Algselt postitas: eston21 seda küll, kuid tehasemakk peaks piisav olema selleks imho. kõmisev bass, mida kuulda 4 kvartali kaugusele ei ole muusika. aga see vaid isiklik arvamus. väikse näitena: mõned aastad tagasi läksin õhtul sõbra poolt koju ja trollipeatuses oodates kuulsin kõigepealt tümakat, kuid lähedusest ei olnud nagu ühtegi autot tulemas.
Me ei räägi siin sitasti ehitatud süsteemist, kus kogurõhk on pandud subwoofri alla ja unustatud on nii väline heliisolatsioon kui vajadus heli kvaliteedi järgi.
Algselt postitas: Garu Muidu sa Rab võiks täpsustada mis mudelit osta plaanid ja kas tutikat või mõnda veidi vanemat. Erinevatele mudelitele on erinevatel aegadel eri süsteeme pandud.
Herr Rab juba küsis "Ostuabi" all 9-5 ~98 kohta..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Algselt postitas: eston21 auto suht subjektiivne arvamus on, et auto on sõitmiseks. kui tahad muusikat kuulata mine kontserdile või kuula kodus..
Kusjuures. Olles ise "investeerinud" (valemat sõna ei ole tegelikult vist olemas) oma eelmise auto helisüsteemi umbes 75.000 EEKi võin ma seda läbitud tehtud katse näol kindlalt väita. Mitte et tulemus halb oleks olnud, kaugel sellest, aga selle rahaga on võimalik väga palju asjalikumaid asju teha. Lihtne fakt on see, et autosse hea (ja ma mõtlen HEA) soundi saamiseks peab investeerima ca 5x rohkem kui kodutehnikasse sama tulemuse saamiseks. Olgu lisatud, et ma räägi siin kaugeltki mitte tümakast, vaid ikka muusikat.
Kusjuures 9-5 Harman/Kardoni tehasesoundiga olen mina enam-vähem rahul. Ainult CD kipub külmaga krõbisema, subwoofer näiteks töötab tehasestereo kohta üllatavalt hästi ja täpselt. Keske ja kõrge riba esitlus muidugi aftermarket asjadega võrdlust ei kannata, aga pole samuti lootusetult halb.
No selliste suurusjärkude "investeerimine" on võibolla põhjendatud tüüpide puhul kes võistlustel käivad. Kunagi pealtnägijas näitas tegelast kes oma audiga mingid USA vinged võistlused kinni pani.
Minu jaoks lihtsalt tehaseheli (kaks orig kõlli armatuuris ja kaks taga) jääb lamedaks. Tümakafänn ei ole aga nii kõrgeid kui madalaid jääb puudu ja ikka veidi mahlasemat heli tahaks. Mõtlen sellele et armatuuris olevad vahetada keskkõrgete vastu ja ustesse panna midagi keskmadalat mis veidi bassi ka annaks, või siis komponendid, supaka jätaks esialgu välja. Arvan et kui mul oleks AS3 siis oleks ainult kõrgeid juurde vaja.
Algselt postitas: Garu No selliste suurusjärkude "investeerimine" on võibolla põhjendatud tüüpide puhul kes võistlustel käivad. Kunagi pealtnägijas näitas tegelast kes oma audiga mingid USA vinged võistlused kinni pani.
See mees on Harry Jügenson, ja lugeda tema meistriteose kohta võib siit SQ Audi 100
Algselt postitas: Rab Plaanin osta järgmise autona Saabi ning püüan leida võimalikult hea masina, et pärast poleks kirumist mingite funktsioonide või millegi muu puudumise osas.
Olen siin foorumites viimaste päevadega end haigeks lugenud :headbang: ning püüdnud saada head ülevaadet brändist kui sellisest.
Peale turbo jama tundub mulle et ka stereo (minu jaoks äärmiselt tähtis) ei tundu piisav olema.
Olen studeerinud seda linki ning lugenud ka foorumis, kuid siiski jääb kripeldama...
Kas poleks siis juba mõttet osta masin ilma audiota et hiljem ODAVAMALT installeerida kvaliteetsem süsteem kui originaal, mis täiustuste osas on liig nõudlik ( loe: praktiliselt võimatu ilma jumitu rahakotita).
Peale sõidumõnu :drive: võiks ju ka pehmel helil end paitada lasta:beer:
Tegelikult kehtib ka audiosüsteemi juures ütlus: "lihtsuses peitub võlu". Ette kaksriba komponendeid (twiiter, midbass) ja taha subwoofer ja kõik. Sinna juurde loomulikult korralik kaabeldus, võimendi ja natuke pigimatti. Tagumised kõlarid võib üldse eemaldada. Ja võimaluse korral võiks ka subwoofri ette installida, mis pahatihti nõuab aga tõsist ümberehitust. Võimaluse korral on loomulikult mõte auto ilma tehnikata osta ja siis ise vastavalt oma rahakotile ja muusika eelistusele vastav süsteem koostada.
PS! Põhirõhk panna just esikõlaritele, mille pealt kokku hoida ei maksa, sest nende kvaliteet annab süsteemis kõige enam tunda.
Mul on ka see vajadus,et tahaks kvaliteetselt muusikat,jne kuulata.Lugesin neid lugusid ja jõuame ikka selle blondi ja brüneti rubriiki.Või kellele ema,kellele tütar.Üks ütleb,et muusikat tuleb kuulata kontserdisaalis,teine et võib ka autos.Ja samas ei ole see auto üldse see koht ,kuhu peaks midagi ehitama.Kui nii mõelda,siis tekib küsimus,et milleks tal just see saab on,kus on võimas mootor,aga mitte näiteks Dacia Logan.JNE,JNE.Et kas keegi tahab midagi tõestada kellelegi jne.See ei olnud absoluutselt midagi isiklikku.Mõte oli selles,et kõik on vabad oma valikute tegemisel.Kui on aimu asjadest ja tahtmist,siis miks mitte.
Aga autosse on võimalik ehitada väga hästi muusikat esitatavat süsteemi.Tehases pandud seadmed ei ole siiski eriti kõrge tasemega.Ma ei räägi muidugi mingitest tippudest.Nagu Ferrari,kus on osades ka audiofiilide jaoks väga kõrge tasemega komplekt.
Iseküsimus on muidugi see,et kui inimesel puudub kogemus korraliku aparatuuriga,siis ta lihtsalt ei saa aru,millest jutt käib.Ta ei tea,mida hea aparatuur teha võib.Mis on üldse kvaliteet taasesituse tasemes?Helipilt,mida luuakse,peab võimalikult sarnane olema sellele,kuidas ta elus sooritati.Mul on see viga,et tahan ka heli kuulata.Kui ma kodus endale korraliku vastava kolu kokku panin(erinevate komponentide koos katsetamise teel),siis istusin kaks päeva kodus ja kuulasin järjest plaate.Ma ei olnud varem kuulnudki neid asju,mida siis kuulsin,kui see läbi korraliku süsteemi tuli.Kuigi olin samu plaate sadu kordi kuulanud.Ma kuulsin,kus ja kes ja mida teeb.Ruum läks suureks ja kuulsin,et näiteks üks mees teeb mingit oma asja all vasakul ja teine mees liigub kusagil üleval.Kõik instrumendid leidsid endale mingi koha ruumis.Ja iga instrumendi tekitatud heli muutus ka detailsemaks.Kuna kuulan palju elektroonilist muusikat,siis oli huvitav kuulda,kuidas mingid sämplijupid tulid eraldiseisvate osadena esile,mis muidu ühes suures pudrus kaasa tegid.Hea asi toob sulle ette helipildi,kus hakkad märkama nüansse,millest varem aimugi ei olnud.Kui ma seda olin kodus märganud,siis kontrollimiseks läksin panin plaadi köögis rannamakki,et kuulda,kas seal ka mängib.Siis ma kuulsin neid asju küll,aga nad ei moodustanud ruumilist pilti ja ma ei osanud seega neile varem tähelepanu pöörata.
Kõike seda saab ka autosse ehitada.Ja seda ei ole tehases reeglina tehtud.Aga see on tõsine ettevõtmine.Sõltub muidugi soovidest.Paari tuhande krooniga on võimalik juba tehase seadet palju(!) paremaks saada.Umbes kümne tuhande eest saab juba juba väga hea asja kokku panna.Ja hinnad lõpevad sadadetes tuhandetes.Kui soetada asju järelturult,on kõik võimalik 30-200-...% odavamalt poehindadest asja kokku saada.Auto juures on suur probleem selles,et võti on paigalduse oskuses ja kvaliteedis.Selle osakaal on kindel kolmandik.Ja see on suur töö.Mul on auto jaoks terve kastitäis kolu heliaparatuuri(kõik odavam järelturu kraam) kapi otsas,aga ei jõua selle paigalduseni,sest selleks peab auto kuuks-paariks seisma jääma.Võimalikult palju häirijaid peab ära kaotama.Ja uus kolu peab viisaklt paika saama.Tahaks kvaliteeti ja selleks peab auto suures osas täiesti laiali lammutama ja ümber ehitama.Taban end tihti mõttelt,et lihtsam oleks midagigi ja kuidagigi autosse panna,mitte et see kraam kapi otsas seisab.Hetkel on autos vaikus,sest tehaseraadio küsib minult midagi ja ma ei oska talle õiget vastust öelda.Saksa auto ütles,et nad lahendavad probleemi 206 krooni eest.Mul on aga viga vist(kindlasti) küljes ja ma arvan,et see võileib ja kõlarid,mis sinna tehases pandi, võivad vait ka olla.Eelmine auto oli 3 kuud vait,sest ta oli ajutine ja sinna ei tahtnud korralikku ehitust ka teha.Lõpuks riputasin sinna mingi lutsu.Kõlarid panin ainult paremad.Midagi kuulda sain.
Ja naine ütleb,et ega ma ju võistlema ei lähe ja mida ja kellele ma tõestada tahan,et võiks midagi vähem kapitaalset teha.Aga tahaks ju head asja kuulda.
Kõik on nii suhteline ja tahtmised-vajadused erinevad.Mõni kogub marke ja paneb sinna alla terve varanduse.Teine ostab raamatuid,millest paljud aastaid kätte ei satu.Mis sellest kõigest kasu on.Ei tea.Kõik on suhteline.Elame ja teeme,mida tahame.
Aga soovitus esialgsele tehase seadele.Olenevalt rahakulutamise tahtmisest.Võib jätta tehase pea,sinna taha üks võimendi ja paremad kõlarid ette ja bro.Seda kõike juba muidigi juba öeldi varem,aga kordamine ei tee halba.
Seda FOFA seadet vist oli ka siin foorumis kirjeldatud.Kui see oli see,kus oli Dynaudio System 360 ees.See kompott oli küll hää asi.
Mul on lastega olnud arutelusid autostereo osas.Nad tahavad ka varsti selle sõiduga tegelema hakata.Ja räägivad,et muusika peab olema ja supakas on kõige tähtsam.Mina räägin,et terve helipilt on tähtis ja kuna supakas mängib ainult madalaid sagedusi ja kui ülemises sageduses midagi paremaks ei tee,siis kuuled ainult madalat mürtsu.Aga pidi väga kuul olema.Ma arvasin,et siis võiks ju bassitrummi osta ja panna kojamehe mootoriga ülekandega pedaali sõtkuma.Saab ju eriti vinge bassi.Siis laseks istme taha,seljatoe hästi alla,vasak käsi oleks roolil kella ühe peal,pea oleks käsipiduri kangi kohal ja jõnksutaks seda bassi saatel.Aken ka natuke lahti,et teised näeksid ja teaksid,mis hea on.ÜLIKÕVA.
Paneks jah 9000 dele ette rohkem kõlareid, aga ega see nii lihtne nüüd tõesti ei ole ,pole nagu kohta eriti, Tuleb tõsine ümberehitamine
Aga tegelt olen oma tehase süsteemiga, kui see on tehase süsteem väga rahul, kogu krempel on blaukari süsteem 10 CD boxiga võimu on ka ,nii et õhk väriseb ei saa päris öelda et saabil ei ole norm audio süsteemi.
Ma just ise hakkasin ka sama mõtlema.. aga no ega mul muud vaja polegi kui 2 ovaali sellest süsteemist taha aknalauale ex peab hakkama uurima palju ja kuidas ning mida juurde vaja ex paistab mis aeg toob olen isegi originaaliga rahul kuid taha oleks nagu vähe kõrgeid juurde vaja
Vahetasin 9-3-l välja esimesed aknalaual olnud kõlarid norm twiitrite vastu ja lisaks sai pandud ustesse midwoofrid ning neid toitma võim. Võib öelda, et rohkem ei näe vajadust Saabis helipilti muuta :). Kuna tweetrite ja ustes olevate kõlarite kaugus jääb kõrvast suht samale kaugusele, siis ei teki mingeid kõrge/madala heli omavahelisi moonutusi ka.
Sai paigaldatud Impact firma asjad:
tweetrid NS 25.2 - 25 mm, 65w rms
midwoofrid GNW-65: http://www.raituning.ee/shop.php?pid=3595&i=248
filtrid K12: http://www.impact-car-audio.com/k12.html
võim LK 602: http://www.e-garage.ee/?ln=est&pane=tooted&sub=impact&page=1&pid=435
Süsteem sai tehtud sellise rokisema muusika kuulamiseks. Midwoofer mängib päris laias vahemikus, seega ise ei näe vajadust, et veel oleks vaja madalama bassi jaoks mingit woofrit. Mingi clubiplaat mürtsus ka piisavalt hästi, seega tundub, et selle jaoks samuti enamvähem sobib. Ise arvasin alguses, et võiks Hertzi firma kõlareid proovida, kuid spetsialistid arvasid, et rockisema jaoks ei ole need head. Ise alguses ei uskunud, et helipilt selliselt võib muutuda, aga oli meeldiv üllatus:)
Helisummutuse järgi praegu vajadust ei tunne, kuna uksepolster ise on parajalt paks ja summutab ka küllaltki hästi.
Siin eelpool mainitud 9-5 AS3 pakett (Pioneer/Harman Kardon) on endalgi kasutuses. Kui aus olla siis tuleb vahest pisargi silma, sest see on lihtsalt suurepärane. Miinuseks võib lugeda madalate sageduste passiivsust ning kolisevaid võtmeid ning sente uksetaskus.
Kuid kõik oleneb maitsest.
Algselt postitas: jupats Siin eelpool mainitud 9-5 AS3 pakett (Pioneer/Harman Kardon) on endalgi kasutuses. Kui aus olla siis tuleb vahest pisargi silma, sest see on lihtsalt suurepärane. Miinuseks võib lugeda madalate sageduste passiivsust ning kolisevaid võtmeid ning sente uksetaskus.
Kuid kõik oleneb maitsest.
See pakett on väga hea heliga,aga ainult alates keskmisest helitugevusest.Vaikselt kuulates oleks kompresseerida vaja veidi.
Algselt postitas: Maandy Ma just ise hakkasin ka sama mõtlema.. aga no ega mul muud vaja polegi kui 2 ovaali sellest süsteemist taha aknalauale ex peab hakkama uurima palju ja kuidas ning mida juurde vaja ex paistab mis aeg toob olen isegi originaaliga rahul kuid taha oleks nagu vähe kõrgeid juurde vaja
kuidas edeneb soundiupgrade?
oleks ka huvitatud sellest as3 süsteemist
huvitav, kui kalliks reaalselt selle paigaldamine läheb
Suureks pettumuseks avastasin oma Trolli lammutades,et see f..ng Harman Kardon`i pakett tagaotsas sisaldab neid samu pioneeri saastaovaale,milledel orig. kirjadele on kleebitud kleeps Saab-Harman Kardon.Tobe,kogu tagapaketi parendus seisneb tagakoobastesse lisatud poroloonmatis:wtf: