Saab 9-3 B204E 1999, hard0
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Mootor enamasti koos ja kapoti all tagasi. Õlipump oli võrdlemisi viisakas veel ja pärast puhastamist panin tagasi külge.
Vaja veel alusraam külge panna ning rihmaga veetavad seadmed omadele kohtadele tagasi. Alusraamil vahetasin stablilisaatori puksid ära ja keevitasin kinni väga kehvasti lambda anduri jaoks tehtud väljalõike mootori alusraamis. Nokitsemist veel on - vaja veel mõned asenduspoldid ja generaatori kinnitus leida, aga suures plaanis kokkuladumise vaev puhtalt.
Vaja veel alusraam külge panna ning rihmaga veetavad seadmed omadele kohtadele tagasi. Alusraamil vahetasin stablilisaatori puksid ära ja keevitasin kinni väga kehvasti lambda anduri jaoks tehtud väljalõike mootori alusraamis. Nokitsemist veel on - vaja veel mõned asenduspoldid ja generaatori kinnitus leida, aga suures plaanis kokkuladumise vaev puhtalt.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Mootorialune raam sai omale kohale tagasi ning õõtshoovad ka külge. Samuti vahetasin ära ka stabilisaatorvarda otsaliigendid.
Kaks udust pilti ka.
Nüüd järgnevalt kõige pakilisem asi on ilmselt turbiin ette võtta. Tangensiaallõtk oli päris hirmuäratav. Katsun külmkoja maha saada ning näha kas tiivik on korpuses käinud või mitte. Vahepeal otsisin ka Aero turbot, kuid ilmselt siiski jään Garretti peale - ausalt öeldes pole niivõrd suurt jõudu vaja mootorist.
Kaks udust pilti ka.
Nüüd järgnevalt kõige pakilisem asi on ilmselt turbiin ette võtta. Tangensiaallõtk oli päris hirmuäratav. Katsun külmkoja maha saada ning näha kas tiivik on korpuses käinud või mitte. Vahepeal otsisin ka Aero turbot, kuid ilmselt siiski jään Garretti peale - ausalt öeldes pole niivõrd suurt jõudu vaja mootorist.
Kui on kutu, siis minu käest võid saada kokkuleppelise hinnaga ühe T25 garreti B204R pealt. Toimetas ilusti, aga sai asendatud TD04'ga. Seisnud mõned aastad, aga enne seda toimis ideaalselt va wastegate aktuaator mille vedru oli vist väsinud ja ei jaksanud enam B204R stock rõhku hoida või oli lihtsalt varras mõne spetsialisti poolt paigast sätitud.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Tänu kasutajale mihkel-m on mul nüüd vaevumärgatava pikilõtkuga korralik turbiin. Võrdlesin mõlema wastegate klapi rakendumise rõhkusid ja suurt vahet ei täheldanud. Samuti ei kuulnud, et klappide membraanid oleks lekkinud. Eeldan, et minu LPT puhul puhub 0,4 bar välja ilusti.
Igatahes lappasin kahe turbo parematest juppidest ühe korraliku kokku. Osad õli- ja veetorud said pärast korralikku puhastamist ka kerge kihi külmtsinki kaela, et roostetamist pärssida.
Igatahes lappasin kahe turbo parematest juppidest ühe korraliku kokku. Osad õli- ja veetorud said pärast korralikku puhastamist ka kerge kihi külmtsinki kaela, et roostetamist pärssida.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Leidsin nüüd nädalavahetusel piisavalt aega et viimased otsad kokku tõmmata. Kuna olin mootori koostamisel veepumba ja mootoriploki vahelise ühendustoru kummirõnga ära lõhkunud(sellest sain muidugi aru alles siis kui vedeliku sisse olin valanud), otsustasin vahetada ära terve veepumba ja ka kõik sealsed rõngad ja tihendid.
Igatahes said mahlad sisse ja lõpuks ka käima. Palju aega läks ka selle nahka, et olin unustanud mootori ja kerevahelise massijuhtme ühendada ja viga otsides kiskusin ka starteri maha, kuigi seda tarvis polnud.
Mootor sai igatahes esimest korda pärast keti ja kõige muu vahetust käima. Hüdrotõukurite lagin oli esialgu päris hirmuäratav, kuid kui need lõpuks õliga varustatud said, siis kadus õnneks ka see. Õlirõhk oli algul külmalt üpris kõrge(5bar), kuna reduktsiooniklapp ilmselt ei töötanud päris õigesti. Sooja mootoriga langes tühikäigul rõhk 1...1,2bar juurde, mis on minule teadaolevalt hea näit.
Vahetatud turbo teeb ka oma tööd hästi, ütleks et hakkab isegi paarsada pööret madalamalt rõhku tegema kui eelmine.
Nüüd vaja veel siit-sealt nokitseda ja saab lähiajal ka ÜV punktis ette näidata.
Igatahes said mahlad sisse ja lõpuks ka käima. Palju aega läks ka selle nahka, et olin unustanud mootori ja kerevahelise massijuhtme ühendada ja viga otsides kiskusin ka starteri maha, kuigi seda tarvis polnud.
Mootor sai igatahes esimest korda pärast keti ja kõige muu vahetust käima. Hüdrotõukurite lagin oli esialgu päris hirmuäratav, kuid kui need lõpuks õliga varustatud said, siis kadus õnneks ka see. Õlirõhk oli algul külmalt üpris kõrge(5bar), kuna reduktsiooniklapp ilmselt ei töötanud päris õigesti. Sooja mootoriga langes tühikäigul rõhk 1...1,2bar juurde, mis on minule teadaolevalt hea näit.
Vahetatud turbo teeb ka oma tööd hästi, ütleks et hakkab isegi paarsada pööret madalamalt rõhku tegema kui eelmine.
Nüüd vaja veel siit-sealt nokitseda ja saab lähiajal ka ÜV punktis ette näidata.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Ülikooli lõpetamisega seoses jäi auto küll mõneks ajaks soiku, kuid nüüd lõpuks jõudsin ka ülevaause peale teha ja auto on tänaval tagasi - päris hea on sõita. Enne peal olnud meeletute lõtkudega turboga ei anna võrreldagi, praegune hakkab ikka oluliselt madalamalt rõhku tegema.
Alla said ka uued Hankooki rehvid, milled venitasin Ronali velgedele, mis on pärit Vectra B alt. Tegelikult on olemas ka SAABi kirjadega keskkapslid sinna, kuid vajavad veidi kohandamist.
Ja tegelikult jäi lammutusest näppu ka T5 BPC klapp, seega pärast mõningast sissesõitu ehk orgunnib mõned kilod vatti kapoti alla juurde
Alla said ka uued Hankooki rehvid, milled venitasin Ronali velgedele, mis on pärit Vectra B alt. Tegelikult on olemas ka SAABi kirjadega keskkapslid sinna, kuid vajavad veidi kohandamist.
Ja tegelikult jäi lammutusest näppu ka T5 BPC klapp, seega pärast mõningast sissesõitu ehk orgunnib mõned kilod vatti kapoti alla juurde
Pane siis parem juba kohe T7 BPC. See T5 oma on teada-tuntud õnnetu detail ja mitu korda kallim ka kui T7 oma. Nii või naa vaja softi modida, T7 klapiga vaja ainult pistik ka välja vahetada ja ajus füüsiliselt natuke toimetada. Muidugi kui tasuta jäi näppu, siis ehk õigustab.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Eile viskas diagnostikaga kontrollimisel P0455 koodi. Tuleb täna küttepaagi tuulutuse klapp ja torud üle vaadata.
Muidu olen kahe nädalaga juba 1000km maha uhanud ja ka ühe remondijärgse mootoriõli vahetuse profülaktika mõttes teinud(mootorit koostades panin õlipumpa törtsu paksemat määret, et see suudaks karterist õli üles imeda).
Muidu olen kahe nädalaga juba 1000km maha uhanud ja ka ühe remondijärgse mootoriõli vahetuse profülaktika mõttes teinud(mootorit koostades panin õlipumpa törtsu paksemat määret, et see suudaks karterist õli üles imeda).
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Tänaseks on siis selja taga juba üle 5000km. Kõik on hästi siiani.
Vigadest on välja löönud kerge õlileke mootori otsakaane ümbruses. Pean rihmaratta maha võtma et täpsemalt diagnoosida, kust lekib. Võib olla mu kehva silikoonitöö tulemus.
Samuti on parempoolsel tagumisel rattal mingi kahtlane kolks sisse tulnud. Peab uurima.
Vigadest on välja löönud kerge õlileke mootori otsakaane ümbruses. Pean rihmaratta maha võtma et täpsemalt diagnoosida, kust lekib. Võib olla mu kehva silikoonitöö tulemus.
Samuti on parempoolsel tagumisel rattal mingi kahtlane kolks sisse tulnud. Peab uurima.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Vahepeal on 10000km möödunud. Sisuliselt pole auto kallal midagi tegema pidanud, ainult tankinud. Nüüd vahetasin õli ja filtrid.
Küll aga tuleb lahti võtta uuesti karter, kuna otsakaane ja karteri vaheline silikoonitöö sai kehv siis leemendab sealt õli. Uue üllatusena on hommikuti käivitates pärast pikemat seismist hakanud auto lühiajaliselt sinist tossu summutist ajama. Tõenäoliselt kas klapisääretihendid või turbovõlli tihendid.
Alla said ka talverehvid tehase 15" velgedel. Lisaks paigaldasin taha universaalsed porilapid. Vahetamist ootavad ka uued pidurikettad, piduriklotsid ja piduriõli.
Küll aga tuleb lahti võtta uuesti karter, kuna otsakaane ja karteri vaheline silikoonitöö sai kehv siis leemendab sealt õli. Uue üllatusena on hommikuti käivitates pärast pikemat seismist hakanud auto lühiajaliselt sinist tossu summutist ajama. Tõenäoliselt kas klapisääretihendid või turbovõlli tihendid.
Alla said ka talverehvid tehase 15" velgedel. Lisaks paigaldasin taha universaalsed porilapid. Vahetamist ootavad ka uued pidurikettad, piduriklotsid ja piduriõli.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Viimasest postitusest on möödunud juba mõni aeg. Kuni eriolukorra alguseni sõitsin autoga igapäevaselt. Nüüd kodusena võtsin lõpuks ette pidurite remondi. Kuid pidurite remonti takistas tagakoobastes olev läbiv rooste - rattakoopa ning pagasipõhja kokkusaamiskoht oli kohati üsna läinud. Seetõttu algas töö hoopis kere kallal ning lõikasin välja kõik mäda ja asendasin värske plekiga. Välja lõikasin ka ammu keevitatud "ajutised" paigad pagasipõhjas ning sel korral korralikult uus plekk keevitatud. Kui juba kere kallal olin, kiskusin üles juhipoolse põrandamati ja käisin üle põhjas olevad kummipunnid ning nende ümbruse - kaks hullemas seisus kohta keevitasin ka täies mahus kinni.
Pidurite juurde jõudes selgus tõsiasi, et pidurisadulad on omadega sisuliselt otsas ja remonditavad olid vaid 1-2. Võtsin vastu otsuse, et asendan kõik sadulad uutega. Seega tänaseks ongi auto küljes uued pidurikettad, -klotsid, -sadulad, pidurivedelik DOT5.1, käsipiduriklotsid ja käsipiduriklotside vedrukomplekt.
Vastulöögiks auto käivitamisel tekkiva tossupahvakale soetasin TD04 turbo(tänud, Ron24!). Puudu on veel mõned antud turbo spetsiifilised lisadetailid, kuid lähiajal suure tõenäosusega saab ka see auto külge.
Pidurite juurde jõudes selgus tõsiasi, et pidurisadulad on omadega sisuliselt otsas ja remonditavad olid vaid 1-2. Võtsin vastu otsuse, et asendan kõik sadulad uutega. Seega tänaseks ongi auto küljes uued pidurikettad, -klotsid, -sadulad, pidurivedelik DOT5.1, käsipiduriklotsid ja käsipiduriklotside vedrukomplekt.
Vastulöögiks auto käivitamisel tekkiva tossupahvakale soetasin TD04 turbo(tänud, Ron24!). Puudu on veel mõned antud turbo spetsiifilised lisadetailid, kuid lähiajal suure tõenäosusega saab ka see auto külge.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Valisin DOT 5.1 tema kõrgema keemistemperatuuri tõttu. Kuna DOT5.1 ja DOT4 on omavahel segatavad, ei näe, miks see halb peaks olema. DOT 5 eest küll hoiatatakse, et tegemist on täiesti teist tüüpi vedelikuga, kuid meie kaubandusvõrgus ei ole DOT 5 üldse kohanud.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Lihtsalt infoks. DOT 4 saab ka parema keemistemperatuuridega.
https://www.motuloil.com.au/2016/12/27/ ... ace-track/
https://www.motuloil.com.au/2016/12/27/ ... ace-track/
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Viimasest postitusest jälle pool aastat möödund.
Suve alguses paigaldasin autole TD04 turbo ära ja vahetasin enne ülevaatust ka väsinud eesmiste pikkiõõtsade puksid.
Viimased ca 3 nädalat auto seisis. Võttis kätte ja suri poole sõidu pealt välja üks päev ja sai paela otsas kodu tuldud. Siis ca nädala seisis, ei viitsinud midagi pihta hakata vaid sõitsin rõõmsalt oma mossega hoopis. Kui Saabiga taas toimetama hakkasin, kahtlustasin esimesena küttepumpa. Sai see ka paagist välja kakutud korra ning imestus oli suur kui Walbro 5CA606 kiri pumba pealt vastu vahtis. Pumbal polnud häda midagi ka kühveldas kütet piisava varuga. Järgmisena kahtlustasin väntvõlli andurit, mis üsna väsinud välimusega oli, kuid ka selle vahetus uue vastu autot korda ei teinud. Viimaks võtsin end kokku ja ostsin uue NGK süütekasseti ning küünlad. Pärast nende paigaldust käivitus Saab poolest pöördest - tore on
Pärast turbo vahetamist ei ole tarkvara muutmist veel ette võtnud kuna sidur võtab ikka väga ülevalt juba ja annab mõista, et vajab vahetust. Samas kui juba käigukast lahti lasta, siis võiks ehk kohe vabalthingava mootori käigukasti panna, kus ülekanne törts aeglasem...
Suve alguses paigaldasin autole TD04 turbo ära ja vahetasin enne ülevaatust ka väsinud eesmiste pikkiõõtsade puksid.
Viimased ca 3 nädalat auto seisis. Võttis kätte ja suri poole sõidu pealt välja üks päev ja sai paela otsas kodu tuldud. Siis ca nädala seisis, ei viitsinud midagi pihta hakata vaid sõitsin rõõmsalt oma mossega hoopis. Kui Saabiga taas toimetama hakkasin, kahtlustasin esimesena küttepumpa. Sai see ka paagist välja kakutud korra ning imestus oli suur kui Walbro 5CA606 kiri pumba pealt vastu vahtis. Pumbal polnud häda midagi ka kühveldas kütet piisava varuga. Järgmisena kahtlustasin väntvõlli andurit, mis üsna väsinud välimusega oli, kuid ka selle vahetus uue vastu autot korda ei teinud. Viimaks võtsin end kokku ja ostsin uue NGK süütekasseti ning küünlad. Pärast nende paigaldust käivitus Saab poolest pöördest - tore on
Pärast turbo vahetamist ei ole tarkvara muutmist veel ette võtnud kuna sidur võtab ikka väga ülevalt juba ja annab mõista, et vajab vahetust. Samas kui juba käigukast lahti lasta, siis võiks ehk kohe vabalthingava mootori käigukasti panna, kus ülekanne törts aeglasem...