9-5 Aero 191 KW kiirendades "jõnksutab"

Vasta
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#1

T Mai 28, 2019 11:49

No nii. Proovime siis siin õiges alafoorumis. Ehk keegi tahab ennustada kohvipaksult milles võib olla probleem.
Kiirendades jõnksutab. Jõnksutab ehk siis mitte ei lähe sujuvalt vaid vahepeal nagu pooks kinni ja see poomine on hetkeks. Ja nii kiirendabki - jõnksutades - läheb, poob kinni, läheb, poob kinni. See poomine sekund kaks ja siis jälle läheb natuke ja siis jälle jne jne. Kui ülivähe nagu gaasi anda siis ei tee aga kui juba veidi üle veerandi või pool gaasi siis hakkab tegema. Põhjagaasiga on see jõnksutamine tugevam. Teeb täiesti suva hetkedel oma äranägemise järgi. Kaks korda hiljuti tegi veel nii, et hing oleks nagu täiesti kinni olnud. Mitte ei jõnksutanud, aga nagu poos täiesti kinni ja nii kuidagi üritas minna. 100ni kiirendamine oli sisuliselt võimatu. Loobusin 90 juures.

Süüteküünlaid proovitud nii PFR6H-10 kui ka BCR8ES.
Süütepool vahetatud teise kasutatud vastu mis toimis ja ei teinud sellist asja. Tulemust polnud - teeb ikka. Olemasolev mis oli enne peal oli uuena 2016 ostetud Vikingist originaal.
Kütusepump vahetatud eelmise omaniku poolt 2016. Pierburg.
Kütusefilter vahetatud ning ka kõik muud filtrid.
Vikingis hoolduses hiljuti käis siis seal midagi ette ei heidetud.

Diagnost 0 viga ja mootorituli pole ka kordagi põlema läinud.

Kas võib olla vaakumiga midagi seoses või oskab keegi midagi muud pakkuda?
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

T Mai 28, 2019 13:13

Mine maanteele ja lase kiirendada põhjagassiga 4. käiguga 1500 pöörde juurest kuni ca 4500 RPM. Selles vahemikus peaks koormuse all vead välja tulema, vägitsada/lõhkuda pole vaja. Kas jõnksutamise ajal loobib tagant musta? Mida teeb "turbo" seier jõnksutamise ajal (mreq)? Hea oleks ka päris boosti kellaga mõõta eelnevalt ja jõnksutamise ajal. Mingi hetk WOT ajal võiks ka mootori tuld vilgutada tegelikult. Kui jah, siis on kuskil õhuleke boosti ajal või on MAF andur omadega sassis ja ei anna korrektset näitu. MAF, MAP ja IAT andur peavad olema korrelatsioonis ja korrektselt toimivad. Viggenil oli tagajärjeks kaks purunenud kolbi. Peale kapremonti vahetati ka MAF ja asi lahenes. Sisselaske survestamisest oleks ka väga palju abi lekete tuvastamisel. Järgmine samm oleks juba Live logimine Techiga või T7 suite-ga.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#3

P Juun 02, 2019 20:23

wilddog kirjutas:
T Mai 28, 2019 13:13
Mine maanteele ja lase kiirendada põhjagassiga 4. käiguga 1500 pöörde juurest kuni ca 4500 RPM. Selles vahemikus peaks koormuse all vead välja tulema, vägitsada/lõhkuda pole vaja.
Kas jõnksutamise ajal loobib tagant musta?
Mida teeb "turbo" seier jõnksutamise ajal (mreq)?

Hea oleks ka päris boosti kellaga mõõta eelnevalt ja jõnksutamise ajal. Mingi hetk WOT ajal võiks ka mootori tuld vilgutada tegelikult. Kui jah, siis on kuskil õhuleke boosti ajal või on MAF andur omadega sassis ja ei anna korrektset näitu. MAF, MAP ja IAT andur peavad olema korrelatsioonis ja korrektselt toimivad. Viggenil oli tagajärjeks kaks purunenud kolbi. Peale kapremonti vahetati ka MAF ja asi lahenes. Sisselaske survestamisest oleks ka väga palju abi lekete tuvastamisel. Järgmine samm oleks juba Live logimine Techiga või T7 suite-ga.
Kiirendasin. Hing oli kinni aga läks ning ei jõnksutanud. Ei loobi musta. Mootori tuli ei vilgu , ei põle ja ei ole ka põlema kordagi läinud ega kordagi vilkunud. Seier punase alguses nagu peab. Proovisin ka hiljem kolmandaga kiirendada ja siis jõnksutas.

Vahetasin peale seda tagasi vana enda olemasoleva süütepooli vastu ning puhastasin ära MAF-i. Kõigist proovimistest tegi korra ja hing kinni ei olnud. Kuidas aga MAFi tööd kontrollida on küsimus või MAP, IAT
tööd?
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

P Juun 02, 2019 22:12

Nagu üks turbokontrolli voolik oleks lahti ja overboostiks ja cutoff? Selline algaja viga oleks, ei usu et selles asi aga samas viitab :)
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#5

E Juun 03, 2019 9:42

Klapp, mis "turbo peal", sellest minevad kolm voolikut - ühte nägin mis läheb wastegate, see kindlasti küljes mõlemast otsast. Rohkem väga ei näinud.
Tulemüüri omal ka voolikud küljes. Aga tänud! Proovin mingi hetk vaadata. Välisel vaatlusel ei näinud ka mingeid auke või muud märke, et oleks midagi valesti.

Muidugi mingi huvitav hääl tekkinud vahel kui gaasi lahti lased peale kiirendamist. Ei oska seda kahjuks kuidagi seletada. Varem ei teinud.
https://www.youtube.com/watch?v=GmXZ9mgOXgA&t=18s
midagi sarnast

Bypass Valve vaja vahetada? Võib kõige taga olla?
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

E Juun 03, 2019 13:22

kasparius kirjutas:
P Juun 02, 2019 22:12
Nagu üks turbokontrolli voolik oleks lahti ja overboostiks ja cutoff? Selline algaja viga oleks, ei usu et selles asi aga samas viitab :)
Fuel cutoff ei ole siiski mingi jõnksutamine. Seal käib konkreetne ja suht vali pauk ja kiirendus katkeb. Kui piisavalt palju seda korrata saad kolvist lahti. Mina pigem pakuks, et mootoris jääb kiirendades õhku väheks. St segu rikas.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#7

E Juun 03, 2019 13:37

No õhk või kütus jah, kumbagi neist jääb väheks. Nüüd on see tore hetk lihtsalt kus tuleks aru saada mis seda põhjustab ja kumba puudu jääb.
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#8

E Juun 03, 2019 14:02

See tundub olema klapi hääl töesti. Kas aga Bypass või mingi ühesuunaklapp seda ei tea. Tuleb vaakumiga üle testida, kas lekivad või mitte. Hõrendus või boost võib klapi membraani küll nii laulma panna.

Kui õhku jääks puudu, siis võiks ju summutist põlemata kütuse jäägid näha olla. Samas kat.teeb oma tööd ja ei pruugi kerge suits näha ollagi.

P.S. viska see Kayseri bypass ümber, mis sul on.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#9

E Juun 03, 2019 14:42

Kui kiirendamisel jääb õhku silindris väheks üritab Trionic põlemist silindris reguleerida ja siis tekibki kerge jõnksutamine. Kui vaakumis asi peaks kuskile ajusoppi veakood tekkima. Mina isiklikult üritaks leida kedagi kellel Tech2 on ja teeks ühe diagnostika tiiru. Vaataks mAir ja mReq numbreid. Ja samas ka seda kas ja kui, siis kui palju missforesid kiirendamisel tekib. Just kiirendamisel, mitte gaasi järgi andes.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#10

R Juun 07, 2019 8:27

05.06.2019 = vahetasin bypass klapi olemas olnud, kasutatud, kindlalt toimiva, vastu
Veidi infot ka siia:
B osa kataloogid Saabile seda osa ei anna kuid Kayseri oma, mis oli olemas, seal peal tootekood 3.023.348. See tootekood annab Googles VAG tootekoodi 06A 145 710N millega saate ka B osa edukalt osta!
Samas originaal esinduses pole ka kallis (66,18 Eur). Lisaks veel infoks, et osa tuli 2000 136KW variandilt millel VINI järgi 44 41 895 ning VIN annab 44 41 895 ka 191KW MY2006 variandile seega üsna kindlalt need kõigil ühed samad. Küljes oli Bosch oma tootekoodiga 0 280 142 110 kuid seda ei saa enam tellida.

Eile proovisin korduvalt kiirendada erinevat moodi ning ei jõnksutanud enam kordagi. Eks lähitulevik näitab kas oli ajutine fix või kõige taga oligi see klapp. Hetkel igal juhul sõidab hästi jälle.
See hääl ka kadunud mida eelmisega tegi.
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 08, 2020 20:06

Kuna see teema veidi sobib eelnevaga siis jätkan ligilähedaselt samasuguse probleemiga. Kiirendades automaatkastiga SAAB 9-5 jönksutab. Kuid kuna on lisaks ka teistsugune viga - peale täisgaasiga kiirendamist ei toimi pidurivöimendi (vöimendi hakkab toimima alles peale möningast viivitust peale gaasipedaali vabastamist) siis tundub viga olema pidurivöimendi ja sisselaske vahelises üesuunaklapis. Kas on keegi nii tark ja oskab selle klapi koodi öelda. Olen aegajalt selline pömmpea , et ei ole suutnud ise selle ühesuunaklapi koodi leida. Aga nende Kayseri bybassklappidega selline kogemus , et Boschi tugevdatud membraaniga klapiga nad sama tase pole ja seetöttu veidi äkilisemas seades mootoritel need paraku vastu ei pea ja normaalselt ei toimi.
Vasta