Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Viimasest sissekandest möödas juba pea 11 kuud. Selle aja jooksul peamiselt sõidetud aga tehtud ka mõningaid täiendusi ja parandusi, millest märkimist väärivad ehk järgmised:
* Väljalaske teema sai õnneks lihsta lahenduse. Maptun oli siiski saatnud õige catback süsteemi. Keskmist resonaatorit oli vaja keerata 180 kraadi. Mahtus ilusti kardaani tunnelisse. Samuti kohendati parempoolset summutit, et see vastu tagasilda ei käiks. Samuti sai kasutada ka uretaanist summuti trippe. Tööd teostas VKM Motors.
* Uued xenonpirnid. Ferdinand.
* Vasak tagumine rattalaager. Ferdinand.
* Hirsch replika tagaluugi spoiler. Valmistaja TunStyle.eu. Värvitööd teostas Viking Motors, kes ei uue lisapiduritule paigaldamisega hakkama ei saanud. Pöördusin siis VKM Motors-i poole, kus paigaldus korrektselt teostati.
* Hirsch replika diffuuser. Valmistaja TunStyle.eu. Paigaldas VKM Motors.
* Suur tehnohooldus. Vigadena toodi välja vasaku rooliotsa kerge lõtk, vasaku esimese õõtshoova puks läbi ja parempoolne tagaamort veidi lekib. Viking Motors.
* Läbitud tehnoülevaatus probleemideta. Maitene OÜ
* Suverehvid GoodYear Eagle F1 Asymmetric 235/40/R18. Rehvitakso.
* Esisillas vahetatud vasak õõtshoob, esimene alumine mootoripadi, õõtshoova puksid ja stabilisaatorivarda puksid. Tagasillas stabilisaatorivarda puksid. Kasutatsin PowerFlex-i toodangut. Juhitavus ja käiguvahetus paranesid igatahes märgatavalt. VKM Motors.
Pukside koodid, kui keegi veel tahab vahetada:
PFF80-1220R - FRONT LOWER ENGINE MOUNT INSERT (DIESEL)
PFF80-1201 - FRONT LOWER WISHBONE FRONT BUSH
PFF80-1202 - FRONT LOWER WISHBONE REAR BUSH
PFF80-1203-25 - FRONT ANTI ROLL BAR MOUNTING BUSH 25MM (2 PIECE)
PFR66-519-19 - Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 19mm
Siiani olen autoga väga rahul. Suvel sai ette võetud umbes 1500 km pikkune reis Rootsi Saabifestivalile. Tuleb ikka tõededa, et mugavad autod on need Saabid
Üks värskem pilt ka
* Väljalaske teema sai õnneks lihsta lahenduse. Maptun oli siiski saatnud õige catback süsteemi. Keskmist resonaatorit oli vaja keerata 180 kraadi. Mahtus ilusti kardaani tunnelisse. Samuti kohendati parempoolset summutit, et see vastu tagasilda ei käiks. Samuti sai kasutada ka uretaanist summuti trippe. Tööd teostas VKM Motors.
* Uued xenonpirnid. Ferdinand.
* Vasak tagumine rattalaager. Ferdinand.
* Hirsch replika tagaluugi spoiler. Valmistaja TunStyle.eu. Värvitööd teostas Viking Motors, kes ei uue lisapiduritule paigaldamisega hakkama ei saanud. Pöördusin siis VKM Motors-i poole, kus paigaldus korrektselt teostati.
* Hirsch replika diffuuser. Valmistaja TunStyle.eu. Paigaldas VKM Motors.
* Suur tehnohooldus. Vigadena toodi välja vasaku rooliotsa kerge lõtk, vasaku esimese õõtshoova puks läbi ja parempoolne tagaamort veidi lekib. Viking Motors.
* Läbitud tehnoülevaatus probleemideta. Maitene OÜ
* Suverehvid GoodYear Eagle F1 Asymmetric 235/40/R18. Rehvitakso.
* Esisillas vahetatud vasak õõtshoob, esimene alumine mootoripadi, õõtshoova puksid ja stabilisaatorivarda puksid. Tagasillas stabilisaatorivarda puksid. Kasutatsin PowerFlex-i toodangut. Juhitavus ja käiguvahetus paranesid igatahes märgatavalt. VKM Motors.
Pukside koodid, kui keegi veel tahab vahetada:
PFF80-1220R - FRONT LOWER ENGINE MOUNT INSERT (DIESEL)
PFF80-1201 - FRONT LOWER WISHBONE FRONT BUSH
PFF80-1202 - FRONT LOWER WISHBONE REAR BUSH
PFF80-1203-25 - FRONT ANTI ROLL BAR MOUNTING BUSH 25MM (2 PIECE)
PFR66-519-19 - Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 19mm
Siiani olen autoga väga rahul. Suvel sai ette võetud umbes 1500 km pikkune reis Rootsi Saabifestivalile. Tuleb ikka tõededa, et mugavad autod on need Saabid
Üks värskem pilt ka
Viimati muutis vmaster, P Nov 03, 2019 16:01, muudetud 2 korda kokku.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Kiidan tehtud töid
Difuuser ja tagatiib on kirss tordil ikka
On näha, et oled tõsine Saabifänn ja mingeid allahindluseid ei kaasne selle Saabihaigusega
Difuuser ja tagatiib on kirss tordil ikka
On näha, et oled tõsine Saabifänn ja mingeid allahindluseid ei kaasne selle Saabihaigusega
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
13.01.2020 seisuga tehtud
* Jahutusvedeliku paagi vahetus, kuna lekkis. V6 tüüpviga. Ferdinand
Viking Motorsis tehtud:
* Uus käigukasti tagumine padi. Kahjuks seda Powerflex ei tooda. Seega sai OEM osa. Vibratsioon nüüd tühikäigul kadunud.
* Vahekasti lekete kõrvaldamine. Detailid ise ei maksa palju aga vahetamiseks kulus 8h tööd. Kui keegi plaanib ise teha, siis allpool on koodid:
55566347 - Vahekasti simmerling
55566346 - Vahekasti võlli sisemine simmerling.
55566355 - Käigukasti ja vahekasti vaheline rõngastihend.
55566345 - Vahekasti võlli välimine laager.
55566426, 55566427 - Rõngastihendid.
93165383 - Vahekasti õli.
* Uued esimesed piduriklotsid
* Kuuenda silindri pihusti. Lõpetas enne jõule töö ja olin sunnitud pea kuu aega autota olema.
* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
* Jahutusvedeliku paagi vahetus, kuna lekkis. V6 tüüpviga. Ferdinand
Viking Motorsis tehtud:
* Uus käigukasti tagumine padi. Kahjuks seda Powerflex ei tooda. Seega sai OEM osa. Vibratsioon nüüd tühikäigul kadunud.
* Vahekasti lekete kõrvaldamine. Detailid ise ei maksa palju aga vahetamiseks kulus 8h tööd. Kui keegi plaanib ise teha, siis allpool on koodid:
55566347 - Vahekasti simmerling
55566346 - Vahekasti võlli sisemine simmerling.
55566355 - Käigukasti ja vahekasti vaheline rõngastihend.
55566345 - Vahekasti võlli välimine laager.
55566426, 55566427 - Rõngastihendid.
93165383 - Vahekasti õli.
* Uued esimesed piduriklotsid
* Kuuenda silindri pihusti. Lõpetas enne jõule töö ja olin sunnitud pea kuu aega autota olema.
* Uus kardaan, kuna vana oli läbi roostetanud ja läks katki. Õnneks juhtus samal ajal kui auto remondis oli.
Viimati muutis vmaster, E Jaan 13, 2020 18:58, muudetud 1 kord kokku.
Sa ikka tallad ka korralikult ja see T8 soft ka ju kangemaks vist muditud
Mind juba ammu T7 purki uue softi toppinud mees hoiatas käigukasti ribadekslaskmise eest kui väänet juurde sebida.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Nädala sõitis auto ilusti kuni tekkis probleem, et üks silinder ei tööta. Ecu näitas veakoode P0206 - Injector Circuit/Open – Cylinder 6, P0300 - Engine Misfire Detected, P0306 - Misfire Detected (Cylinder 6). Peale veakoodide kustutamist sõitis auto natuke aega normaalselt aga tekkis uuesti sama probleem. Lisaks juba VM-s vahetatud 6. silindri pihustile vahetasin ise sama silindri süütepooli, mis aga olukorda ei parandanud. Lõpuks Trionic selgitas välja, et ecu on ikkagi vigane. Õnneks oli tal saadaval üks TurboX ecu, mis ka mu autole sai paigaldatud.
Sn: 252949 km
Sn: 252949 km
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).
Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
See kardaan oli ju otsaflantsi külge kinnikeevitamata jäetud!
Oleks autol natukene väänet ka, siis oleks ammu pidanud sodiks minema
Oleks autol natukene väänet ka, siis oleks ammu pidanud sodiks minema
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?vmaster kirjutas: ↑E Jaan 27, 2020 18:15Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).
Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Toimivad ilusti. Apple CarPlay kaudu on kontaktid niikuinii süngitud seadmesse, seega käed-vaba funktsionaalsuse kasutamine on eriti lihtne.Marko647 kirjutas: ↑T Jaan 28, 2020 11:40Kuidas Pioneer roolipealsete nuppudega ja hands-freega on, need toimivad edasi ?vmaster kirjutas: ↑E Jaan 27, 2020 18:15Vermont Tuning LLC poolt kiire tegutsemine ja üsna pea oli uuele ecu-le vastav soft mul olemas. Maksma pidin ainult uue litsensi eest, et vTuner uue ajuga töötaks (EFILive poliitika).
Paigaldatud ka uus 2din multimeediakeskus Pioneer avh-z9200dab. Üllatavalt head heli suudab originaal Bose helisüsteem mängida. Tänud Audiofookus OÜ-le.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Vahepeal tehtud:
Rehvitakso OÜ
* Hrschi suveveljed üle värvitud, kuna kahel veljel suutsin ääred kriimustda eelmine aasta Saabifestivalil käies. Ühtlasi ka suverehvid all.
JN Cardetailing/detailer.ee
* Detailing välispesu sellest teenuste valikust: https://detailer.ee/valispesu/. Rauaeemaldust polnud ammu teinud ja üllatuseks tuli seda saastet päris palju maha.
* Salongi keemiline puhastus koos nahahooldusega sellest teenuste valikust https://detailer.ee/interjoori-puhastus-ja-tootlus/. Sisepindade puhstamiseks Meguiars APC, kaitsetöötluseks Nanolex Interior Dressing, naha puhastamiseks ja töötluseks Dr Leather Leather Cleaner.
Troostauto:
* Parem tagumine kokkujooksuvarras.
* Ees amortide tugilaagrid ja padjad.
* Tagumine parem amort, kuna lekkis.
* Sillastend
Esisillast enam kõrvalisi helisid ei tule ja rool on jälle otse
SN: 257776 km
Rehvitakso OÜ
* Hrschi suveveljed üle värvitud, kuna kahel veljel suutsin ääred kriimustda eelmine aasta Saabifestivalil käies. Ühtlasi ka suverehvid all.
JN Cardetailing/detailer.ee
* Detailing välispesu sellest teenuste valikust: https://detailer.ee/valispesu/. Rauaeemaldust polnud ammu teinud ja üllatuseks tuli seda saastet päris palju maha.
* Salongi keemiline puhastus koos nahahooldusega sellest teenuste valikust https://detailer.ee/interjoori-puhastus-ja-tootlus/. Sisepindade puhstamiseks Meguiars APC, kaitsetöötluseks Nanolex Interior Dressing, naha puhastamiseks ja töötluseks Dr Leather Leather Cleaner.
Troostauto:
* Parem tagumine kokkujooksuvarras.
* Ees amortide tugilaagrid ja padjad.
* Tagumine parem amort, kuna lekkis.
* Sillastend
Esisillast enam kõrvalisi helisid ei tule ja rool on jälle otse
SN: 257776 km
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Täiendus logisse:
* Pikemat aega häiris vibratsioon kiirustel 80-100 km/h ja edasi. Kontrolli käigus selgus et kõik veljed on kõverad. Esimesed vähem ja tagumised rohkem. 13.05.2020 veljed sirgestatud Sirgest OÜ-s Tutermaal.
* Paigaldatud Do88 intercooler koos torudega (BigPack). Maanteel tehtud testiks mõned tugevamad tõmbed - IAT 17-21 kraadi. Linnas nt Järvevana teel IAT 23-25 kraadi kiirusel 70-80 km/h. Ideaalne kooslus koos vesi-metanooli pritsega jahutuse osas. Kokkuvõttes ütleks et auto liigub palju reipamalt Esimene asi, mida tundsin, oli väiksem turbo lag. Paigaldas VKM Motors 02.06.2020. Dünosse mineku planeerin vist Juulis.
Sn. 258844km
* Pikemat aega häiris vibratsioon kiirustel 80-100 km/h ja edasi. Kontrolli käigus selgus et kõik veljed on kõverad. Esimesed vähem ja tagumised rohkem. 13.05.2020 veljed sirgestatud Sirgest OÜ-s Tutermaal.
* Paigaldatud Do88 intercooler koos torudega (BigPack). Maanteel tehtud testiks mõned tugevamad tõmbed - IAT 17-21 kraadi. Linnas nt Järvevana teel IAT 23-25 kraadi kiirusel 70-80 km/h. Ideaalne kooslus koos vesi-metanooli pritsega jahutuse osas. Kokkuvõttes ütleks et auto liigub palju reipamalt Esimene asi, mida tundsin, oli väiksem turbo lag. Paigaldas VKM Motors 02.06.2020. Dünosse mineku planeerin vist Juulis.
Sn. 258844km
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Vahepeal tehtud:
* Uus aku katteplastik. Vana oli üsna praguline juba. Ostsin VM-st.
* Mootori detailing pesu. Viimane mootori pesu oli umbes 3 aastat tagasi ja selle ajaga oli mustust omajagu kogunenud. JN Cardetailing.
* Erinevad summuti kinnitused. Vanad olid katki ja summuti käis vastu kere. Ferdidand.
* Tagasillas Powerflex PFR80-1210 (REAR TRAILING ARM FRONT BUSH) puksid . Vanadel olid sisud lahti. VKM Motors.
* Läbitud ülevaatus vigadeta, Järgmine 07.2021.
* Paigaldatud Hirschi iluvõrede komplekt. Parandavad õhuvoolu coolerisse kui OMC-d silmas pidada. Samuti sobivad need 9-3le. Soov on udutulede ja võrede raamid TX omade vastu vahetada, kuna sobivad pareminie ja mõned kinnitused on niikuinii katki. Alumine võre tellitud Maptunist ja ülemised Stephan-individual veebipoest. Paigaldas Ferdinand.
* Uus aku katteplastik. Vana oli üsna praguline juba. Ostsin VM-st.
* Mootori detailing pesu. Viimane mootori pesu oli umbes 3 aastat tagasi ja selle ajaga oli mustust omajagu kogunenud. JN Cardetailing.
* Erinevad summuti kinnitused. Vanad olid katki ja summuti käis vastu kere. Ferdidand.
* Tagasillas Powerflex PFR80-1210 (REAR TRAILING ARM FRONT BUSH) puksid . Vanadel olid sisud lahti. VKM Motors.
* Läbitud ülevaatus vigadeta, Järgmine 07.2021.
* Paigaldatud Hirschi iluvõrede komplekt. Parandavad õhuvoolu coolerisse kui OMC-d silmas pidada. Samuti sobivad need 9-3le. Soov on udutulede ja võrede raamid TX omade vastu vahetada, kuna sobivad pareminie ja mõned kinnitused on niikuinii katki. Alumine võre tellitud Maptunist ja ülemised Stephan-individual veebipoest. Paigaldas Ferdinand.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Eks auto oli siis pesemata ka Seal Laki tn. ülevaatuspunkti ees olev lamav politseinik on ehk veidi liiga järsk ja peab väga tähelepanelik olema, et sealt üle sõites summuti vms vastu ei käi. Madalama autoga üsna võimatu vist seda ületada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Käisin enne OMC-d ka dünos et kontrollida, kuidas olukord on. Peamine erinevus on pöördemomendi kasv madalatel pööretel. Kadunud aga on umbes 20-30 hj. Tarkvara peaks võimaldama üle 320 hj pööretel 5500 rpm. Logide järgi võib oletada, et liiga suur metanooli kogus vähendas võimsust. Metanoolipritse kontrolleri jõuan loodetavasti enne OMC-d täpsemaks seadistada ja peaks need puuduvad hj ka tagasi saama.
Graafik:
Softitegia kommentaar
Graafik:
Softitegia kommentaar
Tellisin ka OBDLinkSX seadme, millega muutsin kiiruse piiraja 240 km/h -> 300 km/h. Mitte et mul seda saavutada õnnestub sel korral aga hea oli teada, mis kiirusele piiraja tehasest seadistatud oliThe logs looked fine and the AFRs are where I would expect them to be for best power with methanol/water injection. The car has a factory wideband so we can see the actual and commanded air/fuel in the logs and it was fine. The only thing I would suggest is that you have to tune the methanol/water injection volume and progression to get the best power on the dyno and the tune will adapt as you do that. I would have expected your peak power to be ~ 5500 rpm so you might have been injecting too much methanol/water and that can cause the power to drop. Your mass airflow and ignition timing should have been sufficient to make over 320 hp at the engine at 5500 rpm.
Laupäeval saab siis joonele panna