2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Vasta
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 15, 2023 17:13

terv.

targemad mehed rääkige, mis point on pildil olevatel nr3 ja nr7 torudel.

Pilt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

K Veebr 15, 2023 18:41

7. torus on alati hõrendus (cobra ühendus) ja paneb karterituulutuse "käima", et separaatorisse imetaks õliaure.
3. selles torus on hõrenduse ajal suund segusiibri poole ja boosti ajal on ühesuuna klapp "aktiivne" ehk kinni. Sealt imetakse õliaurud taas mootorisse (sisselaskesse) ja boosti ei lasta klapikambrisse ega karterisse.
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#3

N Veebr 16, 2023 9:44

Tekkis mõte, nr7 toru cobra poolne sisend pimedaks teha ja siis nr3 torul drosseli sisend samuti pimedaks.
Jaa siis nr4 kopsiku poolsed otsad, ütleme hetkel nii, et puhuvad atmosfääri näiteks.
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 886
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

N Veebr 16, 2023 10:03

v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Tekkis mõte, nr7 toru cobra poolne sisend pimedaks teha ja siis nr3 torul drosseli sisend samuti pimedaks.
Jaa siis nr4 kopsiku poolsed otsad, ütleme hetkel nii, et puhuvad atmosfääri näiteks.
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Ma nüüd huvipärast küsin, et mis probleemi sa sellega lahendada üritad? või et mis see lõppeesmärk oleks, et selline muudatus teha?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#5

N Veebr 16, 2023 12:25

v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 16, 2023 14:11

wilddog kirjutas:
N Veebr 16, 2023 12:25
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).

Sellest piisab, et mitte proovida, tänud vastuse eest wilddog.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#7

N Veebr 16, 2023 15:08

v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 14:11
wilddog kirjutas:
N Veebr 16, 2023 12:25
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).

Sellest piisab, et mitte proovida, tänud vastuse eest wilddog.
Aga mis plaan ikkagi oli? Ja miks?
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#8

N Veebr 16, 2023 22:54

Tegelikult ei tohiks ikka umbe minna ,sest kopsiku 4 vastavad otsad jäävad ju lahti ja sealt pääsevad igasugu aurud ja kondensaadid ju otse õuepeale ,mitte ei rända sisselaskesse tagasi .Klapikambri kaanest tuleva otsa peab samuti avatuks jätma .Et asi veelgi lihtsamalt teha ,siis piisab vooliku äravõtmisest kobra küljest ja kõik õudsed gaasid pääsevad selle kaudu vabadusse.Kuidas see mootori tööle mõjub -tee proovi ! Majonees tekib ka siis kui sõita lühikesi otsi ilma ,et mootor korralikult soojeneks.
Saan harva sõita SAABIGA.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#9

R Veebr 17, 2023 8:37

entson kirjutas:
N Veebr 16, 2023 22:54
Tegelikult ei tohiks ikka umbe minna ,sest kopsiku 4 vastavad otsad jäävad ju lahti ja sealt pääsevad igasugu aurud ja kondensaadid ju otse õuepeale ,mitte ei rända sisselaskesse tagasi .Klapikambri kaanest tuleva otsa peab samuti avatuks jätma .Et asi veelgi lihtsamalt teha ,siis piisab vooliku äravõtmisest kobra küljest ja kõik õudsed gaasid pääsevad selle kaudu vabadusse.Kuidas see mootori tööle mõjub -tee proovi ! Majonees tekib ka siis kui sõita lühikesi otsi ilma ,et mootor korralikult soojeneks.
Jään arvamuse juurde, et sundventileeritud tuulutus on parem kui lihtsalt avatud vollad. Jura haklab ikkagi pihta misest, et vollad lahti või lihtsalt pimedad.
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#10

R Veebr 17, 2023 14:01

Mõte tekkis sellest, et kuna nr7 toru ja cobra ühendus näeb välja siuke väga ebatihe, et saab sealt lisa õhku.
Kahtulustasin, et see nr3 torul olev ühesuuna klapp on ka pekkis, eile puhusin seda läbi ja tundus, et töötab siiski.
Jaa mõte oligi, et kaotaks need lekkevariandid ära üldse.
Sinna nr4 kopsiku otsa oleks ka ilmselt midagi aretanud, sest ilmselt oleks need pahad lõhnad sealt salongivendi kaudu salongi sattunud.
Jaa nagu wilddog ütles, et sundvent on parem, kui lihtsalt avatud vollad, siis tekkiski küsimus, et kui hull oleks asi, kui ta sunniviisiliselt ei ventileeri.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#11

R Veebr 17, 2023 15:45

v2lek kirjutas:
R Veebr 17, 2023 14:01
Mõte tekkis sellest, et kuna nr7 toru ja cobra ühendus näeb välja siuke väga ebatihe, et saab sealt lisa õhku.
Kahtulustasin, et see nr3 torul olev ühesuuna klapp on ka pekkis, eile puhusin seda läbi ja tundus, et töötab siiski.
Jaa mõte oligi, et kaotaks need lekkevariandid ära üldse.
Sinna nr4 kopsiku otsa oleks ka ilmselt midagi aretanud, sest ilmselt oleks need pahad lõhnad sealt salongivendi kaudu salongi sattunud.
Jaa nagu wilddog ütles, et sundvent on parem, kui lihtsalt avatud vollad, siis tekkiski küsimus, et kui hull oleks asi, kui ta sunniviisiliselt ei ventileeri.
Aga selle valge ühesuunalise PCV klapi saab lihtsalt ära vahetada, kui ta mõlemat pidi läbi käib ja katki on. Tähtis on see, et boost ei liiguks karterituulutusse! Sinna saab aretada asenduseks ka näiteks 4-6mm tagasivooluklapi vms.
Cobra torule on vaja uut O-rõngast lihtsalt ja on taas tihe. Vaja sealt see välja koukida ja asendus leida poest.
Lisaks kontrolli kõik 4mm vaakumivoolikud, EVAP voolikud ja ühesuunaklapid üle. Netis on info olemas kuidas neid asendada või autopoe kaubaga uueks teha.
Väga lihtsad parandused.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#12

R Veebr 17, 2023 17:45

Suletud karterituulutus on keskkonna puhtuse jaoks, samal eesmärgil läheb ka diiselmootoritel osa heitgaase väljalaskest sisselaskesse läbi erinevate klapisüsteemide ja ka tuulutus on kinnine.
Saan harva sõita SAABIGA.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#13

R Veebr 17, 2023 19:36

entson kirjutas:
R Veebr 17, 2023 17:45
Suletud karterituulutus on keskkonna puhtuse jaoks, samal eesmärgil läheb ka diiselmootoritel osa heitgaase väljalaskest sisselaskesse läbi erinevate klapisüsteemide ja ka tuulutus on kinnine.
Ka seda, jah.
EGR ja tuulutus muidugi eri asjad. EGR on ka bensukatel olemas.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#14

L Veebr 18, 2023 0:20

Nüüd on ka tahmafilter bensukatel olemas
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Vasta