Õlialast nõu vajaka...
Sõbral järgmine mure - 9-3 diisel, õlivahetus kätte jõudnud. Auto 220+km sõitnud, tilgub veidi, nagu diiselsaab ikka. Kuna uuest peast koguaeg ühe inimese käes olnud, siis sõitnud esimesed 150tkm mobil f1 0W50'ga, järgmised 50tkm castol txt 5w40'ga. Mõte on nüüd selles, et kas teeb mootorile miskit väga kurja, kui valada sisse carlube triple x 10w40 turbo dieselit, mis kirjade järgi siis sünteetiline elik vana lugemise järele poolsünteetiline õli on? Mida üldse carlubest arvata? Tsiklimehed kasutavad kõrgepööretelistes mootorites ja on rahul, Carlube pudeli peal ka kiri et suisa saabi tehase poolt lubatud kasutada...
Ideid?
Ideid?
2 qlitootjat on yldiselt - Castrol ja Mobil. Kui arusaama qli all taissyndit.
ja 9-3 on suht mitte nii romu auto veel, et qli asemel mingi pqrgu kompott valama... ja mitte liiga odav...
Naitex minu mootoris on Mobil 5-50 ja kastis Castrol syntrax.
ja 9-3 on suht mitte nii romu auto veel, et qli asemel mingi pqrgu kompott valama... ja mitte liiga odav...
Naitex minu mootoris on Mobil 5-50 ja kastis Castrol syntrax.
Herr pva. Ma sõitsin oma 9-3'ga ka txt'ga. A kui castrol järjekordselt hinda tõstis, siis otsustasin puu taha selle firma saata ja nüüd enda omas Liqui Moly täissünt sees.. ja kärab endiselt.. Kui 6l castroli veel 600ga kätte sai, oli mõistlik.. praegune 900 eegune hind on ikka palju mu taluvuspiirist üle.. Arvestades veel seda pisiasja, et ma aastas neli õlivahetust tegema pean:D Ma saan aru et võistlusmootoris mis elabki terve oma elu piirajas võiks kasutada võimalikult kallist ja spetsiaalset õli, a diiselmootor, mis elab suurema osa oma elust allpool 3000 pööret... Lihtsalt küsiti mu käest nõu ja ma hakkasin ise ka mõtlema, et kas on tarvis täissünti, või piisab ainult sündist :D...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vanale sissesõitnud mootorile sobivad enamus myydavatest.
kui vaid vahetusvälbast kinni pead.
10000 km. töötavad nad kõik. algus võiks 0 või 5 ga olla talvel , yleval 30 talveks, või 40 igal ajal.
esimene nr. näitab viskoosust ehk vedelust kylmalt, teine soojalt.
kylmalt peaks õli kah hästi voolama ja kuumalt peaks ka veel mitte väga vedelaks minema.
kui vaid vahetusvälbast kinni pead.
10000 km. töötavad nad kõik. algus võiks 0 või 5 ga olla talvel , yleval 30 talveks, või 40 igal ajal.
esimene nr. näitab viskoosust ehk vedelust kylmalt, teine soojalt.
kylmalt peaks õli kah hästi voolama ja kuumalt peaks ka veel mitte väga vedelaks minema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
no see lisand on juba seal õlis sees. Midagi muud sinna ei pannud. Õli näeb välja selline hall ja imelik algul. Igaks juhuks on pudeli peal ka silt, et ongi selline, mitte ei müüda teile mingit suva möksi. Pidavat teine hea olema. Hinnaga kah ei tapeta. 4l oli vist alla 400 eegu. Leidsin, et see price-performance suhe sobib mulle ja nii ta sinna mootorisse jõudiski.
EDIT: ahjaa, Pva, klassiku käigukastis käib mootoriõli, mitte käigukastiõli...
EDIT: ahjaa, Pva, klassiku käigukastis käib mootoriõli, mitte käigukastiõli...
Cyber, see on hullus minu arvates.
Kusagil lugesin, et vanema tonnise kast on vaga seest sarnane klassikuga, ja alates 1996 saab hakkas soovitama kasutada taissynt, varem oli sama jama. klassikule vist unustati soovitada :)
Ja tegelikult pane normaalne qli ja tunne vahet :)
Kusagil lugesin, et vanema tonnise kast on vaga seest sarnane klassikuga, ja alates 1996 saab hakkas soovitama kasutada taissynt, varem oli sama jama. klassikule vist unustati soovitada :)
Ja tegelikult pane normaalne qli ja tunne vahet :)
Njah, vahepeal maadlesin sama küsimusega, et milline õli on hea õli. Vastuseid tuli väga erinevaid, õli tootjate poolepealt tulid vastused sellejärgi, mis õli keegi kasutab/müüb - ehk iga lits kiidab oma... Isiklikult arvan, et tavalise mootori puhul jääb õli tootja teisejärguliseks, hoopis olulisem sellest on, nagu ka ivomets juba ütles, et hooldusvälbast kinnipeetaks ja et õlitase normis oleks. Loomulikult ei tasu oma SAABi mootorit kostitada suvalise "kamassi õliga" vaid ikkagi valida tuntud nimede seast ning arvan, et poolsünteetiline mootoriõli on vägagi hää ja piisava määrimisomadustega. Enda SAABis kah poolsünt sees.
Eelnev jutt on aga siiski tavatingimustes töötavate mootorite kohta, tsikli ja väga peeneks aetud automootorite puhul tuleks aga õlivalimisel olla siiski väga hoolikas sest pidevalt tahhomeetri punases piirkonnas elades tavalisest õlist ei piisa ja seal tulevad sisse vahed ka n.ö kvaliteet õlide tootjate toodangu vahel.
Eelnev jutt on aga siiski tavatingimustes töötavate mootorite kohta, tsikli ja väga peeneks aetud automootorite puhul tuleks aga õlivalimisel olla siiski väga hoolikas sest pidevalt tahhomeetri punases piirkonnas elades tavalisest õlist ei piisa ja seal tulevad sisse vahed ka n.ö kvaliteet õlide tootjate toodangu vahel.
Peale MOBIL1 ja VALVOLINE välja vahetamist TEHO vastu ei tuvastanud mingeid muutusi ei hääles ega muudes näitajates.Hind on täissündi kohta ka väga normaalne.5W-40 4l kanku 350.-
Hetk kestab juba 5aastat ja kolvi purunemise tõttu mootorit osandades oli sisu täiesti ilus ja puhas.
16v turbo klassik
Algselt postitas: saabu
Peale MOBIL1 ja VALVOLINE välja vahetamist TEHO vastu ei tuvastanud mingeid muutusi ei hääles ega muudes näitajates.Hind on täissündi kohta ka väga normaalne.5W-40 4l kanku 350.-
TEHO=TEBOIL ehk siis filtri tootja kasutab Teboil õli oma nimega ära. Mul ka oli see vahepeal sees ja ei tähendanud küll erilisi heli muutusi mootoris.
Algselt postitas: djk
Algselt postitas: pva
2 qlitootjat on yldiselt - Castrol ja Mobil. Kui arusaama qli all taissyndit.
Mitte et sinu iidoleid maha teha, aga mis järku valvoline õli jääb?
Arvan, et võid julgelt kasutada. Isiklikult arvan, et ta ei ole parim, aga piisav igapäevaseks kasutamiseks. Eelmisel hooajal oli enda SAABis Valvoline sees ning praktiliselt kõik töökaaslased uhavad pikemat aega valvolinega ringi ja õli pärast ei ole kellelgi veel midagi juhtunud. Tõsi on, et peale üht loomkatset oma tsikliga, mu töökaaslane valvoline õlisi seal ei kasuta, sest niikaua kui mootoris oli valvoline nii kaua töötas mootor häälekamalt ja hääl ei olnud sugugi enam nii ilus kui varem Castroliga. Aga jällegi, see on vahe mis tuleb välja alles väga võimsaks aetud ja pöördeid armastavate mootorite juures.
comma=esso+lisandid
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: pva
2 qlitootjat on yldiselt - Castrol ja Mobil. Kui arusaama qli all taissyndit.
ja 9-3 on suht mitte nii romu auto veel, et qli asemel mingi pqrgu kompott valama... ja mitte liiga odav...
Naitex minu mootoris on Mobil 5-50 ja kastis Castrol syntrax.
Nii hull pilt muidugi ei ole, nimekirja saab lisada ikka päris mitu arvestatavat õlitootjat
Valvoline õliga sõitis mu tonnine aastaid, kui Trionic möödunud sügisel mootori sisuga lähemat tutvust tegi, oli pilt üsna ilus
mõned tootjad soovitavad täiesti õigustatult BP õli mootoris kasutada
Teised tootjad (jällegi täiesti õigustatult) Shelli, ehkki mina vabatahtlikult Shelli õli Saabi mootorisse ei valaks
Ja tegelt on kõige olulisem õli õigeaegne ja korrapärane vahetus
(kui viitsid väga sagedasti õli vahetada, võid kasvõi addinoli panna)