Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Jõudsid täna vedrud kohale. Nüüd siis ootab masin järgmise nädala reedet ja veereb VM-i. Juhul kui on midagi, mida võiks veel tagasillas ära vahetada sama töö raames, siis võib hõisata
Kirja ka, mis tagumise osa tegemine kuluallikana tähendab:
* Amordid: Bilstein B4 19-147093 - Komplekt kokku 90 €
* tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317 - Kokku 9.5 €
* Keerdvedrud: Kilen 63015 - 63.48 €
Kokku: 162,98 €
Kirja ka, mis tagumise osa tegemine kuluallikana tähendab:
* Amordid: Bilstein B4 19-147093 - Komplekt kokku 90 €
* tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317 - Kokku 9.5 €
* Keerdvedrud: Kilen 63015 - 63.48 €
Kokku: 162,98 €
Ma ei tea kui kaua, aga selgelt on mind hakanud häirima olukord, kus tagumised rattad on kalde all nii, et ülemine osa on nö seespool. Inglise keeles on terminiks negative camber.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:
Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.
Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues
Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:
1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puk: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136
Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15
Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:
* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.
Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.
Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?
Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:
Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.
Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues
Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:
1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puk: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136
Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15
Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:
* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.
Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.
Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?
Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.
Jaa, silm puhkab nüüd. Vahe on märgatav. Rattad sirged ükskõik, mis nurga alt vaatan. Töid tegi hea sõber, kes peab oma autoremondi töökoda . Kurtsin muret ja ütles, et tule kohale ja nii asi lõpplahenduse. VM ütles, et sõida edasi kui rehve ei kuluta, aga kui tahad sirgeks saada, siis peab seibid vahele panema.
Eile oli ikka ülimalt kehv ilm ja igavusest sai ukse lävepakke värvitud, sest peal oleva SAAB AERO hõbedane värv on aja jooksul maha kulunud. Läks seekord peale must:
https://youtu.be/KV1HUiPMIiE
Sillastendist üks lambine klõps ka:
https://youtu.be/KV1HUiPMIiE
Sillastendist üks lambine klõps ka:
Ilm on soosinud ja aega on ka ning sai vaikselt supportite kallal nokitsetud. Ajahammas on neile peale hakanud, aga enda üllatuseks olid nad ikkagi päris hästi säilinud. Lasin traatharjadega haljaks ja peale läks kollane värv ning traadid matt mustaks:
Tagumised:
Esimesed:
Tagumised:
Esimesed:
Nonii! Täna, 6.a tagasi vuras lennuk maja ette ja siiani puhas nauding olnud. Ütlen ausalt, et ma ei oleks elus arvanud, et oman SAAB 9-5 nii palju aastaid, sest kipun autodest kiirelt väsima, kuid selles on midagi, see WOW-efekt. Kui selle ajani ei ole ta veel kordagi alt vedanud, siis seekord õnnestu see ära korraldada. Nimelt sai eelmise nädala pühapäeval maalt linna sõidetud kui ühel hetkel jõud tagant ära, armatuuris mootori tuli. See tuli ei-kuskilt. Mingeid ennetavaid "ma hakkan nüüd otsa saama" vigu ei olnud. Mure suur ja kuna varasem kogemus puudus, siis esimese asjana ronisin kohe Open-SID kallale. Jumal tänatud, et selline asi on olemas! Open-SID näitas veateateks fcod 822 ning internetiavarustes oli see viide Crankshaft Position Sensor (väntvõlli asendiandur) murele. Edasi masinaga igaksjuhuks ei plaaninud sõita, sest pühapäeva pärastlõunal oli liiklus piisavalt tihe ning polnud masinas üksi. Järgmiseks tellisin puksiiri. Siinkohal kiidan esmalt IF-i, kuna seisin ei-kusagil, siis Google Maps-i abiga panime koordinaadid paika ning sealt edas saadeti juba Falck Autoabi teele. Sellistel juhtudel kipub alati olema "ei tea kui kaua nad tulevad" - siinkohal oli see maandatud. Kiirelt sain SMS-i, kus oli link, mis viis mind kaardile, kus nägin jooksvalt, kui kaugel ja kus on Autoabi. Väga viisakas lahendus ja andis teadmise kaua ootama pean. Autoabi vana oli äärmiselt proff, masina esisilla ülestõstmine ja kinnitamine oli paari minuti küsimus. Muljetavaldava kiirusega tehakse töö ära. Mõte oli püss viia maja ette, et siis edasi mõelda, aga 9 km läbimisel tegime kokkuleppe, et viime otse VM-i. Autoabi teadis täpselt kuhu viia, kuhu jätta võtmed jne. Kogu tegemine oli sujuv ja kiire ning lõpuks libistasin autovõtmed VM-i kuskile väikesed avausest koos oma kontaktidega. Sellele järgnes e-mail VM-i koos päringuga, et mis nende kaudu andur maksaks ning mis vahetus maksma läheks. Anduri otsustasin tellida aeromotors.ee kaudu, mis on alati olnud mu esmane valik - hinnad suure tõenäosusega turu parimad ning tarne väga kiire. Nii tegime VM-ga kokkuleppe, et andur läheb kulleriga otse nende kätte. Samal päeval kui jõudis andur, vahetati see ka ära. Siinkohal kiitus ka VM-le. Asjaajamine oli valutu. Nii kui andur vahetatud sai, mootorituli lakkas, veateade kadus jne. Vähemalt praegu liigub nii nagu liikuma peab
2020.a sai tehtud:
MÄRTS 2020
* Uued väljalaske kummiriputid kogu väljalaske ulatuses. Töid teostas VikingMotors 09.03.20
APRILL 2020
* Uued tagumised amordid Bilstein B4 19-147093
* Uued tagumised keerdvedrud Kilen 63015
* Uued tagumised tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317
Töid teostas VikingMotors 08.05.20
MAI 2020
* Tagumiste rataste kalde reguleerimine seibidega + sillastend
OKTOOBER 2020
* Uus väntvõlli asendi andur (SS10960 / DELPHI) - Aeromotors.ee
* Väntvõlli asendi anduri vahetus - Töid teostas VikingMotors 14.10.20
Läbisõit aastate lõikes:
Natuke LS-i kohta ka kokkuvõtvalt: Hetkel ette kruttinud: 349201 km ehk viimase aastaga läbitud kokku 13928 km.
Aasta lõikes:
KOKKU 6.a: 84351 km ehk keskmiselt 14058.5 km aastas! Jätkuvalt 97% ajast maantee, ülejäänud linn.
2020.a sai tehtud:
MÄRTS 2020
* Uued väljalaske kummiriputid kogu väljalaske ulatuses. Töid teostas VikingMotors 09.03.20
APRILL 2020
* Uued tagumised amordid Bilstein B4 19-147093
* Uued tagumised keerdvedrud Kilen 63015
* Uued tagumised tolmukatete ja läbilöögipuksite komplekt: Monroe PK317
Töid teostas VikingMotors 08.05.20
MAI 2020
* Tagumiste rataste kalde reguleerimine seibidega + sillastend
OKTOOBER 2020
* Uus väntvõlli asendi andur (SS10960 / DELPHI) - Aeromotors.ee
* Väntvõlli asendi anduri vahetus - Töid teostas VikingMotors 14.10.20
Läbisõit aastate lõikes:
Natuke LS-i kohta ka kokkuvõtvalt: Hetkel ette kruttinud: 349201 km ehk viimase aastaga läbitud kokku 13928 km.
Aasta lõikes:
- Esimene aasta: 10200 km
- Teine aasta: 12700 km
- Kolmas aasta: 17000 km
- Neljas aasta: 15250 km
- Viies aasta: 15273 km
- Kuues aasta: 13928 km
KOKKU 6.a: 84351 km ehk keskmiselt 14058.5 km aastas! Jätkuvalt 97% ajast maantee, ülejäänud linn.
Jõulud küll läbi, aastagi uus, aga 9-5 armatuuril hakkas täna pidu. TCS/ABS põleb, CE põleb, spido ei tööta, sõita saab. Open SID ütleb Fcod 5669 mis lahti dešifreeritult on P1625 ehk "No Bus data from TCS/ABS" - võib nüüd katki olla mõni ABS rõngas või peaks kohe mooduli kallale minema ?
Kuhu Harjumaal (soovitavalt Tln ümbrus) murega pöörduda ja mis summaga võiks arvestada ? Foorumist otsides käib läbi keegi Pärnust, kes nii mõnelgi SAAB-l mooduli ellu äratanud 50€ eest.
Kuhu Harjumaal (soovitavalt Tln ümbrus) murega pöörduda ja mis summaga võiks arvestada ? Foorumist otsides käib läbi keegi Pärnust, kes nii mõnelgi SAAB-l mooduli ellu äratanud 50€ eest.
Sai uuritud mooduli taastamise hindu, targemaks ei saanud. VM aidata ei saanud, kuna neil polnud ka moodulit võtta kuskilt. Appi tõttas Troost Auto kui olin neile päringu saatnud. Helistati peale, uuriti ja pakuti kohe järgmiseks päevaks remondiaeg. Mulle meeldis suhtumine.
Selguski, et ABS-moodul otsa saanud (peaks olema 9-5 tüüpviga) - vahetati välja ja lippab taas ilma värvide mängudeta armatuuril. Kogu nali kokku suts üle 300€ kui kellegi sarnane seiklus peaks ette tulema.
Selguski, et ABS-moodul otsa saanud (peaks olema 9-5 tüüpviga) - vahetati välja ja lippab taas ilma värvide mängudeta armatuuril. Kogu nali kokku suts üle 300€ kui kellegi sarnane seiklus peaks ette tulema.