Et siis lambist kadusid kaugtuled ära. Valgustuse lüliti vasakpoolses asendis päevatuled küll põlevad, aga kaugtulede kangi tõmmates ei mingit emotsiooni. Lüliti parempoolses asendis on üldse kõik tuled kustu ja kang endiselt ei toimeta.
No vot siis...:o
Egas midagi, kohe tulede releede kallale, sealt nad asuvad, kapoti all paremal pool:
Kaas pealt maha ja releed välja:
Suurem relee käib kergelt lahti ja näeb seest välja selline:
Ja tagant, kus lähemal vaatlusel süüdlased selgusidki...elektroonikute keeles kõige ehtsamad külmjooted:
Ja lähiplaanid ülemistest kontaktidest. Klemmid käivad jootes vabalt üles-alla:
Tinutasin üle ja voilaa...korras ja kõik toimib.
Need on nüüd 9000 '97 releed. Vanemate ja võibolla ka uuemate Saabide releed on küll nati teistsugused, aga kindlast tuleks kontrollida just neid kohti, kus klemmid on joodetud trükkplaadile.
Tinutamisest...kontakti ots, mis trükkplaadilt välja paistab, oleks enne hea mingi terava asjaga (pisike kruvikeeraja, nõel) natuke puhtaks kraapida, siis peene otsaga kolviga ajada "segav" lakikiht joote pealt laiali. Seejärel peale natuke jootepastat ja kolvi ots hoida vastas u. 5...10 sekundit. Nii võib kindel olla, et joode hiljem ka kestab.
Vahelduseks võtsin ka väiksema relee lahti ja seal täpselt sama lugu! Kindluse mõttes tinutasin kõik suured jooted üle.
Kaugtuled ei tööta - relee viga
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Dr. Sebastian pani hetk tagasi sama diagnoosi ka minu masina releedele! Kuigi tuled töötasid loodusseaduste vastaselt senini korralikult
Algselt postitas: suur
no mul ka releega mingi kamm. aeg-ajalt ei taha lülitada. Jätab täistuled peale või ei lähe üldse peale.
Siis võta ehk tinutustöö ette, või too minu kätte, vaatan üle. Herr qdwin-i releed küll toimisid, aga samasugused külmjooted olid...nii et olnuks aja küsimus.
Tundub, et need made in france jublakad on kõik natuke mööda tehtud.
Algselt postitas: sebastian
Tundub, et need made in france jublakad on kõik natuke mööda tehtud.
et kui inglased ütlesid:"tuli Lucas, kadus elekter", siis võib vist sama ka Valeo kohta ütelda.
Valeo on veelgi hullem,aga pilt on sarnane kõikide tootjate puhul.Moodulite ületinutamine on igapäevane tegevus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Krt. jootsin suurema relee üle. Kolvi ots on mul suhteliselt sitt ja joota oli paras porno. Õhtul proovisin, toimis. Hommikul tööle sõites läksid kaugtuled lambist peale. Ja ära ei kustunud.
Ju siis on kuskil mingi rada lühises. Võtan õhtul tevalost uue kolviotsa ja käin mõlemad releed üle. Peab korda saama!
Ju siis on kuskil mingi rada lühises. Võtan õhtul tevalost uue kolviotsa ja käin mõlemad releed üle. Peab korda saama!
Muuseas, lakikihi saab maru hästi tehnilise piirituse ja hambaharjaga maha. Jootsin siis veelkord relee üle. Tulemuseks on toimiv täistulede lüliti.
Üks aga on ka juures.... Nimelt nokkisin igaks juhuks lamp-control'i relee ka maha ning piilusin sinna sisse. Ühe jootepunkti käisin ka üle. Nüüd on jama aga selles, et kuigi esituled töötavad, näitab piktogramm esitule pirni läbiolekut. Siit ka küsimus. Kumma relee järgi piktogramm toimetab (kui üldse). Võimalik, et probleem seisneb üldse releekarbis.
Üks aga on ka juures.... Nimelt nokkisin igaks juhuks lamp-control'i relee ka maha ning piilusin sinna sisse. Ühe jootepunkti käisin ka üle. Nüüd on jama aga selles, et kuigi esituled töötavad, näitab piktogramm esitule pirni läbiolekut. Siit ka küsimus. Kumma relee järgi piktogramm toimetab (kui üldse). Võimalik, et probleem seisneb üldse releekarbis.
Skeem näitab, et piktogrammi läheb väiksema relee kontakt nr.9 ehk siis pruun juhe...mida sa muidugi ei näe sealt pesa alt.
Releel on küll 8 kontakti, kuid skeemis on nad 1-2-3-4-5-6-8-9. Kuhu nad täpsemalt lähevad ei tea, seal kontaktide taga on ühendused mingisse mastiksisse valatud.
Testriga saad ehk selgemaks.
ps. ega seda lakki pole hea maha võtta, kaitseb jooteid niiskuse eest. Vanemal Saabi relee trükkplaadil lakki polnud, selle eest aga releekarp kinni liimitud.
Releel on küll 8 kontakti, kuid skeemis on nad 1-2-3-4-5-6-8-9. Kuhu nad täpsemalt lähevad ei tea, seal kontaktide taga on ühendused mingisse mastiksisse valatud.
Testriga saad ehk selgemaks.
ps. ega seda lakki pole hea maha võtta, kaitseb jooteid niiskuse eest. Vanemal Saabi relee trükkplaadil lakki polnud, selle eest aga releekarp kinni liimitud.
kümnetest(või sadadest) selliste probleemidega autodest(saabidest),mida viimase kümnel aastal olen näppinud,on meeles ainult 4-5 juhust,kus tuledeprobleem ei olnud põhjustatud külmakatest,või põlenud pistikutest.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989