Saab Sonett II V4 1967, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kummaliste kokkulangevustega juhtus nii, et olen nüüd selle auto omanik, tõin Rootsist ära. Ameerikasse müüdud, taaskord pigem Eestisse sarnasesse kliimavöötmesse (nii nagu mu kabrio), vedeles teine kuskil rohu sees, kust Rootsi üks saabifanatt ta ära tõi. Pani müüki ja kastitäie varuosadega ta minu käes ongi. Auto tehase tootmisnumber on 307, polegi kunagi nii algusotsa autot olnudki.
Tegemist üliharuldase autoga, Sonett II toodeti üldse kokku pisut üle 1800 tk. , millest kahetaktilise mootoriga vaid 258. Enamus allesolevaid kas Rootsis või muuseumites, kuigi üle poole kogutoodangust müüdi hoopis Ameerikasse. 1967 aasta on eriline, sest ainult siis toodeti puidust armatuuriga ja selliseid V4 mootoriga vaid miski 70 tk. Ehk siis see auto ongi nii eriline, see oli ka üks ostu põhjusi. Pabereid pole, aga ehk õnnestub nii eriline asi arvele saada.
Tehnilised andmed, mis pole absoluutselt sportautolikud: kiirendus 0-100 12,5 sekundit ja max kiirus 160Km/h, kaal miski 660Kg
Mõistagi ei tule siit miskit väga kiiret projekti, lihtsalt oli juhus ja ostsin ära. Taastan pigem originaali sarnaselt, samas väliselt nähtamatult võiks ju olla miski võimsuselisa ...
Klaasplastist osa on üsna korras, vaid mõnest kohast tahab parandusi, aga raam täiesti mäda. Enamus plekke tuleb uuesti teha. Ustest sain kaasa juhiukse, aga sellel teised hinged, paistab, et 66/67 olid üht moodi, hiljem teised. Kõrvalistuja omaks sain Sonett III oma, aga see pikem jne, eks vaatab, lootus on leida ka õige, aga võtab aega. Istmed pani rootslase sõber kogemata müüki, aga otsivad mulle asendusi õnneks.
Kast ei leia neutraali ja kui tagurpidi käik sisse panna, siis lukustub. Õnneks sain korras asenduskasti. Mootor on kinni roostetanud, aga õli ilma lisanditeta (vesi vm.) täitsa sees, miski sinine/roheline jahutusvedelik oli ka sees. Mootorit lahti võttes oli üllatus, miskid silindri kujulised silindrid vaatasid vastu, polegi ülevalt otsast plokiga ühenduses. Vaatasin remondijuhendist ja täitsa nii peabki olema, vist algusotsa V4 teema.
Karburaatoriks on automaatse toorega Solex 28—32 PDSlT—7. Juba lahti võetud ja korduvalt puhastatud. vajab uusi tihendeid, üht puuduvat vedru ja ka kiirenduspumba vm. membraani.
Siduri ja piduri peasilindritega loodetavasti lihtne, mu kahetaktilise 96 peal juba läbikäidud teema, peaaegu samasugused.
Tuled on kõik olemas, aga kroomdetailid tahavad taastamist. Esituled tekitasid üllatuse, Ameerika tüüpi sees, mis ei tekita poolkera kujulist valgusvihku (+parem serv üles) vaid kitsa kriipsu kujulist, nii lähi kui ka kaugtuledega. Tea, kas meil nõutakse välja vahetamist. Ja esitule pirne pole, latern ise ongi esituleks. Ehk siis kui läbi läheb, tuleb terve latern vahetada. Peab uurima, kas nii oligi originaalis.
Ees gabariiditulega ka teema, hetkel oranž kuppel, aga neti piltidel näinud enamasti selliseid, kus valge osa allpool.
.
Tegemist üliharuldase autoga, Sonett II toodeti üldse kokku pisut üle 1800 tk. , millest kahetaktilise mootoriga vaid 258. Enamus allesolevaid kas Rootsis või muuseumites, kuigi üle poole kogutoodangust müüdi hoopis Ameerikasse. 1967 aasta on eriline, sest ainult siis toodeti puidust armatuuriga ja selliseid V4 mootoriga vaid miski 70 tk. Ehk siis see auto ongi nii eriline, see oli ka üks ostu põhjusi. Pabereid pole, aga ehk õnnestub nii eriline asi arvele saada.
Tehnilised andmed, mis pole absoluutselt sportautolikud: kiirendus 0-100 12,5 sekundit ja max kiirus 160Km/h, kaal miski 660Kg
Mõistagi ei tule siit miskit väga kiiret projekti, lihtsalt oli juhus ja ostsin ära. Taastan pigem originaali sarnaselt, samas väliselt nähtamatult võiks ju olla miski võimsuselisa ...
Klaasplastist osa on üsna korras, vaid mõnest kohast tahab parandusi, aga raam täiesti mäda. Enamus plekke tuleb uuesti teha. Ustest sain kaasa juhiukse, aga sellel teised hinged, paistab, et 66/67 olid üht moodi, hiljem teised. Kõrvalistuja omaks sain Sonett III oma, aga see pikem jne, eks vaatab, lootus on leida ka õige, aga võtab aega. Istmed pani rootslase sõber kogemata müüki, aga otsivad mulle asendusi õnneks.
Kast ei leia neutraali ja kui tagurpidi käik sisse panna, siis lukustub. Õnneks sain korras asenduskasti. Mootor on kinni roostetanud, aga õli ilma lisanditeta (vesi vm.) täitsa sees, miski sinine/roheline jahutusvedelik oli ka sees. Mootorit lahti võttes oli üllatus, miskid silindri kujulised silindrid vaatasid vastu, polegi ülevalt otsast plokiga ühenduses. Vaatasin remondijuhendist ja täitsa nii peabki olema, vist algusotsa V4 teema.
Karburaatoriks on automaatse toorega Solex 28—32 PDSlT—7. Juba lahti võetud ja korduvalt puhastatud. vajab uusi tihendeid, üht puuduvat vedru ja ka kiirenduspumba vm. membraani.
Siduri ja piduri peasilindritega loodetavasti lihtne, mu kahetaktilise 96 peal juba läbikäidud teema, peaaegu samasugused.
Tuled on kõik olemas, aga kroomdetailid tahavad taastamist. Esituled tekitasid üllatuse, Ameerika tüüpi sees, mis ei tekita poolkera kujulist valgusvihku (+parem serv üles) vaid kitsa kriipsu kujulist, nii lähi kui ka kaugtuledega. Tea, kas meil nõutakse välja vahetamist. Ja esitule pirne pole, latern ise ongi esituleks. Ehk siis kui läbi läheb, tuleb terve latern vahetada. Peab uurima, kas nii oligi originaalis.
Ees gabariiditulega ka teema, hetkel oranž kuppel, aga neti piltidel näinud enamasti selliseid, kus valge osa allpool.
.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Vau. Rahulik projekt küll, aga kui ükspäev valmis saab, ei raatsi ju sellise rariteediga sõita
Igatahes palju õnne!
Lihtsalt huvitav vaade: wikis antav kunagine uue auto hind 3200..3800Usd (msrp-na - ehk siis siis ilmselt ilma maksudeta) on üle 3 korra kõrgem sama ajastu põrnikatest (baashind alla 1kusd) ning kõrgem Mustangist (kusagil 2,5k kandis). Üpris kõrge kilohinnaga masin oli ja on!
pilt põhjast paneb imestama: kas tõesti suudab katus seda üritust koos hoida? Ma paneks südamerahuks põhjale paar tugevdust.
Igatahes palju õnne!
Lihtsalt huvitav vaade: wikis antav kunagine uue auto hind 3200..3800Usd (msrp-na - ehk siis siis ilmselt ilma maksudeta) on üle 3 korra kõrgem sama ajastu põrnikatest (baashind alla 1kusd) ning kõrgem Mustangist (kusagil 2,5k kandis). Üpris kõrge kilohinnaga masin oli ja on!
pilt põhjast paneb imestama: kas tõesti suudab katus seda üritust koos hoida? Ma paneks südamerahuks põhjale paar tugevdust.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Midagi hullu ei paista. Veidi keevitamist ja peaks hea olema Huvitav palju Sonett || täielikult taastatuna maksta võiks?
Viimati muutis vmaster, E Nov 25, 2019 11:18, muudetud 1 kord kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Eestimaal üks tegelane ehitab sõjaaegset vene veoautot, metalliotsijaga käib metsades ja nii korjab juppe kokku ja taastab, vot selline hobi. Selle kõrval olen ma ikka poisike .
Eks kuidagimoodi saaks selle raami kiirelt taastatud, ega teda ju väga näha jääks, aga tahaks enam-vähem originaali sarnaselt, aega on, küll ma leiutajana miskit välja nuputan.
No poes piima järel ikka julgeksin käia . Olen ju see suvi üllatavalt palju oma kahetaktilisega maha vuranud.
Ja raami kuidagimoodi juba toestasin ära, aga peab päris korralikult reguleeritavate lülidega tegema, nii salongi, kui ka mootoriruumi, siis uksed korda tegema, külge ja ka nina korda tegema + külge, Siis mõõdud paika, kaasa arvatud, et rattad saaks õieti. Alles siis võiks tagumise osa eemaldada ja alustada plekkide taastamisega. Paljud plekid on 96 päritolu, sealt saaks kah midagi, aga kust sa ikka roostevaba kere võtad.
Alles pandi Poolas müüki 2 masinat, kahetaktiline 67 aasta masin müüdi sisuliselt uue bemmi hinnaga Rootsi, V4 on ligikaudu poole odavam.
Lõpetuseks üks pilt raamist kah.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kuna Inglismaalt tellimisega tulevikus segased lood, siis tellisin õiged küljepeeglid ära, nädal ja juba käes. Rootslane väitis, et neile Sonettidele tehas küljepeegleid ei paigaldanudki, edasimüüad vastavalt vajadusele ise paigaldasid. Netis piltidel enamasti valed peeglid ja vales kohas, õige asukoht kapotil/tiival. Ja panen siia pildi ka neist "esitule pirnidest", pole kunagi miskit sellist kohanud.
.
.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ameerikamaal olid sellised "pirnid" suht tavapärased vanasti. Sealed beam headlight. Nende jaoks tehakse tänapäeval replacement kit-e
http://www.myhellalights.com/index.php/ ... -headlamp/ nt.
http://www.myhellalights.com/index.php/ ... -headlamp/ nt.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Jah, selleni jõudsin ma ka, aga mistahes variandil puuduvad (või ei oska ma neti väikestelt piltidelt näha) õiged E märgised.Cyber kirjutas: ↑K Nov 27, 2019 9:36Ameerikamaal olid sellised "pirnid" suht tavapärased vanasti. Sealed beam headlight. Nende jaoks tehakse tänapäeval replacement kit-e
http://www.myhellalights.com/index.php/ ... -headlamp/ nt.
Mul on mõlemad pirnid/tuled olemas ja korras, lihtsalt need ameerika tüüpi. Vaatasin riigiteatajast ka, saagi nüüd aru, ehk ei peagi ma tulesid ringi tegema, mis oleks eriti lahe:
"1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähi- ja kaugtule laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 1, nr 5, nr 8, nr 20, nr 31, nr 98, nr 112, nr 113 või direktiivile 76/761/EMÜ."
Kokkuvõttes on see tulede teema hetkel kõige vähem tähtsam (tagatuledega on kõik korras ja olemas ka). Kere kõige olulisem.
WoW!
Ootaks antud projekti kajastust siin igapäevaselt! Jube lahe on lugeda (ja vaadata), kuidas s... saia tehakse. Olles eelnevalt Sinu tegemisi näinud, siis ei jaksa oodata lõpptulemuse presentatsiooni
Jõudu ja kannatust!
Ootaks antud projekti kajastust siin igapäevaselt! Jube lahe on lugeda (ja vaadata), kuidas s... saia tehakse. Olles eelnevalt Sinu tegemisi näinud, siis ei jaksa oodata lõpptulemuse presentatsiooni
Jõudu ja kannatust!
Minu varalahkunud 1978 aasta 99 turbol olid ka samasugused ümmargused "sealed beam" tüüpi esituled ja DOT tähistega - ei olnud kordagi ülevaatusel probleeme.
Mul on komplekt täiesti uusi tuleelemente veel alles... aga pildi järgi tunduvad Sonetti tuled läbimõõdult suuremad.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Superluks töö ette võetud! Teen ettepaneku esitada igakuiselt foto või paar projekti edenemisest ESK fotokonkursile. Eriti kunn kui rahva tahtel kujuneks nii, et terve 2020 kalender saab olema selle Soneti "eri"
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
See idee sobiks hästi kalendrisse. Aga... ainult siis kui fotodeseeria on algusest kuni täieliku valmimiseni. Sain aru, et kiiret projekti sellega ei tule, seega 2020 kalendrisse ei pääseHomunkulus kirjutas: ↑K Nov 27, 2019 19:14Superluks töö ette võetud! Teen ettepaneku esitada igakuiselt foto või paar projekti edenemisest ESK fotokonkursile. Eriti kunn kui rahva tahtel kujuneks nii, et terve 2020 kalender saab olema selle Soneti "eri"
Aga see auto ise on väga huvitav
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Nii kole auto, et see on lausa ilus
Nähtud ka oma silmaga ja mõned pildidki tehtud... Tööd ja vaeva on vaja ikka korralikult näha aga teades Reinu siis sobivad nad hästi kokku ja ühel hetkel on see rariteet juba sõiduvees
Nähtud ka oma silmaga ja mõned pildidki tehtud... Tööd ja vaeva on vaja ikka korralikult näha aga teades Reinu siis sobivad nad hästi kokku ja ühel hetkel on see rariteet juba sõiduvees
Sa ei mahu sinna
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Jah suuremad, SonetT II on 7" e. siis 178mm.
No nii edev ma ka pole, oleks ju päris igav ... kes siis veel viitsiks ilusaid pilte teha . Aga võin vahepeal parema aparaadiga pilte teha arhiivi, et siis kes soovib saaks eraldi kalendrisse valida vm.Homunkulus kirjutas: ↑K Nov 27, 2019 19:14Teen ettepaneku esitada igakuiselt foto või paar projekti edenemisest ESK fotokonkursile. Eriti kunn kui rahva tahtel kujuneks nii, et terve 2020 kalender saab olema selle Soneti "eri"
Kui sisse mahud, siis ikka , autol kõrgust vaid 1,1m beezi 96-ga juba sõidutasin, kahetaktiline kuidagi vahele jäänud.
Võtsin huvi pärast vigasel kastil pealt kaane lahti, must ja õrnalt roostene ning sodi nagu täis, hammasrattad ühesuguse välimusega, aga keskmine kahvel ei liigu, vist nagu peaks.
Ja arhiividest leidsin Sonett II kohta lahedat lugemist:
http://aatomike.ee/SonettII/saabsonet1967.pdf
http://aatomike.ee/SonettII/saabsonetv4_1968.pdf
http://aatomike.ee/SonettII/SonettII.pdf
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ajaviiteks siduri teema ette võetud, võtsin pulkadeks nii peasilindri, kui ka mõlema käigukasti (asenduskast lõpuotsa 96 pealt, sest tagurdustule tarbeks lüliti küljes) nn. slave silindrid. Kuigi välimuse järgi koledad, eriti peasilinder, osutus sisemiselt rohkem vigaseks (sööbinuks) just asenduskasti slave silinder. Ja ühendusvooliku torud ning otsad korralikult roostes. Ei tahtnud peasilindrit rohkem vigastada, seega induktsiooniga sai toru kuumutatud korduvalt, enne, kui liikuma sain. Tagajärjeks muidugi plasttoru ülessulamine. Kuna see toru on nii kena ja edev, siis plaan uued torud otsa panna ja ikkagi kasutusele võtta.
Hullult puhastamist, tööpindade üle hoonimist ja sellised nad nüüd välja näevadki. See asenduskasti silindri pinda päris korda ei saanud, jätan nii ja läheb riiulisse. Lisaks on tema ühendustoru otsad suurema läbimõõduga.
Peasilindril oli tagumine vedruseib ka katki, õnneks remondikomplektis olemas, õiget ei leidnud, kuid mõõtude järgi peaks Saab 99 peasilindri remontkomplekt sobima (Frenkit 415002), slave-le kah õiget ei leidnud, aga komplektist Autofren Seinsa D3114 saab õige manseti.
Ja panen siia lingi endale meelde tuletamiseks, kust miski 7 € + saatmine eest saaks uued peasilindri korgid, peaks vist enne brexit-it ära sebima, kahetaktilisel kah selline ja mitte kõige ilusam.
Sealt tegelt saaks sarnase peasilindri ka, kuid toru asukoht teises kohas.
E: Paganama inglismänid , paar aastat tagasi ostsin nende käest vidinaid ja nüüd ei müü enam Eestisse, meie lähedal vaid Soome ja Leetu ..., brexit on neil pea päris soodaks ajanud. Kahjuks nii odavaid vidinaid mujalt ei leia.
.
Hullult puhastamist, tööpindade üle hoonimist ja sellised nad nüüd välja näevadki. See asenduskasti silindri pinda päris korda ei saanud, jätan nii ja läheb riiulisse. Lisaks on tema ühendustoru otsad suurema läbimõõduga.
Peasilindril oli tagumine vedruseib ka katki, õnneks remondikomplektis olemas, õiget ei leidnud, kuid mõõtude järgi peaks Saab 99 peasilindri remontkomplekt sobima (Frenkit 415002), slave-le kah õiget ei leidnud, aga komplektist Autofren Seinsa D3114 saab õige manseti.
Ja panen siia lingi endale meelde tuletamiseks, kust miski 7 € + saatmine eest saaks uued peasilindri korgid, peaks vist enne brexit-it ära sebima, kahetaktilisel kah selline ja mitte kõige ilusam.
Sealt tegelt saaks sarnase peasilindri ka, kuid toru asukoht teises kohas.
E: Paganama inglismänid , paar aastat tagasi ostsin nende käest vidinaid ja nüüd ei müü enam Eestisse, meie lähedal vaid Soome ja Leetu ..., brexit on neil pea päris soodaks ajanud. Kahjuks nii odavaid vidinaid mujalt ei leia.
.