OG 9-5 1,9 tid tuunimine
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Olen üritanud siin foorumitest aru saada, kas see chip-tuuning reaalselt kütusekulu ka vähendab. Ja ega lootust ei ole mootorit kapitaalselt tuksi keerata. Äkki keegi jagaks kogemusi. Plaanin siin kuu lõpupoole Berliini sõita ja võib-olla kuluks ära. Kus ja mis hindadega tehakse. Ja milliseid tegijaid usaldada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Oleneb mis tuuningut sa teed. Öko tuuninguga saad võibolla mingi kütusekulu säästu, jõu tuuninguga kindlasti ei säästa midagi. Tuksi keerad pikemal kasutamisel tõenäoliselt mõlemaga. Lihtsalt sõltub konkreetselt kasutamisviisist kui tuksi ja kui kiiresti.
Ma olen kõiki diisleid chippinud mida pikemalt pidanud olen, küll Volvol aga üks kestis 3a kõvemat tallumist (kuni karu selle auto elutee lõpetas) ja praegune on ka ca aasta chipitud olnud. Pole seda tavalist +20-30kw mõtet karta, kui midagi mineku äärel on siis tuleb kiiresti välja, aga korras ja hooldatud autoga pole probleemi.
Kogenud Aeronaut.
Antud auto puhul pigem on määrav käigukast, og 9-5 l on diisli jaoks kuramuse kiire (100kmh ca 2100 v 2200rpm). Võid ju softi kirjutada +20 kw jne aga kui kiirteel ikka ca 3000 rpm rauas, siis läheb kütust ikka tavapäraselt. Sõida 80 kmh ga terve tee . Samal põhjusel pole enda autol viitsinud midagi näppidagi, nii v naa kkast yhelt poolt libiseb palju läbi ja teiseltpoolt on alati pööre laes, seega ongi hea kuni 100kmh kulgeda.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Üldiselt kui mingi asi läheb, siis see oleks nagunii läinud. Chipiga tuleb vb natuke varem välja lihtsalt see probleem kuna mingid komponendid töötavad natuke suurema koormuse juures. Kui muretsed, siis otsi normaalne häälestaja kes vaatab su auto enne üle, teeb diagnosti ja vajadusel mingid rõhulekke testid ja kirjutab ise parameetrid ümber samal ajal jälgides, et muud parameetrid paigast ära ei lappaks. Sitemad vennad tõmbavad lihtsalt kuskilt stamp tarkvara su mudelile ja kirjutavad auto softi üle. Selliste pärast üldiselt si*a maik ka küljes chippimisel...
Nagu mainitud see 20-30kW on vähe ja on üldiselt tehase ohutusteguri piires. Kütusekulu ehk langeb mingi poole liitri võrra vms.
Nagu mainitud see 20-30kW on vähe ja on üldiselt tehase ohutusteguri piires. Kütusekulu ehk langeb mingi poole liitri võrra vms.
Rääkides teooriast, siis küsiks mille arvelt kütuse kulu langeb , kui just mehaanikat ei muudeta v tahmakat ja EGR jne välja ei progeta? Tegelikkuses ikkagi ju mängitakse suurema rõhu ja lahjema segu suunas, mis annab teatud hetkel kokkuhoiu ja vajadusel suurema võimsuse, aga teiseltpoolt tähendab see segu muutmist, mis omakorda kajastub põlemissegu temperatuuri muutumises ja seeläbi mõjutab kogu mootori mehaanikat. See kui palju nüüd peale keeratakse ongi võtme küsimus .
Võimsust pole kunagi piisavalt
Pole nii palju seda teooriat uurinud ja võibolla kõik autod/häälestused ei anna kütusekulu säästu, aga oma autode näitel on turbodiislite hingamine "kergemaks muutunud" ehk saab rohkem õhku peale, seega rikkam segu ikkagi vist. Kompuutrid on ka näidanud, et ca pool liitrit mõlemal korral keskmised väiksemad.
ökotuuning on ohtlikum kui tavaliselt harrastatav jõu tuuning. Ökotamise puhul keerataksegi põlemise segu lahjemaks (Rohkm õhku+vähem kütust), mille tagajärjel võib põlemine teatud hetkel liiga kuumaks muutuda, ning silindris ülekuumenemist põhjustada --> kolvid sisse kärsatada. JA nagu eelkõnelejad rääkisid - pole vaja karta tava tuuningut (+15...20%). Oma 1,9D Opeliga olen 3a (100000 km) sõitnud (k.a road trip Montenegroni). Pole selle pärast miskit juhtunud. Samas kui ausalt öelda, siis kütusekulu kokkuhoidu ma ka erilist ei näe. Ilmselt on asi ka selles et tuuningu tõttu tahaks ikka vahel nagu veits vajutada ka . Ja see vajutamine neutraliseerib eelneva kokkuhoiu. Keskmine ikka seal 5,5 L/100km juures. Samas 90-100kmh ühtlase sõidu juures tiksub hetkekulu 4,5 ümbruses. DPF ja EGR ka väljas sel autol. Aga kui tuuning veel tegemata, siis võin abistava käe ulatada.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
200.-, mootori aju saab sisuliselt uue opsüsteemi läbi OBD. Ega ma ei tea, kas chip.ee tüüp kirjutab ise seda softi või on see kuskilt kopeeritud. Väänet tuli madalas otsas tõesti juurde, kütusekulu kohta ei oska sõna võtta, viimasel ajal ainult linna vahel tallanud ja eriti aru ei saa.
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Üle aasta nüüd selle softiga sõitnud ja paistab, et ikkagi puudulik. Vähemalt kord kuus vaja 4K pöörete juures tahma põletada, sest segu ikkagi liiga rasvane ja hapnikku vähe. Ülevaatusel küll ei öeldud midagi, aga enne seda käisin ikka trassil tallamas. Üldse on see tahmapõletus väga valesti välja mõeldud, sest keegi ei sõida Eestis 3000-4000 rpm juures. Ja tahmab EGR-i hõredaks, aga veana näitab DPF-i - praktikas katsetatud. Praegune suvine läbisõit kuus 3K juures, kusjuures enamuses maanteesõit. Peale tahmapõletust ca' 1 l/100 km kütusesäästu...
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Ilmselt on teisigi tegijaid, aga selle konkreetse softi puhul siis sellised kogemused. Ilmselt aitaks antud küsimuses veel rõhu tõstmine, aga kuivõrd see mootorile tervislik on, teavad ainult Saabijumalad...
Variandid miks DPF ummistub: chipi soft tõepoolest liiga rikka segu peale seadistatud, pihusti annab liiga palju peale, turbo ei suuda pihustatava kütuse kogusele vajalikku survet tagada, õhuleke turbo õhutorudes/intercooleris, hammasrihm veninud ja nuka märgid paigast ära (vähe tõenäoline). Aga kui stock softiga oli kõik OK ja kohea peale chipimist hakkas jama pihta, siis võiks tõesti arvata et softiga mingi kamm.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816