Juhtus nii, et võtsin külma auto (96a Aero). Sõitsin meetrit 50 ja täiesti vanainimese moodi, ei mingit tallamist. Korraga käis ilge susin, mis kestis nii sekundit 5. Auto taha jäi korralik tolmupilv, sest see surve mis vallandus, pühkis auto alt tee pealt kõik tolmuosakesed lendu.
Sõitsin vaiksel edasi, kuna midagi muud nagu ei juhtunudki. Paarisaja meetri pärast kapoti alla piiludes oli seal kõik roheline ja tilklus. Otsisin, et milline voolik see otsad andis, kuid kõik vollad ilusasti terved. Kuskilt ei susise ka. Proovisin siis veel sõita ja tallasin korralikult pähe, käigud peeneks ja ei midagi. Mitte midagi ei susise, ega plahvata enam, ega tule ka juurde rohelust kapoti alla.
Kas tonnisel on kuskil mingi ülesurve klapp, mis sedasi laseb lampi veits survet pealt maha vahest või mingi muu imevidin, mille kaudu saab jahutusvedelik ja surve jalga lasta ilma mingitki jälge jätmata, kust see kõik valla on pääsenud?
Kuna voolikud ja seadmed on kõik ühe külje pealt vaid rohelisega koos, siis plahvatuse keset tuvastades võiks see olla kuskil turbo kandis.
Jahutusvedeliku plahvatus
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Oled kindel, et jahutusvedelik? Äkki on hoopis konditsioneeri õli. Tekkis hetkeline ülerõhk ( ei hakanud näiteks ventikas tööle) ja viskas kompressoril oleva klapi kaudu välja. Sellel on ka spetsiifiline tosoolist natuke erinev hais.
Näitame pilti ka: https://1drv.ms/u/s!AkTbsdBTWZVyjv0upyPKg4AxRVL9MQ
Tundub vist tõesti jahutusvedeliku jaoks liiga jumeka tooniga olema. Kapotisummutuse peal pärlendab veel päikse käes ilusasti
Tundub vist tõesti jahutusvedeliku jaoks liiga jumeka tooniga olema. Kapotisummutuse peal pärlendab veel päikse käes ilusasti
Konditsioneer suht kindlalt. Oli mul täpsel sama asi kui üks relee ununes karpi panemata. Ventilaator peab üsna tihti lülituma ja seda ta muidugi ei teinud. Õnneks mitte sõites vaid koha peal, kapott lahti, aga ehmatus missugune
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
Tõstan teemat - juhtus ilmselt sama asi, veider roheline vedelik kapoti all. Kui see on konditsioneeri ülerõhust, siis mis seda põhjustab? Ventilaator iseenesest töötab. Kust otsast seda harutama võiks hakata?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
Et ei ole mingi ülerõhu turvaklapp vms? Kui see on aga leke, siis külmaine sai sisse juba tükk aega tagasi ja töötas kenasti siiani, ei mingit leket.
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Seda pead nüüd otsima hakkama kust ja miks ta lekkinud on. Ja mis näitaja see siis on, et sai juba tükk aega tagasi sisse ja siiani töötas? Mu auto rehvil sai ka juba tükk aega tagasi õhk sisse ja siiani töötas ilusti aga üks hommik oli tühi.
Lugege Viki postitust veelkord. On ju mainitud ühte KLAPPI ja ka vöimalikku pöhjust miks nii juhtus. Ja vanal autol on ka korrodeerunud liitmikke ja torusid piisavalt.
Nagu alati, kui ära sõnud on karistus käes. Nüüd siis viskas teist korda pahvaka välja, tänav auru täis, rahvas tänaval ehmunud ja külma enam ei puhu.
Peab ravima hakkama, millegis peab viga olema, kui sedasi tihti juba plahvatusi korraldab. Mõlemal korral oli kenakesti soe ilma ka.
Torustiku surve läheb liiga kõrgeks tavaliselt halva jahutuse tõttu, radika ventikas ei rakendu või on radikas sodi täis.
Kui süsteem on pikalt hooldamata ja niiskus sees, siis võib ka jääkork tekkida paisventiili ette, või mõni muu vanadusest tekkinud ummistus.
Igatahes lase hooldus ära teha, siis peaks kellade järgi asi selgemaks saama.
Kui süsteem on pikalt hooldamata ja niiskus sees, siis võib ka jääkork tekkida paisventiili ette, või mõni muu vanadusest tekkinud ummistus.
Igatahes lase hooldus ära teha, siis peaks kellade järgi asi selgemaks saama.