https://forte.delfi.ee/artikkel/1202892 ... sega-kutus
https://www.alexela.ee/et/taastuvkytus-e85
Ivaari saab nüüd Eestis ka tankida.
E85 jälle Eestis müügil
Tahtsin just Klubiliikmetele möeldud Olerex pakkumiste teemas märkida , et on saabunud hetk kus Eesti bensiinihinnad on Soome bensiinihindadega vördsed (vähemalt mönedel päevadel). Eelmine nädalalöpp sai Soomes pealinna piirkonnas teatud keti tanklates bensiini ja diislit tankida "posti"hindadega 95E10 1.739 , 98E 1.839 , D 1.649 eur/l . Ja teatud soodustuste töttu Shell tanklaketis oli minul kasulikum RE85 Soomes tankida.
Tobedalt tundub aga Alexela kodulehel see "hulamula" toote reklaamis. CO2 heide ei vähene märkimisväärselt , kuna pölemine on madalama temperatuuriga siis see suurendab hoopis kütusekulu , ja vöimsust ei saa juurde karvavördki kui auto mootorijuhtimise tarkvara , mootori ehitust , süüteküünlaid ja veel mitmeid detaile ei muuda. Vöimsust saab nii SAAB kui möi muu nn "flexifuel" auto juurde ainult märkimisväärse kütusekulu töusu arvelt. Aga jutt külmakindlusest on parim.
Vantaal sai RE85 1.35 eur/l ST1 tanklast , Alexela RE85 hinda ma ei märganud.
See juu hea möte. Turbokompressor ei ole loodetavasti viimase piiri peale hetkel viidud. Kui öhumassi kogust SAAB suurendada ja tootlikumatest pihustitest lisakütust siis +mönikümmend KW ehk tuleb paukku juurde.
Kui metsa vedelema jäetud puidujäätmeid ja orgaanilisi olmejäätmeid ei kasutata mootorikütuse/etanooli tootmiseks siis pöllusaadustest toodetaval biokütusel on päris karm "fossiilne jalajälg". Neil asjaajajatel , kes uusi tooteid reklaamivad peaks olema ausust asjadest rääkida nii nagu asjad on , mitte roosat mulli puhuda. Soomes on see RE85 vöi E85 müük just seetöttu vähenenud , et ST1 poolt "luuletatud" argumendid vöivad löhkuda autot. Mingi "etanooliboks" mis vääristab pihustite impulsse ei ole lahendus. Need on tehasest selles valmiduses toodetud flexifuel söidukid mis saavad RE85 bensiiniga samaväärselt kasutada. SAAB Biopower , VOLVO , VW ... .Enamus kütusepaake, kütusepumpasid , kütusevoolikuid , pihusteid , kütusesurveregulaatoreid ei pruugi taluda pidevat etanoolikütust. Ka peab SAAB il kasutama teistsuguseid süüteküünlaid kui bensiini puhul ehk siis pikaealised iriidiumküünlad on näiteks välistatud. BMW tehas ei luba oma söidukitel isegi Soomes kasutada 95E10 bensiini vaid ainult 98E d.