Oskab keegi soovitada, mis aku valida turboklassikule? Nagu paljud teavad, on probleem väljalaskekollektori lähedus akule.
Netist leian, et tehasesoovitus on olnud L=266 W=162 H=209
Enamasti kõik laiused akudel 175 meil, tahaks kitsamat.
Mudeli järgi tuleb selline valik: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/TecD ... 42x175x190
Kuna autoga talvel ei sõida, võib mahutuvus olla 50-60Ah
Turboklassikule sobilik aku
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tundub, et äkki on akutootjad mingi standadi leiutanud... igal pool 175 laius.
Ühe sellise kitsa liistaku leidsin https://akukeskus.eu/toode/54523/
Pikkus:237mm, Laius:127 mm Kõrgus:225 mm
Ühe sellise kitsa liistaku leidsin https://akukeskus.eu/toode/54523/
Pikkus:237mm, Laius:127 mm Kõrgus:225 mm
Nägin ka seda, aga ma kardan, et see jälle liiga kitsas. See originaalhoidja (varrastega plaat) ilmselt nii kitsast ei hoia, siis peab mingi puuklotsi vahele panema ja sellel terminalid ka väiksemad...Cyber kirjutas: ↑R Apr 16, 2021 14:07Tundub, et äkki on akutootjad mingi standadi leiutanud... igal pool 175 laius.
Ühe sellise kitsa liistaku leidsin https://akukeskus.eu/toode/54523/
Pikkus:237mm, Laius:127 mm Kõrgus:225 mm
Niinimetatud "Honda" aku on kitsam, samas ka lahjemate parameetritega.
Ma sellist kollast Optimat juba aastaid kasutanud aga mul on aku teisele poole mootorit kah viidud.
https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html
https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html
Ma sellist kollast Optimat juba aastaid kasutanud aga mul on aku teisele poole mootorit kah viidud.
https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html
https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 5053-yuasa
Yuasal on väike ja vähem suurema vooluga aku. Terminalid tavalised.
Yuasal on väike ja vähem suurema vooluga aku. Terminalid tavalised.
Kui keeruline võib olla aku paigaldamine pagasnikusse? Üldse ei tundu endale atraktiivne, et see väljalaskekolle kõrval on. Koguaeg vaatan seda kapoti all ja mõtlen, et miks pandi aku mootoriruumis kõige kuumema koha peale.
Regular Saab Guy
WV Phaeton , 2 akut pakiruumis mölemal pool poritiibade polstrite taga peidus. Tugevvoolu kaablid on kaasaegsetest materjalidest ja töesti mikskamitte TurboKlassiku puhul teostatav. Aga ka need kaasaegsed kuumatökked on efektiivsed.
Ka klassiku originaal kuumaekraan ei takista 175mm aku kasutamist. Väga napiks küll läheb ja akut eemaldada on tüütu, kuid mul siiani sellise laiusega aku on toimetanud normaalselt.
Eks nad tehases testisid seda ka piisavalt, et aku sellises asukohas vastu peaks.
Kõige ideaalsem lahendus muidugi on aku paigutus juhipool, kuid originaal coolerite ja õhuboxidega seda sinna paigaldada ei saa.
See pagassi viimine järgi proovitud mu kollasel autol, tänaseks on aku tagasi kapoti all aga juhipoolsel küljel (kuna pole orig coolerit ja õhufiltrit, siis mahub).
Pagassiga on see, et sinna katte alla mahub külili seesama õhuke Optima. Normaalmõõdus aku jaoks lõigatakse kere põhja auk ja lastakse põhja allapoole või siis jääb see aku mingi plastkastiga pagassi sisemusse.
Kuna ma ei tahtnud kere lõigata ja plastkasti paigaldada, siis oli mul see õhuke Optima ja valisin korralikud jämedad keevituskaablid. Sellest hoolimata oli käivitamine ikka vaevaline, kuna see õhuke aku ei anna sama käivitusvoolu, mis tavaline ja lisaks pingelang pikkades kaablites.
Ehk siis pigem õhuke aku kapoti all, kus kaablid lühikesed. Kui pagassi viia, siis kindlasti võimsam/suurem aku ja jämedad kaablid.
Pagassiga on see, et sinna katte alla mahub külili seesama õhuke Optima. Normaalmõõdus aku jaoks lõigatakse kere põhja auk ja lastakse põhja allapoole või siis jääb see aku mingi plastkastiga pagassi sisemusse.
Kuna ma ei tahtnud kere lõigata ja plastkasti paigaldada, siis oli mul see õhuke Optima ja valisin korralikud jämedad keevituskaablid. Sellest hoolimata oli käivitamine ikka vaevaline, kuna see õhuke aku ei anna sama käivitusvoolu, mis tavaline ja lisaks pingelang pikkades kaablites.
Ehk siis pigem õhuke aku kapoti all, kus kaablid lühikesed. Kui pagassi viia, siis kindlasti võimsam/suurem aku ja jämedad kaablid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson