Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded
Tere
Palun Saabiklubi liikmetelt abi välja valida üks 'pommikindlamaid' mootoreid Saabi pealt.
Mootor ei läheks Saabi kerele ning olen Saabi maailmas üsna võhik, seetõttu otsustasin teema teha siia. Eestis ei ole Saabi mootorite kasutamine tagaveoliste puhul väga populaarne, pigem jäävad sellised teostused välismaa ridadesse ja siin Eestis ei väärtustata neid mootoreid millegi tõttu nii palju.
Kas tasuks eelistada pigem vanakooli Saabidelt turbomootoreid (B204/B205?) või pigem vaadata uuemate poole (2000+ a ja B235?)?
Hetkel valikus üks 184kw B235R, tuleks Saab 9-5 pealt (2004 a väljalase) ja üks 2.0T 125kW (1996 väljalase). Viimast valikut peaks kindlasti kaasa aitama, esimest esialgu ei peaks. Seega kas pigem aidata kaasa vanakooli mootorit või pigem sõita originaalseades võimsamaga võttes arvesse nende mootorite vastupidavust?
Kas ka uuematel Saabi mootoritel (B235R 184kW) ei teki probleeme juhtmestikuga st mootori käivatamiseks-töötamiseks piisab juhtmestikust või kas Trionic 7 peab suhtlema ka ülejäänud 'Saabi kerega'?
Kindlasti tekib järk-järgult ka veel küsimusi, aga eelkõige ootaks nendele küsimustele Saabi inimestelt vastused ära.
Palun Saabiklubi liikmetelt abi välja valida üks 'pommikindlamaid' mootoreid Saabi pealt.
Mootor ei läheks Saabi kerele ning olen Saabi maailmas üsna võhik, seetõttu otsustasin teema teha siia. Eestis ei ole Saabi mootorite kasutamine tagaveoliste puhul väga populaarne, pigem jäävad sellised teostused välismaa ridadesse ja siin Eestis ei väärtustata neid mootoreid millegi tõttu nii palju.
Kas tasuks eelistada pigem vanakooli Saabidelt turbomootoreid (B204/B205?) või pigem vaadata uuemate poole (2000+ a ja B235?)?
Hetkel valikus üks 184kw B235R, tuleks Saab 9-5 pealt (2004 a väljalase) ja üks 2.0T 125kW (1996 väljalase). Viimast valikut peaks kindlasti kaasa aitama, esimest esialgu ei peaks. Seega kas pigem aidata kaasa vanakooli mootorit või pigem sõita originaalseades võimsamaga võttes arvesse nende mootorite vastupidavust?
Kas ka uuematel Saabi mootoritel (B235R 184kW) ei teki probleeme juhtmestikuga st mootori käivatamiseks-töötamiseks piisab juhtmestikust või kas Trionic 7 peab suhtlema ka ülejäänud 'Saabi kerega'?
Kindlasti tekib järk-järgult ka veel küsimusi, aga eelkõige ootaks nendele küsimustele Saabi inimestelt vastused ära.
Lisaks mõlemad mootorikomplektid tuleks automaatkastiga, kas Saabi puhul on manuaaliks tegemine just aju-juhtmestiku mõttes teostatav ja aju ei vaja mingeid erisignaale selle jaoks? Pöördeid ei jää piirama (MB mootoritel on see probleem, et kui ei saa signaale standalone juhtmestiku puhul, siis pöörded näiteks üle 4k RPM ei lähe).
Vastupidavus on parem b2×4 mootoritel.
Teisele autole aretamiseks on t5 kõvasti lihtsam kui t7. T7l on muidugi omad eelised t5 ees, kuid mitte jõudluse kohapealt. Minu teada kasutavad vähesed convertimisel b2×5 mootorit just nende elektroonika keerukuse ja halva vastupidavuse poolest.
T5l aju ei vaja mingeid erilisi signaale automaadi puhul.
Teisele autole aretamiseks on t5 kõvasti lihtsam kui t7. T7l on muidugi omad eelised t5 ees, kuid mitte jõudluse kohapealt. Minu teada kasutavad vähesed convertimisel b2×5 mootorit just nende elektroonika keerukuse ja halva vastupidavuse poolest.
T5l aju ei vaja mingeid erilisi signaale automaadi puhul.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
...ja et arusaam "vanadest" ja "uutest" oleks õige ning B205 ja B235 oleks ikka sama põlvkond ( ), tasub läbi diagonaalida nt wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine
Trionic7 on mu arusaamas tüütult integreeritud ülejäänud masinaga. Mul kah mäda kere peal B235 tehnika, mis sobiks rohkemate vedavate sildadega Ooplile, aga võimalik, et täpsemal uurimisel kasutan vaid raua-osa.
Igatahes ole lahke leide ja järeldust ning progressi kajastama!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine
Trionic7 on mu arusaamas tüütult integreeritud ülejäänud masinaga. Mul kah mäda kere peal B235 tehnika, mis sobiks rohkemate vedavate sildadega Ooplile, aga võimalik, et täpsemal uurimisel kasutan vaid raua-osa.
Igatahes ole lahke leide ja järeldust ning progressi kajastama!
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Sportlikust huvist küsin, et miks just Saabi mootor, kuigi ei tea neist midagi eriti? 2x4 kannatab rohkem pauku ja sealt saab ka rohkem kätte stock sisuga kui 2x5
Odav, tehasest turboga ning kiidetud mootor. Tehasest vabalthingava mootori (BMW R6 jne) turbotamine ei ole just odav lõbu, kui tahta korralikult teha. Best bang for the buck?
Tõsi, minu viga (B2x5 on siiski uuem põlvkond). Võtsin siiski ette riski ning katsumuse ja tõin siiski ära B235R doonoriks. Eks näha, kuidas sujub ning eks järk-järgult hakkan kajastama ka foorumis seda.13piisab kirjutas: ↑K Apr 01, 2020 17:56...ja et arusaam "vanadest" ja "uutest" oleks õige ning B205 ja B235 oleks ikka sama põlvkond ( ), tasub läbi diagonaalida nt wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine
Trionic7 on mu arusaamas tüütult integreeritud ülejäänud masinaga. Mul kah mäda kere peal B235 tehnika, mis sobiks rohkemate vedavate sildadega Ooplile, aga võimalik, et täpsemal uurimisel kasutan vaid raua-osa.
Igatahes ole lahke leide ja järeldust ning progressi kajastama!
Ega ka ju V6 bensiinimootoritel viga pole , annab tehasesisuga päris palju vöimu sealt välja vötta. Vastupidavad on köik mootorid mida eii lasta üle kuumeneda ega ölipuuduses vaevelda... ja hoitakse sodikäppadest "automehaanikute" sörmed mootorist eemal.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
S9K teema lugesin riburadapidi läbi juba Trionictuning foorumis. Kahju, et rohkem materjale pole selle kohta ning Eestis foorumites ka tühjus.Piktor kirjutas: ↑N Apr 02, 2020 15:25Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
Igastahes B235R hoovil ja eks läheb see käiku lähiajal.
Kuidas karteri lahendasite tagaveol? Homemade või kuivkarter ikkagi?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Noo algselt oli meil custom karter, aga nüüd viimane lõpp võiks juba peal olla kuivkarteri süsteem. Tegelikult töötaks ka custom karter, aga tuleks pöördseinad vahele teha. Ma muidugi ei tea mis asjale sa seda mootorit istutad. Nissanil ei saanud enam väga mootorit allapoole viia.
Helista kui tahad inffi
Helista kui tahad inffi
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Ei kummarda kellegi ees aga klapivarred peenemad, ei tea kas see erilist tähtsust omab. Vänt vist on ka pehmem kuna see põhiline, miks tonnise plokk pannakse 9-5 le(vänt kõver ja vänt kõver). Materjali kokkuhoid igalt poolt.Piktor kirjutas: ↑N Apr 02, 2020 15:25Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
Maptun pakub näiteks 2x4 mootorile kangemaid pakette kui 2x5- le. Ilmselt põhjusega. 345hp/480nm. vs 470hp/580nm. 9000 kasuks. Vaatasin manuaalkastiga masinaid ja bensiiniga. 9--5-le pakutakse ka bio powerit ja seal numbrid veidi suuremad- 360hp/520 nm.
300 hobust võid absoluutselt igast mootorist vabalt välja võtta, kui pappi on
Püha ja ainsat tõde ei kuuluta vaid räägin mis kõrvu ja silmi on jäänud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Seal 2x4 mootoril on teatavaid eripärasid, miks seal vänt kõveraks ei lähe, 2x5 vändad ei lähe niisama kõveraks, puhas hooldamatuse teema.
Jah, B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi. AGA pane sepiskolb sisse ja pole probleemi 600hp ja anna minna.
Jah, B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi. AGA pane sepiskolb sisse ja pole probleemi 600hp ja anna minna.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Absoluutselt ei taha vaielda kuid siiski on B2x4 pommikindlam, sest probleeme esineb vähem. 600hp pole ka B2x4 puhul mingi probleem. Hobuste hulga määrab rahakoti paksus või füüsiline lagi. Mosse mootorist võeti ka 600 hp välja aga palju seal mosset enam oli
Seleta siis miks B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi? Sellel peab ju mingi põhjus olema
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ma siin. Tervitus. Vahepeal ikka kiikan Viimased 24h postitused. B236 for the win, eksju. B2x5 kolvid pehmed. Mõrad tulevad kergelt sisse. B2x5 plokikaas voolab paremini ilmselt just peenemate klapivarte tõttu. Ja liigse väljalaske kuumusega võib mõni murduda. R kaanel peaks mingit teist sorti väljalaske klapid olema. Ma kasutan ka T7 kaant. Minu arust on kõige suurem tapja õlituse puudulikkus. Kõik üleliigne tuleks kinni panna ja eemaldada. Kuna sa driftika teemat lugenud, siis tead, et ma puurisin plokil kõik kanalid suuremaks ja loomulikult kuivkarter. Ma kolisin hiljuti pärnu ja pole oma autoga tegeleda jõudnud. Mul on see suur custom ustega õlivann isegi alles ma usun. Kui sa mootori piki paned, siis tekib küsimus kuidas õli kaane tagant otsast alla tagasi jõuab? Seal ainult üks pisike ava alla voolamiseks ja siis voolab ka õlivõtturist võimalikult kaugele õlivanni taha otsa. Risti mootoril võiks õlikogus suurem olla ja mingid vaheseinad. Õlifiltri üle tasub ka mõelda. Ma pole uurinud aga kas Saabi õlifiltril mõõdavoolu klapp on? Et suuremal rõhul laseb õli filtrist mööda, muidu võib kuivale jääda.
See mure on ka Nissani CA18DET mootoril, kodanik kes minu pooliku S13 projekti ära ostis kunagi tegi kaks lisa väljavõtet plokikaanest ja juhtis õli läbi torude alla karterisse tagasi.
Kas Sa tahaksid nendest 2x4 mootorite eripäradest , miks vändad kõveraks ei lähe , rohkem rääkida ? Ja mitte stiilis , et kuugelda. Ja mitte vastates - see nii jahutud teema , jne.
Ma saadan Sulle ka PS- i , et ups ei näinud vms.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Õlitus kanalid on 2x4 suuremad.
Googelda ka ikka Ei pea insener olema selle jaoks, inimesed on läbi käinud selle tee. Miks ma pean sulle seda tõestama siin
2x5 vänt ei lähe lambist kõveraks. Võta tootekood 2x5 vända pealt ja võrdle 2x4 vända koodiga. sama number ju
Googelda ka ikka Ei pea insener olema selle jaoks, inimesed on läbi käinud selle tee. Miks ma pean sulle seda tõestama siin
2x5 vänt ei lähe lambist kõveraks. Võta tootekood 2x5 vända pealt ja võrdle 2x4 vända koodiga. sama number ju
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Rahu , ainult rahu. Ei mulle ei peagi midagi tõestama.Teemaautorile on seda infot vaja. Väidetavalt ....Piktor kirjutas: ↑N Apr 23, 2020 12:08Õlitus kanalid on 2x4 suuremad.
Googelda ka ikka Ei pea insener olema selle jaoks, inimesed on läbi käinud selle tee. Miks ma pean sulle seda tõestama siin
2x5 vänt ei lähe lambist kõveraks. Võta tootekood 2x5 vända pealt ja võrdle 2x4 vända koodiga. sama number ju
Kuna ma olen neid mootoreid palju näinud ja lahti lammutanud , ka kokku pannud ja see asi oli mulle SUUREKS uudiseks , et mingi eripära on mootoril , miks vänt kõveraks ei lähe. Selle peale esitasingi küsimuse. Ma tahan ka teada , et end harida.
Ja elu on näidanud, et tavaliselt öeldakse , et kuugelda , siis selle ma ka kirja panin , et see ei aita. ANNA INFOT!!!!. Kui kuuglist hakata tarkusi taga ajama, siis ei jõua mitte kuhugi.Seal räägivad KEENJUSED sellist sodi suust välja , et hoia mütsi kinni.
Seega ole hea japalun räägi ikka täpsemal , kus kohas ja milised õlituskanalid on sellel 2x4 mootoril suuremad.
Paraku ei ole isegi minusugune profaan suutnud 2X5 vers. 2X4 mootoriplokkidel õlikanalite mõõtudes vahet teha, samuti õlipumba jõudluses. Veider ju. Seda, et 2X5 esimese versiooni plokkidel oli seoses EuroX standarditega vastavusse viimiseks rikutud 2X4 ideaalselt toimiv karterituulutus tean ma ka ilma kooklit kasutamata. Propellerisse lähevad need malmkärakad nii 2X4, kui 2X5 puhul. Esimese puhul harvem, aga v.võllid kõverduvad ikkagi sarnaselt. V.võlli joonhoonimist meil vist tänaseni keegi ei teosta. Viimane 2X4 plokk, millise lihvimisele saatsin oli 0,1 mm. propelleris vändatasapinna suhtes.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989