Kuidas ma tulekojameeste mootoreid lammutasin...
Niiviisi, võtsin hakkamise kokku ja lammutasin laiali tulekojamehe mootorid 94 aasta 9000ndel.
Asi tegelikult üsnagi lihtne, kui tegu lihtsalt mootori ülekuumenemise probleemiga.
Kuidas mootorit auto küljest kätte saada, siin ei kirjelda. Vajalik esituled maha, grill maha, suunatuled lahti ning saabki mootori raami küljest lahti kruvida.
Konvertisin selle dokumendi ära PDF'iks, on kompaktsem ja parem vaadata. Hetkel asub Hoti serveris, kuna Saabnet ei luba suurema kui 1Mb faili uploadimist - või adminid - saab ka suuremat faili lisada postitusele?
Lisaks, kui midagi seal failis valesti mainitud, midagi ebatäpset, siis palun andke teada, parandan ära.
Fail ise asub siin
Sarnaseid teemasid veel:
Esitule kojamees.
9000 tule kojamehe mootor
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Ja üks kasulik vihje - kuna kojamehe korpuse sees olev mootor on Boschi toodang, siis saab seda ametlikust Boschi esindusest tellida!!!
Koodiks on 1-397-220-056, hind tänasel päeval 430 eeku, tarne 1-2 päeva.
Ametlikuks esinduseks on Eestis Bakt, info@bakt.ee
EDIT: Lisatud pilt tutikatest mootoritest, mis Baktist ostetud.
terv, teager
Asi tegelikult üsnagi lihtne, kui tegu lihtsalt mootori ülekuumenemise probleemiga.
Kuidas mootorit auto küljest kätte saada, siin ei kirjelda. Vajalik esituled maha, grill maha, suunatuled lahti ning saabki mootori raami küljest lahti kruvida.
Konvertisin selle dokumendi ära PDF'iks, on kompaktsem ja parem vaadata. Hetkel asub Hoti serveris, kuna Saabnet ei luba suurema kui 1Mb faili uploadimist - või adminid - saab ka suuremat faili lisada postitusele?
Lisaks, kui midagi seal failis valesti mainitud, midagi ebatäpset, siis palun andke teada, parandan ära.
Fail ise asub siin
Sarnaseid teemasid veel:
Esitule kojamees.
9000 tule kojamehe mootor
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Ja üks kasulik vihje - kuna kojamehe korpuse sees olev mootor on Boschi toodang, siis saab seda ametlikust Boschi esindusest tellida!!!
Koodiks on 1-397-220-056, hind tänasel päeval 430 eeku, tarne 1-2 päeva.
Ametlikuks esinduseks on Eestis Bakt, info@bakt.ee
EDIT: Lisatud pilt tutikatest mootoritest, mis Baktist ostetud.
terv, teager
tõstsin faili saabneti serverisse ja linkisin sinu postituse ümber. loodan et ei pahanda ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Väärt õpetus!
Varsti tuleb enda masinal sama protsess ette võtta. Vahest pargivad kojad õigesti, teinekord jälle keset tuld. Saabilik värk, seda tuleb kindlasti huumoriga võtta ;)
Mootori harjad ja kollektor paistavad muidu heas korras olema, mis näitab et neid pühkijaid tegelikult harva on vaja liigutada. Seda enam peaks mootor laitmatult funkkama, aga kahjuks mitte.
Selliste mootorite suurim puudus ongi selles, et kollektori lamellide vahed lähevad söe/vase puru täis ja annavad lühist. Sellest ka suur koormus (vool) ja tahmane kollektor. Osadel mootoritel on lamellide vahed juba eelnevalt täidetud mingi plastikuga...neil probleeme hulga vähem.
Varsti tuleb enda masinal sama protsess ette võtta. Vahest pargivad kojad õigesti, teinekord jälle keset tuld. Saabilik värk, seda tuleb kindlasti huumoriga võtta ;)
Mootori harjad ja kollektor paistavad muidu heas korras olema, mis näitab et neid pühkijaid tegelikult harva on vaja liigutada. Seda enam peaks mootor laitmatult funkkama, aga kahjuks mitte.
Selliste mootorite suurim puudus ongi selles, et kollektori lamellide vahed lähevad söe/vase puru täis ja annavad lühist. Sellest ka suur koormus (vool) ja tahmane kollektor. Osadel mootoritel on lamellide vahed juba eelnevalt täidetud mingi plastikuga...neil probleeme hulga vähem.
tõstsin faili saabneti serverisse ja linkisin sinu postituse ümber. loodan et ei pahanda ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
huvitav, kas see ka mootori probleem: iga kord, harva küll, kui tulekojamehed juhtusid keset klaasi jääma, jäid vasak ja parem alati samasse asendiss. Mitte nii, et üks alla ja teine keset. Mingi voolude problem? Peale süüte välja keeramist peaksid kojamehe igal juhul algasendisse tagasi liikuma, isegi kui kojamehed tööle unustada? Kas Saab 900 '94 tulekojamehe kupatus on sama, mis 9000-l?
Igatahes mul on nüüd üle 900 vasakpoolne kojamehekupatus - mootor, ülekanne, võll ja luud. Parempoolsest jäi terveks luud ilma kummita, mootor, paar hammasratast. Et keegi võib selle endale soetada... messenger või u2u abiks.
Igatahes mul on nüüd üle 900 vasakpoolne kojamehekupatus - mootor, ülekanne, võll ja luud. Parempoolsest jäi terveks luud ilma kummita, mootor, paar hammasratast. Et keegi võib selle endale soetada... messenger või u2u abiks.
55581286
Algselt postitas: teager
Ja üks kasulik vihje - kuna kojamehe korpuse sees olev mootor on Boschi toodang, siis saab seda ametlikust Boschi esindusest tellida!!!
Koodiks on 1-397-220-056, hind tänasel päeval 430 eeku, tarne 1-2 päeva.
Ametlikuks esinduseks on Eestis Bakt, info@bakt.ee
terv, teager
Huvitav, kas 9-5 tulekojameeste mootor on sama? Kui nii saaks, siis vahetaks endal ka ühe ära. Tõmbleb teine suht kaootiliselt seal tule ees.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Algselt postitas: tripp
Huvitav, kas 9-5 tulekojameeste mootor on sama? Kui nii saaks, siis vahetaks endal ka ühe ära. Tõmbleb teine suht kaootiliselt seal tule ees.
Mumeelest on kuskilt teemast läbi käinud, et 9-5 tulekojameeste tööpõhimõte sama.
9-5 on praktiliselt sama, vist puudus see varre mutter. Aga oma 9-5 lammutasin seda sama kojamehe atribuutikat ning see teageri õpetus kehtib 100% ka 9-5 le. Mina viskasin termokaitsme üldse minema ei tahnud enam sellega töötada aga soovitaksin selle kaitsme ikka sinna jätta, vähemalt säästab seda mootorikest.
Algselt postitas: gsaab
Mina viskasin termokaitsme üldse minema ei tahnud enam sellega töötada aga soovitaksin selle kaitsme ikka sinna jätta, vähemalt säästab seda mootorikest.
Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga) :gun:
Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga)
Jutt muidugi õige aga selle termokaitsme ülesanne on ikka eelkõige säästa mootorit olukorras kus kojamees on esitule külge jäätunud ning väljas on -40 kraadi külma ja kukud kohe vett laskma. Termokaitse võib ise ka lühisesse minna.
Aga kui aega saan kruvin selle atribuutika maha teen mõnen mõõtmised ja vaatan kas saaks sinna mõne jubina asemele panna, et oleks nagu "päris".
Selle osaga ei saa päris 100% nõus olla. Need mootorid, kus kollektori lamellide vahed on plastikuga täidetud mustavad kollektorit, kõigi muude tingimuste sama olles, palju kiiremini. Nimelt lühistab hari mootori pöörlemisel iga kollektoripooluse vahetusega ka kahte klemmi ja seal tekib ALATI mingi säde, mis siis ka seda plastikut kollektorile veab. Kollektori lamellide vahed tuleb lihtsalt piinlikult puhtaks teha peale kollektori ületreimist/liivapaberiga puhastamist.Algselt postitas: sebastian
Selliste mootorite suurim puudus ongi selles, et kollektori lamellide vahed lähevad söe/vase puru täis ja annavad lühist. Sellest ka suur koormus (vool) ja tahmane kollektor. Osadel mootoritel on lamellide vahed juba eelnevalt täidetud mingi plastikuga...neil probleeme hulga vähem.
Kui on kahtlusi rootori töökorras oleku või siis kollektorivahede puhtuse suhtes, siis tuleks kontrollida kas kõikide rootorimähiste takistus on ühesugune. Kui see takistus osutub liiga väikseks käepäraste mõõteriistade jaoks, siis saab ühe mõõtevahendina kasutada ka paarivoldise vooluga alaldit, millele siis rootorimähis järjestikku ampermeetriga külge ühendada ja siis võrrelda ampermeetri näitusid. korras mootoril ei tohiks näidud palju üle paari protsendi erineda.
Kogu kollektori ja harjade teema tuleb saada enne koostamist võimalikult rasvatuks ja tuleb hoolega hoiduda ka kollektoripoolse liugelaagri määrimisega ülepingutamisest.
Algselt postitas: gsaab
Tühja sest mootorikesest, aga see termokaitse säästab kogu seda kupatust maha põlemast (koos kõige sinna juurde kuuluvaga)
Jutt muidugi õige aga selle termokaitsme ülesanne on ikka eelkõige säästa mootorit olukorras kus kojamees on esitule külge jäätunud ning väljas on -40 kraadi külma ja kukud kohe vett laskma. Termokaitse võib ise ka lühisesse minna.
Minu kommentaari point oli selles, et üks mahapõlenud mikromootor on tühiasi võrreldes olukorraga kus sul terve SAAB maha põleb.
Aga kui aega saan kruvin selle atribuutika maha teen mõnen mõõtmised ja vaatan kas saaks sinna mõne jubina asemele panna, et oleks nagu "päris".
PolySwitch on märksõnaks, Tevalo abiks.
Algselt postitas: Lembit
Selle osaga ei saa päris 100% nõus olla. Need mootorid, kus kollektori lamellide vahed on plastikuga täidetud mustavad kollektorit, kõigi muude tingimuste sama olles, palju kiiremini. Nimelt lühistab hari mootori pöörlemisel iga kollektoripooluse vahetusega ka kahte klemmi ja seal tekib ALATI mingi säde, mis siis ka seda plastikut kollektorile veab.
Tõenäoliselt sõltub see kasutatud plastikust, kas ta lamelle määrima hakkab või lendab lihtsalt minema. Olen näinud täidetud lamellivahedega mootoreid, millel kollektor praktiliselt lõpuni ära on kulunud, kuid endiselt täiesti puhas.
Kollektori lamellide vahed tuleb lihtsalt piinlikult puhtaks teha peale kollektori ületreimist/liivapaberiga puhastamist.
Selles see probleem ongi, et need vahed ei jää puhtaks, mingi aja pärast on jälle sodi täis ja vajavad puhastamist. Minu Saabi esitule kojamehe mootori kollektor nägi muidu väga kena välja, ainult lamellide vahed olid söepuru täis ja mootor praktiliselt lühises. Puhastamine aitas, aga eks näis kauaks...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Paar sõna Teager suure kirjatöö täiendamiseks. Punase ja kollase juhtme funktsioonid võivad olla vahetuses. Vähemalt minu masinas olid. Mootor oleks soovitav panna sisse samat pidi nagu ta oli.
Ning loogika tuleb hoida selge, et tõsta hammakad asendisse kus kojamees ei peatuks vahepealses seisus.
Ning loogika tuleb hoida selge, et tõsta hammakad asendisse kus kojamees ei peatuks vahepealses seisus.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: qdwin
Paar sõna Teager suure kirjatöö täiendamiseks. Punase ja kollase juhtme funktsioonid võivad olla vahetuses. Vähemalt minu masinas olid. Mootor oleks soovitav panna sisse samat pidi nagu ta oli.
Ning loogika tuleb hoida selge, et tõsta hammakad asendisse kus kojamees ei peatuks vahepealses seisus.
vist parema ja vasaku mootorite erinevus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ei, mõlemad mootorid olid ühendatud ühtemoodi vastupidiselt.Algselt postitas: ivomets
vist parema ja vasaku mootorite erinevus.
Ideeliselt peaks see söe- ja vasepuru sealt lamellide vahelt minema lendama, aga kui mootori pöörded võrdlemisi väikesed ja koormus suur, siis ta sinna ikkagi koguneb.
Sädeleb niikuinii, seda võib kondensaatoriga vähendada, aga täiesti lahti ei saa. Vahedes peaks olema plastik mis kulub võrdselt kollektori lamellidega, pole eriti "plastiline" ja kannatab kõrget temperatuuri. Siis pole ohtu, et harjad selle laiali määrivad.
Eks ta üks omaette teadus jälle on, aga miskipärast tunne nagu oleks "täitmata vahedega" kollektoreid odavam valmistada ja seda teed ka minnakse.
Sädeleb niikuinii, seda võib kondensaatoriga vähendada, aga täiesti lahti ei saa. Vahedes peaks olema plastik mis kulub võrdselt kollektori lamellidega, pole eriti "plastiline" ja kannatab kõrget temperatuuri. Siis pole ohtu, et harjad selle laiali määrivad.
Eks ta üks omaette teadus jälle on, aga miskipärast tunne nagu oleks "täitmata vahedega" kollektoreid odavam valmistada ja seda teed ka minnakse.
Nüüd asendasin ka selle termokaitsme. Selleks on PTC tüüpi termotakisti. Minu valikuks osutus komponendile RXE065. Totaalse kinnipoomise puhul toatemperatuuril lülitab ahela välja u. 2 s. jooksul.
NB! see valik kehtib mikromootori 1-397-220-056 korral!
Hind on sellel nii korraliku nelipaki oma;). Kuna tegemist on trükkplaadile monteeritava komponendiga(väljaviigud, isoleeritud kest) siis jootsin selle umbes samasse kohta kus originaal asetseb ning väänasin selle kesta omakorda mõlema klemmi vahele, et tagada ühenduse vibratsioonikindlus.
Ei hakkaks siin reklaami ühelegi elektroonika poele tegema, kõikidest peaks olema see jubin saadaval, muidugi tellimise peale.
NB! see valik kehtib mikromootori 1-397-220-056 korral!
Hind on sellel nii korraliku nelipaki oma;). Kuna tegemist on trükkplaadile monteeritava komponendiga(väljaviigud, isoleeritud kest) siis jootsin selle umbes samasse kohta kus originaal asetseb ning väänasin selle kesta omakorda mõlema klemmi vahele, et tagada ühenduse vibratsioonikindlus.
Ei hakkaks siin reklaami ühelegi elektroonika poele tegema, kõikidest peaks olema see jubin saadaval, muidugi tellimise peale.
Kuna neid mikromootoreid on tänapäeval vabalt saada ja maksavad kilose vodka jagu,siis asugem kõik oma tulekojameestel mikrokaid vahetama.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989