Tere taas kõigile Saabi sõpradele, kes pole jätkuvalt lasknud seda automarki ajaloo prügikasti kaduda ja viitsivad Saabidega tegelda. Nii ka mina, kes pole loobunud sellest margist ja on pigem soetanud neid juba kolektsineerimise eesmärgil. Hetkel mul koos siis kolme erineva põlvkonna Aero mudelid. Saab 9000 (1995a), 9-5 (2004a.) ja 9-5NG (2011a.) Viimane pole siiski 2.8 mootoriga aga oma 2.0 mootoriga piisavalt haruldane et säilitada ja alles hoida.
Kui autot otsima hakkasin siis enam vähem olid mul kriteeriumid paigas mida tahta. Vaatasin tegelikult mõlemaid, nii 2.0 kui 2.8 mootoriga kuid kaalukauss kaldus pigem 2.0 mootori kasuks, sest hetkel sooviks autot igapäevaselt kasutada ja 2.8 oma bensiini kulu poolest on ikka ülemõistuse suur. Etteruttavalt võib öelda et ega see 2.0 mootorgi väga öko pole, kuid talutav. (minul hetkel kesmine 11.5 100km/l) Auto ostmine osutus tegelikult päris keeruliseks ja eks seda oli ka ette teada kuna tegu on ilmselgelt juba rariteetse autoga siis valikut väga polegi ja hinnad on ikka ülemõistuse kallid. Kui diisel NG saab kätte alates 6, 7- st tuhandest siis bensiini mootoriga isendid reeglina kõik üle 20 tuhande. Minu auto osutus siiski tunduvalt odavamaks teistega võrreldes, võib öelda et oli ka rohkelt õnne, et see auto minu omaks sai. Eriliselt suured kiidusõnad jagan Scaut24 omanikule kes tuli mu otsingutele appi, jagas lahkelt infot, veebilinke kust otsida, kes usaldusväärne müüa ja lõpuks julges võtta selle riski et mulle see auto eestisse tuua, teadmata seejuures Saabist ja sellest mudelist praktiliselt mitte midagi. Antud auto sa hollandis müügil olla vaid 4-5 päeva ja peaaegu oleks sellest ka ilma jäänud.
Aga autost siis lähemalt. Saab 9-5 NG Aero 2.0 162kw XWD, aastaks 2011 ja mootori kood A20NFT (ei ole biopower) Päritolu riigiks Holland, läbisõiduks 148 tuhat kilomeetrit. Tehniliselt on auto väga heas korras, kui välja arvata mõned tüüpvead mis vajavad likvideerimist. istme soendused ei tööta ja esimesed amordi tugilaagrid vajavad vahetust. Saaks vedrustuse mõneks ajaks vaiksemaks. Välimuse kohapealt tahaks siit sealt natukene kohendamist sest minu maalri silma jaoks on pisemaid kriipse, kraapse, kivitäkkeid natuke palju võitu. Esi- taga stange vajab üle värvimist ja kindlasti üleni poleerimist. Aga üldiselt ei midagi hullu, küljed on sirged ja eelnevaid värvitöid teostatud pole.
Varustuselt on auto enam vähem ja kõik vajalik olema nagu näiteks, adaptiivsed bi xenon tuled, adaptiivne vedrustus, navi + dvd, head up displey kaugtulede automaatne vahetus, vihmasensor, rehvirõhu kontroll, nelivedu. Suurematest asjadest mis siiski puudu on liikusmärgi, rajahoidmise süsteem, ventileeritavad istmed, harman kardon helisüsteem ja millest ehk kõige rohkem kahju on võtmeta sisenemise süsteem. Kõige krooniks minu jaoks on aga kahevärviline salong. Ehk enamus salongist must aga istmed ja ukse polstritel beež nahk. Väga haruldane kooslus.
Esimestest suurematest töödest sai tehtud mootori õli, filtrite vahetus ja haldexi õli, filtri vahetus. Kohe kohe tahaks automaat kasti õli vahetuse ära teha. Nimekiri on tegelikult päris pikk mida tahaks auto juures tahaks veel teha ja nokitseda.
Aga lisan siis pilte ka:
Saab 9-5 NG Aero Hirsch performance 2.0 191 kw XWD 2011a.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2294
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Miks sa arvad, et sul amordi tugilaagrid läbi on? 148 tuhande pealt ja lisask veel Hollandi teedelt tulnud masinal. Kui kolks käib esiveermikus siis mulle öeldi, et seda on mul mitu korda kontrollitud ja viga ei leita, ehk siis sportvedrustuse "lisa".
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Point selles ongi et pealtnäha on kõik korras aga see kummipadi kus tugilaager sees väsivad ära. Seega usun et kui need ara vahetada siis hetkeks saaks vaiksemaks küll. Diislil sai neid ka vahetatud oli kasu küll. Need tugilaagrid- padjad suht odavad ja pole keeruline vahetada kui olemas vedru kokku surumiseks tõmmits.
Aga oma osa on kindlasti 19 tollisel veljel ja madalal rehvil.
Sport settingus teeb vedrustuse päris jäigaks küll
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Eks ikka saaks ja siin foorumis ju kasutaja Zazou paigaldas enda autole ise.
Enne siiski vaja mõned olulisemad asjad ära teha.
Viimati muutis melka, E Apr 06, 2020 20:51, muudetud 2 korda kokku.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Küsimus neile kes omal istmesoendusi vahetanud on? Milline element reeglina läbi läheb, kas istumise alune või seljaoe oma?
Eelmisel autol vahetati Viking Motorsi poolt see garantii korras ära kui auto nende majast ostsin. Siis aga ei taibanud ma täpsemalt pärida ja ühtegi paberit mulle kah ei antud, et millise elemendi nad ära vahetasid.
Eelmisel autol vahetati Viking Motorsi poolt see garantii korras ära kui auto nende majast ostsin. Siis aga ei taibanud ma täpsemalt pärida ja ühtegi paberit mulle kah ei antud, et millise elemendi nad ära vahetasid.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 860
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Väga ilus auto, eriti see kahetooniline salong. Ka minu poolt muretut lendu. Viimastest Saabidest meeldib mulle kõige rohkem just universaal NG 9-5. Sedaan NG 9-5 teisel kohal.
Aga minu mõistus ei võta, või olen oma keskeaga liiga vanaks saanud, kuidas saab korduvalt pankrotis käinud autotootja 9 aastat vana auto maksta vähemalt pool uuena ostetust ...
Aga minu mõistus ei võta, või olen oma keskeaga liiga vanaks saanud, kuidas saab korduvalt pankrotis käinud autotootja 9 aastat vana auto maksta vähemalt pool uuena ostetust ...
Mul mõlemad olid läbi. Ja kui 1 on rikkis, siis mõlemad ei tööta. Diagnostika aitab. Käisin VMis
melka kirjutas: ↑E Apr 06, 2020 20:48 Küsimus neile kes omal istmesoendusi vahetanud on? Milline element reeglina läbi läheb, kas istumise alune või seljaoe oma?
Eelmisel autol vahetati Viking Motorsi poolt see garantii korras ära kui auto nende majast ostsin. Siis aga ei taibanud ma täpsemalt pärida ja ühtegi paberit mulle kah ei antud, et millise elemendi nad ära vahetasid.
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Ega nende hinnad ka uuena väga odavad polnud ju...
Sellel on kindlasti oma osa et XWD-e Lihtsalt bensiini mootoriga on millegipärast tunduvalt kallimad kui diislid. Muidugi kui täpne olla siis minu huvi orbiidis olid ainult Aero mudelid võimalikult hea varustusega ja läbisõidu kohapealt olin ka enda jaoks piiri seadnud.
Igatahes saame näha mis nende hindadega ajapikku juhtub? Oma fännklubi on ju Saabil jätkuvalt olemas kes neid ostavad
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Nii nii, ja sain minagi siis lõpuks kinnitust sellele et Viking Motors ei paku Saabile enam mitte mingisuguseid tarkvara uuendusi, lisaseadmete aktiveerimist ja mis mind eriti huvitas, ei paku ka enam hirsh perfomance tarkvara. Ainuke mis põhjuseks sain, et tehase tugi puuduvat.
Krt naaberriigid suudavad jätkuvalt pakkuda ja eesti enam ei suuda?!
Kas siis tegelik põhjus selles et ei taheta enam litsentsi tasusid maksta või pole enam kaadrid kes Saabidest ja nende diagnostikast midagi jagaks? Piduri klotse ja pukse oskab enam vähem iga üks ju vahetada.
Nojah tore.. edu Kia-de müügiga siis...
Krt naaberriigid suudavad jätkuvalt pakkuda ja eesti enam ei suuda?!
Kas siis tegelik põhjus selles et ei taheta enam litsentsi tasusid maksta või pole enam kaadrid kes Saabidest ja nende diagnostikast midagi jagaks? Piduri klotse ja pukse oskab enam vähem iga üks ju vahetada.
Nojah tore.. edu Kia-de müügiga siis...
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1988
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Softi osas vb pakub huvi http://www.vermonttuning.com/product-ca ... ng-95-20t/ Kasutan juba mitu aastat selle tegija tarkvara oma autol ja väga rahul nii tarkvara kui klienditeenindusega.
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Kevadest on märkamatult saanud sügis ja aeg on aru anda töödest ja tegemistest mis autoga seotud.
Olin augusti lõpus siis tubli ja parandasin kõvasti auto välimust ja lisasin mootorile võimsust. Viimasest siis väheke hiljem.
Niisiis võtsin ette suuremad keretööd, kaotasin ära kõik parklamõlgid ja esi, tagastangel olevad kivitäkked ja muud kahjustused. Ja loomulikult lõpuks siis kahepäevane poleerimine ja lakipinna katmine keraamilise klaassiga. Kõik kokku kõva 7 päeva tööd. See mis sellest aga kõigest lõpuks sai ei ole üldse mitte paha. Mul ei ole kunagi nii heas korras värvkateega musta autot olnud.
Loomulikult lasin paigaldada ka toonklaasi, mida hetkel siiski piltidelt ei paista. Aga lisan siis pilte ka
Olin augusti lõpus siis tubli ja parandasin kõvasti auto välimust ja lisasin mootorile võimsust. Viimasest siis väheke hiljem.
Niisiis võtsin ette suuremad keretööd, kaotasin ära kõik parklamõlgid ja esi, tagastangel olevad kivitäkked ja muud kahjustused. Ja loomulikult lõpuks siis kahepäevane poleerimine ja lakipinna katmine keraamilise klaassiga. Kõik kokku kõva 7 päeva tööd. See mis sellest aga kõigest lõpuks sai ei ole üldse mitte paha. Mul ei ole kunagi nii heas korras värvkateega musta autot olnud.
Loomulikult lasin paigaldada ka toonklaasi, mida hetkel siiski piltidelt ei paista. Aga lisan siis pilte ka
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Selline sai siis lõptulemus
Pildid ja videolõik on tehtud vahetult pärast töökojast välja sõitmist.
Toonklaas paigaldatud hiljem.
Väike VIDEO ka lisaks:
https://www.dropbox.com/s/wmjimtwmaqchd ... 0.mov?dl=0
Pildid ja videolõik on tehtud vahetult pärast töökojast välja sõitmist.
Toonklaas paigaldatud hiljem.
Väike VIDEO ka lisaks:
https://www.dropbox.com/s/wmjimtwmaqchd ... 0.mov?dl=0
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Kuna mina olen siiski lihtne palgatööline siis raha numbritest raske rääkida, kuid
siiski pakun et see suurusjärk jääks sinna kahe, kahe poole tuhande kanti...
Põhitegevus ju siiski kindlustus ja kasko tööd.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Sain lõpuks kätte Hirschi logo, embleemi mis oli viimane puuduolev pusletükk täiuslikusest. Autol peal siis ametlik Hirsch Perfomance tarkvara, mille paigaldas loomulikult ei keegi mu kui Viking Motors
Nagu nii mõnigi ilmselt teab ja foorumist luges siis aasta alguses levisid siin jutud, et Viking Motors ei tee enam Saabile mingeid tarkvara uuendamisi, lisaseadmete aktiveerimist, ühesõnaga selliseid spetsiifilisemaid asju. Pidasin seda alguses kuulujutuks aga kui ma isiklikult Saabi poolel töötavalt meistrilt eitava vastuse sain siis olin ma üsna nördinud, et miks nii? Oma muret kurtes saabifoorumis potsatas mu postkasti kiri kus kirjas, et kõik siiski võimalik, vaja ainult pöörduda õige inimese poole. Lähemal uurimisel selgus, et Hirsch tarkvara saamiseks vaja kinni maksta litsents, mis juba mõnda aega aegunud suurema huvi puudumisel. Konkreetse hinnapakumise lõpphind oli ikka ehmatavalt kallis ja isegi nii kallis et käisid peast läbi loobumise mõtted, seda enam, et olin eelnevalt uurinud ka teisi võimalusi ja mis siin salata, eestis on päris palju kes pakuvad shofti ülekirjutamise teenust ja vägagi sootsa hinnaga ja lubatud kilovate ja njuutoneid rohkemgi, kui Hirsch ise seda pakub. Aga no kuidagi ei sobinud mulle see variant mitte niivõrd usaldamatuse tõttu vaid just selle nime ja sertifikaadu tõttu. Olgem ausad Saabi ja Hirsch Perfomance vahele võib tõmmata ju võrdusmärgi ja minu jaoks on sellel suurem väärtus, kui suvalisel Vadimi tehtud tarkvaral.
Otsus vastu võetud ja valmis see summa kulutada tuli positiivse üllatusena kui leiti ülesse veel üks Saabi omanik kes mõndaaega varem samuti tarkvara vastu huvi tundid kuid pidas seda siis liiga kalliks. Nüüd aga saime litsentsi kahepeale ära jagada
Nüüd on peal ametlik tarkvara, kaasas sertifikaat mille alusel saan ARK -s kilovatid ümber vormistada.
Lõptulemusega olen väga rahul, auto jõudlus paranes ikka tuntavalt ja möödasõit võrreldes originaaliga, palju lõbusam teha. Poole liitri võrra kukkus ka bensiini kulu.
Nagu nii mõnigi ilmselt teab ja foorumist luges siis aasta alguses levisid siin jutud, et Viking Motors ei tee enam Saabile mingeid tarkvara uuendamisi, lisaseadmete aktiveerimist, ühesõnaga selliseid spetsiifilisemaid asju. Pidasin seda alguses kuulujutuks aga kui ma isiklikult Saabi poolel töötavalt meistrilt eitava vastuse sain siis olin ma üsna nördinud, et miks nii? Oma muret kurtes saabifoorumis potsatas mu postkasti kiri kus kirjas, et kõik siiski võimalik, vaja ainult pöörduda õige inimese poole. Lähemal uurimisel selgus, et Hirsch tarkvara saamiseks vaja kinni maksta litsents, mis juba mõnda aega aegunud suurema huvi puudumisel. Konkreetse hinnapakumise lõpphind oli ikka ehmatavalt kallis ja isegi nii kallis et käisid peast läbi loobumise mõtted, seda enam, et olin eelnevalt uurinud ka teisi võimalusi ja mis siin salata, eestis on päris palju kes pakuvad shofti ülekirjutamise teenust ja vägagi sootsa hinnaga ja lubatud kilovate ja njuutoneid rohkemgi, kui Hirsch ise seda pakub. Aga no kuidagi ei sobinud mulle see variant mitte niivõrd usaldamatuse tõttu vaid just selle nime ja sertifikaadu tõttu. Olgem ausad Saabi ja Hirsch Perfomance vahele võib tõmmata ju võrdusmärgi ja minu jaoks on sellel suurem väärtus, kui suvalisel Vadimi tehtud tarkvaral.
Otsus vastu võetud ja valmis see summa kulutada tuli positiivse üllatusena kui leiti ülesse veel üks Saabi omanik kes mõndaaega varem samuti tarkvara vastu huvi tundid kuid pidas seda siis liiga kalliks. Nüüd aga saime litsentsi kahepeale ära jagada
Nüüd on peal ametlik tarkvara, kaasas sertifikaat mille alusel saan ARK -s kilovatid ümber vormistada.
Lõptulemusega olen väga rahul, auto jõudlus paranes ikka tuntavalt ja möödasõit võrreldes originaaliga, palju lõbusam teha. Poole liitri võrra kukkus ka bensiini kulu.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Tore on vahel oma sõnu süüa ja taas tõdeda et iial ära ütle iial
Olin üsna veendunud et ega selle autole eesti kaarti vaevalt et kunagi tuleb ja autos olev navi pigem iluasi, kuid võta näpust, paar päeva tagasi paigaldasin navile uue kõvaketta kus peal siis uuendatud euroopa kaart, millele lisatud ka baltikum. Koht kust tellisin siis siit:
https://hblom.se/
Natuke olen saanud katsetada ja tundma õppida kuidas see navi töötab. Väga lihtne ja loogiline on küll. Olemas kogu teede võrgustik ehk siis ka väiksed külateed, kahjuks nendel külateedel siiski nimed puuduvad. Samas väiksed külad tunneb ära ja laseb otsingusse ka sisestada.
Arvan et oli igati väärt ost ja raha kulutamist
Olin üsna veendunud et ega selle autole eesti kaarti vaevalt et kunagi tuleb ja autos olev navi pigem iluasi, kuid võta näpust, paar päeva tagasi paigaldasin navile uue kõvaketta kus peal siis uuendatud euroopa kaart, millele lisatud ka baltikum. Koht kust tellisin siis siit:
https://hblom.se/
Natuke olen saanud katsetada ja tundma õppida kuidas see navi töötab. Väga lihtne ja loogiline on küll. Olemas kogu teede võrgustik ehk siis ka väiksed külateed, kahjuks nendel külateedel siiski nimed puuduvad. Samas väiksed külad tunneb ära ja laseb otsingusse ka sisestada.
Arvan et oli igati väärt ost ja raha kulutamist
- Manused
-
- 9A82AF72-08D1-485C-BA7D-9725689CBD7A.jpeg (113.58 KiB) Vaadatud 9281 korda
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Hästi tehtud, väga ilus auto tõesti!
Kas kõvaketta vahetamisega oli palju jamamist? Mingeid kõrvasid ei kipu paneeli eemaldamisel katki minema? Blom´i videol paistab lihtne.
Plaaniks ka uuema kaardi panna, kesk-euroopas sõitmisega ära harjunud, HUD-ga kasutada ikka väga mugav.
Kas kõvaketta vahetamisega oli palju jamamist? Mingeid kõrvasid ei kipu paneeli eemaldamisel katki minema? Blom´i videol paistab lihtne.
Plaaniks ka uuema kaardi panna, kesk-euroopas sõitmisega ära harjunud, HUD-ga kasutada ikka väga mugav.
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
codex kirjutas: ↑R Mär 26, 2021 0:08 Hästi tehtud, väga ilus auto tõesti!
Kas kõvaketta vahetamisega oli palju jamamist? Mingeid kõrvasid ei kipu paneeli eemaldamisel katki minema? Blom´i videol paistab lihtne.
Plaaniks ka uuema kaardi panna, kesk-euroopas sõitmisega ära harjunud, HUD-ga kasutada ikka väga mugav.
Kuna eelmisel autol olin seda paneeli eest ära võtnud siis käis see töö üsna kiiresti ja tegelikult ongi lihtne.
Paneeli lahti tõmbamisel on vaja siiski rakenda suuremat jõudu, sest plekist klambrikesed hoiavad paneeli päris kõvasti kinni aga seda ohtu et need kõrvakesed katki lähevad ei ole.
Alati saab julgestuseks mõne teemakohase youtube video veel appi ka võtta
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)