Tere!
Olen uhiuus Saabi omanik ja on tekkinud probleemid akuga. Nimelt saab ta täiesti tühjaks maja ees seistes. Olen kursis, et akud lähevadki tühjaks seistes, kuid minu teada mitte nii kiiresti. Isegi ostsin täiesti uue aku kuna arvasin, et aku on lihtsalt läbi. Nüüd talvel on nii, et üle kahe päeva ei saa niisama seista ilma, et laadija taga poleks kuna muidu läheb aku tühjaks. Sõber soovitas kontrollida, et kas üldse genekas akut laeb kui auto sõidab. Nimelt panin auto tööle ja võtsin positiivse klemmi maha ja auto jäi tööle, mis peaks näitama, et genekas suudab ise toota elektrit nii palju, et auto töötab. Olen mõelnud ka selle peale, et kas miski võtab akut? Mul on pandud Bluetooth seade CD mängija asemele ja see pole sigarettisüütajas niiet ma ei tea, kas see saab nii palju voolu võtta. Lisaks on tekkinud probleem, et kesklukustus lakkas töötamast pärast aku täielikku tühjaks saamist. Ise kahtlustan, et on kuskil juhtmestiku viga? Kas kellegil on sama probleemi olnud ja saab mind juhatada õigele teele mida kontrollida?
Suur aitäh ette!
2001 Saab 9-5 Aero 2.3 184kw aku tühjeneb
Noojahh. Uus SAABiomanik ja kohe teha veel lisaprobleeme autole. Laadimispinget kontrollitakse voltmeetriga ja soovitavalt 14,3 - 14,8 V vahemikus , et suudaks ka akut laadida kuid mitte ülelaadida. Akult juhtme eemaldamine töötaval mootoril vöib enamus autode elektrisüsteemid järsu pingetöusu töttu rikkuda kuid ei näita mingitmoodi kas generaator suudab akut laadida kuna süütesüsteem ja kütusepump ei vaja lausa 12 V ponget ja mootor töötab ka veel isegi vist 10 V pinge puhul kuidagimoodi. Igasugu aftermarket lisavidinad mis on paigaldatud ei pruugi auto elektrisüsteemile arusaadavad olla ja seega jäävad sisselülitatuks. Tehasevarustuses SAAB lülitab üldjuhul üleliigsed tarbijad välja , ja sulgeb salongi öhu sissevoolu klapi. Selle eelduseks aga on korralikult toimiv süüteluku südamik ja töökorras süüteluku pöhi. Südamik peab peale vötme eemaldamist klöpsuga töusma ülemisse asendisse , kui seda ei juhtu vöi süüteluku pöhi "lühises" on siis SAAB üleliigseid vooluringe ei katkesta. Kui aku pinge on madal siis kesklukustus ei toimi , kuid juhiukse saab vötmega lahti kui vöti ja lukusüdamik ühtivad , kui aga on süüteluku südamik vahetatud siis selle vöti ei pruugi ukselukku avada.
Alustada esmalt sellest, et kas uksed on puldist lukustatud seismise ajal? Pea kôik selle sajandi autosid ei lãhe nö "magama" kui uksed lukus pole. Teiseks, tarbijate puhul tuleb siiski lekkevoolu test teha. Kui aku saab tühjaks, siis peab puldil 5 korda nuppu vajutama, et auto uuesti puldi meelde tuletaks.
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Isegi kui süütelukk peale võtme välja võtmist üles ei klõpsa, piisab raadio välja lülitamisest ja aku ei tohiks "paari päevaga" tühjaks saada. Tean, sest külmaga see probleem mind aegajalt kummitab (auto on küll 9-3, aga aasta on 1999 nii et üsna sarnane). Uksi siis, tõepoolest, lukku panna ei saa.
Kui generaator üldse autole ja akule voolu anda ei taha, peaks ka armatuuris aku tuli põlema.
Kui generaator üldse autole ja akule voolu anda ei taha, peaks ka armatuuris aku tuli põlema.
Viimane sarnane kogemus (küll mitte Saabiga) viis geneka vahetuseni (väidetavalt geneka sisene lühis).
Aku tühjenes üleöö, alguses oli kahtlus, et aku vana ja väsinud, sai soetatud uus aku, millega kordus sama asi.
Aku tühjenes üleöö, alguses oli kahtlus, et aku vana ja väsinud, sai soetatud uus aku, millega kordus sama asi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kui aku klemmi maha võtsid, töötaval mootoril , siis jõudu sulle edaspidiseks kõik surnud asjad ära remontida!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mõõda laadimispinget akuklemmidel. Mul sama-aasta masin ,seisab kõik tööpäevad lukustamata ustega ja nii juba 4 a. ,ei ole veel magamatusest aku tühjenenud. Tööle ja tagasi kokku 6 km. ,iga paari kuu kohta tuleb pikem ots ~ 40-60 km.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Postitusi: 4
- Liitunud: P Jaan 08, 2023 22:48
- Asukoht: Vanamõisa küla Saue vald Harjumaa
- Auto: 2001 Saab 9-5 Aero 2.3 184kw
- Kontakt:
Tere
Lugesin kõik vastused läbi, mis siiamaani mulle tulid ja aitäh kõigile, kes aitasid. Süütelukk tuleb klõpsuga üles seega see probleem ei tohiks olla. Autot ei saanud võtmega lahti keerata, kuna ukselukk ja süütelukk ei ole samad. See võti, mis mul on keerab süütelukku, kuid ei keera ukselukku. Siiamaani olen hakkama saanud kesklukustusega, kuid pärast seda jama lakkas ka kesklukustus ja pidingi töömehe kutsuma, kes mul auto lahti muukis et saaksin mootoriruumile ligi ja ka salongile. Hetkel tegelen sellega, et vahetada ukselukk ära, et sellist probleemi rohkem ei juhtuks. Aitäh sellele inimesele, kes soovitas puldinuppu 5 korda vajutada, tõepoolest hakkas see uuesti tööle, mul polnud õrna aimugi, et see niimoodi toimib. Homme plaanin osta multimeetri, siis saan kontrollida laadimispinget.
Aitäh veelkord!
Lugesin kõik vastused läbi, mis siiamaani mulle tulid ja aitäh kõigile, kes aitasid. Süütelukk tuleb klõpsuga üles seega see probleem ei tohiks olla. Autot ei saanud võtmega lahti keerata, kuna ukselukk ja süütelukk ei ole samad. See võti, mis mul on keerab süütelukku, kuid ei keera ukselukku. Siiamaani olen hakkama saanud kesklukustusega, kuid pärast seda jama lakkas ka kesklukustus ja pidingi töömehe kutsuma, kes mul auto lahti muukis et saaksin mootoriruumile ligi ja ka salongile. Hetkel tegelen sellega, et vahetada ukselukk ära, et sellist probleemi rohkem ei juhtuks. Aitäh sellele inimesele, kes soovitas puldinuppu 5 korda vajutada, tõepoolest hakkas see uuesti tööle, mul polnud õrna aimugi, et see niimoodi toimib. Homme plaanin osta multimeetri, siis saan kontrollida laadimispinget.
Aitäh veelkord!
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
See ju suht tavaline,et ukselukku ei kasutata,vajutatakse ainult puldilt nuppu uste avamiseks ja nii see ukselukk kinni jääb vaikselt.Mul mõne aasta vanune VW tahtis juba korralikku meelitamist ja lukuõliga leotamist et see liikuma saada,ei tea nüüd vb jälle kinni,pole ammu proovinud.Hondal keerab ilusti.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus