Starter veab laisalt.
Selline lugu siis,et käivitamisel starter veab suhteliselt raskelt justkui oleks aku tühi,ometi on akuga kõik korras ,voolu on piisavalt ja ühendused tunduvad vähemalt esmasel visuaalsel vaatlusel korras olevat.
On kellelgi kogemusi ,ideid ,näpunäiteid ?(saab 9-5 110kw automaat)
On kellelgi kogemusi ,ideid ,näpunäiteid ?(saab 9-5 110kw automaat)
Minul aitas starteri massijuhtme järgiaitamine. Jassi autotuba oli see koht, kus tehti diagnostika ja veeti üks uus kaabel.
Testimine käis nii, et anti üks lisa massiühendus, kui pöörded läksid üles, siis oletatavasti olla selline viga.
Testimine käis nii, et anti üks lisa massiühendus, kui pöörded läksid üles, siis oletatavasti olla selline viga.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Minu mõne nädala tagune kogemus. Aku sai pidevalt tühjaks, auto ei käivitunud enam. Laadimine oli kompuutri peal pidevalt 13.7 või midagi seal ümber. Mõtlesin, et lisaks madalale laadimispingele poob starter ka käivitades. Võtsin lahti ja määrisin üle. Planetaari kummipuksid olid ka katki (keerasin ümber). Siis aga vahetasin pluss kaabli ära, massi kaabli ära, uued klemmid, geneka ja starteri vahele ka uus kaabel. Laadimine nüüd pidevalt 14.3 voldi ümber. Aku pole kordagi tühjaks saanud. Käivitub erksalt. Kogu kaabeldus läks maksma 20 euri.
Loogika ütleb, et kui voolu on, mootor ka ringi käib aga starter on laisk, siis on starter väsinud, vajaks määrimist/hooldust.
Ehk siis starter küljest ja hooldustööd.
Kui lihtne/keeruline Saabi puhul see starteri eemaldamine on ?Ma mõtlen ,et võtaks asja ise käsile kui teaks ,et see töö ülearu keerukas pole.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
"google" -> "how to remove saab 9-5 starter" -> http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=68793
disconnect negative battery cable.
go to upper radiator hose, follow it to the engine block, look straight down remove the 18mm bellhousing bolt that you see.
raise vehicle.
remove the two 13mm bolts holding the intake manifold strut
cut the zip tie around starter/solenoid
remove the 13mm nut holding the positive lead to the solenoid
remove the 10mm nut holding the switch lead to the solenoid
remove the 16mm nut at the bottom of the starter
pull the starter back and rotate it out between the cat, the axle and the right frame rail of the subframe.
Tõlkida ei viitsi..:)
disconnect negative battery cable.
go to upper radiator hose, follow it to the engine block, look straight down remove the 18mm bellhousing bolt that you see.
raise vehicle.
remove the two 13mm bolts holding the intake manifold strut
cut the zip tie around starter/solenoid
remove the 13mm nut holding the positive lead to the solenoid
remove the 10mm nut holding the switch lead to the solenoid
remove the 16mm nut at the bottom of the starter
pull the starter back and rotate it out between the cat, the axle and the right frame rail of the subframe.
Tõlkida ei viitsi..:)
"google" -> "how to remove saab 9-5 starter" -> http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=68793
disconnect negative battery cable.
go to upper radiator hose, follow it to the engine block, look straight down remove the 18mm bellhousing bolt that you see.
raise vehicle.
remove the two 13mm bolts holding the intake manifold strut
cut the zip tie around starter/solenoid
remove the 13mm nut holding the positive lead to the solenoid
remove the 10mm nut holding the switch lead to the solenoid
remove the 16mm nut at the bottom of the starter
pull the starter back and rotate it out between the cat, the axle and the right frame rail of the subframe.
Tõlkida ei viitsi..:)
Uurisin asja lähemalt-enmavähem arusaadav kirjeldus:
lähen mööda radiaatori ülemist lõdvikut mootori blokini ja vaatan otse alla,näen 18mm polti,keeran lahti-selge,polt on näha.
"rise veihcle"-Auto tõstmise asemel ronin kanalisse.
Nüüd jääb arusaamatuks,mis on "intake manifold strut" mille kahte 13mm polti peab eemaldama ? Autol on kaks 13mm polti sumbuti esimese otsa tugi-kanduri küljes aga need ei puutu üldse asjasse kuna asuvad eespool ja selle eemaldamine ei aita kuidagi kaasa starterile ligipääsule.Või peab summuti esiosa lahti laskma ? See võiks olla loogiline,siis saaks starterile paremini ligi.
Edasi tuleb starteril eemaldada 13mm mutter pluss klemmilt ja 10 mm mutter lüliti klemmilt.Ok,on olemas sellised mutrid ,aga mul on veel üks 13mm mutter nö.miinus klemmil !?
Minu autol ei paista olevat ka ühtegi kaablit geneka ja starteri vahel mida S9K oma autol vahetas !?
Nii,et veidi segaseks jääb see asi:(
Gene. ja starterteri vahel on KINDLASTI + kaabel ja mingi "nö. miinus klemmi" pole olemas. Korpus on "mass". Teine tõmberelee M8 mutter jäta rahule- sellega pole sul asja.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Starter sai maha võetud ja pilt klaarimaks.
Starter on genekaga tõepoolest +kaabliga ühenduses aga see kaabel on tervik,mis tuleb genaka küljest ja millele on vahele klemm istutatud ,mis läheb siis starterist mööda minnes starteri + poldi otsa. Mingit eraldi +ühenduskaabli juppi starteri ja geneka vahel pole.
Selle arusaamatu "intake manifold strut"iga sai ka asi selgeks.See on sisselakekollektori tugi-toruke,mis on kummastki otsast 13mm poldiga kinnitatud ja jääb starteri välja tõmbamisel ette.Seetõttu tulebki ta eemaldada.(sumbutaja eesmist otsa lahti pole vaja lasta)
Olles nüüd starteri kätte saanud oma käte vahele oli kohe näha,et võlli otsas oli lõtk ja metallipuru,seega ilmselt puks läbi.Sai viidud remonti ja eks edasi kuuleb täpsemalt mis ja kuidas...:)
Starter on genekaga tõepoolest +kaabliga ühenduses aga see kaabel on tervik,mis tuleb genaka küljest ja millele on vahele klemm istutatud ,mis läheb siis starterist mööda minnes starteri + poldi otsa. Mingit eraldi +ühenduskaabli juppi starteri ja geneka vahel pole.
Selle arusaamatu "intake manifold strut"iga sai ka asi selgeks.See on sisselakekollektori tugi-toruke,mis on kummastki otsast 13mm poldiga kinnitatud ja jääb starteri välja tõmbamisel ette.Seetõttu tulebki ta eemaldada.(sumbutaja eesmist otsa lahti pole vaja lasta)
Olles nüüd starteri kätte saanud oma käte vahele oli kohe näha,et võlli otsas oli lõtk ja metallipuru,seega ilmselt puks läbi.Sai viidud remonti ja eks edasi kuuleb täpsemalt mis ja kuidas...:)
Mis hinnaga loosi läks?
Starter maksis 99€.
See oli vahetuskaup nii,et vana starteri andsin poodi , ehk siis mingi renoveerimise teema vist aga peale vaadates tundus ostetu küll nagu uus.
Vaatasin netist ka ,et saadaval on muidu kolme erineva hinnaga tutikad starterid 9-5 le.Kõige odavam maksis 150€ siis 164€ ja 259€.
See kõige odavam oli vist 9 hambaga,kallimad 10 hambaga.Mulle läks vist 10ga.
wilddog, su jutus on täitsa point. Kui ma vaatan starterite hindu, siis taastatud on pmst sama hinnaga kui poest uus osta: https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... ry=5194758 - Käin täna sportlikus mõttes läbi sellisest kohast: https://www.autostarterid.ee/ - Vaatan, mis nad räägivad
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
vaatasin huvipärast - see nn seib on Mitsul lihtsalt stopper?
Aeromotorsi kataloog annab ühilduvuse üheksakümnendate ooplitega - nendel peaks muidu olema Boschid ja mu kogemuses on need muretud. Muidugi mälus on need mul veidi suuremad, kui see tilluke Mitsu (pärit 2003a masinalt), millest just pilti tegin.Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Mitsu starter on võrreldes bocshi omaga ikka väga vilets. Suvel läks mul mitsu oma sõidul lihtsalt lühisesse: auto suri hoo pealt välja, aku klemmid tulikuumad ja auto ei käivitunud . Vahetasin 9-3og pealt saadud boschi oma vastu välja. Käivituse kiirus oluliselt parem. Mitsu omaga pidevalt tunne nagu aku oleks nõrk.
Tallinnas 3 SAAB 9-5 el OEM starter renoveeritud(vöi siis vahetatud) renoveeritud starteri vastu. , täpselt asjasse ma ei süvenenud. 2 SAAB i puhul aitas Werner oma Rock Garages nii, et helistasin , kurtsin probleemi ja veeresin kohale. Möne tunni pärast oli SAAB söidukorras. Vahetati ka mingid kaablid kuna need olid nii korrodeerunud , et pöhjustasid kindlasti voolukadu. MY2003 SAAB 9-5 sai abi Troost Autos kusjuures Madis ise paigaldas selle kuna jöudsin nednde töökotta oma murega nii hilja, et töömehed lihtsalt läksid koju. Käivituse kiirus söltub ka auto toitesüsteemi ja süütesüsteemi korrasolekust ja veel mingist omapärast millest pole aru saanud. MY2002 9-5 mootor käivitub "poolest pöördest" teiste köigi SAABide puhul vötab ehk sekundi aega.
Automeister müüb mingi endise sotsmaa asendusstartereid nende Mitsu omade asemele. On suuremad ning võimsamad. Mitsu oma pandi, kuna MY 2004 alates tuli uus mootoriplokk koos moderniseeritud karterituulutusega, mistõttu tavastarter enam külge ei mahtunud. Mitsu oli paraku aladimensioneeritud koost. Ega see automeistri oma ka "bolt-on" külge ei sobi, aga on tehtav ja kvaliteetsem oluliselt, kui Mitsu selline.
Viimati muutis Trionic, K Okt 27, 2021 7:35, muudetud 1 kord kokku.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989