Tere!
Ehk oskab keegi aidata.
Mul on järgmine probleem, tagurdades ja rattaid välja keerates käib aegajalt esirattas kolks. Kas on loota, et pooltelje ots on väsinud? Ja kaua ma sellega veel sõita võin?
Auto on 98. aasta 9-5, 2.3T.
Kolks esirattas
Sama probleem, ei hakanud uut teemat tekitama.
Ainult et kolks, või pigem pauk, käib pidurdamisel ja kiirendamisel. Mõnikord ka mõnest suuremast lohust läbi sõites. Kolks tekkis peale käigukastivahetust järsult. Enne polnud, nüüd on. Juttu oli ka kulunud šarniirist, aga kas on võimalik, et šarniiri kulumisest põhjustatud kolks tekib nii järsult ja nii tugevalt?
Ainult et kolks, või pigem pauk, käib pidurdamisel ja kiirendamisel. Mõnikord ka mõnest suuremast lohust läbi sõites. Kolks tekkis peale käigukastivahetust järsult. Enne polnud, nüüd on. Juttu oli ka kulunud šarniirist, aga kas on võimalik, et šarniiri kulumisest põhjustatud kolks tekib nii järsult ja nii tugevalt?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2337
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kuiseeonseeauto siis, Su masinal tõmmati kogu kõhualune molekulideks, äkki miski mis enne veel õhust ja armastusest koos püsis, andis nüüd otsad? Kogu selle kraami lammutamine nõuab vahel roppu jõudu.
Haikala ju Ivometsa käest üsna hiljuti selle masina ostis. Siis olla asi küll ideaalses korras olnud.Algselt postitas: Cyber
OT: Haikala, sinu oma oligi see auguga käigukastis?? Ma arvan, et võiksid siiski konsulteerida vahetajaga. Või Pärnus ehk Ivomets viskab pilgu peale. Ta viimasel ajal nende NG-dega tegelenud.
Olin ostes kõikidest võimalikest vigadest teadlik. Kaup oli igati aus. Ehkki käigukastiga läks jah kurvemini kui oleks oodata osanud. Aga see ei puutu asjasse praegu. Oluline on kolks likvideerida - kontrollin mootori alusraami polte esimesel võimalusel.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7631
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
sillakolksu sellel masinal ei olnud, kui mina temaga kulgesin. ja yldse on see olnud yks parema sillaga ng masinaid millega mul kulgeda tulnud- vaid praegune valge masin on sama kõva ja konkreetse sillaga.
ikka tõeliselt kõva- just nagu uus ja kruusal ja treppis kruusal sõites täiesti 100 % toimiv vedrustus.
no aga ikka juhtub ju liikuvate asjadega !
käigukasti august polnud mul aimugi- kastil oli tõepoolest kyljes viga, et tagumine käik ei pysinud sees, ja sellest saladust ei teinud.
muidu hääl oli kastil kena ja sõitis samuti kenasti.
lihtsalt auto osteti nii kiirelt ära, et ma ei jõudnud veel omi näppe sinna kasti kylge toppida, muud ei midagi.
samas:
kui ta ikka päris õlilage oli ( oleks olnud) kuis ta siis nii paartuhat km. muretult kuivalt kulgeda kannatas?
ikka tõeliselt kõva- just nagu uus ja kruusal ja treppis kruusal sõites täiesti 100 % toimiv vedrustus.
no aga ikka juhtub ju liikuvate asjadega !
käigukasti august polnud mul aimugi- kastil oli tõepoolest kyljes viga, et tagumine käik ei pysinud sees, ja sellest saladust ei teinud.
muidu hääl oli kastil kena ja sõitis samuti kenasti.
lihtsalt auto osteti nii kiirelt ära, et ma ei jõudnud veel omi näppe sinna kasti kylge toppida, muud ei midagi.
samas:
kui ta ikka päris õlilage oli ( oleks olnud) kuis ta siis nii paartuhat km. muretult kuivalt kulgeda kannatas?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2337
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kast kukkus hästi välja ja ei saanud ülekoormust tunda. Kast pole nagu mootor või turbo et kui õli pole on hetkega fataalne lõpp käes. Mingi 100 või 200 grammi muda värvi vedelikku oli seal kindlalt olemas.Algselt postitas: ivomets
kui ta ikka päris õlilage oli ( oleks olnud) kuis ta siis nii paartuhat km. muretult kuivalt kulgeda kannatas?
Eks see inseneritöö ole selline et kord õnnestuvad tulemused nii et ka sisetunne on rahul, teinekord asi töötab aga tunne ei ole rahul. Siis see masin ka sureb.
Nonii, panen oma mure ka siia, ei hakka uut teemat tegema.
Keeramisel ja samal ajal gaasi andes käib roolist käega tuntav jõnks läbi. Selline tunne nagu rool vajub natukene sissepoole, s.t. endast eemale. Mingi õrn logisev hääl käib ka kusagilt samal ajal läbi. Eriti annab tunda siis, kui näiteks kusagil järsemas kurvis rooli keerata, õrnalt gaasi anda ja kohe gaasipedaal lahti lasta.
Keeramisel ja samal ajal gaasi andes käib roolist käega tuntav jõnks läbi. Selline tunne nagu rool vajub natukene sissepoole, s.t. endast eemale. Mingi õrn logisev hääl käib ka kusagilt samal ajal läbi. Eriti annab tunda siis, kui näiteks kusagil järsemas kurvis rooli keerata, õrnalt gaasi anda ja kohe gaasipedaal lahti lasta.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Lisame ka oma probleemi siia, et esisillast koliseb. Koliseb just juhipoolt ja tugevalt kolks kolks, mitte mingi väike kummiklobin. Vahetatud juhipoolne sarniir, ja mõlema poole tagumise õõtsa puksid. sarniiri vahetus oleks nagu kolmeks nädalaks kolksu ära kaotanud, aga siis tuli see samamoodi tagasi kohe. ja ei tohiks ju otsas olla sellise aja peale. Vahetatud ka välimised rooliotsad, nii et ka nendes ei saa probleem olla. Stabika varda kondid ka väänates ei liigu, nii et need ka välistaks vb. Huvitav on just see, et eriti lihtsalt tuleb kolks vasakule pöörates suhteliselt järsult. Paremale pöörates mingisugust kolksatust ei ole. Esiamordid ja tugilaagrid 2006 saabiantis vahetatud. Sõites tundub et kolin tuleb just pöhja alt. Vedrud on terved. Esimest korda tuli kolin peale mootori mahavõtmist. Teemas ülal pool kirjutatud, et vb alusraam lahti - sega aga ma olen juba korduvalt ülevaadanud ja raam peaks täitsa kinni olema.
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Oli täpselt sama viga, rattaid keerates oleks kui midagi pinge alt vabanenud, sai mitu korda lastud lahti kiskuda, lõpuks vahetasin amordi tugilaagrid ja kolks kadus.
Algselt postitas: Ben
Tere!
Ehk oskab keegi aidata.
Mul on järgmine probleem, tagurdades ja rattaid välja keerates käib aegajalt esirattas kolks. Kas on loota, et pooltelje ots on väsinud? Ja kaua ma sellega veel sõita võin?
Auto on 98. aasta 9-5, 2.3T.
Endal ka tugev kolks esisillas, algas samuti, et pöörates oli kuulda kolksu ja suuremates lohkudes, kuid nüüd kolksub iga väiksemagi mügariku peale, ning antud foorumi teises teemas pakuti, et poolraamipuksid - pole veel jõudnud neid kontrollida, kuid tõenäosus suur kuna muud vidinad seal korras
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 383
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto:
- Kontakt:
Minul täpselt samade sümptomitega läks vahetusse rooli ots ja peale seda vaikus esisillas.Algselt postitas: Rauno
Endal ka tugev kolks esisillas, algas samuti, et pöörates oli kuulda kolksu ja suuremates lohkudes, kuid nüüd kolksub iga väiksemagi mügariku peale, ning antud foorumi teises teemas pakuti, et poolraamipuksid - pole veel jõudnud neid kontrollida, kuid tõenäosus suur kuna muud vidinad seal korras
Mul ka kerge klobin ees paremal pool augulisel teel sõites. Kõik roolivardaotsad, sarniirid, stabika puksid, poolraami puksid, õõtsa puksid, amordi tugilaager vahetatud/korras, proovisin ka teist kasutatud amorti...ikka klobiseb. Mõistus otsas. Imelik auto see saab, ei leia lihtsalt vigu üles. Kuradi lihtne oleks elu kui teaks, mis vahetust vajab.
Talvel, seoses ülevaatusega, sai vahetatud rooliotsad, stabika varda liigendiga otsikud ja piduriklotsid. Nüüd kevadel sai esiõõtsa tagumised puksid ja garantii korras veelkord stabika varda liigendiga otsikud uute vastu vahetatud.
Nii. Konarlikemate teede peal ja lamavatest politseidest üle sõit lausa jumalik. Kõik on nii nagu peab.
... , aga järsult pidurdades, isegi väga aeglaselt kiiruselt kui auto edasi tagasi õõtsuma jääb, käivad kolksud õõtsumisega kaasa.
Pööramisel mitte, vaikselt pidurdamisel mitte, gaasi andes mitte, tagurpidi pidurdamisel samuti mitte.
Oskab keegi pakkuda, milles viga võib olla?
Nii. Konarlikemate teede peal ja lamavatest politseidest üle sõit lausa jumalik. Kõik on nii nagu peab.
... , aga järsult pidurdades, isegi väga aeglaselt kiiruselt kui auto edasi tagasi õõtsuma jääb, käivad kolksud õõtsumisega kaasa.
Pööramisel mitte, vaikselt pidurdamisel mitte, gaasi andes mitte, tagurpidi pidurdamisel samuti mitte.
Oskab keegi pakkuda, milles viga võib olla?
-
- Postitusi: 64
- Liitunud: P Okt 02, 2011 13:38
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3, 2,2 TiD, 1999, coupe.
minul tekitas sellist anomaalset kolksu näiteks üks šarniiri kinnituspoltidest... ja ainult pool võtmepööret oligi tarvis et kolks kaoks.
ja küll otsiti ka igasuguseid muid saladuslikke vigu... alates amordi tugilaagrist kuni lahtise esirattani välja.
ja küll otsiti ka igasuguseid muid saladuslikke vigu... alates amordi tugilaagrist kuni lahtise esirattani välja.
Tere..omal sarnane lugu 9-3/ 2011a. olen käinud igalpool kontrollis ja eest vahetatud tugilaagrid ,õõtsad,sarniirid,aga kui sõidan lamavastpolitseist,auk ja vahest kurvis käib vedru hääl või vahest kolksub.Nüüd vahest läheb rool raskeks ja siis jälle käib normaalselt! Käisin kuskil Kadaka pst.kuskis Saabi tegijate juures,aga sai kontrollitud roolivõimu pumba pistikut ja kaitsmeid kõik nagu korras ja kui ära sõitsin nüüd veel põleb ABS / ESP ja veel ennem vahetasin mõlemad esimesed ratta laagrid? Oskab keegi rooli kohta midagi öelda ?