95 2003 136kw - käivitusprobleem

Kõik kahetaktilistest ja V-4 mootoriga autodest
Vasta
J44n15
Postitusi: 8
Liitunud: R Jaan 03, 2020 15:24
Asukoht: Pärnu
Auto: Bmw e32 740 1993, volvo v70 d5 2002, saab 95 estate 2003

#1

N Veebr 27, 2020 19:19

Tere

Kahe kuu jooksul on antud olukord juba kolmas. Enamasti tekib see probleem siis kui on 10-15 liitrit kütust sees, tanklas tangid täis ja peale seda ei lähe käima, käiad starteri punaseks siis ka vaevu käivitub, üleüldse on auto pika käiamisega või peabki mootorit kauem ringi vedama kui 1-2 sek. :S auto 2 kuud mul olnud, eelmise omaniku käes oli sama jama, väidetavalt lasi starteri juhtme ära vahetada, kas seda reaalselt ka tehti või võeti niisama raha, seda paraku ei tea, siiamaani pole kuskil üle vaadata lasknud, kõik vinks vonks väljaarvatud käivitusprobleem. Nii pikka otsa pole korraga sõitnud ka (650km) :conf:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

N Veebr 27, 2020 20:03

Kas SAABi tehas on retro stiili vahepeal ( 2003 aastal) tootmisliinile lasknud ?
15 liitrit kütust sees ja TÄISPAAK - mingi ringraja vöi veerandmiili masin siis vöi?
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#3

N Veebr 27, 2020 20:32

Mina ei loe küll välja, et 15l ja täispaak võrduma pannakse.

Kui starter suriseb viisaka kiirusega (st ei tee "jõu-jõu"), ei vaevaks ma ei selle ega selle kaablite osas pead - need toimetavad siis nii, nagu ette nähtud.

"keskmisest pikem käivitus" (1..3sek starterit) on vähemalt bensu-turbo-Saabidel normaalne. Oli mu omadel pikk nii külma, kui sooja mootoriga ja foorumist leiab sarnaseid viiteid.
Samas "starteri punaseks laskmine" ei ole normaalne.
J44n15
Postitusi: 8
Liitunud: R Jaan 03, 2020 15:24
Asukoht: Pärnu
Auto: Bmw e32 740 1993, volvo v70 d5 2002, saab 95 estate 2003

#4

N Veebr 27, 2020 20:34

No hetkel pidin 40 min ootama et käima läheks, lubab kohati minna, aga edutult, vb kütusepump õhtal, peale 650km jutiga läbimist ei läinud enam käima, paagis oli 10 liitrit, esimene kord kui auto enam ei käivitunud kohe, siis tanklasse jõudes oli samuti 10 liitrit sees, enne käivitust sai paak täis lastud, peale tankimist ei käivitunud, käiasin starteri kärssama siis käivitus. Starter käiab mootorit minu arvates üldse aeglaselt, panen mingiaeg video ka kuidas käima läheb. Muidu üldiselt on kõik korras, käivituseprobleem hetkel ainuke mure :S :conf:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

N Veebr 27, 2020 22:36

Kui autoks on SAAB 9-5 siis selle auto paaki mahub ca 85 l bensiini ja seda jätkub ca 1000 km söiduks korras auto puhul. Targem on kütusepaak täis tankida kui 10 l kauppa sortsutada
Halb käivitus vöib olla -
1.väntvölli asendi anduri viga
2. käiviti mis kulunud puksidega üritab küll mootorit pöörata kuid suure käivitusvoolu töttu langeb pinge nii madalale , et T7 lihtsalt ei toimi.
Maandusjuhe aku ja mootori vahel vöi tugevvoolujuhtmete klemmid on nii oksüdeerunud , et pöhjustavad samuti liiga suure pingelanguse.
3. kütusepaagis kütusepumba ämbril mingi defekt , et valetab kütuse kogust vöi ämber ei täitu korralikult jne. Kütusepump üldiselt kas toimib vöi ei , vahepealset olekut on üliharva. Kütusefilter umbes, kütuseröhu regulaator , pihustid ei toimeta korralikult ... .
4. Süüteküünlad igaviku kasutusel olnud ja seetöttu sädevahed suured vöi üldse elektroodid "eilseks" muutunud.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#6

N Veebr 27, 2020 23:13

Viitab väntvõlli asendusanduri veale. Omal läbi elatud asi.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#7

R Veebr 28, 2020 5:10

Paagi sees on nn plastist vahesein, mis peaks nn vähendama kütuse loksumist. On olnud juhuseid kus see pole oma õiges kohas ning mingi 1/4 kütuse kogusega blokeerib normaalse kütuse pealevoolu pumbale. Vajadusel eemalda see vahesein. Loomulikult on lihtne veel kütuse filter vahetada ja vajadusel kütuse pump. Korralikud küünlad ei tee ka paha.
Võimsust pole kunagi piisavalt
J44n15
Postitusi: 8
Liitunud: R Jaan 03, 2020 15:24
Asukoht: Pärnu
Auto: Bmw e32 740 1993, volvo v70 d5 2002, saab 95 estate 2003

#8

R Veebr 28, 2020 13:40

daags kirjutas:
R Veebr 28, 2020 5:10
Paagi sees on nn plastist vahesein, mis peaks nn vähendama kütuse loksumist. On olnud juhuseid kus see pole oma õiges kohas ning mingi 1/4 kütuse kogusega blokeerib normaalse kütuse pealevoolu pumbale. Vajadusel eemalda see vahesein. Loomulikult on lihtne veel kütuse filter vahetada ja vajadusel kütuse pump. Korralikud küünlad ei tee ka paha.
Tundub et see on kõige loogilisem põhjus küll. Täna täispaagiga on kõik korras taas.

https://youtu.be/eXh-GmhanIE

Video auto käivitusest külmalt.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#9

L Veebr 29, 2020 1:27

Mul diisel Seatiga oli nii, et alla veerand paagi eriti ei tohtinud lasta kütust, kui oli selline tase et lähenes punasele, siis käivitus väga pikalt. Ükskord kui juba punane põles mõnda aega, jäin kergel tõusul korraks seisma ja suri välja. Enam käima ei läinud ka. Pärast sai kütust juurde pandud ja käima tõmmatud, niisama ei läinud. Ehk siis äkki on kütusetaseme anduris viga
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Vasta