Saab 9-3 SS Vector 2.0T 110kw MapTun, 2008, Lilian77 (ex-Oliver777)

Kasutaja avatar
Oliver777
Postitusi: 302
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht: Rakvere
Auto: Jaguar XF Sportbrake

#51

Vahepeal täiendust.

15.03 seisuga vahetatud bensiinipump ja filter. LS pumba vahetuse aeg 180 000
Jäi veel lisamata, et märtsi alguses sai ka uus aku peale.
Saab 9-3 MapTun Performance
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#52

Ma siin mõtlesin pikalt, kas jätkan Oliveri endise Saabi ajaloo blogimisega või mitte.
Samas miks ka mitte, endal ju ka hea ülevaade siis jooksvalt kus, mis ja umbkaudu millal masina kallal tehtud :D

Igatahes otsisin juba pikemat aega just bensiinimootoriga Saab 9-3, mis pidi olema manuaalkastiga. 2023 novembri lõpus jäigi mulle antud isend FB marketplaces silma. Paar päeva seedimist ja tuli sõit Tartu ette võtta, et pill koju tuua, ega enne hing rahu ei andnud. Seega alates 3.12.2023 olen mina Oliveri kaunitari omanik :D

Iga pidurihooldust ja õlivahetust ma siin vast üles märkima ei hakka, läheb kirjuks. Õlivahetused käivad minu Saabidel ikka 10tuh km tagant.

Mis ma siis temaga vahepeal teinud olen. Kui ma ta koju tõin, siis otseselt polnudki vaja midagi kohe teha, värske hooldus oli tehtud ja kõik toimis nagu peab.
Aprilli algul kriipis üks kaubikuvend mu pargitud masina esistange ära ja lahkus sündmuskohalt :butt: Õnneks tööl meil kaameravalve ja süüdlane sai tuvastatud. Esistange sai tervenisti uuesti värvitud. Ja kui juba värvimiseks läks, sai radiaatorivõred ka mustaks tõmmatud.
Peale seda intsidenti soetasin koheselt pardakaamera 70mai m300, millel on parkimisvalve võimekus. Üllatavalt rahul selle valikuga.

Suveks olid mul garaazis ootamas mustad ALU50 veljed. Et nüüdseks auto "all black" välja nägi, arvasin, et lillad suportid oleks edevad...mõeldud, tehtud :lol:

Augustis 211000km pealt tekkis veider võõras heli kapoti alla. Naljakas oli see, et lõgin oli ainult sooja mootoriga. Külma mootoriga null heli. Stetoskoobiga kuulates tundus, et heli teeb vaakumpump kuid peale selle vahetust lõgin jäi. Seega tuli vaadata ikka mis mootoris sees toimub. Minu otsus oli, et kui juba mootori lahti kakkumiseks läheb, siis vahetab ketid, tallad, pinguti, veepumba jne jne. Tellisin Poolast nukapukid, sest Eestis mul neid kuskil laenata ei õnnestunud ja läksi tegemiseks. Lahti võtmisel selguski, et pinguti oli otsa saanud. Veepump jäi see kord vahetamata, kuna VIN-i järgi tellimisel tuli ikkagi mitte sobiv pump. Eks selle saab siis tulevikus vajadusel veel eraldi vahetada. Uued õlid, filtrid ja masin käis nagu siidi jälle :D

Oktoobris avastasin, et üks tulepesuritest mõraga ja pihusti ka puudu. Tellisin korraga siis juba mõlemad uued.

Tulevikus on vaja tal natuke värviparandusi teha. Üks esiukse nurk mullitab ja tagaluugi liistu juures on värvitükk puudu.

Praeguse seisuga oleme temaga ca 9800km koos läbi uhanud. Igati aus masin ja silmale ilus vaadata :love:
467363209_1702996423578317_1523587256874795207_n.jpg
467363209_1702996423578317_1523587256874795207_n.jpg (200.07 KiB) Vaadatud 2615 korda
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14437
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#53

No parandame siis teema pealkirja ka ära...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#54

Sai siin vahepeal natuke autot putitatud, panen jälle ikka siia ka kirja :)

Mõlemad esimesed amordi tugilaagrid koos patjadega vahetatud.
Tagumised pidurikettad ja klotsid said uued ja käsipidurisüsteem sai korda tehtud. Trossid olid kinni. Uued trossid pandud ja tagumised suportid hooldatud.

Kohe on ka õlivahetuse aeg, selle teeb kohe varsti koos rehvivahetusega :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2022
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#55

Rohkem vaja käsipidurit kasutada?
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#56

Eks masin võiks ikka toimida kuidas peab :)

Ta siin tegi mul väikse üllatuse kah :D Trippisin pool ilma läbi ja jõudsin turvaliselt koju. Hilja õhtul pidin väikse tiiru tegema ja üllatus, üllatus, masin enam ei käivitunud. Kõrvaga kuulsin, et kütusepump häält ei teinud kui käivitada üritasin.
Kiire diagnost ja tuligi uus pump tellida :)
Õudusega sai muidugi avastatud, et 9-3 kütusepumpa vahetada, tuleb summuti eest ja paak maha võtta.
que
Postitusi: 1414
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#57

Lohutada võib teadamisega, et sul pole 2.8L siis oleks tiba keerulisem olukord (pumba leidmise osas) :D
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#58

que kirjutas: T Apr 01, 2025 11:21 Lohutada võib teadamisega, et sul pole 2.8L siis oleks tiba keerulisem olukord (pumba leidmise osas) :D
No siis mul joppas :lol:
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#59

Märgin siin kütusepumba vahetuse LS ka ära :)
227300
13piisab
Postitusi: 473
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku
Auto: 9-5 OG Aero
A6C6 Quattro
Vectra2000 4x4
VW Typ1
KadettE GSI
M2140
Kontakt:

#60

Kuidagi kehvake pump, mis alla 50Mm vastu pidas. Kas oli ka mingit tootjanime eviv?

Vahetusviide siitsamast ülalt:
Oliver777 kirjutas: T Apr 06, 2021 11:23
15.03 seisuga vahetatud bensiinipump ja filter. LS pumba vahetuse aeg 180 000
Lilian77 kirjutas: K Apr 02, 2025 16:09 Märgin siin kütusepumba vahetuse LS ka ära :)
227300
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#61

13piisab kirjutas: K Apr 02, 2025 23:23 Kuidagi kehvake pump, mis alla 50Mm vastu pidas. Kas oli ka mingit tootjanime eviv?

Vahetusviide siitsamast ülalt:
Oliver777 kirjutas: T Apr 06, 2021 11:23
15.03 seisuga vahetatud bensiinipump ja filter. LS pumba vahetuse aeg 180 000
Lilian77 kirjutas: K Apr 02, 2025 16:09 Märgin siin kütusepumba vahetuse LS ka ära :)
227300
Mul on see vana pump alles veel, üritan meeles pidada ja vaadata, kas on kuskil mingi märge peal kelle toodang see oli.
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#62

pump.jpg
pump.jpg (325.01 KiB) Vaadatud 831 korda
Kakkusin lahti selle plastikust kopsiku pumba ümbert ja sellised numbrid seal peal olid.
See kord läks Boschi pump, ehk kestab veidi rohkem ikka ;)
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#63

Aeg on jälle pisut täiendust teha. Nimelt avastasin mingi hetk, et masin hakkas jahutusvedelikku juurde küsima.
Õli oli ilus, lekkeid ei tuvastanud ja kuna juurde valatud kogus oli pisike, siis esialgu tähelepanu ei pööranud.
Kui aga jälle õhtul tööl koju sättides viskas kirja, et coolant low, siis mõtlesin, et aitab küll, kuhugi see jahutusvedelik siis ikkagi peab ju kaduma, Plaan oli et jõuan koju, viskan talle papi alla, et vaadata kas ikkagi lekib kusagilt :)
Koju jõudes mul pappi enam vaja ei olnud, sest kui olin auto ära parkinud märkasin kohe, et eest otsast niriseb. Radiaatori eluiga oli otsa saanud.

LS 235868 sai siis pandud uus jahutusradiaator ja ühtlasi kuna olin poole kõrvaga ees kobinat kuulnud ebatasasel teel, siis sai vahetatud ka esimene vasak stabikaots.
Kasutaja avatar
Lilian77
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 21, 2013 15:59
Asukoht: Harjumaa
Auto: Saab 9-3 B207E Vector 2007
Saab 9-3 B207E 2005

#64

Vahepeal on pidanud siin Saabi natuke putitama. Nimelt otsustas ta mul keset ööd trippides, et esimese parema pidurisuporti aeg on otsas ja lakkas töötamast. Suits väljas, ketas sinine ja klotsid juppideks kui lõpuks koju temaga liipasin. Suport oli nii kinni, et üritades seda kolbi liikuma saada tuli kolvilt tükk välja.
Vahetusse läksid parem esimene suport, mõlema poole esimesed kettad ja klotsid. Ühtlasi läks vahetusse vasak esimene õõtshoob, millel oli lõtk sees.

Kuna Saabil ju teised pidurisuportid olid mul lillaks võõbatud, siis pidin uue suporti ka värvi alla panema :D


LS238600
Manused
suport.jpg
suport.jpg (73.03 KiB) Vaadatud 197 korda
Vasta