Kolks esirattas

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
Ben
Postitusi: 10
Liitunud: K Juun 28, 2006 11:16
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Ehk oskab keegi aidata.
Mul on järgmine probleem, tagurdades ja rattaid välja keerates käib aegajalt esirattas kolks. Kas on loota, et pooltelje ots on väsinud? Ja kaua ma sellega veel sõita võin?

Auto on 98. aasta 9-5, 2.3T.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2337
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

Tugilaager, katkine vedru jnejnejne
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2289
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#3

pooltelje ots teeb ikka neid kolkse rohkem, kui läbi on, ikka kolks, kolks, kolks, kolks...
Ben
Postitusi: 10
Liitunud: K Juun 28, 2006 11:16
Asukoht:
Auto:

#4

Olen nõus, et teeb rohkem, mul eelmisel autol tegi igatahes. Aga asi sai alguse ikkagi ühest kahest kolksust, mõne aja pärast hakkas rohkem kolistama.
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#5

Sama probleem, ei hakanud uut teemat tekitama.
Ainult et kolks, või pigem pauk, käib pidurdamisel ja kiirendamisel. Mõnikord ka mõnest suuremast lohust läbi sõites. Kolks tekkis peale käigukastivahetust järsult. Enne polnud, nüüd on. Juttu oli ka kulunud šarniirist, aga kas on võimalik, et šarniiri kulumisest põhjustatud kolks tekib nii järsult ja nii tugevalt?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14337
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

OT: Haikala, sinu oma oligi see auguga käigukastis?? Ma arvan, et võiksid siiski konsulteerida vahetajaga. Või Pärnus ehk Ivomets viskab pilgu peale. Ta viimasel ajal nende NG-dega tegelenud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2337
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

Kuiseeonseeauto siis, Su masinal tõmmati kogu kõhualune molekulideks, äkki miski mis enne veel õhust ja armastusest koos püsis, andis nüüd otsad? Kogu selle kraami lammutamine nõuab vahel roppu jõudu.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: Cyber
OT: Haikala, sinu oma oligi see auguga käigukastis?? Ma arvan, et võiksid siiski konsulteerida vahetajaga. Või Pärnus ehk Ivomets viskab pilgu peale. Ta viimasel ajal nende NG-dega tegelenud.
Haikala ju Ivometsa käest üsna hiljuti selle masina ostis. Siis olla asi küll ideaalses korras olnud.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 496
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#9

to haikala:
keera mootori alusraami tagumised poldid korralikult kinni:eureka:
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#10

Olin ostes kõikidest võimalikest vigadest teadlik. Kaup oli igati aus. Ehkki käigukastiga läks jah kurvemini kui oleks oodata osanud. Aga see ei puutu asjasse praegu. Oluline on kolks likvideerida - kontrollin mootori alusraami polte esimesel võimalusel.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7631
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

sillakolksu sellel masinal ei olnud, kui mina temaga kulgesin. ja yldse on see olnud yks parema sillaga ng masinaid millega mul kulgeda tulnud- vaid praegune valge masin on sama kõva ja konkreetse sillaga.
ikka tõeliselt kõva- just nagu uus ja kruusal ja treppis kruusal sõites täiesti 100 % toimiv vedrustus.
no aga ikka juhtub ju liikuvate asjadega !

käigukasti august polnud mul aimugi- kastil oli tõepoolest kyljes viga, et tagumine käik ei pysinud sees, ja sellest saladust ei teinud.
muidu hääl oli kastil kena ja sõitis samuti kenasti.
lihtsalt auto osteti nii kiirelt ära, et ma ei jõudnud veel omi näppe sinna kasti kylge toppida, muud ei midagi.
samas:
kui ta ikka päris õlilage oli ( oleks olnud) kuis ta siis nii paartuhat km. muretult kuivalt kulgeda kannatas?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2337
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

Algselt postitas: ivomets
kui ta ikka päris õlilage oli ( oleks olnud) kuis ta siis nii paartuhat km. muretult kuivalt kulgeda kannatas?
Kast kukkus hästi välja ja ei saanud ülekoormust tunda. Kast pole nagu mootor või turbo et kui õli pole on hetkega fataalne lõpp käes. Mingi 100 või 200 grammi muda värvi vedelikku oli seal kindlalt olemas.

Eks see inseneritöö ole selline et kord õnnestuvad tulemused nii et ka sisetunne on rahul, teinekord asi töötab aga tunne ei ole rahul. Siis see masin ka sureb.
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#13

Saabijumal teab mis räägib...:notworthy: Polt kinni, kolks kadund....
Minu mure lahendatud...
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#14

Nonii, panen oma mure ka siia, ei hakka uut teemat tegema.
Keeramisel ja samal ajal gaasi andes käib roolist käega tuntav jõnks läbi. Selline tunne nagu rool vajub natukene sissepoole, s.t. endast eemale. Mingi õrn logisev hääl käib ka kusagilt samal ajal läbi. Eriti annab tunda siis, kui näiteks kusagil järsemas kurvis rooli keerata, õrnalt gaasi anda ja kohe gaasipedaal lahti lasta.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#15

Lisame ka oma probleemi siia, et esisillast koliseb. Koliseb just juhipoolt ja tugevalt kolks kolks, mitte mingi väike kummiklobin. Vahetatud juhipoolne sarniir, ja mõlema poole tagumise õõtsa puksid. sarniiri vahetus oleks nagu kolmeks nädalaks kolksu ära kaotanud, aga siis tuli see samamoodi tagasi kohe. ja ei tohiks ju otsas olla sellise aja peale. Vahetatud ka välimised rooliotsad, nii et ka nendes ei saa probleem olla. Stabika varda kondid ka väänates ei liigu, nii et need ka välistaks vb. Huvitav on just see, et eriti lihtsalt tuleb kolks vasakule pöörates suhteliselt järsult. Paremale pöörates mingisugust kolksatust ei ole. Esiamordid ja tugilaagrid 2006 saabiantis vahetatud. Sõites tundub et kolin tuleb just pöhja alt. Vedrud on terved. Esimest korda tuli kolin peale mootori mahavõtmist. Teemas ülal pool kirjutatud, et vb alusraam lahti - sega aga ma olen juba korduvalt ülevaadanud ja raam peaks täitsa kinni olema.
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#16

Oli täpselt sama viga, rattaid keerates oleks kui midagi pinge alt vabanenud, sai mitu korda lastud lahti kiskuda, lõpuks vahetasin amordi tugilaagrid ja kolks kadus.

Algselt postitas: Ben
Tere!

Ehk oskab keegi aidata.
Mul on järgmine probleem, tagurdades ja rattaid välja keerates käib aegajalt esirattas kolks. Kas on loota, et pooltelje ots on väsinud? Ja kaua ma sellega veel sõita võin?

Auto on 98. aasta 9-5, 2.3T.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#17

Endal ka tugev kolks esisillas, algas samuti, et pöörates oli kuulda kolksu ja suuremates lohkudes, kuid nüüd kolksub iga väiksemagi mügariku peale, ning antud foorumi teises teemas pakuti, et poolraamipuksid - pole veel jõudnud neid kontrollida, kuid tõenäosus suur kuna muud vidinad seal korras
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 383
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto:
Kontakt:

#18

Algselt postitas: Rauno
Endal ka tugev kolks esisillas, algas samuti, et pöörates oli kuulda kolksu ja suuremates lohkudes, kuid nüüd kolksub iga väiksemagi mügariku peale, ning antud foorumi teises teemas pakuti, et poolraamipuksid - pole veel jõudnud neid kontrollida, kuid tõenäosus suur kuna muud vidinad seal korras
Minul täpselt samade sümptomitega läks vahetusse rooli ots ja peale seda vaikus esisillas.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#19

Mul ka kerge klobin ees paremal pool augulisel teel sõites. Kõik roolivardaotsad, sarniirid, stabika puksid, poolraami puksid, õõtsa puksid, amordi tugilaager vahetatud/korras, proovisin ka teist kasutatud amorti...ikka klobiseb. Mõistus otsas. Imelik auto see saab, ei leia lihtsalt vigu üles. Kuradi lihtne oleks elu kui teaks, mis vahetust vajab.
eifeks
Postitusi: 32
Liitunud: P Aug 26, 2007 23:05
Asukoht:
Auto:

#20

Talvel, seoses ülevaatusega, sai vahetatud rooliotsad, stabika varda liigendiga otsikud ja piduriklotsid. Nüüd kevadel sai esiõõtsa tagumised puksid ja garantii korras veelkord stabika varda liigendiga otsikud uute vastu vahetatud.
Nii. Konarlikemate teede peal ja lamavatest politseidest üle sõit lausa jumalik. Kõik on nii nagu peab.
... , aga järsult pidurdades, isegi väga aeglaselt kiiruselt kui auto edasi tagasi õõtsuma jääb, käivad kolksud õõtsumisega kaasa.
Pööramisel mitte, vaikselt pidurdamisel mitte, gaasi andes mitte, tagurpidi pidurdamisel samuti mitte.
Oskab keegi pakkuda, milles viga võib olla?
Alderius
Postitusi: 64
Liitunud: P Okt 02, 2011 13:38
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3, 2,2 TiD, 1999, coupe.

#21

minul tekitas sellist anomaalset kolksu näiteks üks šarniiri kinnituspoltidest... ja ainult pool võtmepööret oligi tarvis et kolks kaoks.
ja küll otsiti ka igasuguseid muid saladuslikke vigu... alates amordi tugilaagrist kuni lahtise esirattani välja.
velle0
Postitusi: 4
Liitunud: K Jaan 10, 2024 15:45
Asukoht: Kristiine linnaosa
Auto:
Kontakt:

#22

Tere..omal sarnane lugu 9-3/ 2011a. olen käinud igalpool kontrollis ja eest vahetatud tugilaagrid ,õõtsad,sarniirid,aga kui sõidan lamavastpolitseist,auk ja vahest kurvis käib vedru hääl või vahest kolksub.Nüüd vahest läheb rool raskeks ja siis jälle käib normaalselt! Käisin kuskil Kadaka pst.kuskis Saabi tegijate juures,aga sai kontrollitud roolivõimu pumba pistikut ja kaitsmeid kõik nagu korras ja kui ära sõitsin nüüd veel põleb ABS / ESP ja veel ennem vahetasin mõlemad esimesed ratta laagrid? Oskab keegi rooli kohta midagi öelda ?
Vasta