9-5 Aero, 2000, 169kw (R.I.P.)

ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#1

L Jaan 04, 2020 11:04

Tervist kõikidele saabiomanikele Tartust.

Olen juba ammu unistanud proovida Aero (eriti manuaal) ja õnneks leidsin ühe. Enne seda oli Volvo 940, 850, Saab 9000 Griffin. Armusin sellesse autosse, isegi ei tea miks, pole veel tundnud midagi mis oleks nii mugav, kiire ja omapärane.

Selle auto ostsin umbes 2 kuud tagasi 1800 euro eest, 350k läbisõiduga. Kahjuks eelmine omanik kasutas 95 bensu mis ei ole eriti sobilik Aerole ja pä rast kui tankisin 98 hakkas sõitma natuke paremini. Kere on enam vähem ok, tõsiseid vigastusi ei ole peale rooste ja esispoiler on katki.

Pärast seda viisin auto diagnostikasse ja sain teada paljudest probleemidest. Loodan et tulevikus saan taastada seda auto aga ei ole selles kindel ja tean et auto on juba 20 aastat vana ja on väga vasinud.

Tuleb teha palju tööd. Mõned detailid on juba olemas.

Vahetada vana PCV susteem
Lekib õlisurve andur, sõõb oli ja on lõhn salongis
Amortide tugilaagrid teevad häält
Vasakupoolne amort (taldrik on kõver ja vedru käib vastu)
Käigukast hoovastikul puksid kulunud
"Service theft alarm" (ei ole oluline)
"Park assist failure" (ei ole oluline)

Veel käivitumissignaal (kui pöörad võti ja lülitad elektroonikat) ei piiksu.

Salong on jubedas seisukorras, eriti rool, käigukang ja istmed, ukselink on katki. Ainuke et kliima, istmesoojendus, istmevent ja Harman Kardon töötavad ok. Loodan et saan taastada seda ka.

Tartus on uks suur saabifänn kes töötab saabidega, loodan et saan teha tosised tood tema juures sest kahjuks mul pole oma kohta kus ma ise võiks teha.
IMG_20200104_094119.jpg
IMG_20200104_094119.jpg (961.57 KiB) Vaadatud 6805 korda
Manused
IMG_20200104_094523.jpg
IMG_20200104_094523.jpg (704.39 KiB) Vaadatud 6805 korda
IMG_20200104_094312.jpg
IMG_20200104_094312.jpg (624.94 KiB) Vaadatud 6805 korda
IMG_20191106_115623.jpg
IMG_20191106_115623.jpg (489.28 KiB) Vaadatud 6805 korda
Viimati muutis ObscureAero, E Veebr 03, 2020 17:41, muudetud 2 korda kokku.
Just another SAAB story.
Saabster95
Postitusi: 39
Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
Asukoht:
Auto:

#2

P Jaan 05, 2020 16:29

Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#3

P Jaan 05, 2020 17:47

Saabster95 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 16:29
Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Viga ei ole käigukastis vaid käiguhoovastikus. Kasti väline probleem. 98a. hoovastik ei ole remonditav, uus maksab jämedalt 500 eurot.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#4

P Jaan 05, 2020 17:57

Saabster95 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 16:29
Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Esineb küll.

Mõnikord tagumine käik läheb raskelt, mingi müraga või uldse ei lähe sisse. Isegi oli olukord et tagumine käik ei läienud korralikult sisse ja pärast kui võtsin välja võti ja panin uuesti sisse, ei suutnud pöörata lock asendise ja käigukast oli kinni. Arvasin et tuleb kutsuda evakuaator aga proovisin liiguda käigu edasi-tagasi ja lõpuks suutsin poorata võti ja kasutada käigukast.

"hoovastiku puksid kulunud" seda sain teada diagnostikus mis tegi uks saabimees. Olen kindel et ta teab millest räägib ja asi on pigem selles.
Just another SAAB story.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

P Jaan 05, 2020 20:04

Sinul aitab samuti ainult hoovastiku vahetus.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#6

P Jaan 05, 2020 21:12

Ron24 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 20:04
Sinul aitab samuti ainult hoovastiku vahetus.
Vaatame. Arvan et piisab vahetada hoovastiku puksid, mitte terve hoovastiku.
Just another SAAB story.
Saabster95
Postitusi: 39
Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
Asukoht:
Auto:

#7

P Jaan 05, 2020 21:49

Ron24 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 17:47
Saabster95 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 16:29
Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Viga ei ole käigukastis vaid käiguhoovastikus. Kasti väline probleem. 98a. hoovastik ei ole remonditav, uus maksab jämedalt 500 eurot.

Aitäh vastuse eest.
Ma loodan samuti et ehk saab kuidagi vana hoovastiku ära remontida. Kui ei, siis ilmselt tuleb välismaalt uus tellida.
Kui just kuskilt mujalt ei leia.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#8

E Jaan 06, 2020 6:02

ObscureAero kirjutas:
P Jaan 05, 2020 21:12
Ron24 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 20:04
Sinul aitab samuti ainult hoovastiku vahetus.
Vaatame. Arvan et piisab vahetada hoovastiku puksid, mitte terve hoovastiku.
Kui sa suudad sealt hoovastikust leida vahetatavad puksid, oled targem kui kõik teised. Aga jaga siis kindlasti ka teistega oma leidu. Ka minu autol on hoovastikus lõtk sees ja vajab hoovastiku remonti.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#9

E Jaan 06, 2020 12:30

Ron24 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 6:02
ObscureAero kirjutas:
P Jaan 05, 2020 21:12
Ron24 kirjutas:
P Jaan 05, 2020 20:04
Sinul aitab samuti ainult hoovastiku vahetus.
Vaatame. Arvan et piisab vahetada hoovastiku puksid, mitte terve hoovastiku.
Kui sa suudad sealt hoovastikust leida vahetatavad puksid, oled targem kui kõik teised. Aga jaga siis kindlasti ka teistega oma leidu. Ka minu autol on hoovastikus lõtk sees ja vajab hoovastiku remonti.
Noh, ma kahtlen et olen targem kui kõik teisen, lihtsalt loodan.

Pildil on diagnoostika tulemused ja proovin leida ja vahetada kõik mis on seal loetletud. Kahjuks eelmine omanik ei olnud saabifänn ja pole eriti hoolitsenud oma auto eest.
IMG_20191201_221802.jpg
IMG_20191201_221802.jpg (170.46 KiB) Vaadatud 6549 korda
Just another SAAB story.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

E Jaan 06, 2020 13:02

Selle MY autol vist on targem uus käigukastihoovastik paigaldada kahjuks ( maksab jublakas 300+ eur kui MY2006 oma samas 120+ eur). Ja ka pöhjanaabrite foorumit lugedes selle hoovastiku "elustamisega" ei tegeleta. Need muud nimekirjas leiduvad vead ehk nii palju "krabisevat" ei kuluta.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#11

E Jaan 06, 2020 13:42

Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

E Jaan 06, 2020 13:49

https://www.maptunparts.com/transmissio ... 98-04.html see sobib sinu autole.
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html see enam ei sobi.
Kui sul oleks alates 2004 aasta masin piisaks ka ainult nendest puksidest. https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html
Kõik need Maptuni hinnad on ilma Rootsi käibemaksuta.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#13

E Jaan 06, 2020 14:33

I-Vaari kirjutas:
E Jaan 06, 2020 13:02
Selle MY autol vist on targem uus käigukastihoovastik paigaldada kahjuks ( maksab jublakas 300+ eur kui MY2006 oma samas 120+ eur). Ja ka pöhjanaabrite foorumit lugedes selle hoovastiku "elustamisega" ei tegeleta. Need muud nimekirjas leiduvad vead ehk nii palju "krabisevat" ei kuluta.
Jah kahjuks kull. Ainult ma ei saa aru miks OG hoovastik on kallim kui NG
Ron24 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 13:49
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 98-04.html see sobib sinu autole.
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html see enam ei sobi.
Kui sul oleks alates 2004 aasta masin piisaks ka ainult nendest puksidest. https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html
Kõik need Maptuni hinnad on ilma Rootsi käibemaksuta.
.

Aitäh lingi eest. Varem arvasin et köige kallim asi Saabis on DI kasett.
Just another SAAB story.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#14

E Jaan 06, 2020 14:39

Ron24 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 13:42
Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
Arvasin et OG Saabil 9-5 kuni 2005 enamus asjadest erineb ainult kosmeetiliselt aga jälle eksisin. Ise plaanin teha oma saabi Torque juures, ainult et tal oleks aega sest kahjuks mul pole oma kohta.
Just another SAAB story.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#15

E Jaan 06, 2020 14:42

ObscureAero, sa ütlesid minu teemas, et mul näeb auto välja nagu uus, aga ma ütleks, et tegelikult näeb sinu oma parem välja, kuna ma ei tuvastanud piltidelt roostet neis kohtades, kus mulgi on [loe: Saabi tüüpkohad tagumiste tiivakaarte mõlemas otsas]. Number ära vahetada, tagaspoila külge ja olekski nagu minu oma. Ahjaa, sul on vist võre ka kroom- asi, mida ma enda omal isegi ette ei kujutaks :D
Kusjuures ilma spoilata tundub tagaots kuidagi lage küll :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#16

E Jaan 06, 2020 14:43

ObscureAero kirjutas:
E Jaan 06, 2020 14:39
Ron24 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 13:42
Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
Arvasin et OG Saabil 9-5 kuni 2005 enamus asjadest erineb ainult kosmeetiliselt aga jälle eksisin. Ise plaanin teha oma saabi Torque juures, ainult et tal oleks aega sest kahjuks mul pole oma kohta.
Torque minu autot remondibki. Tänagi viisin Forssi ära ja homme terve päeva tegeleb ta minu autoga ja ta juba paar nädalat üritab minulegi selgeks teha, et minu auto hoovastikus ei ole midagi vahetada. Ainult terve uus hoovastik
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

E Jaan 06, 2020 15:00

"Aitäh lingi eest. Varem arvasin et köige kallim asi Saabis on DI kasett "

Sellistest detailidest mis paraku on teatud hetkel UUEga vaja asendada tundus OG9-5 MY2006 -2009 gaasiklapp köige kallim detail - ca 450 eur.
Veidi kaugemal kui Ruootsi peaks ka olema OG 9-5 - MY2004 käiguvahetushoovastik saadaval. Tarvis vist oma SAAB ile tellida

https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ts_id=5194
Viimati muutis I-Vaari, E Jaan 06, 2020 15:38, muudetud 1 kord kokku.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#18

E Jaan 06, 2020 15:12

AARE530 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 14:42
ObscureAero, sa ütlesid minu teemas, et mul näeb auto välja nagu uus, aga ma ütleks, et tegelikult näeb sinu oma parem välja, kuna ma ei tuvastanud piltidelt roostet neis kohtades, kus mulgi on [loe: Saabi tüüpkohad tagumiste tiivakaarte mõlemas otsas]. Number ära vahetada, tagaspoila külge ja olekski nagu minu oma. Ahjaa, sul on vist võre ka kroom- asi, mida ma enda omal isegi ette ei kujutaks :D
Kusjuures ilma spoilata tundub tagaots kuidagi lage küll :)
Noh igatahes naeb hästi välja. Minu omal on ka rooste kui vaadata lähemalt, lihtsalt oli omal ajal eemaldatud ja tehtud värvitöö. Kahjuks kohad kus esineb roosted on sügavalt varjatud, eriti põhjal sest talv ja sool teevad oma asja ära. Minu vanal 9000 oli väga jube pilt, seal oli vaja juba keevitada.

Mul tuleb ka esispoileri vahetada sest see on katki. Isegi ei tea kas on võimalik parandata sest materjal on mingist fiberklaasist. Arvan et võtan maha ja sõidan ilma selleta et ei muretseda.
Just another SAAB story.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#19

E Jaan 06, 2020 15:20

Ron24 kirjutas:
E Jaan 06, 2020 14:43
Torque minu autot remondibki. Tänagi viisin Forssi ära ja homme terve päeva tegeleb ta minu autoga ja ta juba paar nädalat üritab minulegi selgeks teha, et minu auto hoovastikus ei ole midagi vahetada. Ainult terve uus hoovastik
Ok, see on hea asi. Loodan et varsti tegeleb ka minu autoga, sest kardan veel sõita ilma remondita kuna palju asju on juba kulunud.
Just another SAAB story.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#20

K Jaan 29, 2020 18:18

Märgatud täna treila peale minemas Saabi võru tänaval, midagi tõsist?
Kogenud Aeronaut. :drive:
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#21

K Jaan 29, 2020 18:54

Mingi rahvaauto oli paremalt küljelt üritanud salongi siseneda. Kardan , et selle Saabi juppe hakkab siin foorumis nüüd saama olema. Remont läheb kindlasti rohkem maksma kui auto väärt on. Juhul muidugi kui omanikul käed õigetpidi küljes pole.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#22

K Jaan 29, 2020 19:26

Tervist kõigile.

Torque tegi minu auto ära ja olin väga rõõmus et saan oma autot tagasi ja sõitu nautida. Sõitsin mööda Võru tn. 126 , tuli oli roheline, ja paremalt poolt kiirendas üks volksvagen. Põrkas väga kõvasti parema ukse vastu. Ma isegi ei märganud midagi. Auto on totaalis, uksed on peaaegu salongi sees, mul on väga kurb, olen shokis, kogu keha väriseb, arvan ei saa öösel magada.
Just another SAAB story.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#23

K Jaan 29, 2020 19:28

Fotod
Manused
IMG_20200129_183442.jpg
IMG_20200129_183442.jpg (426.71 KiB) Vaadatud 6162 korda
IMG_20200129_183448.jpg
IMG_20200129_183448.jpg (426.78 KiB) Vaadatud 6162 korda
Just another SAAB story.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#24

K Jaan 29, 2020 19:30

Kui keegi tahab rääkida auto kohta siin on telefon 58017980
Viimati muutis ObscureAero, K Jaan 29, 2020 19:51, muudetud 1 kord kokku.
Just another SAAB story.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#25

K Jaan 29, 2020 19:30

Vabandage kui on gramaatilised eksitused, käed värisevad, ei saa normaalselt kirjutada.
Just another SAAB story.
Vasta