Saab 9-5 2.3T LPT Mystery
Väike uuendus vahepeal. Ühesuunaklapi võtsin põllumajandusettevõttelt, tegelikult oli see vist diislikütusele mõeldud aga toimib ka õhuga . Igatahes hetkel olen 10x külmkäivitust teinud ja enam pole suitsu olnud kordagi. Ükspäev töölt tulles hakkas vahele jätma mootor, mootorituli ostust alates põleb juba Di kasseti pärast. Tõin Tormi käest uue kasseti ning võtsin ka igaks petteks uue väntvõllianduri. Kui asjad vahetatud said siis ei käivitunud üldse enam, käias tühja ja ei lubanud ka mitte. Nädalakese seisis auto ja iga õhtu katsetasin asju, mis võiks valesti olla aga ei miskit, Tormi oli ka abiks nõuga. Lõpuks lihtsalt huvi pärast proovisin väntvõlli andurit ilma O-rõngata külge, pill käis esimesest pöördest . See tihend jättis anduri liiga kaugele, et see signaali saaks väntvõllilt. Hetkel lükkasin tihendi järgmise serva peale ning toetub vastu plokki hetkel. Õigesse auku ei jõudnud mitte mingi väega sealt pressida seda, downpipe koos muude segavate asjadega ees Gaasiseade ei lülitanud gaasile peale 8.5k läbimist, veaks osutus magnetklapp aurusti küljes. Sõber kiskus ka aurusti laiali, et tihendeid vahetada lisaks klapile, nüüd toimetab kenasti, ümberlülitus gaasile nagu siidi, mitte midagi ei tunne. Igati rahul gaasiseadmega .
Selle masina maine teekond on otsa saamas, pole otstarbekas üv kõlbulikuks nokitseda ning tõin uue pilli tegemist 99a 2.3T ja 125kw isendiga. Samad lisad nagu sinisel aga hõbedane ja korralikuma kerega. Soft on keeratud 169kw peale aga vääne igaks juhuks madal varsti saab aero turbo peale ning loodetavasti kerib jõunumber üle 200 ühiku.
Et kõik ära rääkida, pean alustama sellest, et hõbedane Saab jooksis peale suure turbo ja kange softi paigaldamist laiali, kestis ainult 1 päev . Kolvis mõra ja keskmisest rõngast tükk väljas. Kiskusin laiali siis ja vahetasin kolvi ära aga kokku saades ei käinud õigesti mootor. Siis viskas nii üle, et tegin juppideks ja lubasin endale, et ei osta ühtegi Saabi omale kunagi... kuniks müüki ilmus üks Aero . Hõbedasest oli väga kahju sest kere poolest oli ta üsna normis, lisaks sellele meeldib PRE-FL sedaan kõige rohkem. Rääkides siis "uuest" masinast siis on tegemist 2003a Detsembris tehasest välja tulnud isendiga, millel 184kw. Värvi poole pealt on ta minu jaoks üsna huvitav Espresso-Black Metallic, mis erineva valguse käes on nagu kameeleon . Eelmine omanik pidas autot 2014a algusest saadik ja sai üsna kohe teha mootoriremonti. Paberite järgi vahetati ketikomplekt, saaled, kolvid, rõngad ja muu pudipadi, tehti seda läbisõidul 380k. Hetkel on siis kellale jõudnud number 487k, mis on minu jaoks muljetavaldav bensuka kohta . Esimese asjana auto omanikuks saades tegin õlivahetuse, vahetasin ka kütusefiltri mis oli korralikult umbes juba.
Mida pimedamaks õhtud läksid, seda rohkem oli aru saada, et Saabi esituled on täielik saast . Kiskusin tuled lahti ja selline vaatepilt avanes reflektorilt:
Pole ka ime, et valgustus oli alla igasuguse arvestuse. Õnneks vedeles mul kunagi Hiinast tellitud 3" projektorid, mille sobitasin originaal Valeo luupide asemele. Pimedas on nüüd lausa lust sõita
Eelnevalt katsetasin tulede poleerimist ka:
Sõbraga viskasime eelmise Saabi pealt ka gaasiseadme ringi, mis teeb sõidu meeldivalt odavaks. Maadelnud olen ka veidi lünkliku minekuga, vahetasin CPSI, proovisin erinevaid DI-kassette, mõõtsin kütuserõhku, vahetasin pihusteid ning lõikasin ka umbes katalüsaatorid küljest ära. Muutus see, et mootorituld ei vilguta enam aga minek on ikka selline vahepeal mõtisklev. Lähiajal panen uued küünlad peale 0.9mm vahega, ehk see muudab midagi.
Mida pimedamaks õhtud läksid, seda rohkem oli aru saada, et Saabi esituled on täielik saast . Kiskusin tuled lahti ja selline vaatepilt avanes reflektorilt:
Pole ka ime, et valgustus oli alla igasuguse arvestuse. Õnneks vedeles mul kunagi Hiinast tellitud 3" projektorid, mille sobitasin originaal Valeo luupide asemele. Pimedas on nüüd lausa lust sõita
Eelnevalt katsetasin tulede poleerimist ka:
Sõbraga viskasime eelmise Saabi pealt ka gaasiseadme ringi, mis teeb sõidu meeldivalt odavaks. Maadelnud olen ka veidi lünkliku minekuga, vahetasin CPSI, proovisin erinevaid DI-kassette, mõõtsin kütuserõhku, vahetasin pihusteid ning lõikasin ka umbes katalüsaatorid küljest ära. Muutus see, et mootorituld ei vilguta enam aga minek on ikka selline vahepeal mõtisklev. Lähiajal panen uued küünlad peale 0.9mm vahega, ehk see muudab midagi.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Sisselaske survestamine võiks mingit selgust tuua. Seal kindlasti leidub O-tihendeid ja nipleid, kus on leke. Samuti ühesuuna klapid, eriti EVAP.
Ühesuunaklapid on testitud, vigased vahetatud. Kuna FL cobrale tuleb plastiktoru sisselaskest ja see oli mitmest kohast puruks ning lekkis siis vahetasin selle vana cobra vastu millel banjopolt. Lahti võttes selgus, et turbo külge polnud cobra õigesti kinnitatud ja logises. Nüüd peaks leketega ühel pool olema, vahetasin kasseti ja küünlad ka ära, millel vahe 0.9mm peale aetud, mis tegi asja paremaks aga ikka pole õige.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Ma arvan, et see hommikune väljasuremine ei ole seotud mootori temperatuuriga, soovitaks hoopis igaks juhuks bensufiltri ühendused üle vaadata, kas need ikka kuvad on. Kas enne filtri vahetust tegi samamoodi? Kui ma õigesti mäletan, oli mul kunagi peale filtrivahetust sama värk ja selgus, et üks vaskseib ei pidanud korralikult. Uus seib, korralikult kinni ja mure murtud. Külmkäivitus peaks ju bensu pealt olema, seega gaasisüsteem ei tohiks asjasse puutuda.
Vana filtriga käitus samamoodi, rõhukell oli ööläbi küljes ja esimese süütega rõhk kenasti üleval. Samuti sõites ei langeta rõhku ka boosti all.
https://youtu.be/MbaIzaS6yyw
https://youtu.be/MbaIzaS6yyw
Kuna minekujama sai korda siis pidi midagi uut juhtuma
Maja omanik, kelle katuselt see eterniit lendas ei taha kuuldagi kompenseerimisest. Minu oma sai kõige suurema hoobi, kõrval 3 autot said samuti kahjustusi aga minimaalselt. Volvol kapoti peal täke, volkaril tagastangel kriimud ning prantslasel esitule klaas katki. Küsisin ka hinnapakkumise remonditöödele, mis sisaldas katuse, tagaluugi ja parempoolse tagumise tiiva värvi ja remonti ning samuti ka klaasivahetused. Uuena tundub, et neid klaase enam ei saa (Carglass, Glassdrive). Hinnapakkumine tuli 1400€ peale . Politsei soovitas selle asjaga kohtusse minna, kuna omanik peab vastutama aga sellise summa pärast pole vist mõtet võimelda. Ehk saab ikka mingise kokkuleppe, et äkki saab veokaid mõned kuud tasuta seal parkida.
Maja omanik, kelle katuselt see eterniit lendas ei taha kuuldagi kompenseerimisest. Minu oma sai kõige suurema hoobi, kõrval 3 autot said samuti kahjustusi aga minimaalselt. Volvol kapoti peal täke, volkaril tagastangel kriimud ning prantslasel esitule klaas katki. Küsisin ka hinnapakkumise remonditöödele, mis sisaldas katuse, tagaluugi ja parempoolse tagumise tiiva värvi ja remonti ning samuti ka klaasivahetused. Uuena tundub, et neid klaase enam ei saa (Carglass, Glassdrive). Hinnapakkumine tuli 1400€ peale . Politsei soovitas selle asjaga kohtusse minna, kuna omanik peab vastutama aga sellise summa pärast pole vist mõtet võimelda. Ehk saab ikka mingise kokkuleppe, et äkki saab veokaid mõned kuud tasuta seal parkida.
Nonii, nüüdseks universaal osadeks tehtud ja uus pill hoovis . Tegemist 98a 2.3T LPT millel 195kw Troll E soft GT17 vilega . Aero vurr õnneks olemas, kui see garret peaks saba andma. Kere on üsna viisakas seisus isegi, võibolla ei raatsiks talvel sõitagi
Hele sisu on mul nõrkuseks vahepeal panime sõbraga ka sellele masinale gaasiseadme peale, toimib idekalt aga on ka sellel Saabil mure ebaühtlase minekuga. Vahetatud on boostiklapp, rõhuandur, kassette proovitud erinevaid, throttlebody, katt eemaldatud kuna arvasin, et umbes äkki aga ei miskit. Sisselase rõhu alla lastes ning karterituule kaanes näpuga samal ajal pimedaks pannes õhulekkeid ei tuvastanud aga pressis õli välja õlivarda vahelt karteris. Mootor toimib, üleliigset survet sees pole, korgi alt ei peksa valget suitsu ega ka tagant. Knokke ei kogu ülemäära palju samuti. Ideid?
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Mis sellel eelmisel masinal ebaühtlast minekut põhjustas?mystery kirjutas: ↑L Juul 23, 2022 23:14Hele sisu on mul nõrkuseks vahepeal panime sõbraga ka sellele masinale gaasiseadme peale, toimib idekalt aga on ka sellel Saabil mure ebaühtlase minekuga. Vahetatud on boostiklapp, rõhuandur, kassette proovitud erinevaid, throttlebody, katt eemaldatud kuna arvasin, et umbes äkki aga ei miskit. Sisselase rõhu alla lastes ning karterituule kaanes näpuga samal ajal pimedaks pannes õhulekkeid ei tuvastanud aga pressis õli välja õlivarda vahelt karteris. Mootor toimib, üleliigset survet sees pole, korgi alt ei peksa valget suitsu ega ka tagant. Knokke ei kogu ülemäära palju samuti. Ideid?
Õnneks ei raisanud raha uue klapi peale, sest viga pole selles. Proovisin 100% töökorras pilli pealt ümber visata aga tulemus ümmargune null. OBD scanner näitas P1312 viga, Küünlad said ka uued natuke aega tagasi, BCPR7ES-11, kui kedagi huvitab
Kusjuures see ongi müsteerium , et ühe auto peal on nagu köik toimiv ja teise peal puterdab. Enda SAABidel on erinevus T7 softis, kütusepumpades ja pihustites. Tundub , et küttesegu koostis möjutab tunduvalt seda kas toimib kogu kooslus vöi mitte. Probleem pidi ka olema sageli selles , et DI töstetakse edasitagasi ühe auto pealt teisele kuid keegi ei viitsi osta seda üüberkallist Krytox määret , et hoida niiskus piipudest eemale. Ja ehk ainult tutika OEM DI ga (SEM) vöib loodetava tulemuse saada. Ja kui kat eemaldatud siis on ju ka vastusurve väiksem ja turbo käitumine erinev. T7 soft näit 200 cel racekati jaoks kontrolliti testisöidul ja kohendati sobivaks.
Vahetasin kasseti teise vastu ja mõtlesin, et proovin kas külmalt pähe andes on erinevusi. Tuleb välja, et külmalt toimetab palju paremini, nii kui soojaks läheb siis seda hullemaks läheb. Normaalselt sõita saab kenasti aga peale andes hakkab jõnksutama.