Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli
Käis teine täna VM-s mootoriõli vahetuses (LS: 362551 km):
* ÕLIFILTER
* TIHEND, KARTERI ÕLIKORGI
* ÕLIVAHETUS - Asemel nagu ikka Mobil 1 New Life™ 0W-40
* VEAKOODI LUGEMINE
Veakoodi lasin lugeda, sest kuri kahtlus on, et DI-kassett tahab vaetamist ja nii tundub ka olevat. Veakoodiks andis NUKKVÕLLI ASENDI ANDRUR - SÜÜTEKASSETI VIGA
* ÕLIFILTER
* TIHEND, KARTERI ÕLIKORGI
* ÕLIVAHETUS - Asemel nagu ikka Mobil 1 New Life™ 0W-40
* VEAKOODI LUGEMINE
Veakoodi lasin lugeda, sest kuri kahtlus on, et DI-kassett tahab vaetamist ja nii tundub ka olevat. Veakoodiks andis NUKKVÕLLI ASENDI ANDRUR - SÜÜTEKASSETI VIGA
Kuna starter veab vaevaliselt, siis sai käidud Aleklena OÜ kelle põhitegevuseks siis starterite ja generaatorite taastamine jne. Kell 11 olin seal ning kell 13:30 oli vana alt võetud ning samasugune taastatud alla pandud. Kokku 96 € + 6-kuuline garantii.
Masinat käima pannes käis peast läbi "ahsoo, niimoodi peaks see auto käivitumine kõlama" Kui enne vindus, siis nüüd läheb paugust.
Näidati ka vana starterit - mitte, et ma spetsialist oleks, aga seda vaadates tekkis küsimus, kuidas masin siiani käima läks. Starter masina küljes olnud 17.a. Puksid katki ja nägi väga olematu välja. Lõpp hea kõik hea
Masinat käima pannes käis peast läbi "ahsoo, niimoodi peaks see auto käivitumine kõlama" Kui enne vindus, siis nüüd läheb paugust.
Näidati ka vana starterit - mitte, et ma spetsialist oleks, aga seda vaadates tekkis küsimus, kuidas masin siiani käima läks. Starter masina küljes olnud 17.a. Puksid katki ja nägi väga olematu välja. Lõpp hea kõik hea
Tahaks ühe häiriva (ei tea, kuidas siiani olen vastu pidanud) probleemi lahendada. Nimelt kliimapaneelil osad pikslid kipuvad olema ja siis kaduma. On meil foorumis keegi, kes kuuspaki eest ette võtaks või peab noolima teist paneeli ? Youtube-s kenasti video olemas, kuidas korda teha, pole endal lihtsalt vajalikke tööriistu: https://www.youtube.com/watch?v=xVdpAshN4Wo
Kuna olemasolev DI-kassett hakkas otsa saama, siis tuli midagi asemele leida (loopis open SID-le Fcod 832 teadet + missfire tekkis). Kusjuures kui auto logi vaadata, siis praegune on peal olnud alates 05.11.2014 - seega täitsa viisakalt teenis end.
Sai ühe seisva 9-5 pealt suhteliselt uuepoolne kassett peale pandud ja hetkel toimetab viisakalt. Hinnaks 40 €.
Lisaks on mingi remondis käigu ajal keegi suutnud ära lõhkuda vaakumtoru ja seda siis liiminud, aga liim järele andnud. Sama 9-5 pealt sai võetud ka 5€ eest sama toru asemele: kood: 5331095 - Brake booster vacuum line. Kolmik, aga vahetamine õnneks mõne minuti teema.
Sai ühe seisva 9-5 pealt suhteliselt uuepoolne kassett peale pandud ja hetkel toimetab viisakalt. Hinnaks 40 €.
Lisaks on mingi remondis käigu ajal keegi suutnud ära lõhkuda vaakumtoru ja seda siis liiminud, aga liim järele andnud. Sama 9-5 pealt sai võetud ka 5€ eest sama toru asemele: kood: 5331095 - Brake booster vacuum line. Kolmik, aga vahetamine õnneks mõne minuti teema.
Viimati muutis polukoli, P Okt 24, 2021 10:10, muudetud 1 kord kokku.
01.11 hetkel pandud aeg VM-i, et ära vahetada:
* Mootoriraami tagumised puksid (kood: 5233382 - Bushing, Suspension Front axle Subframe front rear) ja külge lähevad: LEMFÖRDER KINNITUS,SILLATALA 36643 01
* Tuleb välja, et parem esimene ABS võru katki läinud (kood: 12822141 - ABS Reluctor Ring) ning asemele: NK RÕNGAS, ABS 394113
Kokku: 33,72 €
* Autoint.ee kaudu sai soetatud karteri tuulutuse toru (kood: 5955927 - Crankcase check valve, Heavy Duty - Tootja: Professional Parts Sweden)
Veel soovitusi, mida ette võtta ?
* Mootoriraami tagumised puksid (kood: 5233382 - Bushing, Suspension Front axle Subframe front rear) ja külge lähevad: LEMFÖRDER KINNITUS,SILLATALA 36643 01
* Tuleb välja, et parem esimene ABS võru katki läinud (kood: 12822141 - ABS Reluctor Ring) ning asemele: NK RÕNGAS, ABS 394113
Kokku: 33,72 €
* Autoint.ee kaudu sai soetatud karteri tuulutuse toru (kood: 5955927 - Crankcase check valve, Heavy Duty - Tootja: Professional Parts Sweden)
Veel soovitusi, mida ette võtta ?
Sai veel üks visuaalne mure lahendatud. SID-i nupud ajahamba poolt puretud ja nägid juba koledad välja. Kohalikul tandril sobivat SID-i ei leidnud ja sai võetud Leedust. Tuli paari tööpäevaga kohale, 5€ eest. Nupud korras, kergelt puhastatud ja SID näeb visuaalselt viisakas välja.
Teine mure, mis tegelikult lööb välja enamik juhtudel külmaga, on kliimapaneeli osaliselt puuduvad pikslid vasakul pool. Kohalikud küsisid ACC eest hinge hinda. Taas pilk Leedu poole ja toimiv, suurepärases korras ACC-paneel naabrite käest 10€ eest. Testitud ja toimib kenasti.
Seega võib SID-i koledad nupud ja ACC-kliima pikslid kirjutada päevakorralt maha
Teine mure, mis tegelikult lööb välja enamik juhtudel külmaga, on kliimapaneeli osaliselt puuduvad pikslid vasakul pool. Kohalikud küsisid ACC eest hinge hinda. Taas pilk Leedu poole ja toimiv, suurepärases korras ACC-paneel naabrite käest 10€ eest. Testitud ja toimib kenasti.
Seega võib SID-i koledad nupud ja ACC-kliima pikslid kirjutada päevakorralt maha
Lennuk sai selle aasta esimese VM-i külastuse. Nimelt termostaat tundus veidralt käituvat ning lapates enda auto teemat, siis selgub, et polegi pidanud seda kordagi vahetama ning eelmine omanik tegi vahetuse 2013.a.
Seega käis masin 10.01.22 VM-s ja sai uue termostaadi külge. Loodame, et on nüüd hooleta mõnda aega
Mehaanik märkis üles ka vea, mis leidis: ROOLILATI VASAKUST OTSAST VÄIKE ÕLILEKE - On kellelgi sarnase veaga kogemust ehk kas ainult roolilati vahetus aitab või saab seda leket ka efektiivselt kokkulappida ?
Seega käis masin 10.01.22 VM-s ja sai uue termostaadi külge. Loodame, et on nüüd hooleta mõnda aega
Mehaanik märkis üles ka vea, mis leidis: ROOLILATI VASAKUST OTSAST VÄIKE ÕLILEKE - On kellelgi sarnase veaga kogemust ehk kas ainult roolilati vahetus aitab või saab seda leket ka efektiivselt kokkulappida ?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1985
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
VM latte ei remondi. Mina käisin Remmon OÜ-s uurimas, et kas saab taastada. Tema pakutud variantidest (tehase taastatud või uus oem osa) valisin ikkagi uue oem lati kuna taastatud latt ikkagi uueväärne pole. See siis NG9-5 kohta.
- AARE530
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Lugesin su teemast, et lausa 3 aastat tagasi olid dilemma ees, et äkki osta uuem auto. Kas nüüd on see dilemma kadunud ja Saab endiselt täieõiguslik pereliige?
Mul on ka neid dilemmasid olnud, aga nüüd kus mul Saab mootori näol üllatuse tegi, tundub peale 10 aastat omamist autole käega löömine lausa mõnitamisena
Kuidagi kurb oleks autot pensile saata, on ikkagi kuidagi eriline auto siiski.
Ja mul ka see häda, et lappad a24 vahel isegi lihtsalt niisama läbi ja... paned sama targalt kinni tagasi- mitte midagi põnevat. Väikese läbisõidu tõttu pole teab mis kallist ka pointi hankida.
Aga üks küsimus tekkis seoses tagasillaga- sa panid sillale seibe vahele, oskad sa öelda, kuhu ja mille järgi otsustada, kui palju seibe läheb. Mul sama häda, et tagarattad häirivalt lääpas. Hetkel on see muidugi kõige väiksem mure, sest tühja kapotialusega on esiots ka lennus
Mul on ka neid dilemmasid olnud, aga nüüd kus mul Saab mootori näol üllatuse tegi, tundub peale 10 aastat omamist autole käega löömine lausa mõnitamisena
Kuidagi kurb oleks autot pensile saata, on ikkagi kuidagi eriline auto siiski.
Ja mul ka see häda, et lappad a24 vahel isegi lihtsalt niisama läbi ja... paned sama targalt kinni tagasi- mitte midagi põnevat. Väikese läbisõidu tõttu pole teab mis kallist ka pointi hankida.
Aga üks küsimus tekkis seoses tagasillaga- sa panid sillale seibe vahele, oskad sa öelda, kuhu ja mille järgi otsustada, kui palju seibe läheb. Mul sama häda, et tagarattad häirivalt lääpas. Hetkel on see muidugi kõige väiksem mure, sest tühja kapotialusega on esiots ka lennus
AARE530 kirjutas: ↑N Veebr 24, 2022 12:04
Aga üks küsimus tekkis seoses tagasillaga- sa panid sillale seibe vahele, oskad sa öelda, kuhu ja mille järgi otsustada, kui palju seibe läheb. Mul sama häda, et tagarattad häirivalt lääpas. Hetkel on see muidugi kõige väiksem mure, sest tühja kapotialusega on esiots ka lennus
Tagaamordid ja vedrud on kui vanad? Esiteks tasuks need välja vahetada sest paljudel 9-5tel tagavedrud ära vajunud.
07.03.22 - Viskas ette veateate, et jahutusvedelik otsakorral. Sai siis kapoti alla vaadatud ja nii oligi. Kallasin sisse 1L MANNOL Antifreeze AF13++ (-40) 4015
Eks ma ikka aegajalt olen vaadanud turul liikuvaid masinaid, aga ma ei tea, kas ma ei oska näha või ei taha näha...mitte midagi, mis päriselt erutaks, ei ole. See kõlab justkui, et järelikult ei kipita ja SAAB lendab jätkuvalt. Teenib truult igapäevaseltAARE530 kirjutas: ↑N Veebr 24, 2022 12:04 Lugesin su teemast, et lausa 3 aastat tagasi olid dilemma ees, et äkki osta uuem auto. Kas nüüd on see dilemma kadunud ja Saab endiselt täieõiguslik pereliige?
Mul on ka neid dilemmasid olnud, aga nüüd kus mul Saab mootori näol üllatuse tegi, tundub peale 10 aastat omamist autole käega löömine lausa mõnitamisena
Kuidagi kurb oleks autot pensile saata, on ikkagi kuidagi eriline auto siiski.
Ja mul ka see häda, et lappad a24 vahel isegi lihtsalt niisama läbi ja... paned sama targalt kinni tagasi- mitte midagi põnevat. Väikese läbisõidu tõttu pole teab mis kallist ka pointi hankida.
Aga üks küsimus tekkis seoses tagasillaga- sa panid sillale seibe vahele, oskad sa öelda, kuhu ja mille järgi otsustada, kui palju seibe läheb. Mul sama häda, et tagarattad häirivalt lääpas. Hetkel on see muidugi kõige väiksem mure, sest tühja kapotialusega on esiots ka lennus
Kui ma täna peaksin üldse millegi poole vaatama, siis arvatavasti VW Passat ja Škoda Superb...paaril juhul on ka Jaguar silmailu püüdnud...iseasi kui suur see universaal on.
Tead, ma isegi ei suuda enam meenutada, mille alusel me neid seibe sinna panime, aga suht täppistöö oli kui õigest mäletan. Ausalt öeldes polegi vaadanud, kas ja kui sirged hetkel tagumised on pärast mitut aastat, viskan pilgu peale hiljem.
Ainult, et ei kesta need Passat ja Skoda nii hästi kui Saab, murede nimekirja võiks päris pika kirjutada!Kui ma täna peaksin üldse millegi poole vaatama, siis arvatavasti VW Passat ja Škoda Superb...paaril juhul on ka Jaguar silmailu püüdnud...iseasi kui suur see universaal on.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Eks iga asi, mis liigub, see kulub. Samamoodi on mu 9-5 saanud aastate jooksul kenasti €-sid süüa, aga see on üks osa auto omamisest. Roostetab teine armsalt ehk kui tehniliselt olen masinat hoidnud nii heas korras kui saab, siis kere annab ikkagi järgi. Aga olen nõus, lennukisse istudes, nahkistmed, see lihtsalt võtab endasse ja on ülimugav…
Osrami Night Breaker Unlimited. Varsti neli aastat vastu pidanud ja ei kurda, kuigi võiks natuke valgem valgus olla mitte nii kollane. Aga ostaks südamerahuga uuesti samad kuigi nüüd on neid juba ilmselt veel edasi arendatud ja on veel mingid +25% vms asjad olemas.
Teisele autole olen ostnud ka täiesti kõige odavamad noname hiinakad ja näitasid ka need väga hästi ning pidasid vastu aastaid.
Teisele autole olen ostnud ka täiesti kõige odavamad noname hiinakad ja näitasid ka need väga hästi ning pidasid vastu aastaid.
Philips D1S toote nr. 9285.147.294 mis on sobitatud SAABil kasutusel oleva OEM ballastiga. Ostsin Soomest , Motonetist kus neid möne linna kauplustest 1 kauppa kokku korjati ja Espoo Motonetti toimetati. Toimivad juba mitu aastat ilma vilkumiseta.
Tänud vastuste eest! Vasak xenon on hakanud kergelt värelema. Tõstan pirni paremale poole ja kui seal ei värele, siis arvatavasti tellib üks hetk Osram XENARC NIGHT BREAKER LASER 66140XNL asemele: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 0xnl-osram
Lappasin arveid ja selgub, et praegused Osram (66144) on ees olnud aastast 2013...seega ikka ülihästi vastu pidanud.
Aga vähe tõsisemal teemal, mis mind paraku paneb alati auto müügile mõtlema - kere rooste.
Tagumine tiib näeb ikka väga kole välja peale autopesu...Kuidas üldse peaks lähenema, et see saada korda nii, et rahakotis auk ei ole ? Kas sellisel kujul üldse on valmis keegi selle ette võtma ? Usun, et ma pole kindlasti esimene ega viimane, kes sellise murega silmitsi seisab. Mis ettevõtte poole olete pöördunud või kuidas lahendanud ?
Tegu on Saab-i puhul täiesti tüüpveaga:
Lappasin arveid ja selgub, et praegused Osram (66144) on ees olnud aastast 2013...seega ikka ülihästi vastu pidanud.
Aga vähe tõsisemal teemal, mis mind paraku paneb alati auto müügile mõtlema - kere rooste.
Tagumine tiib näeb ikka väga kole välja peale autopesu...Kuidas üldse peaks lähenema, et see saada korda nii, et rahakotis auk ei ole ? Kas sellisel kujul üldse on valmis keegi selle ette võtma ? Usun, et ma pole kindlasti esimene ega viimane, kes sellise murega silmitsi seisab. Mis ettevõtte poole olete pöördunud või kuidas lahendanud ?
Tegu on Saab-i puhul täiesti tüüpveaga:
- AARE530
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Roostetavad keret on tõesti väga kole vaadata ja tõesti on see tüüpviga, sama häda ka mul.
Sügisel tegin ise juhipoolse tiivaserva ära, aga mul oli vist veidi vähem seda roostet. Siis tegin ta lihtsalt nii ära, et silma ei riivaks, nüüd tahaks mingi aeg põhjalikumalt teha.
Eks sul oleneb, kui sügavale rooste pugenud on, aga päris pindmine see rooste enam ei tundu olema.
Teha saab muidugi kõike, aga küsimus on loomulikult hinnas ja selles, milleks korda teha.
Muuseas, kuskilt vaatasin mõni päev tagasi, et terve tutikas tagumine tiib (vist oli isegi originaal) maksab mingine 130€- kui pikemaks ajaks teha, siis polegi vist väga hull?
See oli siis see tükk, mis jookseb katuse servast alla, seal veel ka karbi tagumine ots ja edasi jookseb tagatuleni välja.
Mul oli samamoodi tiivakaarel (veel) värvi all rooste ning mõlemas kaare otsas kole rooste ning järgneval kehval suumitud pildil on sügisene lõpptulemus. Talve elas ilusti üle igatahes, aga nüüd on siit sealt jälle kerge rebane piilumas, tuleb sellega hakata tegelema.
Sügisel tegin ise juhipoolse tiivaserva ära, aga mul oli vist veidi vähem seda roostet. Siis tegin ta lihtsalt nii ära, et silma ei riivaks, nüüd tahaks mingi aeg põhjalikumalt teha.
Eks sul oleneb, kui sügavale rooste pugenud on, aga päris pindmine see rooste enam ei tundu olema.
Teha saab muidugi kõike, aga küsimus on loomulikult hinnas ja selles, milleks korda teha.
Muuseas, kuskilt vaatasin mõni päev tagasi, et terve tutikas tagumine tiib (vist oli isegi originaal) maksab mingine 130€- kui pikemaks ajaks teha, siis polegi vist väga hull?
See oli siis see tükk, mis jookseb katuse servast alla, seal veel ka karbi tagumine ots ja edasi jookseb tagatuleni välja.
Mul oli samamoodi tiivakaarel (veel) värvi all rooste ning mõlemas kaare otsas kole rooste ning järgneval kehval suumitud pildil on sügisene lõpptulemus. Talve elas ilusti üle igatahes, aga nüüd on siit sealt jälle kerge rebane piilumas, tuleb sellega hakata tegelema.
Sa mõtled seda tiivaosa, eks ? https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... at-32.html - Huvitav kui keeruline selle vahetamine on või on ehk keegi selle teekonna läbi teinud või oskab soovitada, kes ette võtaks.
- AARE530
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Sedasama neh. Aga ma arvan, et siit foorumist oskab ivomets kindlasti üht-teist kosta Isiklikult mul pole küll temaga kokkupuuteid olnud, aga kuidagi kukla taga on kinni, et ta justkui tegeleb muuhulgas ka selliste asjadega. Päris jalutuskäik pargis pole kindlasti, aga tehtav kindlasti.
Pole üldse mingi keretöö spets, aga ma olen aru saanud et kõige pikaajalisema tulemuse saab kui see roostes osa ära lõigata ja täitsa uus plekk asemele keevitada. Aga ega see siis jah odav ei ole ja alati on oht et see kahe pleki ühendus on kehvasti tehtud ja siis hakkab hoopis sealt roostetama.