Ettevaatust rehvieksperdiga.

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 20, 2004 16:04

Mina ei soovitaks kellelegi sinnakohta oma auto rehve vahetama minna.



Kuu aega tagasi sai lastud talvekummid alla panna - pühapäeva õhtul tallinna sõites lahkus auto alt vasak esimene ratas poltide kadumise tõttu( ~400km sõidu järel).
Sai otsitud ratas üles, painutatud tiivaserva ja piduriketta kaitseplekki kettast nii palju eemale, et kõik vabalt ringi käis ja sõitu jätkatud. Näitasin nädal hiljem neile autot - need vaatasid üle ja täna siis vormistati selline vastus :
Olles teadlik Teie auto vigastustest on minu järeldus on selline, et
Teie autol tuli ratas sõidu ajal ära liigselt välja veninud keermete
tõttu ratta poldiaukudes. Nimetatud keermed pidid olema juba enne
rehvivahetust välja veninud (mitte küll nii palju, kui tagumised,
millele me ka uue poldi panime) ning järjekordne pingutamine oli
lihtsalt "viimaseks piisaks". Arvatavasti on mõne eelmise veermiku
remondi või rattavahetuse ajal rattapoldid liigselt pingutatud.
Dünamomeetrilise võtmega pingutamine, nagu seda Rehvieksperdi keskustes
tehakse ja mis on näha ka turvakaamera salvestusest, välistab keerme
rikkumise liigse pingsuse tõttu meie poolt. Rattapoldi keerme vigastust
oleks märganud ka rattavahetust teostanud rehvimees, kuid keerme
vigastus poldiaugus ei ole eriti lihtsalt tuvastatav. Eeltoodust
lähtuvalt ei näe ma Rehviekspert OÜ poolset süüd selles, et Teie autol
ratas alt ära tuli.


----

Mina igatahes sinna urkasse enam ei lähe ja koolitarkusena panen kõrva taha selle, et alati pingutan poldid ise üle.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#2

E Dets 20, 2004 16:09

õpetlik lugu tõepoolest, aga mis kallutab sind arvama, et just rehviekspert (või nende poolt teostatud teenus) selles süüdi oli?
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#3

E Dets 20, 2004 16:12

Sest nüüd ma olen iga paagitäie juures proovinud rattapolte üle pingutada ja kõigil neljal rattal seisavad nad kinni, nii et kinnipoole isegi nõksu ei tee.

Samal õhtul ratast alla pannes, proovisin teised rattad ka üle pingutada - kõigil ülejäänud kolmel kannatas käe järgi umbes veerand pööret 1..2l poldil peale keerata.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 20, 2004 16:37

minul on esinenud 2 korda selline lugu et pingutavad oma "õige momendiga" ja hiljem samas kohas keeravad poldil pea ümmarguseks, nii et avamiseks tuli keevitada poldi pea külge raudsangad (jube hästi sobib selleks veneaegse malmradiaatori seinaleriputamise konks), sellest tulenevalt ka mina pingutan nüüd rattapoldid ise
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#5

E Dets 20, 2004 17:58

Olnud selline juhus ka minulgi, aga vist peale autoremonti või täpselt ei mäleta. Aga esmalt hakkas kostuma ratta juurest ikka kõva kolinat, siis mõtled kohe, et mis jupp nüüd nii järsku ära väsis. Helistasin rem.mehele ja ta soovitas uurida rattapolte ja nii oligi, need olid pingutamatta ja loomulikult jõuab see velje laperdamine rummu peal ära süüa nii poldi vindid kui ka poldi augud veljes. Aga mainin veelkord, et ennem kostus ikka kõva kolin, enne kui asi jõudis hulluks kätte ära minna.

Ei kujta ausalt öeldes ette kuidas sul veel tee peale önnestus jääda (ptüi, ptüi, ptüi) ja kas leidsid siis poldid tee pealt ülesse või olid tagavara kaasas kuskil pagassi põhjas, et sõitu ikka jätkata said.

Samas on igasugused juhtumised võimalikud ja võib-olla tõesti ei viidanud miski pingutamatta poltidele.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

E Dets 20, 2004 18:24

alati rehvimeeste juures keeran kõik mutikad ise kinni.
käsitsi- ristiga.
see komme sai sisse kui sain esimese 96 aasta siis oli-...... 1995.
vanal saabil on erilise pika sammuga keere ja koonus ka veel ja see jääb nii nii kinni, kui veidigi kõveminigi keerata.
ja kui ise kinni poldid keerad, siis tead ka et järgmine kord nad ka lahti saad ilma meetrist toru kasutamata.
mehed harjutage kätt ja tundke momenti!

muidugi yks nipp veel algajatele, et kuidas tunda õiget rattamutripingutamisemomenti:
keera mutter nii, nii kõvasti kinni kui jõuad ja siis 2 täispööret tagasi!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 20, 2004 18:26

võttis korraks kolina sisse : lasin gaasi lahti ja hakkasin vaikselt pidurdama. kiirus oli miski 55...60kmh, ja kolin - > rattairdumine võttis võibolla aega 100..200m
. kui ratas alt ära lendas ettepoole, auto oli isegi juhitav (kannatas tee serva roolida isegi).
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 20, 2004 19:22

nalja pole,keerake ikka ise üle. Minul juba aastaid tagasi,kui mossega kummimeeste juures käisin ja kõik "uued" rehvid all ,siis muidugi töömees lasi rattapoldid oma trelliga kinni ja mina võtmega üle keerama,ise neil näod muigel....et näe mingi idioot mossega!!......aga mis juhtus? Tõsi,kolm ratast käisin üle....tagumine parem jäi minupoolt pingutamatta ja oh sa imet.....ei saanudki kuigi kaugele kui seesama ratas tilla mölla tegema hakkas!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
lusis
Postitusi: 25
Liitunud: E Mär 01, 2004 8:34
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 21, 2004 10:33

olen viimased korrad vahetanud rehvid oscarrehvides. neil on seal suurte tähetedega hoiatus väljas stiilis:
Kliendid! soovitame tungivalt vähemalt pärast 100 km läbimist poltide kinnitust kontrollida ja vajadusel üle pingutada!
ju neil on sama epsumi juhtum varem esinenud...
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#10

R Mär 18, 2005 1:24

Tartus, Ringtee Carstopis on samuti sarnane hoiatus üleval, kuigi minu meelest oli seal märgitud, et rattapolte või mutreid tuleks pingutada pärast 300 km läbimist.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Vasta