Küsin ka teie käest arvamust ja võimalike parandus vihjeid.
Ise kahtlustan, et termostaat ei tööta ja jahutus vedelik on ainult "väikse" ringi peal. Nimelt kui sõita linna vahel alla 60km/h siis lülitab pidevalt mootori jahutus vendika tööle, põhimõtteliselt umbes iga 5 minuti tagant. Trassil sõites loomulikult on suurel kiirusel jahutus parem ja see siis ei tööta nii tihedalt.
Olen saanud infot, et jahutus vedelik tiirleb ainult väiksemat ringi mööda ehk siis talve režhiimil, et soeneks kiiremini. Või siis on öeldud ka, et võib olla sodi täis.
Igaljuhul ise võtaks esmalt lahti just tolle termostaadi ja vaataks üle kas puhatsust vaja või siis välja vahetada. Kavalam on igaljuhul kohe ära vahetada kui juba lahti kakutud.
Milliseid kavalantsu ideid-vihjeid teil varukast pakkuda on leidmiseks või lahendamiseks? Kui palju tonnisel toda vedeliku seal on (5-8L) Vahetaks ka selle korraga ära.
Mootori jahutus ventikas pidevalt töös - ilmselt termostaadi viga?
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Praeguste soojadega ongi normaalne,et ventikas pidevalt uhab, kui kliima töötab siis toimetaks ta rohkem. Tonnisel lihtsalt häälekas vent, paneb rohkem tähele.
termostaadi ostmisel ettevaatlik olla, enamus kataloogid pakyvad 88kraadist termostaati mis on täiesti vale termostaat ja tekitab sulle veelrohkem peavalu.
termostaadi ostmisel ettevaatlik olla, enamus kataloogid pakyvad 88kraadist termostaati mis on täiesti vale termostaat ja tekitab sulle veelrohkem peavalu.
Kõik need "sodi täis" variandid tunduvad ka võimalikud, ent -mis see temperatuuriandur ise näitab, kui ventikas tööle hakkab? Kas selle rakendumisel on märgata temperatuuri alanemist ka?
Sellise kuumaga on minu sõiduk ka palju agaram jahutama, peale linnas sõitu on parkides ka ventikas veel pikalt töös. Jahedaga see nii kaua ei tööta, ju ta ikka aru saab, et kuum on õues.
Mina mõtiskleks kuidagi nii selle asja peale - kui auto oskab oma töötemperatuuri õiges vahemikus hoida, siis ma midagi ehk-läheb-täppi põhimõttel vahetama ei hakkaks. Kui vedelik ka sees püsib, ventikas jahutab, mis seal ikka - ma ootaks külmemat ilma ja võrdleks auto käitumist. Ma saan aru, et vaatamata sellele sagedasele ventika ketramisele ju temperatuur punasesse ei lähe, ära sa sellega midagi niiviisi ei riku.
Sellise kuumaga on minu sõiduk ka palju agaram jahutama, peale linnas sõitu on parkides ka ventikas veel pikalt töös. Jahedaga see nii kaua ei tööta, ju ta ikka aru saab, et kuum on õues.
Mina mõtiskleks kuidagi nii selle asja peale - kui auto oskab oma töötemperatuuri õiges vahemikus hoida, siis ma midagi ehk-läheb-täppi põhimõttel vahetama ei hakkaks. Kui vedelik ka sees püsib, ventikas jahutab, mis seal ikka - ma ootaks külmemat ilma ja võrdleks auto käitumist. Ma saan aru, et vaatamata sellele sagedasele ventika ketramisele ju temperatuur punasesse ei lähe, ära sa sellega midagi niiviisi ei riku.
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Väga hea, et sain ka selle nüüd teada, et ventikas on veidi lärmakas! Oli ka peas mõte, et ehk hakkab see õhtule minema tasapisi.
Milline termostaat kraadide suhtes oleks OK ? Enamasti olen üritanus saada A osa varuosi mitte odavamaid B osi. Kas selline võiks olla normaalne https://www.motonet.ee/et/toode/306089/ ... ab-turbo16
Ma ei oska öelda kas see alaneb rakendumisel või ei, pole nii täpselt jälginud aga temperatuuri näitab koguaeg normaalselt ehk siis seier on seal poolest allapoole alati. Isegi kui pikemalt kohapeal käib näiteks pooltundi. Ei tõuse see ka siis ülespoole. Peaks nagu sellejärgi jahutus temp olema okei.Eks ta mingi millimollika üles allapoole ikka vast liigub aga suurt liikumist silmanud pole. Kui auto külmalt käima panen siis on ta ikak jah all nullis ja tõuseb oma teatud maani.
Vedelik püsib sees pole sinna juurde valanud veel ostu hetkest saadik midagi. Kaks aastat on möödas ostu hetkest. Eks vedelik tuleb nagunii mingi aeg vaheada sest see on ju ak soovituslik...eks ma AutoDoc Club äpist vaatan seda soovitusliku vahetus aega.
Jahedate ilmadega jah see ei tööta nii pikalt ja kui ka seisma jätan siis ventikas töötab nii umbes minuti jagu veel. Jahedate ilmadega ei hakka see isegi tööle kui seisma jätan teinekord...
Et võin siis järeldada teilt saadud info põhjal, et muretsemiseks pole veel põhjust ja võin rahulikult kilomeetreid edasi jahtida
Milline termostaat kraadide suhtes oleks OK ? Enamasti olen üritanus saada A osa varuosi mitte odavamaid B osi. Kas selline võiks olla normaalne https://www.motonet.ee/et/toode/306089/ ... ab-turbo16
Ma ei oska öelda kas see alaneb rakendumisel või ei, pole nii täpselt jälginud aga temperatuuri näitab koguaeg normaalselt ehk siis seier on seal poolest allapoole alati. Isegi kui pikemalt kohapeal käib näiteks pooltundi. Ei tõuse see ka siis ülespoole. Peaks nagu sellejärgi jahutus temp olema okei.Eks ta mingi millimollika üles allapoole ikka vast liigub aga suurt liikumist silmanud pole. Kui auto külmalt käima panen siis on ta ikak jah all nullis ja tõuseb oma teatud maani.
Vedelik püsib sees pole sinna juurde valanud veel ostu hetkest saadik midagi. Kaks aastat on möödas ostu hetkest. Eks vedelik tuleb nagunii mingi aeg vaheada sest see on ju ak soovituslik...eks ma AutoDoc Club äpist vaatan seda soovitusliku vahetus aega.
Jahedate ilmadega jah see ei tööta nii pikalt ja kui ka seisma jätan siis ventikas töötab nii umbes minuti jagu veel. Jahedate ilmadega ei hakka see isegi tööle kui seisma jätan teinekord...
Et võin siis järeldada teilt saadud info põhjal, et muretsemiseks pole veel põhjust ja võin rahulikult kilomeetreid edasi jahtida
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
Kui sul kliima töötab, siis panebki kohe jahutusventika tööle. Ma ise sain ka siin üle pika aja kliima korda, enne nägin väga harva ventika pöörlemist. Nüüd soojal ajal on nii, et põhimõtteliselt nii kui käima paned hakkab kohe ka jahutusvent tööle...
minu 2 kopikat.
minu 2 kopikat.
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Mul hetkel kahjuks kliima ei tööta. Nii kui auto käima panen vajutan kliima OFF nuppu. Kliimal ilmselt toru kusagil katki ja see ka täiesti tühi. Selle korda saamine läheb umbes sinna 500€ ringi. See aasta hammas ei hakka sellele peale. Jube on küll ilma kliimata aga saab hakkama.
Üks päev seisis parklas läheduses teine tonnine ja paistis ka tollel see samamoodi töötavat jah nagu eespool räägiti. Ühesõnaga ma sellepärast enam ei muretse. Kahjuks piilun juba uut tonnist. Kahju on sellest masinast loobuda kuna puudub võimalus ja koht teha üks korralik keevitus remont siis pean muretsema veidi kõbusama. Ise enesest on masin täiesti aus ja OK, pole kordagi alt vedanud, nüüdseks olen juba poole aastaga 10 000+ maha ajanud, sai käidud just põhjas
Üks päev seisis parklas läheduses teine tonnine ja paistis ka tollel see samamoodi töötavat jah nagu eespool räägiti. Ühesõnaga ma sellepärast enam ei muretse. Kahjuks piilun juba uut tonnist. Kahju on sellest masinast loobuda kuna puudub võimalus ja koht teha üks korralik keevitus remont siis pean muretsema veidi kõbusama. Ise enesest on masin täiesti aus ja OK, pole kordagi alt vedanud, nüüdseks olen juba poole aastaga 10 000+ maha ajanud, sai käidud just põhjas
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj