Saab 9-5 Aero, MY03, Nublik

Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#101

T Juul 12, 2016 9:13

Mul olid PFR6H peal jah, päris värsked ka veel. Proovisin ka BCPR7ES küünlaid vahepeal, sätitud kuhugi 0,95-1 mm peale, nendega ei tulnud nagu mingit erinevust lagedale.

Seda vendi asja võiks ju huvi pärast proovida. Vaadata, kas toob mingi erinevuse. Võiks ju ka üritada originaal coolerit teiste ette tõsta? Ei tea, kas keegi on sellist katsetust teinud?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#102

P Dets 11, 2016 18:07

Nublik, kas sa mäletad millise jäikusega vedru on sinu auto wastegate's ?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#103

T Jaan 03, 2017 10:44

See küsimus tuli küll ammu, aga kui aus olla, siis ma ei mäleta. Forge'i kollane või roheline. Pigem vast roheline.

http://www.forgemotorsport.co.uk/Spring_Tuning_Kit_for_Turbo_Actuators--product--132.html
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#104

R Apr 14, 2017 12:19

Teen vahepeal väikse sissekande.

Saab on kenasti terve talve üle elanud. Midagi suurt vahepeal juhtunud ega teinud pole. Tagasild hakkas vahepeal kääksuma, kuna niidirullid olid veel tihedad ja lõtkuvabad, sai lihtsalt veidikene määret käitsekummide alla süstitud ja vaikne ta oligi. Pärast viimast postitust auto teemal on vist olukord suht selline olnud, et kalla ainult paaki (ikka 98) ja anna piitsa.
Nipet näpet oleks muidugi teha, aga need asjad sõitmist ei sega. Kõrvalistuja uksele tuleb kahe käega kallale minna kui tahad sisse pääseda, käib teine vääga raskelt. Juhi ukse sees on akna süsteemis mingi kala, kipub teine liigutamisel viltu jooksma. Kunagi käsile võtma need asjad.

Talverehvist loobusin juba märtsi esimesel nädalal, kuna sai üks neljaveoline masin perekonda juurde toodud. Tollel oli lamell all ja kui ilm kole, sai sellega toimetatud. Nüüd peab Saab enda kõrval ühte Volvot taluma. Saab on hetkel selline tööauto moodi masin, kuna nädalas paar-kolm korda saab kaheksast-viieni töö kõrvalt natukene muud ametit peetud, siis viimane on hea säästlik (Volvo kõrval) ja kiire masin, millega päeva lõpus 45+45 km läbi jooksutada.

Kuradi lõbus on ikka kuiva asfalti ja suverehvidega Saabiga ringi liigelda. 235/45 Dunlopi SP Sport Maxx hoiab esiratast tee küljes päris eeskujulikult.
Üks asi on küll selgeks saanud Volvost Saabi istudes - kui jõuliselt tegelikult vääne üritab Saabi esirattaid igasse võimalikku suunda juhtida. Kahe käega tuleb sangast ikka kinni hoida + see laiem rehv ilmselt otsib ise ka teed suht palju.

Mingi aeg sai tegelikult esimesed kondid ja kastiõli ära vahetatud.

Päikest
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#105

E Okt 30, 2017 12:03

Tundub, et on piisavalt palju aega mööda läinud, et väike sissekanne teha.

Masin on terve selle aja, igati eeskujulikult toimetanud. Vahepeal sai vahetatud õli ja filtri värki, ning sai külge pandud teine karteri põhi, sest see teadupärast lekkis ühes nurgast. Nüüd on parem. Muidugi oleks võinud õlipunnile panna värske vaskseibi, sest see nüüd tibakene lekib. Ee...kõrvalistuja uks käib ka nüüd viisakalt ja....tuleb tõdeda, et rohkem polegi midagi vahepeal teinud, sest pole lihtsalt vajadust olnud. Täpselt nii hea auto ongi!

Järgmiseks suveks küsib kindlasti vähemalt ühte paari rehve. Küünlad tahaks varsti värskemad panna, need on olemas ka juba kuskil riiulis.
Septembris sai kenasti läbitud korraline ülevaatus. Muud ennetavat ei teinud kui võtsin tühja summuti toru alt ära ja panin ettenähtud kat'iga variandi asemele.

Nii palju, et paar nädalat tagasi tekkis miski võõras heli esimese parem ratta juurde, rooli pööramisel nagu kummipuksi või -katte kääks. Ei ole veel täpselt jõudnud süveneda. Klobinat, ega muud sarnast pole.
Kast ka ulub teatud kiirustel, aga see on juba piisavalt vana teema.

Kokkuvõtteks Saab endisel kenasti rahul olla! Pootsmannile suur tänu viisaka isendi eest!
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#106

K Veebr 20, 2019 11:05

Pikk paus sisse jäänud - võiks isegi arvata, et äkki Saab ei sõidagi enam... Aga, sõidab ja väga hästi!

Midagi suurt olulist remonti pole küsinud. Ühte šarniiri sai vahetatud ja siis tavapärane õlid, filtrid, küünlad. Sai ka külge pandud, värskem ja lihtsamini liigutatav, kaardilugeja ukse tuulelukk. Bensiinipaagi luuk sai viisakam, sest vana roostetas jube koledasti. Ülevaatuse läbis kenasti. Ja vahetasin ka klaasipesuri pumpa, sest see andis mingi hetk saba. Kuna pumpa alguses kohe ei leidnud, siis tõstsin voolikud tule- ja klaasipesuri pumba vahel ringi. Hea süsteem, kus on kaks ühesusugust pumpa! Muidu nagu ikka - mähib tublisti minna!

Minig hetk lõhkus keegi ühe udutule ära, kas juhuslik kivi või siis kuri inimene. Loodetavasti esimene variant..
IMG_1479.jpg
IMG_1479.jpg (191.8 KiB) Vaadatud 7462 korda
Vahetasin mõlemad ära, sest valgusvihu erinevus oli liiga suur.

Põnevama poole pealt sai üht-teist sellist nokitsetud...
IMG_1319.jpg
IMG_1319.jpg (234.29 KiB) Vaadatud 7462 korda
IMG_1435.jpg
IMG_1435.jpg (239.99 KiB) Vaadatud 7462 korda
IMG_1433.jpg
IMG_1433.jpg (213 KiB) Vaadatud 7462 korda
toru.jpg
toru.jpg (183.52 KiB) Vaadatud 7454 korda
IMG_1445.jpg
IMG_1445.jpg (161.72 KiB) Vaadatud 7462 korda
Mahtus täitsa kenasti ära! Pusimist oli, aga sai kenasti hakkama!

Ja miks süsteem ei olnud kunagi väga võimeline hoidma mAir'i mReg'i tasemel...
cooler.jpg
cooler.jpg (347.79 KiB) Vaadatud 7462 korda
Ja pärast seda, kerget tuuningut, on süsteem täitsa kenasti tihe. Ma eeldan, et see originaal vahejahuti oli sellises olukorras juba päris pikalt. Huvitav kas ka viimase düno aeg...

Klubiga liitusin...
Klubi.jpg
Klubi.jpg (133.31 KiB) Vaadatud 7462 korda
Ja muud olulist vist polegi lisada.

Suts oleks vaja nokitseda juhiukse sisu kallal, seal on miskid naginad/kolinad ja klaas jookseb aeg-ajalt üles-alla mingite huvitavate nurkade all.. Üks numbrituli ei põle. Vahejahuti paigaldamisel märkasin pumba ja radiaatori alumise nurga juures kerget jahutusvedeliku leket. Aga ei midagi tõsist, seega kannatab oodata ajani, mil ilmad ilusad ja soojad. Muidugi on ka plaanis jõudu mööda järgmiste arenduste poole liikuda..

Masin toob endiselt naeratuse näole.

Päikest
IMG_7323.jpg
IMG_7323.jpg (219.45 KiB) Vaadatud 7462 korda
See pilt on muidugi ammu tehtud.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#107

K Veebr 20, 2019 20:01

Kuidagi kummis üldse see alumine ribi vanal vahejahutil? Klaasipesuri pumpa sai kunagi ise ka vahetatud sellel autol.

Eelmine nädal just mõtlesin su auto peale, et huvitav mis saanud on kuna 578 BKC sõitis ees aga number oli Volvo küljes...aga nagu viimasel pildil näha siis mälu lihtsalt pettis. :)
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#108

N Veebr 21, 2019 9:16

Kusjuures see on ülemine osa ja suuresti selle pärast ei ole ka kunagi silma jäänud. Ilmselt midagi andis surve all järgi lihtsalt, asjadel omajagu vanust ka juba. Ma olen korra näinud samasugust olukorda jahutusradiaatoril. Aga, väga meeldiv tunne on teada, et kogu turbo/vaakum süsteem on nüüd kenasti tihe. Ma pean nüüd üle vaatama, mis värvi vedru wastegate'i sisse sai - kohati kui esineb niiöelda over-boost, lähevad mAir'i numbrid liiga suureks.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#109

R Mai 03, 2019 11:26

Saab arvas, et käiku numbriga 2 pole enam vaja. - sünkronisaator. Nüüd ei pea pikalt mõtlema, mis see järgmine töö olla võiks, mis auto juures tuleks ära teha. Neljas Saab, millel saab hakata kasti maha võtma ja peale panema.. Ilmselt läheb ka sisse värske sidurikomplekt ja survelaager.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#110

R Aug 16, 2019 11:54

Väike uuendus.

Mai keskpaigast-lõpust? saadik Saab kenasti kõikide käikudega jalul. Kast remonditud ja peal tagasi. Värske ketas, korv ja survelaager samuti küljes. Sai ka üksiti õlivahetus tehtud. Tuleb tõdeda, et see kasti vahetuse teema on ikka päris mahukas töö ja võib mõjuda kohati hävitavalt närvirakkudele. Aga tehtud ta on..

Hooldasin ka vahepeal wastegate'i, tellisin UK Forge Motorsport'ist miski komplekti. Endiselt väga hea klienditeenindus.

Kuna autol juba rattad maast lahti olid, siis sai ka päris värsked rehvid alla kruvitud - Hankook Ventus V12 evo2. Uurisin ja vahtisin neid hinnanguid nii ja naa pidi, ning otsustasin nende kasuks (hinnangu ja hinna suhe). Mõõduks 235/45R17. Olen rahul, võiks öelda, et väga rahul. Julgeks isegi teistele soovitada. Pidamist on kõvasti rohkem kui vanade nahkadega. Üllatavalt vaiksed, võttes arvesse seda, et 9-5 on suht hõre maanteemüra suhtes. Kuna külgsein tundub olevat võrdlemisi pehmest segust, siis augulistel linnatänavatel on päris talutav sõita, vedrustus Aerol suhteliselt jäik siiski. Suurte vihmadega sõitnud ei ole, seega ei oska kommentaarida käitumist väga märgades tingimustes. Mulle sobib, ei kahetse.

Käisin vahepeal Eestist natukene kaugemal ja sai '16 aasta Golf R'iga sõidetud - saab ruttu kohapealt minema ja DSG teeb väga kiirelt oma vahetusi ja tõesti on nobe ning tore masin. Aga, tuled koju tagasi, paned Saabile hääled sisse, teed väikse ringi ja vägisi tuleb see muie näole...
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#111

P Nov 10, 2019 0:48

Dynojet.png
Dynojet.png (50.59 KiB) Vaadatud 6703 korda
Punane ja kolmas tõmme - 211@460 rattast, mootorist x1,15(1,1?).
CR soft + Pootsmanni upgrade 3,5 rõhuregulaatori jaoks.

Rullitamine Tartus, Maaülikooli dünos - sinine on eelmise korra tõmme ja punane on selle korra liigutus. See on siis rattast kistud ja silutud tulemus. Maaülikooli garaaži ekraanil olnud ca. 216kw oleks muidugi vinge, aga olen väga rahul sellega, mis graafikus. Ja muidugi 500+nm väänet mootorist on väga uhke number.

Kui keegi üritab väita, et originaal Sachsi sidur ja korv ei kannata väänet, siis see on jama. Sõitsin ca. aasta selliste numbritega ja veel kauem eelmise korra numbritega, siis isegi suhteliselt kulunud ketas (ühe külje pealt needid peaaegu kattega tasa) ei näidanud libisemise märke. Sõidustiil? Isuga käib pedaal põhja...
Viimati muutis Nublik, T Nov 12, 2019 14:55, muudetud 1 kord kokku.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#112

P Nov 10, 2019 9:59

Ma ei tea kas 9-3del on sama sidur, aga kahel olen pidanud küll seda vahetama, üks neist 2.0t (hirschi 154kw) ja teine 2.0T Aero (ca 170kw). Samas 9-5 peal Hirsch softiga 225kw pidas jälle kenasti, seal andis ainult 5käik järgi..
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#113

P Nov 10, 2019 14:13

Kas 2 liitristel turbodel pole mitte väiksema läbimõõduga ketas, korv ning lisaks sellel ka hooratas?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#114

R Mär 20, 2020 12:39

Kuna nüüd on seda arvutis ja kodus olemise aega laiemalt käes, siis teeks väikse värskenduse masina teemasse.

2019 aasta lõpupoolikul toimunud Särevere hoolduslaupäevakul, sai alustatud protsessi vängemate pihustite paigalduseks (Särevere eest tänud kodanik Pootsmannile). Erinevate probleemide kiuste õnnestus see tegevus alles kolmandal laupäeval.

Mis selleks vaja läks:

4x Bosch 0280158117
4x Uscar>Jetronic adapter (+1 lisaks, sest ka uued asjad võivad vigased olla) https://esracing.ee/product/uscar-jt-adapter/
1x Bosch 0280160560 FPR
Tagavaraks pihusti o-rõngaid, sest proovimise käigus neid lihtne lõhkuda.
Samuti mõistlik varuda paar-kolm pihusti klambrit, peal olevad võivad olla roostes/pehmed.
Mingeid tooteid, millega pihustite ümbruses olevat ala puhastada.
Urni, kuhu latist valada üleliigne bensiin.
1x vastav tarkvara ECU'le (tänud kodanik Sebastianile).
Kaltsu, juhuks kui läheb mulistamiseks.
Kellel on (2x ECU, üks auto hetkelise softiga ja teine uue softiga)

Ettevõtmine ise tegelikult suhteliselt lihtne, tuleb rahulikult läheneda (rahu tuleb säilitada ka siis, kui esimesed kaks korda nihu lähevad).
Uute pihustitega liigeldud nüüd täitsa mitu-mitu kuud. Probleeme pole esinenud, masin särtsakam, madalal rohkem jõudu. Meeldib.

Jahedamaks perioodiks said peale pandud nr. 7'ga küünlad.
Lõpuks said vahetatud ka katkise juhiukse klaasi roheline, plastikust rullik.
Autos nüüd Harman/Kardon helisüsteem (võim + 9x kõlarid).
2020 Märtsi algusest all suverehv.
Narmendav ventilatsiooni torust õhuvõtt filtrisse, asendatud toekama plastikust toruga.

Kastipoolne karteripõhja nurk endiselt lekib.
Viimase õlivahetuse aeg jäi õlipunni vaskseib vahetamata ja lekib seegi.
Ja siis veel lekib natukene roolivõimu õli ja suts jahutusvedelikku, aga mitte nii, et peaks peale valama. Lihtsalt niiske on see värk mõne koha pealt.

Muidu kõik muu tihe ja toimetab kenasti.

IMG_6882.png
IMG_6882.png (700.03 KiB) Vaadatud 6234 korda
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#115

E Sept 14, 2020 15:21

Vaatama, et väga tihedaks ei kisu, aga vist on aeg väike sissekanne teha. Ülevaatuse aeg ikkagi, järjekordne aastaring täis ja tavapärane jutt..

Kui koroona aegu sai natukene rohkem kodus oldud, siis tellisin paar asja, mille peale olin juba ammu mõelnud.

Üks selline 19T
IMG_6678.JPG
IMG_6678.JPG (251.43 KiB) Vaadatud 5326 korda
IMG_6677.JPG
IMG_6677.JPG (260.05 KiB) Vaadatud 5326 korda
IMG_6676.JPG
IMG_6676.JPG (287.71 KiB) Vaadatud 5326 korda
Rootsist tuli Eestisse, mrtuning.se. Hiinakas on, aga katsudes tundub päris kobe. Suuri numbreid ei pressi nagunii, siis peaks kärama küll.

Ja selline lairiba komplekt, Bosch'i 4.9 anduriga. plxdevices.com
IMG_7624.JPG
IMG_7624.JPG (348.21 KiB) Vaadatud 5326 korda
IMG_7623.JPG
IMG_7623.JPG (407.54 KiB) Vaadatud 5326 korda
Kuna lisakellad ei ole minu teema, siis sai võetud variant, kus saab sinihambaga telefoni andmeid logida.
IMG_9977.PNG
IMG_9977.PNG (107.52 KiB) Vaadatud 5326 korda
Siis sai järsku kodukontor läbi ja asjad jäid mõneks ajaks seisma.

Suvel läksid ette värsked kettad-klotsid, Bosch'i toodang. Varsti peaks ka tagumised käsile võtma.

Ülevaatusel probleeme polnud.

Pärast ülevaatust juhtus nii, et sai paari päeva jagu vaeva nähtud ja külge läksid 19T ja lairiba (esimene päev), lisaks selle vahetasin õli, filtri ja soonrihma (teine päev).
Kuna 19T'ga kaasa tulnud wastegate ei vastanud minu ootustele, siis sai ühel päeval veel natukene pusserdatud ja 19t'le külge sobitatud Forge'i wastegate, mis oli originaal turbo küljes.

Jagasin esialgselt tegevuse kahe päeva peale, sest tahtsin esimesel päeval teha ülevaatuse, turbo peale panna ning teha väikse proovisõidu, et kõik kenasti paika ja tihedalt kinni sai.
Vana turbo, koos kõige juurde kuuluvaga tuli väga lihtsalt ja kiirelt maha. Pärast muidugi avastasin, et kokkuhoiu huvides tuli uus turbo ilma ühegi tikkpoldita.
Õnneks tulid kõik tervelt originaali seest välja. Jäikade õli- ja jahutusvedelikutorude paika panek oli muidugi omaette teema või noh banjo poltide sisse saamine.
Proovisõidul töötas kõik kenasti, välja arvatud see, et mAir ei tahtnud jõuda mReg'i tasemele. Ei tundunud leke olevat, vaid pigem lahja wastegate.
Teisel päeval läks külge lairiba, andur sai kuhugi 40 cm kaugusele turbost. Juhe sai ECU juurest salongi viidud ja controller sai voolu otse ECU pistiku pealt ning leidis koha kindalaeka taga.
Värske rihm, õli ja filter said külge, ning mõned ühendused üle pingutatud. Samuti sai wastegate'i varras lühemaks keeratud. See muidugi suurt muutust ei toonud.
Nii siis sõitsin paar päeva suhteliselt rahulikult uut turbot sisse, jälgisin segu numbreid ning seedisin mõtet Forge'i wastegate ikka tagasi käiku võtta.

Saigi mõlemad laua peale kõrvuti tõmmatud, kaugus välja mõõdetud ja kerge nurk siis painutatud. Natukene edasi-tagasi laua ja mootoriruumi vahet, ning paras ta oligi.
Vahetasin kindluse mõttes veel kollase vedru lilla vastu ja panin masina kokku tagasi. Väikse vajutusega oli pilt selge, et asi korras ja esimese sättimisega sai vardale õige pikkus ka.
IMG_9974.JPG
IMG_9974.JPG (395.93 KiB) Vaadatud 5326 korda
Veel painutamata Forge ja 19t'ga kaasa tulnud variant.

Asendatud said ka kõik protsessi käigus lahti võetud tihendid, seibid ning arvestatav kogus jahutusvedelikku.

Huumorit oli ka, kui süüde läks sisse, aga ECU oli veel pistikust lahti. Pärast kui kõik oli kokku laotud ja proovimise aeg, siis miski ei töötanud nii nagu peaks. Juba süüte sissepanemisel oli mingi veider plõksumine ning auto käima ei jäänud. Jõudsin kõik valmis mõelda, kuidas nüüd mingi juhe sai kuskil viga või mis iganes. Kell oli palju ka juba ja kerge närv sees. Korjasin aku juhtme maha, ootasin, peale tagasi ja läks käima ning jäi ka käima. Muidugi siis oli esimene proovisõit kuidagi väga paha... Vaja oli põlevat mootorituld ja piisavalt pikka aega, et mõistus ära registreeriks masin avariirežiimis oleku. Polnud sellega väga ammu kokkupuutunud, aga siis hakkas vaikselt midagi meenuma. Väike liigutus segusiibriga, veakood mälust välja ja kõik töötas nii nagu peab.

Soft jäi sama, segu on paigas - vajutamisel kenasti rikas. Liigub minna ka, nii palju kui natukene julgemalt olen vajutatud. Veel pikki tõmbeid ei ole teinud, et asjad kenasti sisse harjutada.
Hetkel võib öelda, et läks edukalt.
Rõhukell veel plaanis kuhugi peita ja siis üritaks mingi video teha, kuidas kõik sükroonis töötab.

Vahetusprotsessist endast pilte pole, sest kui juba hoog sees, siis väga ei ole mahti telefoniga klõpsutada.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#116

L Okt 03, 2020 10:26

Nii, vahepeal on ca. 1500 km uue seadistusega liigeldud ja paistab, et kõik püsib kenasti koos. Nüüd pole enam tagasi hoidnud, lasknud vahepeal päris korralikult masinal hingata. Näitajad kenasti korras - ei deto, segu on paigas ka suure koormuse all ja tundub et lekkeid pole, hoiab mAiri kenasti. Praegu on seadistus pigem suunitlusega ohutuse poole ja vist esialgu jätabki nii. Kuigi, natukene tahaks nagu wastegate'iga veel mängida..
Äkki õnnestub teisipäeval Maaülikooli juurde minna, kui ajaliselt klapib.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#117

K Okt 07, 2020 22:37

Saab käis teisipäeval rullidel ära ja pärast kolme tõmmet tuli kenasti omal jõul koju tagasi. Alati on kerge närv juba paar päeva enne sees, kui on plaan Maaülikooli juurde minna..

Vaadates tulemusi, siis oli igati edukas õhtu. Saadud numbrid on rattast.
06.10.20.png
06.10.20.png (55.86 KiB) Vaadatud 5076 korda
Sinine on teine tõmme ja roheline kolmas. Kolmandal tõmbel oli mingi kerge turtsatus, aga see möödus. Ei oska kommenteerida, pole nagu varem ette tulnud. Tundub nagu vahemikul 2500-3300 pööret on selline kõikuv? Pärast seda ühtlane.
AFR oli kogu koormuse vältel 12 ringis. mAir tiksutas mRegi tasemel/ümbruses. Turborõhku ei oska öelda, võis olla mingi 1,3 lähedal. Vähemalt mehaanilise kellaga nädala aega tagasi midagi sellist näitas.

Aga sai toredad numbrid ületatud! Sebastianile tänud softi eest.

Peab tugevama sisuga mootori plaanist teostuseni jõudma...
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#118

T Okt 13, 2020 10:14

Saab sai vahepeal tagumistele ratastele värsked kettad-klotsid. Valik sel korral langes ATE kasuks.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#119

T Dets 15, 2020 15:22

30.11 läksid naastud alla. Veeretasin näppude vahel rattad läbi ja kõik naelad kenasti alles. 2015 detsembris läksid esmakordselt alla - pole paha.

Sai vahepeal nokitsetud ka. Midagi kehvemaks igatahes ei läinud. Omajagu mõõtmist, lõikumist ja pusserdamist. 2 ja pool tolli cooler'ist alates.

Pildil veel olukord poolik ja koostamise järgus. Aga üldpilt suht selline "ise tehtud, hästi tehtud" jääbki.
IMG_0908F.jpg
IMG_0908F.jpg (438.8 KiB) Vaadatud 4608 korda

Selle aretusega kaasnes olukord kus mAir paneb 1500 ühikut ja sellega peab nüüd tegelema natukene... Alustama wastegate'i seadistamisega ilmselt. Kas tõesti OEM plastik toru hoidis nii palju tagasi?
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#120

K Okt 06, 2021 9:52

Järjekordne aastaring Saabiga sai täis. Septembri alguses läks OEM summuti 3 tollise asemel alla, pühkisin karteripõhja pealt õli ära, vaatasin välised tulukesed üle, sõitsin katalüsaatori töösoojaks ja läksin ülevaatusele. Heitgaasid puhtad kui uuel autol ja märkusi muus osas ei olnud. 275k on kella peale täis tiksunud. Pärast ülevaatust läks 3 tolline alla tagasi muidugi.

Vahest linnas liigeldes ja fooride taga istustes hakkas salongi immitsema bensiini lõhna. Kõik sõlmed on tihedad ja kuskilt lekkeid ei paista. Sai neti avarustesse kaevutud ja leidsin, et põhjuseks võiks olla õhulugeja juures asuv umbes/vigane EVAPi süsteemi klapp/andur või siis söekanister. Töötava mootoriga sinna õhulugeja poolsesse nurka nina pistes oli tunda bensiini haisu küll. Samal ajal muutus ka madalatelt pööretelt kiirendamine aja jooksul ebaühtlasemaks. Isegi ilmutas veakoodi, mis andis edasi infot liiga suurest erinevusest mAir ja mRegi vahel. Või kuidagi nii oli see sõnastatud.

Alustasin klapist - korjasin maha ja leotasin brake cleaner'i laadse tootega, samal ajal puhastasin seguklapi ja õhulugeja, peale läksid värsked küünlad. Vaatasin üle ka vaakumvoolikud. Nüüd nagu vahepeal oleks midagi õrnalt ninaga tunda, aga asi läks kõvasti paremaks. Samuti on kiirendus jälle ühtlane. On olemas ka teine klapp asenduseks, mingi hetk katsetan sellega.

Käisin nädalakese tagasi Türil ja tõin Saabile üht-teist, et sisemust ja välimust viisakamaks muuta. Lähimal ajal tahaks nende detailide vahetuse ka ette võtta. Samuti jõuab varsti kätte õli ja filtrite vahetuse aeg.

Värvilist sügist :drive:
Vasta