st 420?
Kirjutad ise ju t ja T! :)
Erinev turbo ja erinev soft.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#25

T Mär 05, 2019 17:20

https://www.maptunparts.com/tuning-kits ... 10/at/1762 , sealt näeb mida tuleb vahetada(pihusteid võib jätta originaalid ja tõsta rõhku)
Stage 1 ei vaja mingeid sekkumisi peale softi kirjutamist
Power/Torque:
Ethanol E85: 225 Hp/360 Nm
Gasoline 98 Octane: 225 Hp/340 Nm
__In Boost We Trust__
Vasta