Saab 90, 1987, Mart900
Miks Saab?
Vaja oli autot mis sobiks maa tingimustesse ja maanteele, kuna eelarve oli max 30 000 oli ette teada, et vaja on vanemat autot.
Kogemus selleks hetkeks oli üksnes vw g2-ga mille suurimaks veaks pidasin (pean ka edasi) üldist madalat kooste-kvaliteeti just salongi viimistluse ja materjalide osas, seoses tihetate visiitidega kruusa teedele oli vaja autot mis ei koliseks ja ei tolmaks. Seega jäid sõelale vanemad kesk ja luksus klassi autod: inglased, mersu, audi, saab, volvo, ka porschele mõtleisn aga noh lõpuks jäid reaalsemateks ikkagi Saab, Volvo ja Mercedes sest vaja oli ikkagi autot maale.
Kaalutud sai erinevaid varjante, Saabile kuulus isiklik sümpaatia just tänu foorumile ja sellele, et emal mul kunagi oli 2 karpaga 99 (petrooli varjant).
Kust Saab?
Lõpuks leidsin ühe isendi eesti keskelt taga-aiast lumevaiba alt, auto tundus väga kena ja korralik(sn 187000) hind oli samuti väga soodne jättes mulle veel 28k korda tegemiseks. Tegu siis musta saab 90 aastast 1987, 2,0 vabalt hingav karburaator mootor mille jõudu vahendab ratasteni 5 käiguline manuaal kast.
Ostu hetkel ei olnud auto veel töökorras aga see viga parandati pärnus kiirelt ja korralikult, pisi nokitsemisi oli veel küllaga ja oma käega on seda autot saanud katsuda nii herr ivomets, Troost-auto kui ka Viking motorsi mehaanikud, hea sõber tegi veel värviparandusi ja keevitustöid ning kattis alumise osa kuni iluliistudeni kivi kaitsega.
Kõik vead olid autol need kõige tüüpilisemad: Õõtsa kinnitused, juhi jalgealune, pagasiruumi põhja vasak nurk[pori lapaka kinnitus] natuke ukse servad, karb.reguleerimine jne. Ripp lagi veel endiselt täitsa rippus.
Kuidas Saab?
Saab hästi, ehk siis olen väga rahul, suured plussid on ruumikus ja maantee mugavus, pisi naginaid on aga muidu ei kolise ei mölise.
Kuna sai soetatud ka doonor auto mis nelja käiguline siis ütlen, et viiekäiguline kast on pigem miinus kui pluss, eriti meeldis neljakäigulise neljas käik (50-150 mõnus sujuv ja jõuline) ja see liiter kütust mille 5 käiguga 100 km kohta kokku hoiad ei ole piisav argument. Teine nõrk külg on linna sõidu mugavus, see puudub, saab 90 on minu arvates ikkagi maante auto, rooli võimu puudumine ja manuaal kast ning suhteliselt suur mass ei tee tast just tänavate kunni, aga noh maanteel on ikka hea, Saabi jõud on just kuidagi hästi pigutatud sinn 80-130 vahele ja isegi pärast 600 km läbimist on selg ja istmik ostuga rahul.
:notworthy: kõigile asja osalistele.
Ilus Saab!
Puhtaks!
Ja tütar rooli
Tagant
Külg vaates
Ja seest kah
Vaja oli autot mis sobiks maa tingimustesse ja maanteele, kuna eelarve oli max 30 000 oli ette teada, et vaja on vanemat autot.
Kogemus selleks hetkeks oli üksnes vw g2-ga mille suurimaks veaks pidasin (pean ka edasi) üldist madalat kooste-kvaliteeti just salongi viimistluse ja materjalide osas, seoses tihetate visiitidega kruusa teedele oli vaja autot mis ei koliseks ja ei tolmaks. Seega jäid sõelale vanemad kesk ja luksus klassi autod: inglased, mersu, audi, saab, volvo, ka porschele mõtleisn aga noh lõpuks jäid reaalsemateks ikkagi Saab, Volvo ja Mercedes sest vaja oli ikkagi autot maale.
Kaalutud sai erinevaid varjante, Saabile kuulus isiklik sümpaatia just tänu foorumile ja sellele, et emal mul kunagi oli 2 karpaga 99 (petrooli varjant).
Kust Saab?
Lõpuks leidsin ühe isendi eesti keskelt taga-aiast lumevaiba alt, auto tundus väga kena ja korralik(sn 187000) hind oli samuti väga soodne jättes mulle veel 28k korda tegemiseks. Tegu siis musta saab 90 aastast 1987, 2,0 vabalt hingav karburaator mootor mille jõudu vahendab ratasteni 5 käiguline manuaal kast.
Ostu hetkel ei olnud auto veel töökorras aga see viga parandati pärnus kiirelt ja korralikult, pisi nokitsemisi oli veel küllaga ja oma käega on seda autot saanud katsuda nii herr ivomets, Troost-auto kui ka Viking motorsi mehaanikud, hea sõber tegi veel värviparandusi ja keevitustöid ning kattis alumise osa kuni iluliistudeni kivi kaitsega.
Kõik vead olid autol need kõige tüüpilisemad: Õõtsa kinnitused, juhi jalgealune, pagasiruumi põhja vasak nurk[pori lapaka kinnitus] natuke ukse servad, karb.reguleerimine jne. Ripp lagi veel endiselt täitsa rippus.
Kuidas Saab?
Saab hästi, ehk siis olen väga rahul, suured plussid on ruumikus ja maantee mugavus, pisi naginaid on aga muidu ei kolise ei mölise.
Kuna sai soetatud ka doonor auto mis nelja käiguline siis ütlen, et viiekäiguline kast on pigem miinus kui pluss, eriti meeldis neljakäigulise neljas käik (50-150 mõnus sujuv ja jõuline) ja see liiter kütust mille 5 käiguga 100 km kohta kokku hoiad ei ole piisav argument. Teine nõrk külg on linna sõidu mugavus, see puudub, saab 90 on minu arvates ikkagi maante auto, rooli võimu puudumine ja manuaal kast ning suhteliselt suur mass ei tee tast just tänavate kunni, aga noh maanteel on ikka hea, Saabi jõud on just kuidagi hästi pigutatud sinn 80-130 vahele ja isegi pärast 600 km läbimist on selg ja istmik ostuga rahul.
:notworthy: kõigile asja osalistele.
Ilus Saab!
Puhtaks!
Ja tütar rooli
Tagant
Külg vaates
Ja seest kah
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Olles ise eile Riiga ja tagasi sõitnud (päeva peale 650 km), toetan neid väiteid värskete mälestuste põhjal kahe käega.Algselt postitas: Mart900
Saabi jõud on just kuidagi hästi pigutatud sinn 80-130 vahele ja isegi pärast 600 km läbimist on selg ja istmik ostuga rahul.
Kena auto:notworthy:,minuteada on see auto Põltsamaa linnast ja oli paberite probla-nagu näha oled lahenduse asjale leidnud! Käisin ka seda katsumas,aga minust nii hakkajat polnud. Rõõm,et õiges kohas ja mitte põnnidel põllu peal!
See konsool on jah huvitav, mu teisel 90-nel on kesk kõlariga plastmassi käkerdis aga see konsool on keskelt metallist ja plastik on kah kaetud õhukese porolooni ja sellise vaksturiidega pluss see et sahtli põhjades on must vaip (võtmed ei kolise!), hea konsool on, ei tea kas see on standard või mõnelt muult massinalt, igatahes istub maru hästi.
Paari sõnaga mainiks ka needust mis pisikesele kuri inime peale pannud, nimelt oli möödund nädal ta jaoks üsna traagiline. Jamad algasid teisipäeval peale 20:00 kui noorik pärnus koolist koju tulla tahtis aga Saab keeldus käivitumast, abi tuli kiirelt pärnu kohalikult saabigurult - :notworthy: viga kehvas akujuhtme ühenduses.
Umbes tund aega hiljem jõudes kodust 10 km kaugusele sööstis pimedusest teele suur valge hobune, kellega kohtumist küll õnnestus vältida kuid üksnes teelt lahkumisega. Tagajärjeks katkine kõrvalistuja aken ja parem suunatuli, mõlgid esimesel paremal tiival ja ehmatus. Hobuse omanikule ei ole see esmane selline juhus ja teiste kogemused näitavad et mingit kahjutasu sealt küsida pole, aga õnneks suunatule ja ja ukseklaasi sain doonorilt ja juba järgmisel päeval veeres noorik sama autoga pärnusse kooli.
Samal õhtul tudeerimis hetkedel harjutas keegi oma käe täpsust vasakul tagumisel suunatulel, lõhkudes kollase klaasi ja pirni, tegu pidi olema sihiliku kurjus tükiga või juhusliku kiviga, sest saabile sinna kohta teise autoga naljalt ligi ei saa ja muid vigastusi polnud, sündmus paik pidi olema parkla sest killud seal samas maas. ka Selle tule sain doonorilt, kahjuks oli ka doonori oma juba mõraline ja seest sammaldunud.
AGA ME EI KARDA JA PEAME VASTU ;)
Üldist: kütuse kulu püsib stabiilselt 9-10 vahel ja auto endiselt võrratu :head:
Umbes tund aega hiljem jõudes kodust 10 km kaugusele sööstis pimedusest teele suur valge hobune, kellega kohtumist küll õnnestus vältida kuid üksnes teelt lahkumisega. Tagajärjeks katkine kõrvalistuja aken ja parem suunatuli, mõlgid esimesel paremal tiival ja ehmatus. Hobuse omanikule ei ole see esmane selline juhus ja teiste kogemused näitavad et mingit kahjutasu sealt küsida pole, aga õnneks suunatule ja ja ukseklaasi sain doonorilt ja juba järgmisel päeval veeres noorik sama autoga pärnusse kooli.
Samal õhtul tudeerimis hetkedel harjutas keegi oma käe täpsust vasakul tagumisel suunatulel, lõhkudes kollase klaasi ja pirni, tegu pidi olema sihiliku kurjus tükiga või juhusliku kiviga, sest saabile sinna kohta teise autoga naljalt ligi ei saa ja muid vigastusi polnud, sündmus paik pidi olema parkla sest killud seal samas maas. ka Selle tule sain doonorilt, kahjuks oli ka doonori oma juba mõraline ja seest sammaldunud.
AGA ME EI KARDA JA PEAME VASTU ;)
Üldist: kütuse kulu püsib stabiilselt 9-10 vahel ja auto endiselt võrratu :head:
Auto on nüüd müüdud, läks headesse kätesse ja kui veab siis ehk hakkab veel liikumagi.
Hetkel siis täiesti ilma SAAB-ita, aga pisik närib, uus peab tulema, milline pole veel kindel aga tõenäoliselt vanem kui 20 aastat. Kes teab äkki õnnestub ta veel tervena tagasigi saada:P . igatahes SAAB on klass omaette, Berlingoga pääsen küll punktist A punkti B, aga mitte mingit isu pole minna.
Hetkel siis täiesti ilma SAAB-ita, aga pisik närib, uus peab tulema, milline pole veel kindel aga tõenäoliselt vanem kui 20 aastat. Kes teab äkki õnnestub ta veel tervena tagasigi saada:P . igatahes SAAB on klass omaette, Berlingoga pääsen küll punktist A punkti B, aga mitte mingit isu pole minna.