9-5 sööb tagumisi rehve.

Vasta
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#1

P Juun 09, 2019 19:49

!500 km tagasi sai pandud alla tutikad rehvid. Täna ülla ülla selgus, et esimesed nagu uued, tagumistest alles jeeli jeeli pool. Oleks, siis mõne ääre ära söönud, aga lihtsalt ühtlaselt kulunud. Tagasilda ilmselt tarvis reguleerida. Kuhu võiks sellise murega pöörduda, et esimese korraga asi saaks aetud? Ei tahaks mitu korda tagasi tolgendada. Idas ei saa nad esisildagi korralikult jooksama pandud esimese korraga. Ammugi siis veel tagumist.
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#2

P Juun 09, 2019 20:23

Tallinnas on üks mõistlik vend Nõmmel, Suvila ja Päikese puiestee nurgal. Mart Pere 5036826. Minu Saabid on seal alati otseks saanud.
www.madalvee.com
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

P Juun 09, 2019 20:52

9-5 puhul tagasilla nurkasid jäädki korda tegemagi. kui just see elu põhimõte ei ole, kuhu oled nõus kõik mis sul on panustyama. originaalis saab vaid kokkujooksu regullida. võid kõik puksid vahetada ja ikka ei saa kaldeid paika. siis võid ka vedrud vahetada ja ikka ei saa. aga apremaks saad kindlasti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#4

P Juun 09, 2019 21:29

Sama juttu rääkis mulle ka see Mart.
www.madalvee.com
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

P Juun 09, 2019 22:19

https://www.moog-suspension-parts.com/moog-rk641842
Hangid môlemale poole sellise varda ja regulli niipalju kui vaja on. Eestis ei tea veel kas saab kuskilt osta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

P Juun 09, 2019 22:50

Ma tegin nii, et võtsin suure relaka ja lõikasin alumised hoovad läbi. Noh, et paras saaks, lõikasin mingi 2mm tyki vahelt välja, siis keevitasin kokku. Väga hea sai. Lihtsalt ja odavalt ja kiirelt! :) Ilma igasuguse syymepiinata!

Tagant oli kohe ilus vaadata, et rattad otse all. Silla jooksud ei pea olema kümnendiku täpsusega, piisab 3...5 mm täpsusest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vvs
Pealik
Postitusi: 4251
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#7

E Juun 10, 2019 0:09

Pole mul kummalgi 9-5el sellist probleemi olnud et tagumisi rehve sööks või ebaloogiliselt kuluks (ca 10-aasta jooksul)!

Lase sillastendis vaadata kas on vaja mingeid pukse vahetada enne kui silda saaks regullida või mitte!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
crisp
Postitusi: 24
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht: Tallinn
Auto: ´03 9-5 aero vagun

#8

E Juun 10, 2019 22:18

Kalded saab ka spets reguleer seibidega mis käibad laagri korpuse ja õõtsa vahel.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

T Juun 11, 2019 12:15

Kas äkki siit jooniselt 22 ja 23 teeksid selle töö ära või mis asjad need on
Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#10

T Juun 11, 2019 12:46

Need on need reguleer seibid millest räägiti jah.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

T Juun 11, 2019 18:32

kalde viga ei tohiks ühtlaselt kulutada,pigem ikka jooksu värk.
Saan harva sõita SAABIGA.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#12

N Juun 13, 2019 11:56

ivomets kirjutas:
P Juun 09, 2019 22:50
Ma tegin nii, et võtsin suure relaka ja lõikasin alumised hoovad läbi. Noh, et paras saaks, lõikasin mingi 2mm tyki vahelt välja, siis keevitasin kokku. Väga hea sai. Lihtsalt ja odavalt ja kiirelt! :) Ilma igasuguse syymepiinata!

Tagant oli kohe ilus vaadata, et rattad otse all. Silla jooksud ei pea olema kümnendiku täpsusega, piisab 3...5 mm täpsusest.
PALUN ÄRGE KUNAGI NII TEHKE!!!

Tagasilla remont on OHUTUM. Saab küll paika tagasilla, pole probleemi, pole mingeid reguleerimis jama sinna vaja... Vahetatakse käändmiku niidirulle, aga kuluvad ka sisemised puksid, mida oleme ausad on sitt vahetada. AGA saab osta ka ainult õõtsad ja läheb kordades kiiremini.
Vahetpole mis auto sul on, siis kaldenurk ja jooksunurk teevad koostööd. Kui vahetad puksid ära ja lased normaalse sillastendi teha, siis ei tohiks sellist probleemi tekkida.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
hull112
Postitusi: 85
Liitunud: E Apr 01, 2019 8:26
Asukoht: tartu
Auto: Saab 9 3 2.2 Tid ss

#13

N Juun 13, 2019 12:22

ivomets kirjutas:
P Juun 09, 2019 22:50
Ma tegin nii, et võtsin suure relaka ja lõikasin alumised hoovad läbi. Noh, et paras saaks, lõikasin mingi 2mm tyki vahelt välja, siis keevitasin kokku. Väga hea sai. Lihtsalt ja odavalt ja kiirelt! :) Ilma igasuguse syymepiinata!

Tagant oli kohe ilus vaadata, et rattad otse all. Silla jooksud ei pea olema kümnendiku täpsusega, piisab 3...5 mm täpsusest.
nüüd vähemal teada kelle juurte ei tasu autot remonti viia kui elada tahate
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

N Juun 13, 2019 15:46

hull112 kirjutas:
N Juun 13, 2019 12:22
ivomets kirjutas:
P Juun 09, 2019 22:50
Ma tegin nii, et võtsin suure relaka ja lõikasin alumised hoovad läbi. Noh, et paras saaks, lõikasin mingi 2mm tyki vahelt välja, siis keevitasin kokku. Väga hea sai. Lihtsalt ja odavalt ja kiirelt! :) Ilma igasuguse syymepiinata!

Tagant oli kohe ilus vaadata, et rattad otse all. Silla jooksud ei pea olema kümnendiku täpsusega, piisab 3...5 mm täpsusest.
nüüd vähemal teada kelle juurte ei tasu autot remonti viia kui elada tahate
Julgen teha, julgen rääkida, julgen vastutada!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

N Juun 13, 2019 16:42

Julgus on muidugi õilis voorus, ent ma olen ka pigem seda meelt, et elus on asju mida ei pea ilmtingimatta ise järgi proovima, teadmaks, et see jama on. Narkootikumid, meestevaheline seks ja alumiste hoobade keevitamine näiteks.
Aga asjast ka. Ma olen viimased 2 raksu lasknud oma jooksud Peterburi mnt. Vianoris paika sättida ja mõlemad korrad tulemusega väga rahule jäänud.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#16

N Juun 13, 2019 19:42

Sitad sillad siis :) Arad hoidke eemale nendest :D
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#17

N Juun 13, 2019 20:11

Vanarahvas teadis rääkida, et julge pealehakkamine ei kompenseeri teadmiste puudust.
Kas ja kuidas see siia kohaldub, pole mina pädev ütlema.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

N Juun 13, 2019 21:45

Ega see "MOOG" toodang ka tugevam pole kui Ivometsa poolt kohendatud ja korralikult keevitatud detail ( pole tal veel ükski SAAB 96 kusagil rallirajal tükkideks vist lennanud) ja ega sellist reguleeritavat hooba ka igalpool tehnilisel ülevaatusel aksepteerita. Kuid peale köigi kulunud / väsinud pukside vahetust saab tagasild paremaks ja täppisseade käib just nende öhukeste ja eri paksustega plekklehtedega kui keegi väääga head tulemust tahab saada. Kuid ei ole selle natuke negatiivse külgkaldega söites märganud mitme aasta jooksul rehvi sisekülgede enamkulumist. Tagasilla vale kokkujooks ehk probleemiks. Kui tagapidurid jäävad peale siis ehk ka teatud juhtudel tagarehvide suurem kulumine kuid see vaid arvamus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

N Juun 13, 2019 23:00

Ma austan teie väärtushinnaguid, et selline tegemine on jama ja , et nii ei tohi ja et pole sedaduslik jne . Ja võibolla just sellise tähtsa asja kokku keevitamise vältimine oleks päästnud ka Airton Senna elu, kelle avarii kohta just roolisüsteemi keevituse lagunemist põhjuseks peetakse.
Aga keevitamine pole iseeneset põhjus, põhjus võib olla erinevad metallid ja muu tehnoloogia viga või mida iganes. Tuhandeid vastutusrikkaid sõlmesi keevitatakse. Isegi kui tõeliselt suurt ohtu kardate, siis teage, et ka gaasi toru venemaalt euroopasse on lihtsalt kokku keevitatud, ei ole ühes tükis. ja see on tõsine oht, kui see katkeb.
Aga selle moraalselt vana ja minu enda 9-5 väikene remont ei ole midagi hullu. See auto maksab oma täies hiilguses pensionari pool pensionit ja kui seda tagasilda hakata remontima manuaali järgi, siis sel puudub igasugune mõte, kui just sellist autot keegi pere reliikviaks ei pea ja lastelastele ei taha jätta või siis põhimõtteliselt esindusevälisid remondimehi ei kasutaja raha lugema ei pea. See tagasild on nagu ta on. Saab reguleerida kokkujooksu üsnagi lihtsalt ja ka ratta kaldeid , nn peilplekkidega. Aga ennem seda tuleks ära vahetada need 20+ vana ja kulunud puksi+ vedrud je mis kõik veel. Ja siis alles nurkasi reguleerima. Ma tegin endale selle ennem selgeks. Ja isegi uurisin, et mis need plekid maksta võivad. Mingi 0,6 mm paksune plekk oli mingi 30? eur? Või yhesõnaga sinna kanti, millele kulutamisele mõtet ei näinud. Mul oleks vaja olnud mingi 1,5 mm kummalegi poole, et enam-vähem saada. Ühesõnaga kulutada vaid silla tegemiseks enam kui auto väärtuses raha, mõtetu.
Jah, mul on veel nii mõnigi auto, millesse olen kulutanud mõtetult ja mitte vähe. Aga see on puhas fun. Aga mingisse vanasse 9-5- ei!!!
Lõpetuseks: Ise tehtud- hästi tehtud! ja nii see sai!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#20

R Juun 21, 2019 18:21

Pärast pikki uuringuid igasuguste sillastendide kohta langes kaalukauss Troosti kasuks kuna seal on silla osad riiulikaup ja pole vaja mitu korda edasi tagasi joosta. Täna sai siis käidud. Vahetati tagasillas mõned puksid ära ja keerati sillad paika. Eks näis. Teel jookseb küll sirgelt.
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#21

K Aug 21, 2019 8:55

Kas tartumaal ka keegi neid seibe või regullvardaid paigaldab?
iphonede ja ipadide remont
Vasta