klassiku jahutussüsteem

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#1

Teab ehk keegi mind valgustada, kas klassiku (8v) jahutussüsteem on suletud või on paisupaagikork ehitatud nii, et laseb liigse rõhu välja? Mu masinal on tekkinud selline anomaalia, et jahutussüsteemi üks lõdvik hakkab mingil hetkel (suurele ringile minnes) vedelikku välja tilgutama, kord ühest otsast, kord teisest otsast. Sai ka uus-vana volla asemel pandud, kuid anomaalia jätkub. Äkki oleks siis põhjust kahtlustada hoopis viga paisupaagikorgis, mis üleliigset rõhku süsteemist välja ei lase?
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#2

Raudselt peab liigse rõhu välja laskma, ehk on klapiga kork! Ja kui ei lase, siis vaheta ringi!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

ei tea, kas selle korgi korrasolekut saab kuidagi testida ka?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: aljoga
ei tea, kas selle korgi korrasolekut saab kuidagi testida ka?
See kork va tühi ei maksa väga palju. tonnisele maksis vist mingi 160 rutsi. Lihtne on võtta uus kork ja fsjoo.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

tõenäoliselt ikka viga lõdvikus ja yhendusklambrites.
need kuradid mida praegu 10 kr . eest poes myyakse ei kõlba kyll lõdvikute pingutamiseks. ennem keerad pingutajal keerme maha ,kui korralikult pingutama hakkab.
otsi parem kuskilt mõne vana saaabi pealt korralikke ja hõbedast
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

klambreid olen juba proovinud nii uusi jublakaid kui "vana kooli" originaale, paraku mingit arusaadavat vahet pole. ja vaevalt, et nüüd mõlemad 2 lõdvikut omadega läbi on, ehkki krt seda teab...

proovime siis praegu uut korki ja vaatab, kuidas mõjub. pole kunagi paisupaagi korkide teemaga kokku puutunud - ei tea, kas need on jälle mingid Saabi-spetsiifilised, mida saab ainult 3-st Tallinnas asuvast ettevõttest või peaks igas autopoes suht universaalne letikaup olema?
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#7

Teoreetiliselt peaks seda klapi rõhupidamist/väljalaskmist saama ju vaba paisupaagi olemasolul kontrollidagi - kuni klapi avanemsirõhuni välja - iseasi, kas sel ka mõtet on...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

muidugi võid survestamist proovida, kui on , millega mõõta rõhku mida sisse lased. arvan, et kuskil 0,8 atm juures peaks avanema hakkama ja sussu välja laskma.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#9

Huvitav, kas vastandina klapi mitteavanemisele võib ette tulla ka seda, et klapp käib liig kergelt või jääb koguni lahti? Et kui seda jämedat lõdvikut, paisupaaki läheb peos kokku suruda, kas siis peab juba klapi vahelt susistama või ei tohiks ta selle peale veel kõssata?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Oleks teand, oleks sulle lisaks voolikule, ühe paisupaagi korgi ka kaasa pannud..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Kork on nii odav,et tasub 2-3 aasta tagant vahetada,õhutusnippel on termost. korpuse peal.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#12

paistab, et suvalistes autopoodides (vähemalt Trt-s) seda korki ei müüda :wall:
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Trionic
Kork on nii odav,et tasub 2-3 aasta tagant vahetada.
Kas siit võib järeldada, et suurt üle kolme aasta selle va korgi klapp ei tööta? :freak:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

Eks ta töötab ikka, lihtsalt preventiivne tegevus see vahetamine..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#15

kusjuures minu kogemus on see, et ostsin Vikingust uue klapi
ja ka sellel pressib klapi vahelt jahutusvedelikku välja-voolab niredena mööda paisupaaki alla. No mitte nüüd just voolab, aga kuna jah.vedelik on punane, siis kuivades ta kristalliseerub ja on hästi näha.

Ise ostsin vooliku klambrid MG-autopartnerist ja sain kõik voolikud pidama selle punase vedelikuga-on raisk ilgelt läbiv;)
Vasta