Tere!
Ehk oskate teie, kallid foorumlased, mulle kui ühele noorele autoomanikule pisut nõu anda. Saab 9-3e roolis on mul nüüdseks olnud au olla pea aastajagu. Ütlemata vahva masin! Selle ajaga on muidugi ka omajagu vigu välja löönud, aga eks see ole ju ka mõistetav. 17 aastat vana masin ikkagist.
Neist vigadest suurim, mis mind hetkel kõige murelikumaks teeb, on kapoti alt kostuv "klõpsumine" pärast käivitamist. See juhtub vaid siis, kui mootor on külm ning kestab circa minuti. Video sellest samast häälest: https://www.youtube.com/watch?v=aU0IeCjRq2s. Video kirjelduses tekst: "Noise only when cold. Went off after about five minutes when warm. I had my balance chain tensioner and (broken) guide replaced. The noise has gone and I am happy again!"
Kuna autoga tuli kaasa ketivahetuskomplekt, siis mõtlesin, et nüüd oleks tagumine aeg see töö ära teha. Või õigemini kellelgi spetsialistil lasta teha... Nüüd jõuamegi probleemini. Olen seda tööd paarile Tartu remonditöökojale pakkunud, kuid tulutult. Saab paistab küllaltki eksootiline mark olevat, ei ole vastavat teadmist/ vajalikke tööriistu. Oskab keegi ehk soovitada mõnd kohta Tartus või Lõuna-Eestis, kelle juurde rootsi auto ketti vahetama võiks viia?
Parimaga
Model: 2008 9-3 (9440) Sedan
Engine: B207E 4-inline, Turbo
Varuosad, mis autoga kaasa tulid:
12 645 237 S2 -- Timing chain kit SWAG
051.930 -- Seal, oil pump ELRING
068.081 -- ELRING Gasket Set, cylinder head cover
55 352 124 -- Timing Chain Kit SWAG
7.28509.02.0 -- PIERBURG | Veepump
Saab 9-3 ketivahetus Tartus
Torque'i soovitasid mulle ka teised saabimehed, pidavat kuldsete kätega mees olema. Töötab nüüd Tartu Forssis. Sai sinna helistatud, nad polnud kahjuks valmis seda tööd vastu võtma. Põhjus sama: tööriistade-tarvikute puudumine.
-
- Postitusi: 218
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Mul on B207E (2,0 bensukas, 110kW. B207E ja L on ühed nukad, B207R on teise profiiliga) nukkvõlli lukustid olemas. Asuvad Tallinnas. Võin laenata. Raha ei taha, aga transa eest peale maksta ka mitte. Ja tore oleks kui keegi Tartu tuntud foorumlastest diilile "käe alla paneks"... Kirjuta mulle privasse.
Ainult mootoriketi vahetus koos taldade ja pinguti ja hammakatega on sellel masinal suhtkoht lihtne asi. Kui balansivõllide hammakaid ja veepumpa ka vahetama hakkad (nii nagu mõistlik oleks ja tegelikult tegema peaks) siis küsi kindlasti oskaja inimese abi.
Ainult mootoriketi vahetus koos taldade ja pinguti ja hammakatega on sellel masinal suhtkoht lihtne asi. Kui balansivõllide hammakaid ja veepumpa ka vahetama hakkad (nii nagu mõistlik oleks ja tegelikult tegema peaks) siis küsi kindlasti oskaja inimese abi.
Kas 235 ja 207 on erineva ehitusega ? (räägin põhimõttelisest ,on nukkvõlli ajam ja balanssiirvõllide ajam ,muu on mõõtude küsimus). Nukkvõlli ketivahetuse saab lihtsalt teha ,kuid ainult keti enda ,alati on ka kulunud keti leevendid ( kus vastu kett jookseb) ja pinguti tald,neid ei saa vahetada otsakaant eemaldamata nagu balanssiirvõlli ketti ja tema pingutit ja talda. Töökojas võetakse selleks mootor maha ,sest klient vajab ka garantiid.Kodugaraazis võib vahetada ka mootorit maha tõstmata (olen teinud iseendale ), hiljem peab leppima võib-olla mõningase õli lekkega, garantiid ei saa ilma plokikaant eemaldamata niikuinii. Ma arvan ,et seal "forssis" pole ühtegi mootorimeest ,see on nende jaoks liiga keeruline ,lihtsam on vahetada rooliotsi -piduriklotse ja ühendada juhtmega arvuti ,sest siis pole vaja ISE mõtelda ja vastutab arvuti. Aga hooldusel ja remondil on vahe ja minu mäletamist mööda on eelpoolnimetatu isik lasknud palju asju teha ja sellele vaatamata ,et tal on olemas teadmised või teadmine ,ärgu palun solvugu ,kuid foorumit jälgides on selline minu arusaam. ON ÜKS VÕIMALUS ;ET KOGU EELNEV JUTT ON ABSOLUUTNE JAMA ,POLE MA JU PÄRISELT ÜHTEGI 207 MOOTORIT KÄEGA KATSUNUD.
Saan harva sõita SAABIGA.
B207 ecotec on H mootorist täiesti teise ehitusega ja ketivahetus on teostatav auto küljes. Kuna 207 nuka hammasratastel puuduvad kiilud, siis ilma lukustiteta peaaegu et võimatu vahetada.entson kirjutas: ↑N Apr 17, 2025 23:25 Kas 235 ja 207 on erineva ehitusega ? (räägin põhimõttelisest ,on nukkvõlli ajam ja balanssiirvõllide ajam ,muu on mõõtude küsimus). Nukkvõlli ketivahetuse saab lihtsalt teha ,kuid ainult keti enda ,alati on ka kulunud keti leevendid ( kus vastu kett jookseb) ja pinguti tald,neid ei saa vahetada otsakaant eemaldamata nagu balanssiirvõlli ketti ja tema pingutit ja talda. Töökojas võetakse selleks mootor maha ,sest klient vajab ka garantiid.Kodugaraazis võib vahetada ka mootorit maha tõstmata (olen teinud iseendale ), hiljem peab leppima võib-olla mõningase õli lekkega, garantiid ei saa ilma plokikaant eemaldamata niikuinii. Ma arvan ,et seal "forssis" pole ühtegi mootorimeest ,see on nende jaoks liiga keeruline ,lihtsam on vahetada rooliotsi -piduriklotse ja ühendada juhtmega arvuti ,sest siis pole vaja ISE mõtelda ja vastutab arvuti. Aga hooldusel ja remondil on vahe ja minu mäletamist mööda on eelpoolnimetatu isik lasknud palju asju teha ja sellele vaatamata ,et tal on olemas teadmised või teadmine ,ärgu palun solvugu ,kuid foorumit jälgides on selline minu arusaam. ON ÜKS VÕIMALUS ;ET KOGU EELNEV JUTT ON ABSOLUUTNE JAMA ,POLE MA JU PÄRISELT ÜHTEGI 207 MOOTORIT KÄEGA KATSUNUD.
-
- Postitusi: 218
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Täpselt nii nagu akf saabu14jr üleval rääkis. B207 puhul saab keti mootorit maha võtmata vahetatud. Pole isegi kanalit ega tõstukit vaja. Lihtsalt paar korda peab ketipoolset otsa üles-alla laskma. Võtad WIS või Haynes ette, mõtled läbi mida vaja läheb ja tuld. Veepumba vahetus sinna otsa on nõks keerulisem, siledal pinnal ei pääse hästi ligi. Kanal aitab.