Tere!
Enda valduses siis nüüd esimene Saab. Pikka romaani ei hakka kirjutama, teema tegemise eesmärk on saada abi kui miskit katki läheb . Ehk siis pisema remondiga prooviks ise hakkama saada. Auto kasutus saab olema hetkel 50 % ulatuses kuniks mingi teine igapäeva liikur kas nüüd ära lõppeb või müüdud saab. Abikaasa tahtis küll universaali aga endale meeldib sedaan rohkem no ja loomulikult on ju põhjust siis veel üks saab juurde osta kui tekib ikkagi ruumipuudus .
Autost siis niipalju. et lisasid on omajagu kuigi polnud üldse eesmärk, et üks või teine lisa olemas oleks. Kodu poole sõites mõtlesin, et heli pole üldse halb sellel autol no ja kui koju jõudes leidsin veel bassi ja fader´i nupu üles(heli oli kõik esikõlaritesse suunatud) siis sain aru, et masinal on harman/kardon heli peal. Pole paha .
Kas Saabidel on olemas mingi veebipõhine andmebaas, kus lükkad vinni sisse ja saad teada oma auto varustuse ? Või ehk keegi saaks mulle siia selle postitada?
VIN: YS3EF48E8Y3042964
Ütleme nii, et masin oli suht kasimata ja sisust ma pole nimelt pilte teinud(aga tulevad kui hooldus on tehtud), sest ees on kergelt öeldes paras peldik. Istmed täitsa ok korras.
Kere seisukord on samuti päris hea, olles käinud vaatamas Tartus autoaia masinaid, mis maksid 3 k + ning samuti kerge rebane kimbutab siis virinaks pole mingit põhjust. Ma pole veel lakikihi paksusemõõtjaga autot piiksutanud, kuid LKFi andmetele pole avariisid Eestis olnud, äkki masin orig. värvi all veel, who knows
Tehnika poole pealt ei oska samuti nuriseda, mootoris mingit ketihäält pole, soojalt ja külmalt töötab väga vaikselt. Kuidas vedelike tarbimisega lood on selgub ekspluatatsiooni käigus.
Vead mis on praegu välja tulnud.
1) Ei saa cruisi tööle - kangi peal lükkan sisse, tuleb cruise kiri ette aga midagi rohkem ei oska teha...olen mudinuid erinevaid nuppe mis selle kangi peal on aga ei teagi, kas ise saamatu või midagi on katki.
2) Täna hommikul oli põhjust istmesoojendust proovida...väga mõnus, küttis 3 peale tagumike ju ja selja tuliseks....ja nii ta mind 40 km järjepidevalt edasi küttiski . Ehk siis ei lülitu enam välja. Lüliti viga? Otsisin netist juba kaitsme nr ka välja, 38 ? Tõmbab välja enne koju sõitu.
Plaanid:
Sõita ja vaadata, mis head vead veel välja tulevad. Uurida lähemalt kere seisukorda tõstuki peal ja teha millalgi otsus, hakkata autosse investeerima(paremate istmete, kere paranduste näol) või sõita masin lihtsalt lõpuni.
Saab 9-5 2.3T, 1999, Mbmees
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 886
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Kontrolli kõik piduripirnid üle. Kui mõni ei põle, siis püsikas tööle ei hakka. (Kuigi selle kohta võiks ka SID'il hoiatus olla)
Istmesoojenduse osas on väga tihti lüliti viga jah (vaheta kaasreisijaga nupud ära ja vaata kas muutub miskit)
Istmesoojenduse osas on väga tihti lüliti viga jah (vaheta kaasreisijaga nupud ära ja vaata kas muutub miskit)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Võib ka probleem olla pedaali lülitites, proovi neid pikemaks regullida ja vaata kas siis toimib.
Sid alati ei pruugi märku anda, mul mitmel masinal olnud probleem kus vale aasta sid peal ning erroreid ei näita, isegi kui techiga progeda.
Õnnitlused eduka autoostu puhul, töö kiire ja korralik!
VINi osas on selline leht - https://www.saabsportugal.com/en/search ... E8Y3042964
Aga oleneb mudelist, kui palju infot see leida suudab ja pole alati väga informatiivne - antud 9-5 puhul vist saab nii palju vaid teada, et tegu SE mudeliga, seega sellele vastav varustus ka (googledades küllap leiad täpsemalt, mida see hõlmas).
Cruise töötab enamikel Saabidel sama loogika järgi- kangi otsas/tipus on nupp ja see fikseerib kiiruse ning laseb kiirust lisada. Sliderit sellest kõige kaugemale libistades võtab kiirust vähemaks. Kui sedasi ei toimi, on jah tavaliselt pigem mingi pisiviga, ülal juba head juhised veaotsinguks.
Istmesoojendusel ilmselt jah lüliti viga, tasub kõrvalistuja omaga ringi vahetada ja katsetada. Ajutiselt "eemaldamiseks" võib ka istme alt juhtme lahti ühendada, tagantpoolt lähenedes üsna lihtne.
VINi osas on selline leht - https://www.saabsportugal.com/en/search ... E8Y3042964
Aga oleneb mudelist, kui palju infot see leida suudab ja pole alati väga informatiivne - antud 9-5 puhul vist saab nii palju vaid teada, et tegu SE mudeliga, seega sellele vastav varustus ka (googledades küllap leiad täpsemalt, mida see hõlmas).
Cruise töötab enamikel Saabidel sama loogika järgi- kangi otsas/tipus on nupp ja see fikseerib kiiruse ning laseb kiirust lisada. Sliderit sellest kõige kaugemale libistades võtab kiirust vähemaks. Kui sedasi ei toimi, on jah tavaliselt pigem mingi pisiviga, ülal juba head juhised veaotsinguks.
Istmesoojendusel ilmselt jah lüliti viga, tasub kõrvalistuja omaga ringi vahetada ja katsetada. Ajutiselt "eemaldamiseks" võib ka istme alt juhtme lahti ühendada, tagantpoolt lähenedes üsna lihtne.
Nii tänud kõigile info eest. Püsika sain korda...tuledes küsimus polnud ja enne piduripedaali kallale minekut testisin seda pedaali jalaga endale poole lükates ja püsikas hakkas toimima. Võtsin siis alumise armatuur plastiku alt ja gaaspedaali ühenduskohas asusid 2 lülitit ja plunserid, viimaseid saab näpitsatega sisse ja väljapoole timmida. Maanteel hea sõita nüüd
Kas ma saan õigesti aru, selleks, et istmegrilli pistikut kätte saada pean ma alumise keskkonsooli osa lahti võtma koos käigukangi ümbrusega?
Eepool nimetatud SID - no sellest, mis seal kirjas ei saaks ka kogenud Saabi mees aru. Kui pikslid läinud, kas see tähendab kogu selle uniti vahetust?
Ah, kui juba küsimuste tulistamiseks läks siis
Kas Saab 9-5 on oma olemuselt nagu lego auto? st kui 9-5 bensukas või diisel facelift või prefacelift. Salongi jupid, stanged, tuled. Kui ma sooviks panna fl. tagatuled ja sebida kuskil viimase otsa "shartooth" stange, kas sobiksid prefacelift masinale? Samuti küsimus aero fl. istmetes, kui on soojendusega ja vent. funkstiooniga prefacelift mudel, pistikud samad?
Kas ma saan õigesti aru, selleks, et istmegrilli pistikut kätte saada pean ma alumise keskkonsooli osa lahti võtma koos käigukangi ümbrusega?
Eepool nimetatud SID - no sellest, mis seal kirjas ei saaks ka kogenud Saabi mees aru. Kui pikslid läinud, kas see tähendab kogu selle uniti vahetust?
Ah, kui juba küsimuste tulistamiseks läks siis
Kas Saab 9-5 on oma olemuselt nagu lego auto? st kui 9-5 bensukas või diisel facelift või prefacelift. Salongi jupid, stanged, tuled. Kui ma sooviks panna fl. tagatuled ja sebida kuskil viimase otsa "shartooth" stange, kas sobiksid prefacelift masinale? Samuti küsimus aero fl. istmetes, kui on soojendusega ja vent. funkstiooniga prefacelift mudel, pistikud samad?
- Mundujeevitž
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 147
- Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
- Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
- Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero
Kõige lihtsam on lahti võtta rooli all olev plastikpaneel ja siis saad külje paneeli lahti, sealt edasi lükkad juba näppudega pistikud ja muud vidinad pesadest lahti. Teisel pool sama lugu, lihtsalt pardaka pead eemaldama enne.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 886
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Soojenduse nupud tulev välja tagant lükates. Kõige lihtsam oleks peene kruvikaga (või õigete klambritega makk) välja tõmmata SID (või kliima) ja siis sõrmega järjest alumisi komponente eest ära välja lükata.Mbmees kirjutas: ↑E Aug 17, 2020 14:58Kas ma saan õigesti aru, selleks, et istmegrilli pistikut kätte saada pean ma alumise keskkonsooli osa lahti võtma koos käigukangi ümbrusega?
Eepool nimetatud SID - no sellest, mis seal kirjas ei saaks ka kogenud Saabi mees aru. Kui pikslid läinud, kas see tähendab kogu selle uniti vahetust?
SIDi puuduvate pikslite süü on lintkaabli katkendlikus ühenduses trükkplaadiga. Saab ise remontida soovitavalt uue lintkaabli trükkplaadile kuumutamisega (foorumis mitmeid õpetusi ja netis videosid), aga alguses saab kvaliteetsema tulemuse kui lasta kellelgi pädeval siiski teha (Ise olen 3-4 korda teinud sportlikust huvist kesiste vahenditega ja ~80-90% loetavuse saavutanud)
Tartus Dialab teeb - http://www.dialab.ee/index.php?option=c ... &Itemid=13
Odavam on ehku peale doonori pealt osta muidugi.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Jah, lüliti viga, juhtus ka enda masinaga väga palju aega tagasi, aga ei mäleta enam, kas lülitis oli relee, mille kontaktid olid kinni põlenud või siis nupu all olevad klemmid jurasid. Emba-kumba tegin korda, siiani töötab ja lisasin valgustusele punase Led-i (et näeks, kui taas ise sisse lülitub või toimetab, visuaalselt kah huvitavam).
Oleme siis sõbraga üle 3000 km maha sõitnud ja olen väga rahul. Kindlasti pole tegu uue autoga, kuid samas ei ole ühtegi asja, mis nõuaks häirivalt tähelepanu. Pean ka tõdema, kuni eelmise kuuni alustasin oma päeva võttes lahti MB foorumi on see asendunud Saabi foorumiga. Minnes õhtul magama, ei teki ka tunnet, et oleksin MB kuidagi petnud....pigem oleme lahku kasvanud. Olgu öeldud, et Saabi fanaatikuks mind kindlasti nimetada ei saa, sest olen pigem kiindunud 9-5 mudelisse. Antud isend jääb kindlasti igapäeva liikuriks, kuid arvan, et üks värskem 9-5 võiks ka hobiauto rollis olla. Hobiauto all mõtlen ikkagi võta "Winter virgin" eksemplar ja sõita temaga ainult suviti. Foorumit lapates on muidugi jäänud mulje, et 9-5 on pigem hea igapäevaseks kasutamiseks ja mingit erilise mudeli staatust pole ta veel saavutanud.
Vigadest siis nii palju, et istmegrilli lülitit pole ikka saanud ära vahetada...ei ole veel lülitit hankinud ja vist ei ole ilmad ka veel nii külmaks läinud, et probleem mind taga pitsitaks. Siis umbes nädal tagasi mõtlesin, et katsetan maanteel rekkast möödumiseks Sport režiimi ...mõeldud tehtud, mingi poole peal lõi tagant valge pahvaka üles. Jahutusvedeliku lõdvikusse tekkis mõra....eks see pidi mingi hetk ka juhtuma, sest tundsin juba pikemat aega kerget jahutusvedeliku lõhna salongis teatud olukordades...nüüd kickdowni tehes andis auto märku, et võiks seda probleem adresseerida =). Kuna soovin antud vahetuse ise ära teha siis ehk keegi oskab mulle anda varuosa koodi(tundub olevat salongiradikaga ühenduses)? Oleks väga tänulik!
Pilt:
Samuti tekkis küsimus ühe vooliku suhtes, mis käib kuidagi väga kergesti lahti, puudub fiksaator kui selline. Kas see peab nii olema?
Pilt:
Vigadest siis nii palju, et istmegrilli lülitit pole ikka saanud ära vahetada...ei ole veel lülitit hankinud ja vist ei ole ilmad ka veel nii külmaks läinud, et probleem mind taga pitsitaks. Siis umbes nädal tagasi mõtlesin, et katsetan maanteel rekkast möödumiseks Sport režiimi ...mõeldud tehtud, mingi poole peal lõi tagant valge pahvaka üles. Jahutusvedeliku lõdvikusse tekkis mõra....eks see pidi mingi hetk ka juhtuma, sest tundsin juba pikemat aega kerget jahutusvedeliku lõhna salongis teatud olukordades...nüüd kickdowni tehes andis auto märku, et võiks seda probleem adresseerida =). Kuna soovin antud vahetuse ise ära teha siis ehk keegi oskab mulle anda varuosa koodi(tundub olevat salongiradikaga ühenduses)? Oleks väga tänulik!
Pilt:
Samuti tekkis küsimus ühe vooliku suhtes, mis käib kuidagi väga kergesti lahti, puudub fiksaator kui selline. Kas see peab nii olema?
Pilt:
Viimati muutis Mbmees, N Apr 15, 2021 11:48, muudetud 1 kord kokku.
Paar päeva tagasi juhtus siis selline probleem. Auto ei tahtnud käima minna. Süüde sisse, tuled kõik süttisid kuid starter ei kerinud. Käis vaid kerge plõks ja ei midagi muud. Autoga oli umbes 5 km sõidetud. Võtsin korraks ära aku pealt klemmi ja panin tagasi- tulemus sama. Võtsin akult klemmi umbes 20 minutiks ära peale seda läks masin käima. Sai proovitud ka käikangi lükata N peale, see tulemust ei andnud. Kas kellelgi on samalaadset anomaaliat esinenud?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Põhjuseid võib väga palju olla. Tühi aku, tuksis starter on esimesed 2 mis kohe pähe kargavad.Mbmees kirjutas: ↑E Okt 05, 2020 13:28Paar päeva tagasi juhtus siis selline probleem. Auto ei tahtnud käima minna. Süüde sisse, tuled kõik süttisid kuid starter ei kerinud. Käis vaid kerge plõks ja ei midagi muud. Autoga oli umbes 5 km sõidetud. Võtsin korraks ära aku pealt klemmi ja panin tagasi- tulemus sama. Võtsin akult klemmi umbes 20 minutiks ära peale seda läks masin käima. Sai proovitud ka käikangi lükata N peale, see tulemust ei andnud. Kas kellelgi on samalaadset anomaaliat esinenud?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
On olnud sarnane teema küll, kui on automaat, siis võib olla murekohaks käigukangi asendi andur. Googelda crank shaft position sensor või gearbox position sensor. Point on selles et masin ei luba käivitada kui ta arvab et käigukang on mingis muus positsioonis kui P või kui ta ei tea mis positsioonis see on. Ise võtsin enda oma küljest ja vahetasin töötava vastu, kuigi on ka võimalik lahti võtta ja puhastada. lühiajaliselt võib aidata ka käigukangi edasi-tagasi liigutamine... võib muidugi ka miski muu olla, aga mul oli sama sümptomiga see teemaMbmees kirjutas: ↑E Okt 05, 2020 13:28Paar päeva tagasi juhtus siis selline probleem. Auto ei tahtnud käima minna. Süüde sisse, tuled kõik süttisid kuid starter ei kerinud. Käis vaid kerge plõks ja ei midagi muud. Autoga oli umbes 5 km sõidetud. Võtsin korraks ära aku pealt klemmi ja panin tagasi- tulemus sama. Võtsin akult klemmi umbes 20 minutiks ära peale seda läks masin käima. Sai proovitud ka käikangi lükata N peale, see tulemust ei andnud. Kas kellelgi on samalaadset anomaaliat esinenud?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.