1,9 TiD-olla või mitte olla??
Nagu ma olen aru saanud,on see 1,9 Tid mootor Saabil ja sugugi mitte ainult Saabil.Minu arusaamist pidi kasutavad seda mootorit itaallased Fiat-il,Alfal-neil ta vist JTD tähistusega,siis peaks kasutama seda ka kaubikutel PSA grupis Citröen ja Peugeot-või on Peugeotil ka 1,9 diisel tootmises?Muidugi on igal autotootjal oma kest sel ümber ja softis ja settingutes erinevused.Aga küsimuse püstitasin seetõttu,et on kuulda olnud foorumis 9-3 TiD kõrgsurvepumpade õhtale minekust.Et millise masina kapoti all see mootor siis kestvam on??Ennast huvitaks just 9-3 õlipõletaja omandamine Või peaks 2,2 TDI poole kaema??
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Küsiks palju neid kõrgsurvepumpasid foorumikasutajatel purunendud on?
Eks pumba eluiga oleneb paljuski ikka sellest mis sinna paaki valada, kindlast mängib rolli ka kulumine. Minul läks pump 219000 km pealt, muidugi eelnevalt tegin testsõidu vene kütusega. Arvan, et 2,2 mootor on igati OK
Eks pumba eluiga oleneb paljuski ikka sellest mis sinna paaki valada, kindlast mängib rolli ka kulumine. Minul läks pump 219000 km pealt, muidugi eelnevalt tegin testsõidu vene kütusega. Arvan, et 2,2 mootor on igati OK
Eks see küsimus sai esitatud just seetõttu,et on huvi ka endal diiselsaabiku vastu.Praegu kasutan Fordi ja usutavasti peab Saabil ka veermik meie teedel paremini vastu.Miinusteks ehk saavad elukoht-mitte Tallinn ja vast kallimad varuosad Saabil.Oletan,et Saabil rohkem A-varuosad???
Eee..
Mulle on miskipärast jäänud mulje, et 2.2 mootoritest vanemad, 85kWsed kestavad (ptui3x üle vasaku õla), minu oma näiteks, ostes kelladel 155tkm, nüüd hakkab 210 täis saama, pole ühtegi probleemi olnud. Müriseb küll väiksematel kiirustel ja muidu ka heas mõttes traktor, aga 80-130 kiirendus on hea (järjekordselt tõestust saanud, kuna pidanud kulgema vahepeal poppide väikeautodega), see uuem 92kW'ne tundub miskeid pisikesi kalasid omavat, aga ilmselt SSi alguseks on nad neist hädadest priiks saanud. Uus 1.9TiD on hoopis teisest puust, õige common-rail mootor - ja prantslased oskavad diisleid teha PSA on commonraili tehnoloogia rajaja imho ( ja parseldas selle litsentsi boschile maha)...
Mis varuosadesse puutub - mondeoga võrreldes vist vähe kallimad jah, aga lõppkokkuvõttes on ju auto niikuiniii kuluallikas (kuulsin just, et heal sõbral, kel E55 AMG on aastased hoolduskulud kusagil 40kilokrooni kandis:D), saab suisa säästuauto selle kõrval. Endal aastased hoolduskulud umbes 10000krooni piires mida ei ole just väga palju.
Mulle on miskipärast jäänud mulje, et 2.2 mootoritest vanemad, 85kWsed kestavad (ptui3x üle vasaku õla), minu oma näiteks, ostes kelladel 155tkm, nüüd hakkab 210 täis saama, pole ühtegi probleemi olnud. Müriseb küll väiksematel kiirustel ja muidu ka heas mõttes traktor, aga 80-130 kiirendus on hea (järjekordselt tõestust saanud, kuna pidanud kulgema vahepeal poppide väikeautodega), see uuem 92kW'ne tundub miskeid pisikesi kalasid omavat, aga ilmselt SSi alguseks on nad neist hädadest priiks saanud. Uus 1.9TiD on hoopis teisest puust, õige common-rail mootor - ja prantslased oskavad diisleid teha PSA on commonraili tehnoloogia rajaja imho ( ja parseldas selle litsentsi boschile maha)...
Mis varuosadesse puutub - mondeoga võrreldes vist vähe kallimad jah, aga lõppkokkuvõttes on ju auto niikuiniii kuluallikas (kuulsin just, et heal sõbral, kel E55 AMG on aastased hoolduskulud kusagil 40kilokrooni kandis:D), saab suisa säästuauto selle kõrval. Endal aastased hoolduskulud umbes 10000krooni piires mida ei ole just väga palju.
Üks väga mõistlik õlipõletaja on praegust müügis...
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4170
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4170
Vaat kui järjepidevalt asjaga edasi minna,siis peaks olema 1,9 järgmine diisel.Esiteks oli 1,7 TDS Astra(Powered by Izuzu).Aga kui oled ligi 1,9m ja laiust kah,siis nagu sportistmes olla pigistab :).Praegu siis 1,8TD Mondeo-kasvule veidi sobivam.Järgmine 1,9 Tid 9-3...?Tegelikult on universaal 9-5 suht mu maitsele.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Hästi leiutatud...Algselt postitas: xz
Mina olen asjast küll niipidi aru saanud, et see 1,9 on FIAT'i mootor, nagu ka FIAT leiutas common-rail'i
Algselt postitas: xz
Mina olen asjast küll niipidi aru saanud, et see 1,9 on FIAT'i mootor, nagu ka FIAT leiutas common-rail'i ning müüs litsentsi Bosch'ile.:wise:
Fiat ei leiutanud siin midagi,Shveitslane Robert Huber,koostöös Denso vendadega leiutas.Aastaid hiljem tegi Magneti Marelli leiutise tootmisküpseks,patent aga kuulub Robert Bosch Gmbh`le.
lihtsalt meenus,kuigi OT: kogu Bosch`i eksistentsistrateegia põhinebki kavalusel,et vastav divisjon tegeleb ainult üle maailma igasuguste taibude leiutiste kokkuostuga.Tavaliselt jõutakse patendiametitest ette ja ostetakse leiutised kohe oma nimele.Enamus autoalastest patentidest kuuluvadki Boschile,kuigi nemad on ainult arendustööga(kui sedagi) tegelejad.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionicul õigus, miskipärast ajan koguaeg sassi Fiati ja PSA grupi saavutused.
Aga üldinfost veel nii palju, et esimene common-rail diiselmootor oli olemas juba 1942 - Cooper Bessemer GN-8.
Edit: Ja enne 9-3 ostmist proovi ikka kindlasti 9-5 järele, suuruse, teelpüsivuse, jmt vahe on kindlasti 5 kasuks.. Ja valdo pakkumine on ka suht ahvatlev (ostke keegi kiiresti ära, enne kui mulle jälle rumalad mõtted pähe tulevad ja ma ise selle omastan).
Aga üldinfost veel nii palju, et esimene common-rail diiselmootor oli olemas juba 1942 - Cooper Bessemer GN-8.
Edit: Ja enne 9-3 ostmist proovi ikka kindlasti 9-5 järele, suuruse, teelpüsivuse, jmt vahe on kindlasti 5 kasuks.. Ja valdo pakkumine on ka suht ahvatlev (ostke keegi kiiresti ära, enne kui mulle jälle rumalad mõtted pähe tulevad ja ma ise selle omastan).
Tõsi ta on, hiilgasin veidi ebatäpsete väljaütlemistega:red:
Nii palju, kui internetiavarustest aru olen saanud, siis leiutas selle tehnoloogia tõesti Robert Huber. 1960-datel.
Edasi aga arendasid 1990-datel seda üheskoos Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat ja Elasis kuni tootmiseelse faasini (eesmärgiga vähendada Fiat Croma TDI, mis ühtlasi oli esimene otsesissepritsega diiselauto, mootorimüra). Lõplikult masstootmiseks sobilikuks viimistlemine tehti Robert Bosch GmbH poolt. Ja esimene common rail diiselmootoriga sõiduauto oli Alfa Romeo 156 1,9 JTD aatal 1997.
Samuti '90-datel arendati common rail'i ka Jaapanis Denso poolt, peamiselt kasutamiseks veoautodel. Esimne selline (Hino Raising Ranger) jõudis tootmisse 1995.
Loodetavasti seekord sai täpsem.
Nii palju, kui internetiavarustest aru olen saanud, siis leiutas selle tehnoloogia tõesti Robert Huber. 1960-datel.
Edasi aga arendasid 1990-datel seda üheskoos Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat ja Elasis kuni tootmiseelse faasini (eesmärgiga vähendada Fiat Croma TDI, mis ühtlasi oli esimene otsesissepritsega diiselauto, mootorimüra). Lõplikult masstootmiseks sobilikuks viimistlemine tehti Robert Bosch GmbH poolt. Ja esimene common rail diiselmootoriga sõiduauto oli Alfa Romeo 156 1,9 JTD aatal 1997.
Samuti '90-datel arendati common rail'i ka Jaapanis Denso poolt, peamiselt kasutamiseks veoautodel. Esimne selline (Hino Raising Ranger) jõudis tootmisse 1995.
Loodetavasti seekord sai täpsem.
:headbang::thumb:Algselt postitas: xz
Tõsi ta on, hiilgasin veidi ebatäpsete väljaütlemistega:red:
Nii palju, kui internetiavarustest aru olen saanud, siis leiutas selle tehnoloogia tõesti Robert Huber. 1960-datel.
Edasi aga arendasid 1990-datel seda üheskoos Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat ja Elasis kuni tootmiseelse faasini (eesmärgiga vähendada Fiat Croma TDI, mis ühtlasi oli esimene otsesissepritsega diiselauto, mootorimüra). Lõplikult masstootmiseks sobilikuks viimistlemine tehti Robert Bosch GmbH poolt. Ja esimene common rail diiselmootoriga sõiduauto oli Alfa Romeo 156 1,9 JTD aatal 1997.
Samuti '90-datel arendati common rail'i ka Jaapanis Denso poolt, peamiselt kasutamiseks veoautodel. Esimne selline (Hino Raising Ranger) jõudis tootmisse 1995.
Loodetavasti seekord sai täpsem.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kas Postimehe artiklis ikka tõesti vastab tõele see, et lahjem mootor on 8 klapiga ja võimsam 16-ga. Ja kui on see nii, siis kuidas mõjub see mootorile üldisemalt (klappide arv diisli puhul, eluiga jne.).
Lisaks nimetatud tehnoloogia paneb vastupidavuse seisukohast hoopis suurema surve pihustitele, mis tunduvalt keerukamad(juhitavad), e. ma ei loodagi sellele küsimusele vastust saada, aga siiski, kui pikk on selliste pihustite eluiga võrreldes tava diislitega, millede puhul mina pole kunagi pihustite vahetamiseni (vaid kord reguleerimiseni ühe auto puhul) jõudnud.
Lisaks nimetatud tehnoloogia paneb vastupidavuse seisukohast hoopis suurema surve pihustitele, mis tunduvalt keerukamad(juhitavad), e. ma ei loodagi sellele küsimusele vastust saada, aga siiski, kui pikk on selliste pihustite eluiga võrreldes tava diislitega, millede puhul mina pole kunagi pihustite vahetamiseni (vaid kord reguleerimiseni ühe auto puhul) jõudnud.
ma mitte ei või neid Rammsteini laulusõnu siia kopimata jätta. andke andeks. :evil:
Ich brauche Zeit, kein Heroin
kein Alkohol, kein Nikotin
Brauch keine Hilfe, kein Koffein
doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin
Brauch keinen Freund, kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau, nur Vaselin
etwas Nitroglyzerin
Ich brauche Geld für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren
Benzin
Willst du dich von etwas trennen
dann musst du es verbrennen
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Ich brauch Benzin
Gib mir Benzin
Ich brauche Zeit, kein Heroin
kein Alkohol, kein Nikotin
Brauch keine Hilfe, kein Koffein
doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin
Brauch keinen Freund, kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau, nur Vaselin
etwas Nitroglyzerin
Ich brauche Geld für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren
Benzin
Willst du dich von etwas trennen
dann musst du es verbrennen
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Ich brauch Benzin
Gib mir Benzin
Noh, Rammsteini lood ja klipid kõik tihtipeale irooniamaigulised ja kahemõttelised, see lugu oma videoga veel eriti.
Teemast rääkides pole ise eriti hinnal silma peal pidanud, kuid kui suur on hinnavahe 1,9 9-3'l ja valdo masina, too on eriti rosin ju.
Teemast rääkides pole ise eriti hinnal silma peal pidanud, kuid kui suur on hinnavahe 1,9 9-3'l ja valdo masina, too on eriti rosin ju.