Saab 96 Custom, Lepa

Vasta
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#51

E Juul 17, 2006 21:15

Need Biltema gaasikad tunduvad siis omaaegne menuartikkel olevat. Mu 99-l oli ka selliseid 4 tk all, jäigad like hell, ja üpris kaua pidasid vastu ka, esimesed siiani all. Hmm, kas seitsmekümnendatel olid siis Biltema mainekujundusbüroos kõrgemad palgad?

Ja asja juurde :) :notworthy::notworthy: Lõpuks ometi üks super-96, mis suure tõenäosusega eesti noorte potentsiaalsete saabifännide hulka kümnekordistab. Hakka aegsasti tüütutele autoajakirjanikele stoorisid valmis mõtlema:head:
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#52

T Juul 18, 2006 10:22

Voi vi...u, mikä kaunotar!
Ühinen Hr. Pardi arvamusega, et pisut kriime ei teeks paha ;), muidu jääb ka minu pill sinu oma varju.
Loodan kokkutulekul kõrvu ajada (kui lubad loomulikult) :)
haan
Postitusi: 22
Liitunud: R Juul 14, 2006 14:36
Asukoht:
Auto:

#53

T Juul 18, 2006 13:21

Midagi ilusat ma sellisest autost küll ei näe, võrreldes vanade ameeriklastega on see kaka... Mis mootor sellisel metsseal on?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#54

T Juul 18, 2006 13:49

Pool ameeriklast on vahel seal... V-4..;) Ivometsa profiilis on need muud andmed ka kirjas, obesed ja vääne. Ja noh, ega kõigile ei saagi meeldida. Ka vanade meeriklaste hulgas on tõelisi jubedusi. Õnneks ka palju päris meeldivat kraami..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#55

T Juul 18, 2006 14:37

Ega vanad saabid ei peagi kõigile meeldima, need nagu rohkem erilisusi armastavate inimeste autod.
Omalajalgi erinesid nad teistest liikuritest märgatavalt ja ega see müüginummmergi pole old teab mis suur.

Tämapäevased saabid on mugandatud üldisele automaitsele ja autotootmises nähakse rohkem suuri rahanumbreid .
Sellest on loomulikult tõsiselt kahju .et tänapäeva masinad kipuvad muutuma ühesugusteks riisikottideks millel puudub igasugune isikupära ja erilisus.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#56

T Juul 18, 2006 14:57

ahjaa.. ja mitte metssiga vaid KÜÜLIK...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#57

T Juul 18, 2006 15:40

Algselt postitas: krss
Kas küüliku (jubilee ja sportmudelid) orig plastikust esispoila kah paned? Sinu autole peaks sobima nagu rusikas silmaauku. Neid õnneks veel liigub


Eks peab vaatama, kui madal ta mul nüüd jääb. Aegajalt tahaks ka metsateele pöörata, saha ja madaldusvedruga võib keeruliseks minna. Aga mõelnud olen sellele küll, õigemini oli plaan plekist väänata põll lihtsalt madalamaks, küljega samale joonele. Hetkel jääb vast ikkagi nii nagu on, eelarve siin järjest päris kõvad väljaminekud üle elanud ning elab veel, seoses konstruktori kokku lappamisega.

Mis küüliku ilu puudutab, siis õnneks ongi nii, et kas meeldib täiega või ei meeldi üldse - jube igav oleks, kui kõigile meeldiks. Lõpuks ehitan ju siiski vaid endale ja ise kaifin küll täiega :cool:

Nakataja, sinu roheline konn on tase omaette - tõsiselt kena aparaat - see varju jätmine võib suure tõenäosusega olla hoopis vastupidi :)

Käisin just rehvis, sai veljele 185/65/15 Continentalid peale tõmmatud. Nagu selgus, siis 6" laiad on need veljed mul, millegipärast seni arvasin, et 7". Ja nüüd garaazi!
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#58

K Aug 23, 2006 23:03

Päris pikk paus siin teemas, väikse vahekokkuvõtte aeg jälle. Õigupoolest midagi eriti muutunud pole, muude tegemistega nii hõivatud olnud, et Saab on pidanud ootama.

Tänase seisuga on kõik plekid ja uksed oma kohale kinnitatud, veermik üle käidud. Nagu selgus, siis see vedru mis alla sai, polegi väga madalam, enamvähem samal kõrgusel istub - ju siis on niipalju jäigem lihtsalt. Ja jäik on ta küll, päris mõnuga kohe - igapäevaautol viskaks suht kiirelt kopa ette vast ;) Näis mis saab, tegelikult tahaks suti madalamaks küll saada, esiotsa vähemalt... aga praegu jääb nii.

Selle nädala plaanides on veel uue laepolstri paigaldamine (must sametilaadne riie :love: ), armatuur paika, tagatuled külge ning ehk ka klaasid ette.

Klaasidega peab muidugi veel vaatama, vahepeal mõelnud erinevaid variante, kas üldse toonida ja kui, siis kui tumedaks. Tagaklaas sai 20% charcoal kile, lihtsalt ei meeldi mulle küüliku külgvaade, kui see jõnks seal sees toonimata klaasi puhul. Kui seda poleks, siis ei tooniks üldse. Ilmselt ikkagi seda teed minema, et küljed ka tegema, ühtlaselt 50 või 65%. Muide tagaklaas on ilma soojendusniitideta ;)

Mõned pildid ka, tolmusest autost:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tagakoopa "jõnks" ei tule piltidelt väga hästi välja, päriselus aga päris äge, mina vähemalt rahul :cool: Imekombel on ühelpool koopa serva ja rehvi vahe tsipa suurem kui teisel pool, ca cm jagu - ja nii on ta olnud alati. Ühel sõbral küülikuga sama keiss, mingi tüüpviga? Või annab silda sättida kuidagi?
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#59

N Aug 24, 2006 12:30

Tegelikult värviga oli nii, et passi sai kirja must juba enne auto värvimist, koos numbrivahetusega. Tol hetkel oli suht kindel plaan üleni mustaks teha. Noh, näis - kui tahavad, vahetan ära ;)
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#60

L Sept 09, 2006 21:53

Täna sai jälle päevotsa garaazis mütatud, tagaklaas ju maas hetkel veel ja ideaalne võimalus woofer paika panna, hiljem seda tunduvalt kehvem teha. Idee oli seekord teha tavalise vineerist kasti asemel klaasfiibrist kast, et vähest pagassi ruumi optimaalselt kasutada ning tagada võimalikult hea madalate sageduste pääs salongi :)
Rehkenduste järgi peaks kasti litraaz jääma umbes 32L kanti, loodetavasti väga mööda ei pannud...

Varakult sai varutud piisav kogus 22mm vineeri, klaasriiet, vaiku, kõvendit ja fliisi.

Kõigepealt vana aknalaua järgi uus tükk tikksaega välja:
Pilt
Pildil on näha ka raam, millega nö. kastiosa hiljem ülemise plaadi külge kinnitub. Kahes osas tegin sellepärast, et hiljem oleks lihtsam kasti sisse fiibrikihte laduda, teiseks ei teadnud, kas ühes tükis üldse mahub sisse.

Pilt

Pilt
Siin aknalaud prooviks paigas, woofer ning inverter samuti.

Elemendiks 12" DLS MW12, topeltmagneti ning magneesiumkoonusega. Ennast igati heast küljest näidanud eelmistes autodes, niiet pikka mõtlemist polnud.

Pilt
Põhja fikseerisin plekiribadega, abiks oli ka autopukk.

Pilt
Fliis peale venitatud, servad lasin klambritega kinni. Paras mängimine, aga sai täitsa hea.

Fliisi idee on siis selles, et pingule tõmmatuna võtab ühtlase kuju. Kui esimene kiht vaiku peal ja kuivanud, jääb piisavalt kõva koorik, kuhu hea klaasriiet kihiti järjest juurde lappida.

Pilt
Siin nüüd kasti kuju vähe paremini näha - nagu lastevann :P

Pilt
Kiire pilk ka kasti sisse.

Pilt
Kogu kupatus prooviks autos, istub kenasti ja mahub sisse ka ühes tükis - loomulikult eeldusel, et klaas on eest ära.

Pilt
Siin näha ka õe ja õmblusmasina koostööna valminud uus sametilaadsest materjalist laepolster, päris seks minumeelest :evil: Kusjuures tume lagi teeb auto seest ikka kõvasti hubasemaks!

Pilt
"Vann" jälle autost väljas ja vaiguga kaetud.

Homme saab hakata kasti seespoolt jäigemaks tegema, kihiti klaasriide ja vaiguga. Näis kuidas jääb - võibolla teen veel Noisexi vms vedela mürasummutusmöksiga üle.

Niipalju veel, et kui alles mõtleksin woofri ostule ja küülikusse paigaldamisele, siis tõenäoliselt paneks kaks woofrit, nö. "tagauste" kohale ehk siis tagaistme kõrvale - päris korralikud kastid annab sinna teha. Kuna aga mul oli element juba olemas, siis ei hakanud seda müütama ning uusi otsima.

Selleks korraks kõik ;)
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#61

L Sept 09, 2006 23:10

Kõva sõna ja tubli töö! :head:
Järgmisel kokkutulekul siis disko sinu poolt :eureka:
strife
Postitusi: 264
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#62

P Sept 10, 2006 19:34

jõhker....:love::evil: eriti shevv masin tuleb sellest...saaks ka knagi küüliku kätte...
aplaus töötegijale...:notworthy:
Fly High!
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#63

E Sept 11, 2006 15:20

Tänud :)

Audioga on veel tubli tükk tegemist ees. Pigimatid+vilt, kaabeldus, kompod kickpanelitesse jne jne. Kompodega saab veel kõvasti jännata, suunamised ja asjad - väike ettekujutus on olemas, eks peab kodutööd tegema ja eeskätt suure lombi tagant uurima, kuidas sealsed härrased oma süsteemid teinud. Euroopas kickpanelid ju väga vähe levinud :)

Süsteem saab esialgse plaani järgi olema selline:

woofer: DLS MW12
keskriba: DLS MS6
tweetrid: DLS UR1

võimendi: Signat RAM2, 4x90W RMS või 2x250W RMS
cd-mängija: JVC KD-SH55 (24bit DAC jne)

Eelmises autos oli täisaktiiv süsteem, igal elemendil omad viited jne, asja juhtis Clarion DXZ-928r ning woofrit toitis Signat RAM3. Kaks viimast praeguseks müüdud, pean mõtlema, kas tahan jälle täisaktiivi teed minna... Igatahes ehitan juba selle mõttega, et tulevikus võibolla vaja mõni võimendi juurde panna, ei tahaks kaabeldust uuesti tegema hakata...
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#64

K Okt 11, 2006 20:50

Asjalood vaikselt niikaugele jõudnud, et nädalapäevad tagasi lõpetasin woofri tegemise, praeguseks kast sees ning tagaklaas ees. Palju muud polegi jõudnud teha, töö ja muud tegemised nõuavad oma aja. See on nüüd ka selge, et käesoleval hooajal püsib auto rahulikult garaazis, saab talvel rahulikult nokitseda - võibolla ongi parem, uisapäisa kiirustades pole ju ka mõtet teha, vähemalt hobiautot mitte.

Mõned pildid ka:

Pilt
Siin siis kast seest. Seinad said lõpuks päris jäigad - lisaks vaiguga fliisikihile, 4 kihti klaasriiet ja igaks petteks veel 4mm pigimatt sisse.

Pilt
Pigimati kihi peale mahuline vatiin ning põhja laineline poroloon. Selle kõigega käib kaasas seisulainete vältimise jms teooria, mida siinkohal lahkama ei hakkaks - ei tea kas lõpuni oskakski. Igatahes kasti täiesti vatiini täis ei toppinud, vajadusel saab seda hiljem teha.
Kastisisene inverteri osa on siis kõige tavalisem 100mm läbimõõduga solgikas, jube hea sellega manööverdada erinevate põlvede abil :D

Pilt
Siin juba element küljes ja grill peal. Kuna poegrillid mulle ei meeldinud ja poleks ka istunud, saigi mingi aeg tagasi selline teha lastud.

Pilt
Kogu üritus autos.

Pilt
Aknalaua kattena kasutasin sama materjali, millega ka lagi sai tehtud. Päriselus kõvasti ilusam ;)

Midagi peab välja mõtlema ka kasti alumise poolega, miski riide peale venitama, aga see pole hetkel primaarne.

Näis millal ükskord kasti testida saab, loodetavasti väga suuri möödapanekuid ehitusega polnud...

Selleks korraks kõik - eks annan teada, kui midagi uut jälle teinud auto juures.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#65

K Okt 11, 2006 22:04

issver sussver, nagu matuseauto seest :( ära nüüd solvu.
lohutuseks võib öelda et võibolla sobib kõik kokku kui valmis saab, ma ju ei tea su konseptsiooni.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#66

N Okt 12, 2006 20:40

hmm, huvitavad seosed :) Mulle just meeldib tume lagi, ikka kõvasti hubasemaks teeb seest. Näis mis polstrite ja istmetega tulevikus saab, eks mingi toon tuleb kindlasti veel mustale kõrvale, aga väga kirjuks ei taha küll ajada.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#67

P Jaan 07, 2007 17:26

Väike vahepala siia kah - nimelt sai mõni hetk tagasi Nakataja käest "uued" sumpad ära toodud, mis ka 99% tõenäosusega alla lähevad.

Paljud kindlasti teavad millega tegu, igaks petteks laenan pildi:

Pilt

Natuke agressiivsema välimusega kui mu senised küljekad, peaks idees paremini sobima üldilmega. Igatahes täitsa põnev, krutin ehk juba varsti alla kah :evil:

Muus osas on suht vaikne olnud, nüüd kui vana aasta ära saadetud ja suur kiire möödas, saab jälle vaikselt garaazis nokitsema hakata :)
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#68

N Jaan 11, 2007 11:43

Algselt postitas: farmacoma
issver sussver, nagu matuseauto seest :( ära nüüd solvu.
lohutuseks võib öelda et võibolla sobib kõik kokku kui valmis saab, ma ju ei tea su konseptsiooni.


Kahjuks nõustun farmacoma'ga, mitte sellepärast, et lagi must, aga et samet. Aga anname aega atra seada. Kui valmis SAAB, siis võimalik, et võtan sõnad tagasi. Igaljuhul respect, et nii kõva töö käsil!

Kas need "valged karvad" sametis on tingitud välgust? Või ongi laiguline kangas?
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#69

N Jaan 11, 2007 16:13

Välk teeb jah trikke - päriselus hoopis teise ilmega ja ühtlaselt must see lagi. Ise olen endiselt väga rahul valikuga ja noh, ega maitsed saagi kõiges ühtida. Eks oma silm on kuningas, kui masin koos, jõuate kunagi vast päriselus ka pilgu peale visata :)
bob
Postitusi: 53
Liitunud: P Dets 03, 2006 18:59
Asukoht:
Auto:

#70

T Jaan 30, 2007 16:28

Hea vaadata, et oled ikka viitsinud teha, omalajal jäi ju peale avariid seisma. Praegune tulemus on igatahes super, suvisel pühapäeval 5+ ringi kruisida.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#71

K Jaan 31, 2007 12:35

Viitsimist võiks rohkem olla ja seisma jäi liigagi kauaks... Aga tasa ja targu ikka edeneb ;)
Black
Postitusi: 254
Liitunud: N Okt 19, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#72

K Veebr 21, 2007 22:03

Veel pilte paluks:headbang:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#73

K Veebr 21, 2007 23:53

Pole väga põhjust olnud pilte klõpsida, kogun tasapisi hoogu ja mõtteid, et ehitusega edasi minna - kaugel see kevadki enam on, tuleb liigutama hakata, et õigeks ajaks valmis saada :) Ja ega pildidki tulemata jää, kui midagi jälle tehtud!
bob
Postitusi: 53
Liitunud: P Dets 03, 2006 18:59
Asukoht:
Auto:

#74

L Mär 03, 2007 11:56

vaatasin seda kõlariehitust, kas see kast väikseks ei jää?
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#75

L Mär 03, 2007 14:51

Peaks olema MW12'le õige kast ja õige port - päris 100% täpset muidugi raske teha nii X kujuga asja, aga mahulise vatiiniga saab kompenseerida rumala veidi. Testinud veel pole :)
Vasta