Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Saan harva sõita SAABIGA.
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tänud kaasa mötlemast, lahendus veel leidmata.entson kirjutas: ↑N Juul 27, 2023 21:57 Sinu masinal peaks olema kahe kiirusega ventilaatorid ja neid juhib DICE.Kiiremate pöörete jaoks on eraldi relee nr.8 ehk keskmine (sellest paremal on aeglaste pöörete relee) ja eraldi kaitse nr.6 ja asuvad nad mootori ruumis .Järsku üks neist ei toimi ? Võib-olla kõrgete pöörete puudumisel ei jõua piisavalt jahutada ?
Ventikad on hooldatud ja toimivad, kui vastavad releed sisse klöpsata, releed (3tk) ja kaitsmed (2tk) on korras. Signaal lihtsalt ei jöua miskipärast AC-lt kohale.
Low speed releed on üks tükk (#7), high speed releesid on kaks tükki (kummalgi vendil oma, #8 ja #12). Vahetasin releesid omavahel ... muutusteta.
Proovisin Tech2-ga releesid klöpsata ... low speed toimib aga high speed sain kumbagi vaid korra tööle. Samas kui vötta high speed function test, siis uhavad kenasti.
Miskit on seal seotud low speed releega, kui high speed 1ühe korra önnestus käima saada Tech2-ga, siis low speed relee pidi ka sees olema, muidu ei toiminud ... proovin leida elektriskeemi nende releede ja signaalide kohta, vöi siis täpse kirjelduse. Ehk siis saab rohkem selgust kust signaal kaduma läeb.
Selge on aga see, et kui mootor kuumaks läeb, siis vendid hakkavad tööle. AC sisselülimsel aga signaali releedele ei tule ... justkui kuskil peaks olema veel üks relee ... vöi siis on AC paneelil miskit maha kärssand.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 496
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kondi röhk oli enamuse aja alla 10 bar-i, kui seda jälgisin. Mingi hetk korra läks üle 10 bar, aga ei tähendanud (oleks kohe kuulda olnud) ventide käivitumist high speed-ile (kui nad just low-ga siis käima ei läind).Viki kirjutas: ↑T Aug 29, 2023 17:01 AC paneel ei mpuutu üldse asjasse. Nagu entson mainis, siis vente opereerib ainult DICE ja teeb seda kas mootori temperatuuri või kondi rõhu järgi. Kondi rõhu andur on ühendatud otse DICE taha ja TECH-ga saab seda ka vaadata. Vendid peaks rakenduma alates u. 10 bar ( kergelt). Kui rõhk ikka tõuseb, siis pannakse ka ventisele vunki juurde. ACC paneel annab ainult käskluse kondi rakendumiseks bus-i kaudu ja kondi tööd kontrollib mootori aju.
Miks mul ei önnestunud vente Tech2-ga käima saada, kui high speed releesid manuaalselt lülisin? Vaid high speed function testiga toimisid ?
Arrogance diminishes wisdom !
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 496
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
"pilt" selgem ja täitsa möistetav (high speed function test toimis, aga releed ükshaaval klöbistasid kuid käima miskit ei pannud), tänud info eest.Viki kirjutas: ↑K Aug 30, 2023 8:19 High speed hakkab tööle alles 15 bari kandis. Et konditsioneer effektiivselt töötaks peab ülemine rõhk olema üle 10 ja alumine 2. Kui sul rõhk 10-ni ei taha üldse tõusta, siis ongi lahja. Kas ainet vähe või kompressor hõre. Ventilaatorid ei ole konditsioneeri töö tingimuseks, vaid ohutuseks, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ja asju lõhkuma hakkaks. High speedi jaoks on vaja mitme relee koostoimimist, sellepärast releesid ükshaaval aktiveerides ei toimigi.
... mul kuskil vist on endiselt väike leke (viimati üks ventiil ei pidanud) ja ainet vöib vähe olla küll. Vaatan röhud uuesti üle, tühjendan süsteemi, likvideerin lekke, laadin uuesti täis.
Lisarelee (targurpidi kirjaga) ning lisakaitse (5A) on DEFA ühendamisega SID-ga asjus.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
.
Vahetasin AC-l ühe ventiili ja lasin uuesti ää täita. Toimib hetkel taas.
Ventilaatorite kirjeldus kenasti siin:
Tingimused on seotud jahutusvedeliku temp, AC röhk, söiduki kiirus, välistemp.
Low Speed: kui jahutusvedelik töuseb 97°C; AC sisselülitatult öues temp rohkem kui 22 C vöi söiduki kiirus madalam kui 38 km/h ning AC röhk 9...18 bar.
High Speed: Kui jahutusvedelik töuseb 107°C; AC sisselülitatult kui AC röhk töuseb üle 18 bar.
Kel huvi, muu jutt AC asjus:
DICE on jah see, mis vente juhib:
Vahetasin AC-l ühe ventiili ja lasin uuesti ää täita. Toimib hetkel taas.
Ventilaatorite kirjeldus kenasti siin:
Tingimused on seotud jahutusvedeliku temp, AC röhk, söiduki kiirus, välistemp.
Low Speed: kui jahutusvedelik töuseb 97°C; AC sisselülitatult öues temp rohkem kui 22 C vöi söiduki kiirus madalam kui 38 km/h ning AC röhk 9...18 bar.
High Speed: Kui jahutusvedelik töuseb 107°C; AC sisselülitatult kui AC röhk töuseb üle 18 bar.
Kel huvi, muu jutt AC asjus:
DICE on jah see, mis vente juhib:
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Meeldetuletuseks/spikriks aga omale, kust menüüs VIN-i vahetada saab, meenutasin seda tüki aega:
ENTER-Diagnostics-aasta-mudel-Body-DICE-Programming-Vechicle Identification Number-teade-uus sisse ja Program.
Hiljem on vaja öige masin (aasta+mudel) ka uuesti valida. Ning kui lahutatud, siis oma masina VIN tagasi ja vöib laulatada.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Meeldetuletuseks/spikriks aga omale, kust menüüs VIN-i vahetada saab, meenutasin seda tüki aega:
ENTER-Diagnostics-aasta-mudel-Body-DICE-Programming-Vechicle Identification Number-teade-uus sisse ja Program.
Hiljem on vaja öige masin (aasta+mudel) ka uuesti valida. Ning kui lahutatud, siis oma masina VIN tagasi ja vöib laulatada.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kuna bassikölarit koguaeg kaasas vean ja hulga tööd sai selle kaablite vedamisega tehtud, siis vöiks ju ikka mängida. Aeg-ajalt viskasin pilgu peale, kas on kuskilt saada. Ega ma seda 4713699 möistliku hinnaga ei leidnudki.overspeed kirjutas: ↑E Mai 23, 2022 9:37 Egas kedagit, vöimendi maha ja saame selgust.
Jah, panin originaalvöimu taha ja köik toimis kenasti.
harman kardon, üks ei sobi ja teine on nüüd rikkis.
Kui kellelgi on pakkuda seda Estate masina Harman/Kardon vöimendit 4713699 möistliku hinnaga, vöib privasse palun märku anda.
Pakuti aga hoopis Harman/Kardon 12768602, mis pidi isegit parem olema ... ju vist on, toimib igatahes kenasti.
Ja nostalgi möttes otsisin keldrist vanad kassetid ülesse, harv nähtus tänapäeval et kuskil saab ka kassetti kuulata. Blutoothi veel küll ei hakka paigaldama.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Talverehvid, mis mul 15'' on, on plekkvelgedel.
Meie kliimas aga kipuvad plekid rooste minema, ja ilukilpe ma ei taha. Tüdinesin löpuks plekkvelgede värvimisest ja otsustasin panna talveks ka valuveljed.
15 tolliste valikust jäid meeldima uuema genertsiooni 9-3 ALU42 veljed, millel offset küll pisut väljapoole, kuid see nii vähe et ei muuda eriti miskit.
Ostetud nad said, tänud kaasfoorumlane SoS söbraliku müügi-tehingu eest.
Lasin ümber lüüa ... suvel plaan värvida mustaks, tundub ehk silmale vaadata sobilikum siis meite sünges talves.
Meie kliimas aga kipuvad plekid rooste minema, ja ilukilpe ma ei taha. Tüdinesin löpuks plekkvelgede värvimisest ja otsustasin panna talveks ka valuveljed.
15 tolliste valikust jäid meeldima uuema genertsiooni 9-3 ALU42 veljed, millel offset küll pisut väljapoole, kuid see nii vähe et ei muuda eriti miskit.
Ostetud nad said, tänud kaasfoorumlane SoS söbraliku müügi-tehingu eest.
Lasin ümber lüüa ... suvel plaan värvida mustaks, tundub ehk silmale vaadata sobilikum siis meite sünges talves.
Viimati muutis overspeed, L Juun 08, 2024 14:38, muudetud 3 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Aga ega ma jonni jätnud.overspeed kirjutas: ↑R Okt 20, 2023 19:16 6-CD vahetaja annab alarmi. Ei suuda kontrolltoiminguid läbida.
Sain küll uue kasutatud 6CD-boxi, kuid too oli doonorauto küljest lahutamata. Poleks hullu, kui doonorauto VIN kood teada oleks. Lahutasin niimoodi ka eelmine kord 6CD-boxi ja makk-raadio enda + 9-3 'l samuti makk-raadio ... kuid seekord hetkel ei önnestunud kuna VIN koodid pole öiged.
Ostetud 6CD-box'ilt, mis koos vöimendiga ostsin (indrektohver'ilt), küsisin pisut hinda tagasi ning jätsin siiski omale. Plaan oli vötta oma boxi elektroonika (kuna mul mehhaanilises osas miskit rikkis) mis on kenasti lahutatud autost, ning ostetud boxist vötta mehhaaniline osa (kuna too pole ju lahutatud), ja nii kokku panna box lahutatud elektroonikaga ja töötava mehhaanikaga.
Möeldud - tehtud!
... küll aint väga pikk aeg hiljem.
Kuna ma elektroonikat ei tunne, siis ma ei teadnud kummas plaadis on too lahutamise osa, seega vahetasin mölemad, nii korpuse küljes kui seadme küljes.
Plaan igatahes önnestus, toimib taas.
Muusikat tundide jagu mandri- ja pikaotsa-söitudeks
.
.
.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Oli korra vaja vedada gaasiballoone pagaasnikus ... panin igaks juhuks turva-vörgu külge. Kena vötta ja kiirkinnitustega külge panna, niisama tavaliselt kaasa ei vea.
overspeed kirjutas: ↑P Sept 09, 2018 15:11 Nagu kirjutasin, siis kinnitub see turvavörk tagumise vasema seljatoe külge. Sellised liug-kinnitused. Seljatoe sees on nad süvendatud, et ei segaks kui vörk eemaldatud.
Saab 9-5 Safety Net 001.jpg
Saab 9-5 Safety Net 002.jpg
Saab 9-5 Safety Net 003.jpg
Laes on talle ette nähtud kaks kaugust kinnitus-kohta. Ühed siis, kui seljatoed omal kohal, teisad siis, kui seljatoed alla lastud.
Saab 9-5 Safety Net 004.jpg
Saab 9-5 Safety Net 005.jpg
Saab 9-5 Safety Net 006.jpg
Arrogance diminishes wisdom !