Saab Sonett II V4 1967, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Täna tulevad päris koledad pildid, nimelt piduri peasilinder. Ikka väga roostes ja rokane. Sellel autol sisuliselt sama, kui minu kahetaktilisel, lihtsalt kaan teine ja vedelik eraldi potsikuga eemal. Potsikuks Lokheed-i oma (minul kork puudu), üsna haruldane, aga juba nuhkisin ühest inglismänide poest mõistliku raha eest välja. Saab näha, kas sealt õnnestub tellida (kahjuks vaid kallid transad, posti teel ei saada).
.
Avades nägi välja selline õudukas, kuigi kaan pealtpoolt tänu õlile, mis ta peal, ilma roosteta, siis sees ...
. Ja hakkasin siis lahti võtma. Mõistagi kõik kinni, esimene teema kohe plast paksu seibiga, kahetaktilisel see ka ei tahtnud välja tulla, pidin augud sisse puurima ja keermestama, nii punnitasin ta välja.
Õnneks esimene juhtvarras/kolb vm. täitsa terve, mitte nii, kui kahetaktilisel.
. Sellega koos tuli ära ka järgmine kolb, aga tagumine osa tandemist jäi sisse. Sellega oli ilge jama, kuidagi ei liikunud, täiesti kinni. Lasin mutrite lahtitegemise õli sisse ja päevaks ootele. Ikka ei miskit. Lõpuks võtsin siduri slave silindri, koostasin sellise vidina, õli täis ja pitskruviga kolbi suruma. Päris mitmeid kordi pusimist, enne kui liikuma sain. ja vot selline koledus tuli siis välja:
. Õnneks peale puhastamist, silindri seinad väga koledad ei olegi. Ehk siis sellest sitast saab saia küll teha. Homme juba mansetid käes, peaks siis ära puhastama, hoonima ja saabki kokku panna.
.
.
Avades nägi välja selline õudukas, kuigi kaan pealtpoolt tänu õlile, mis ta peal, ilma roosteta, siis sees ...
. Ja hakkasin siis lahti võtma. Mõistagi kõik kinni, esimene teema kohe plast paksu seibiga, kahetaktilisel see ka ei tahtnud välja tulla, pidin augud sisse puurima ja keermestama, nii punnitasin ta välja.
Õnneks esimene juhtvarras/kolb vm. täitsa terve, mitte nii, kui kahetaktilisel.
. Sellega koos tuli ära ka järgmine kolb, aga tagumine osa tandemist jäi sisse. Sellega oli ilge jama, kuidagi ei liikunud, täiesti kinni. Lasin mutrite lahtitegemise õli sisse ja päevaks ootele. Ikka ei miskit. Lõpuks võtsin siduri slave silindri, koostasin sellise vidina, õli täis ja pitskruviga kolbi suruma. Päris mitmeid kordi pusimist, enne kui liikuma sain. ja vot selline koledus tuli siis välja:
. Õnneks peale puhastamist, silindri seinad väga koledad ei olegi. Ehk siis sellest sitast saab saia küll teha. Homme juba mansetid käes, peaks siis ära puhastama, hoonima ja saabki kokku panna.
.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Tihendeid jms saab mõõdu järgi ka kohapealt. Laki tänavas laager.ee, kus riiulites palju kola ja viitsitakse vidinaid mõõta ja otsida.
Samas Laki uulitsas on ka GOST-standardi mõõtudes asju müüv putka. Nime ei mäleta, aga Ramirendiga sama hoov (sõidad Ramirendi uksest mööda hoovijupi lõpuni).
Praktikaga õpitud teooria on, et ei ole paha mõte äkased asjad enne lahtikruvimist väljast suuremast jamast puhastada - pole ju välistatud puhta sisemuse leidmine ja siis satub sinna vähem sodi
...ja kui natuke ringi vaatad, leiad vast inglismannide maal mõne kodunenud eestlase, kes Sulle vajadusel kohalikku vahe-postkasti mängida viitsib.
teema on jätkuvalt huvitav - jõudu!
Samas Laki uulitsas on ka GOST-standardi mõõtudes asju müüv putka. Nime ei mäleta, aga Ramirendiga sama hoov (sõidad Ramirendi uksest mööda hoovijupi lõpuni).
Praktikaga õpitud teooria on, et ei ole paha mõte äkased asjad enne lahtikruvimist väljast suuremast jamast puhastada - pole ju välistatud puhta sisemuse leidmine ja siis satub sinna vähem sodi
...ja kui natuke ringi vaatad, leiad vast inglismannide maal mõne kodunenud eestlase, kes Sulle vajadusel kohalikku vahe-postkasti mängida viitsib.
teema on jätkuvalt huvitav - jõudu!
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tallinnas lihtne, aga minul bensuraha see ära ei tasu, veel enam, mõõdad ja sorid seal kastides, vahest kinnised kotid jne. , siis piinad min. 30 min. müüjat ja ostad viieka eest parimal juhul manseti, müüjast hakkab kahju, tore kui head teeb, aga palgaraha ju ei teeni. Lihtsam on, mul on pdf kujul Autofren Siensa täiskataloog, kus on kõik üksikvidinad koos mõõtude ja piltidega ning ka info, millistesse komplektidesse nad kuuluvad. Istud arvuti taga ja lihtsalt otsid, võib võtta tunde aega, aga leiad õiged asjad. Ja siis vaatad, kes mida pakub, Avaruosad on hea koht, kust näed ära ka teiste tootjate (Frenkit, Ert ...) tootekoodid.
Sain remondikomplektid kätte, Saab 99 komplekt (Frenkit 415002) sobib ideaalselt minu siduri peasilindrile, kuigi sama tootja ei paku oma kodulehel midagi. Isegi vedruseib on sees (mis minul katki) ja ka tolmukate on sama. Piduri peasilinder nüüd puhastatud, peab nagunii ju teist x korda puhastama, selle tõttu tegin väljast vaid "esmase puhastuse" e. nägi ikka suht rokane välja. Avastasin, et piduri peasilindri vedruseib kah katki, peab vaatama, kas on mõnes komplektis, äkki murdub päris ära või rikub manseti.
Aga nüüd 2 küsimust laiale ringile:
1. Kaburaatori kiirenduspumba membraan, poodides enam eraldi ei leidnud (ka Lada oma, vaid komplektid), vähemalt meil Viljandis. Vaatasin siis pildi järgi ja odavaim, lihtsaim VW Polo, Lupo, Golf ... karburaatori paranduskomplektist S41G (täpselt see, mis vaja). Kui olin ära tellinud, siis avastasin, et Lada 2108 oma sobib ka (tegelikult pikem e. otsas vedruga vidin, e. pisut pikem), tellisin juurde, olematu raha maksis. Nüüd küsimus, kumb on parem tegelikult, on kogemusi ... , vaata pilti.
2. Puht teoreetiline küsimus piduri peasilindri kohta, minul mõõt 19mm. Peale puhastust, ikkagi vajab hoonimist vm. kraatrid sees (kuigi võib-olla see mõjutab piduri tööd vaid vähe, sest ees 27mm e. suurem mansett, e. lekkima ei hakka). Tänapäeval vist enamasti 20,6 mõõt (aga võimendusega). Kas tasub mõelda suuremale mõõdule tegemisele (ilma võimendita), kui leiab sobiva tandem süsteemi? Pead tugevamalt tallama, aga ka rohkem pidurit?
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Teen arvutis photoshop-i
Tegelt ultraheli vann on pigem pettumust valmistav, on küll korralik ja võimas vidin, aga aastakümneid paakunud mustust ta ära ei võta, ammugi läikivaks ei tee, nii nagu netivideotes. Korralik puhastusvedelik ja olen ka kangemat lahust ja teisigi aineid proovinud, aga ei aita.
Kõige tõhusam on käi, paras saast, aga teeb oma töö ära, mille otsas traathari. Ohtlik riist, õnneks veel pole mu kätt koos kindaga kaasa viinud. Ja üllatuseks hari kestab hästi. Vahest olen ka MOS2 õli detailile lasknud enne traatharjaga puhastust. Ja siis kumerad kohad drelli otsa pandud trossi tükiga, löögi režiimis, kui rauast detail.
Nii saab alumiiniumi päris hästi puhtaks ja pole mõtet hullult leotada vm. enne, traathari pühib piisavalt hästi saasta maha. Bensiiniga puhastus ja kergelt 1K poolmatt lakk peale
Raud/malm/teras detailidega siis puhastus bensiiniga ja roostesurm peale.
Peale päeva reageerimist taas väikse drelli otsas traatharjaga reaktsiooni jäägid maha ja poolmatt 1K lakk peale (autovärvi poest, miskit lasid ballooni, et matim jääks), poltidele jne. miski saksa kvaliteet tsinkvärv peale.
.
Tegelt ultraheli vann on pigem pettumust valmistav, on küll korralik ja võimas vidin, aga aastakümneid paakunud mustust ta ära ei võta, ammugi läikivaks ei tee, nii nagu netivideotes. Korralik puhastusvedelik ja olen ka kangemat lahust ja teisigi aineid proovinud, aga ei aita.
Kõige tõhusam on käi, paras saast, aga teeb oma töö ära, mille otsas traathari. Ohtlik riist, õnneks veel pole mu kätt koos kindaga kaasa viinud. Ja üllatuseks hari kestab hästi. Vahest olen ka MOS2 õli detailile lasknud enne traatharjaga puhastust. Ja siis kumerad kohad drelli otsa pandud trossi tükiga, löögi režiimis, kui rauast detail.
Nii saab alumiiniumi päris hästi puhtaks ja pole mõtet hullult leotada vm. enne, traathari pühib piisavalt hästi saasta maha. Bensiiniga puhastus ja kergelt 1K poolmatt lakk peale
Raud/malm/teras detailidega siis puhastus bensiiniga ja roostesurm peale.
Peale päeva reageerimist taas väikse drelli otsas traatharjaga reaktsiooni jäägid maha ja poolmatt 1K lakk peale (autovärvi poest, miskit lasid ballooni, et matim jääks), poltidele jne. miski saksa kvaliteet tsinkvärv peale.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Head Uut Aastat saabisõpradele ja ka minu Sonetile, kindlasti tuleb temale parem aasta, kui eelmised.
Vahepeal suht vähe aega saanud autole anda, aga tegelenud olen kõigi tuledega. Nimelt enamusel seespool osa hullult roostes ja ka kroomrõngad kehvas seisus. Üldse huvitav ajalugu jälgida, mis autodelt juppe Saab kasutas.
Kogu esiotsaga on asi lihtne, Lucas toodang (Esituli Morris, MGB, suunad Lotus) kõik, saab saareriigist väga mõistliku hinnaga uued kogu kupatusega. Tagaotsaga aga asi niru, Hella toodang, tagurdustuli Bosch toodang/logoga (tegelik valmistaja vist Hella). Tagatuled võeti Saab 95 pealt, tagurdustuli Sport versioonidelt, midagi sarnast kasutati ka WV T1 juures. Kasutatult leiab asju, aga uuesti kroomimisest ei pääse kahjuks. Olemasolevad suht korras kroomdetailid poleerisin ära, aga ikka pole päris see, numbritule kroomdetailid ikka täpilised, üks neist vigastatud, pagan teab mida seal kangutatud vm. ja selle ühe tagurdustule kroomvõrul paljastus kollakas toon, vask vm. Ehk siis väljas ligunemine on kroomi rikkunud. Ja Rootsist saadud puuduolev tagurdustule klaas kah teistsugune, lisaks kroomvõru teise kujuga ja keegi tark inimene üle värvinud + lakkinud. Ehk siis tagurdustulele peaks õiged asjad leidma ja teised tuled + korpused taastama.
. Üks küsimus kummidetaili taastamise kohta ka, on kellelgi kogemusi? Uusi ei saa ja kasutatult pigem ideaalseid ka mitte. Soovitatakse glütseriini sisse kasta, aga siis iga pesukorraga ju pesed seda välja? Või on keegi kummi taastamise vahendeid kasutanud, näiteks kummi spray-d (2 esimest pilti), aga kuis siis kumm taas eelnevalt pehmeks saada, see spray ei jää ju enam siis peale. Või on silikoonõli hea?
.
Vahepeal suht vähe aega saanud autole anda, aga tegelenud olen kõigi tuledega. Nimelt enamusel seespool osa hullult roostes ja ka kroomrõngad kehvas seisus. Üldse huvitav ajalugu jälgida, mis autodelt juppe Saab kasutas.
Kogu esiotsaga on asi lihtne, Lucas toodang (Esituli Morris, MGB, suunad Lotus) kõik, saab saareriigist väga mõistliku hinnaga uued kogu kupatusega. Tagaotsaga aga asi niru, Hella toodang, tagurdustuli Bosch toodang/logoga (tegelik valmistaja vist Hella). Tagatuled võeti Saab 95 pealt, tagurdustuli Sport versioonidelt, midagi sarnast kasutati ka WV T1 juures. Kasutatult leiab asju, aga uuesti kroomimisest ei pääse kahjuks. Olemasolevad suht korras kroomdetailid poleerisin ära, aga ikka pole päris see, numbritule kroomdetailid ikka täpilised, üks neist vigastatud, pagan teab mida seal kangutatud vm. ja selle ühe tagurdustule kroomvõrul paljastus kollakas toon, vask vm. Ehk siis väljas ligunemine on kroomi rikkunud. Ja Rootsist saadud puuduolev tagurdustule klaas kah teistsugune, lisaks kroomvõru teise kujuga ja keegi tark inimene üle värvinud + lakkinud. Ehk siis tagurdustulele peaks õiged asjad leidma ja teised tuled + korpused taastama.
. Üks küsimus kummidetaili taastamise kohta ka, on kellelgi kogemusi? Uusi ei saa ja kasutatult pigem ideaalseid ka mitte. Soovitatakse glütseriini sisse kasta, aga siis iga pesukorraga ju pesed seda välja? Või on keegi kummi taastamise vahendeid kasutanud, näiteks kummi spray-d (2 esimest pilti), aga kuis siis kumm taas eelnevalt pehmeks saada, see spray ei jää ju enam siis peale. Või on silikoonõli hea?
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tänud, arvestan selle võimalusega.
Aga üks huvitav küss kojamehe kohta, lihtsalt pakub huvi, selline teistmoodi teine, ei tundu kroomitud, pigem roostevaba materjalist. On keegi mõnel vanal autol sellist kohanud?
.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Detailides erinev, aga mulle tundub RV ka täitsa tavaline M412 / M2140:
https://www.google.com/search?q=moskvich+kojamehed
(Kliki otsingulingil "pildid")
https://www.google.com/search?q=moskvich+kojamehed
(Kliki otsingulingil "pildid")
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Võtsin mootoril ka alumise poole lahti, sama roostes nagu ülemine pool, kuigi vett õli sees polnud. Vist pole ümber ehitatud. Saaledest mõni hall, mõni läikiv. Kolbidest õnnestus vaid üks välja taguda, jätsin teised ligunema. Ja siduril mõned vedrud täiesti lahti pesades, tea kas kuuma saanud.
.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Nii, mootor peaaegu pulkadeks tehtud, päris kerge teine nüüd. Kolmest kolvist kaks sain lõpuks kätte, ikka saarepuust klotsidega ja haamriga valu andes. Aga viimane ei tahtnud üldse liikuda. Lisaks tahma alt avastasin, et tal müstiline pragu sees. Kuna vigane, siis ei hellitanud teda ja metallvardaga tagusin lõpuks välja. Kõikidel kolbidel peal söövitusjäljed, aga külgseinad nagu uued. Ja kõik kolvid on erineva kujuga tagantpoolt (kuigi pildil äärmised sarnased). 2 kepsu ühe ja kaks täiesti teise märgistusega. Aga kolvi mõõt täitsa standard 90mm. Kahjuks kepsud (kõik) ei liigu kolvi sees, vaid meeletu jõuga õnnestus neid liigutada, et väntvõll ja pärast kolvid kätte saada.
Väntvõll tundub kah peaaegu kulumata, vaid ühe raamilaagri vahel on miski õrnalt rõnga sisse söönud, mõõtes mikromeetriga kõik ühes mõõdus, raam 56,98mm ja kepsu pool 53,98mm.
Saaled tunduvad kah erinevad, üks kastipoolne ülemine (?) saale täiesti punane (vask paljastunud).
Seega tundub, et mingil põhjusel vähese läbisõidu juures on mootor taastatud.
Ja mootor on mul selline eriline, nn. silver tüüpi, pandi Saabidele pea aasta aega 67/68 aastal. Ega peale värvi seal muud erilist olnudki. Samas pole veel teada saanud, kas hõbedane ploki värv ikka on õige või peaks tume hall olema. Aga tegelt hõbe täitsa meeldiks.
.
Väntvõll tundub kah peaaegu kulumata, vaid ühe raamilaagri vahel on miski õrnalt rõnga sisse söönud, mõõtes mikromeetriga kõik ühes mõõdus, raam 56,98mm ja kepsu pool 53,98mm.
Saaled tunduvad kah erinevad, üks kastipoolne ülemine (?) saale täiesti punane (vask paljastunud).
Seega tundub, et mingil põhjusel vähese läbisõidu juures on mootor taastatud.
Ja mootor on mul selline eriline, nn. silver tüüpi, pandi Saabidele pea aasta aega 67/68 aastal. Ega peale värvi seal muud erilist olnudki. Samas pole veel teada saanud, kas hõbedane ploki värv ikka on õige või peaks tume hall olema. Aga tegelt hõbe täitsa meeldiks.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Esimene pakk Saareriigist saabus täna. Täitsa kena ja õige tulekorpus on nüüd käes. Vaid sisemine kroomrõngas (pildil välimist pole) on õhemast metallist, kui originaal. Uued ilusad suunatule klaasid ka olemas. Aga suunatuled ise tuli mujalt tellida, kuna minul 21/5W pirniga vaja, enamasti vaid 21W. Ja läbi ime õnnestus olematu raha eest osta uued Mahle kolvid, täitsa Saab-i kirjadega, tuli välja et klassiku/9000 B202I omad hoopis.
Kuna mul õnnestus oma kolbide sõrmed kenasti liikuma saada ja väntvõll on mul väga hea, siis olengi nüüd valiku ees:
1. Ostan ühe kasutatud originaalkolvi, uued rõngad ja saaled ning laon kokku
2. Otsin/vahetan väntvõlli 1.7 mootori oma vastu.
3. Teen vahetuskaupa ja püüan leida 1.5 uued kolvid
Nende Mahle kolbidega seoses segadus, originaalis on keps pin-i küljes kinni ja laagrina toimib kolb, allpool auk õli liikumiseks. Seda aga Mahle kolbidel pole, pole ka õlikanalit ja pin lukustatakse kolvis. Pin läheb nii tihkel sisse, et see küll kolvis liikuda ei taha. Tea kas miski muu keps peab nende kolbidega kokku käima või ... olen selle V4 mootori juures paras algaja veel.
.
Kuna mul õnnestus oma kolbide sõrmed kenasti liikuma saada ja väntvõll on mul väga hea, siis olengi nüüd valiku ees:
1. Ostan ühe kasutatud originaalkolvi, uued rõngad ja saaled ning laon kokku
2. Otsin/vahetan väntvõlli 1.7 mootori oma vastu.
3. Teen vahetuskaupa ja püüan leida 1.5 uued kolvid
Nende Mahle kolbidega seoses segadus, originaalis on keps pin-i küljes kinni ja laagrina toimib kolb, allpool auk õli liikumiseks. Seda aga Mahle kolbidel pole, pole ka õlikanalit ja pin lukustatakse kolvis. Pin läheb nii tihkel sisse, et see küll kolvis liikuda ei taha. Tea kas miski muu keps peab nende kolbidega kokku käima või ... olen selle V4 mootori juures paras algaja veel.
.
Viimati muutis aatom, P Jaan 26, 2020 10:08, muudetud 1 kord kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
nu vot, seda ma netist ei leidnudki, hoopis B234 kolvid ... vaatasin et pin 24mm jne.
E: Tegelikult tootekoodi järgi pole ka Ivometsa viide õige, Mahle ei annagi seda tootekoodi välja, klassiku/9000 B202I omad hoopis.
Kellel vaja, siis on saadaval.
E: Tegelikult tootekoodi järgi pole ka Ivometsa viide õige, Mahle ei annagi seda tootekoodi välja, klassiku/9000 B202I omad hoopis.
Kellel vaja, siis on saadaval.
Viimati muutis aatom, E Jaan 13, 2020 19:51, muudetud 1 kord kokku.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tahad hästi teha, siis vaatasin et mul on komplekt 0,5 remonti kasutatud kolbe täitsa olemas
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Saareriigist ei saanudki ühte pakki kätte, lõpuks, kui olin juba ostu pangas vaidlustanud, võttis e-pood ühendust, et üht vidinat pole neil. Ja kui kuulis, et ma tehingu vaidlustasin, siis loobus üldse saatmast. Samas pole pangast kah miskit tagasisidet saanud, Luminoris töötajad nii kokku tõmmatud ja koormatud tunduvad.
Ehk siis pidin osad vidinad mujalt uuesti tellima.
Aga õnnestus ebay-st uus DSR-66 kirjaga esi suunatule klaas hankida, nüüd on olemas nii koopia (teistsugused), kui ka originaal komplektid suunatule klaase.
Mootoriga tasapisi puhastan asju. Kui plokk kah puhtaks saab, siis vaatan ja otsustan, mis kolvid sisse lähevad. Aga mootori järgi aitamise kohalt olen nagu loobunud. See avatud hülssidega lahendus ikkagi võib liikuda ja plokikaane tihendile kehvasti mõjuda (kirjeldus siin artiklis), nii nagu ma alguseski arvasin. Kuigi mul oleks võtta teine uuem mootoriblokk (seal hülsid ülalt kinni/toetatud), siis nagu ei ole tahtmist miskit segu mootorit teha, e. taastan originaalina.
.
Ehk siis pidin osad vidinad mujalt uuesti tellima.
Aga õnnestus ebay-st uus DSR-66 kirjaga esi suunatule klaas hankida, nüüd on olemas nii koopia (teistsugused), kui ka originaal komplektid suunatule klaase.
Mootoriga tasapisi puhastan asju. Kui plokk kah puhtaks saab, siis vaatan ja otsustan, mis kolvid sisse lähevad. Aga mootori järgi aitamise kohalt olen nagu loobunud. See avatud hülssidega lahendus ikkagi võib liikuda ja plokikaane tihendile kehvasti mõjuda (kirjeldus siin artiklis), nii nagu ma alguseski arvasin. Kuigi mul oleks võtta teine uuem mootoriblokk (seal hülsid ülalt kinni/toetatud), siis nagu ei ole tahtmist miskit segu mootorit teha, e. taastan originaalina.
.
Hetk on veel aega ca 3,5 tundi , et osaleda oksjonil https://www.tradera.com/item/301910/382 ... lapp-unik-
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tänud viitamast. Õnneks tuled töötavad ja on kenad, e. esialgu ei osta uusi.mardikas kirjutas: ↑N Jaan 23, 2020 15:37Hetk on veel aega ca 3,5 tundi , et osaleda oksjonil https://www.tradera.com/item/301910/382 ... lapp-unik-
Taas vidinaid sellele autole, saareriigist pidurividinaid + muid asju ja hiinamaalt loodetavasti roostevabast metallist kruve salongi tarbeks.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Täna saabus aasta alguses Traderas (Rootsi) oksjonilt ostetud vidinad, õige rool (millel signaali nuppu nagu polegi või vahetatud ... peab sinna ikka miskit leiutama), indikaatortuled, suunatule ja käigu-kang ning originaal bensupumba remontkomplekt. Ja tõin ka ühe maa sisse kaevunud küüliku e. doonori Võrumaalt õuele.
Mootor ka värvist, õlist ja suuremast osast roostest puhastatud. Pestud, peale mida kiire kuivatus ja olulisemad pinnad kohe õliga kokku. Silindrid tahavad veel kord puhastamist saada, rõngaste kinnioleku kohtades endiselt miski saast nähtaval. Silindrid ise tunduvad mõõtes nagu olulise kulumiseta. Laagritest niipalju kui nägin, tasakaalustusvõllil esimesel miskid kriipsud peal ja nukkvõllil tagumisel allpool suisa soon keskel sisse kulunud.
Ja tundubki, et kogu mootor on olnud hõbedast värvi, plokilt ja karteri kaanelt nagu teist värvikihti ei paljastunud, ainult klapikambri kaaned on sarnase tooniga üle värvitud misiganes värviga (koorub). Plokil aastaarv kah 67.
.
Mootor ka värvist, õlist ja suuremast osast roostest puhastatud. Pestud, peale mida kiire kuivatus ja olulisemad pinnad kohe õliga kokku. Silindrid tahavad veel kord puhastamist saada, rõngaste kinnioleku kohtades endiselt miski saast nähtaval. Silindrid ise tunduvad mõõtes nagu olulise kulumiseta. Laagritest niipalju kui nägin, tasakaalustusvõllil esimesel miskid kriipsud peal ja nukkvõllil tagumisel allpool suisa soon keskel sisse kulunud.
Ja tundubki, et kogu mootor on olnud hõbedast värvi, plokilt ja karteri kaanelt nagu teist värvikihti ei paljastunud, ainult klapikambri kaaned on sarnase tooniga üle värvitud misiganes värviga (koorub). Plokil aastaarv kah 67.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ootab kevadet (vähem vihma ja soojem, saab õues tegutseda), siis stabiliseerin kere (miski reguleeritav raam sisse), siis klaasplast küljest, tühi raam liivapritsi, roostesurm peale (et kohe rooste ei läheks, ei sega keevitamist). Seejärel vaatab, mis saab ja palju kerest järel on. Sisust istmed ootavad mind usas (müüa asendab mulle tasuta need, mis tal sõber maha müüs). Katted muidugi võimalikult originaali lähedasest materjalist, puidust armatuurlaua, seal teen arvutis joonise ja lõikan cnc-ga välja (mul väike pink olemas), müüal oli ka 67 aasta sonett, kahetaktilise mootoriga, panin mõõdulindi tema autos armatuurlauale ja nende piltide järgi siis teengi joonise. Aga puidu liik on segane, pole kuskilt õiget infot saanud, saar nagu kõige lähedasem, muud kallimad puuliigid nagu pole selle originaali tekstuuriga. Ja armatuuri ülemine, e. klaasi vastas olev osa on lihtsalt vinüülkattega plekitükk.
Muideks üle aasta tagasi sai Rootsi oksjonilt selle ajastu Saabi raadio ostetud, lennuki logoga ja puha, täitsa töökorras, vaid nupud vaja uued teha. Raadiol küll vaid AM laineala, aga teen FM-i nähtamatult juurde, olen seda varemgi teinud. Antenni saab ilusasti klaasplasti alla ära peita (sirge õige pikkusega juhtmega), ei varjesta nii nagu plekkkiisud.
.