Bensiini paagi mahtuvus ja hoiatustuli.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2335
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mina olen tavaliselt kohe kui bensiini taseme hoiatustuluke hakkab põlema ruttu ruttu tanklasse põrutanud ja siis on tiba üle 50l sisse õnnestunud kallata - usu või näidikut. Küsimus ongi et kui palju on tegelikult tulukese süttimisel bensiini paagis alles? Ei tahaks ise loomkatseid teha ja bensiinipumpa õhu imemisega tappa.
Sellised küsimused tekkisid venemaa saabnetti lugedes, teema nagu minu pealkirigi
http://www.saabnet.ru/board/tech/439/109554.htm
Vastuseks teatab üks kodanik et tegelikult mahub mitte 66l vaid 80l (!!!), no mitte ei usu:
http://www.saabnet.ru/board/tech/439/109573.htm
Sellised küsimused tekkisid venemaa saabnetti lugedes, teema nagu minu pealkirigi
http://www.saabnet.ru/board/tech/439/109554.htm
Vastuseks teatab üks kodanik et tegelikult mahub mitte 66l vaid 80l (!!!), no mitte ei usu:
http://www.saabnet.ru/board/tech/439/109573.htm
Suurim korraga sissemahtunud kogus on peale seda, kui kompu näitas veel vahemikus mingi 12-36km, 67.07 liitrit. vaadates oma kütusetabelit, ongi enamus tankimisi toimunud mahus 60 kuni 66 liitrit. Ilmselt siis mingi 70 liitrine paak tegelikuses.
Põlema hakkab tuli 99 km peal.
Põlema hakkab tuli 99 km peal.
Mina olen tavaliselt tanklasse läinud, kui kompu näitab veel sõita ~100km ja paaki on läinud tavaliselt 45 - 55l. Samas, pole ma veel kollast hoiatustulukest põlema saanud, kuigi seier on punase ala ülemise otsa peal.
Tänahommikul näitas 62km tankimiseni ja ikka veel ei põlenud, seier oli punase ala ülemise piiri peal.
Tänahommikul näitas 62km tankimiseni ja ikka veel ei põlenud, seier oli punase ala ülemise piiri peal.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu 89 a. autol saab tule syttides tankida ca 42 liitrit!
tõesti ei tea paagi suurust. aga sai kord bensupump vahetatud ja ehk sellest see lugu.
ja kui paak täis, siis osuti näitab kuskil 55 l, mitte pole põhjas.
palju siis tegelik maht on??
ja kas seda osuti ja tule asja tasuks ise pumbajuurest sorkida?
tõesti ei tea paagi suurust. aga sai kord bensupump vahetatud ja ehk sellest see lugu.
ja kui paak täis, siis osuti näitab kuskil 55 l, mitte pole põhjas.
palju siis tegelik maht on??
ja kas seda osuti ja tule asja tasuks ise pumbajuurest sorkida?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kui 10 liitrit järgi on,hakkab tuli märku andma aeg-ajalt ja korras mootoriga
peaks saama u. 80km. sõita.
peaks saama u. 80km. sõita.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2335
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Venelased kirjutasid samas topicus et midagi saab Tech2-ga timmida ja Trionic kirjutas kah kunagi mingist kalibreerimisest.
Vist oleme jälle olukorras kus peame ootama millal Trionicul on aega tõde paljastada.
PS! Ja siis saame postituse järgi jälle teada mis kell öösel Trionicu tööpäev seekord lõpes. Oh kui oskaks/saaks vaid väljapääsu pakkuda!
Vabanust! Trionic jõudis minu kirja kirjutamise ajal vastata.
Vist oleme jälle olukorras kus peame ootama millal Trionicul on aega tõde paljastada.
PS! Ja siis saame postituse järgi jälle teada mis kell öösel Trionicu tööpäev seekord lõpes. Oh kui oskaks/saaks vaid väljapääsu pakkuda!
Vabanust! Trionic jõudis minu kirja kirjutamise ajal vastata.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14284
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tavaline tankimine on mul olnud 45-50 liitrit. Bensukasse olen läinud siis kui kurvi peal kollane põlema hakkab (näiteks järvevanalt üles pärnu mnt-le pöörates). Arvestades paagi suurust, mis peaks olema 63l, on seal siis veel miski 15-18l sees. Sellega sõidaks veel miski 100km julgelt. Päris põlema polegi saanud seda tuld. Harjumus on juba esimese hoiatuse peale bensukasse minna.
Samas seier näitab küll aiateibaid. Kõrini täis paagi korral näitab seier 45l, kuigi võiks veel kõrgemale minna (vanal autol läke jupp maad kõrgemale). Esimese 200 km jooksul langeb umbes kolmandiku ja seejärel teeb 100-130 km peale sööstlaskumise suht põhja. Siis seal lõpus näitab nagu enam-vähem normaalselt jälle.
Mis põhimõttel see mõõdik toimetab üldse?? Ujuk ta ju pole vist?? Või on miskises torus võiksemat sorti ujuk, et loksumise peale väga ei kõiguks??
Samas seier näitab küll aiateibaid. Kõrini täis paagi korral näitab seier 45l, kuigi võiks veel kõrgemale minna (vanal autol läke jupp maad kõrgemale). Esimese 200 km jooksul langeb umbes kolmandiku ja seejärel teeb 100-130 km peale sööstlaskumise suht põhja. Siis seal lõpus näitab nagu enam-vähem normaalselt jälle.
Mis põhimõttel see mõõdik toimetab üldse?? Ujuk ta ju pole vist?? Või on miskises torus võiksemat sorti ujuk, et loksumise peale väga ei kõiguks??
SAAB 9000 CS 2.3 Turbo (200hp)
Riik: Rootsi
MÕÕDUD
Pikkus, mm: 4761
Laius, mm: 1778
Kõrgus, mm: 1420
Teljevahe, mm: 2672
Rööbe ees, mm: 1522
Rööbe taga, mm: 1492
Kliirens:
Rehvide mõõtmed: 205/60
Tühimass: 1375
Täismass: 1930
Pagasiruumi maht: 487/883
Kütusepaagi maht: 66
Riik: Rootsi
MÕÕDUD
Pikkus, mm: 4761
Laius, mm: 1778
Kõrgus, mm: 1420
Teljevahe, mm: 2672
Rööbe ees, mm: 1522
Rööbe taga, mm: 1492
Kliirens:
Rehvide mõõtmed: 205/60
Tühimass: 1375
Täismass: 1930
Pagasiruumi maht: 487/883
Kütusepaagi maht: 66
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2273
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
minu omaga on olnud juhust sõita u. 70-75 km veel, kui tuli põlema hakkab.
kunagi, kui rahaga raskusi oli (ega ta praegu parem ei ole), siis sõitsin tihti võlgu.! pärast maksin autole koos intressidega jälle tagasi ja...;)
kunagi, kui rahaga raskusi oli (ega ta praegu parem ei ole), siis sõitsin tihti võlgu.! pärast maksin autole koos intressidega jälle tagasi ja...;)
Minu 900-l ütleb mahuks 68 l ja umbes nii ta on ka. Tuluke hakkab põlema kui läbisõiduks näitab veel ca 100 km (maanteel võib ka veel vabalt 140 näidata) ja osuti ei ole veel isegi mitte punase peal. Olen sõitnud bensukasse niimoodi et eeldatavaks läbisõiduks näitab 0 ja saanud tankida ca 66l.
Suvel huvi pärast proovisin, kaua saab sõita kui kompuutril 0 ilutseb. Sai ca 18 km (maanteel ühtlaselt 90-ga).
Sõidan iga päev Tallinnast Jürisse tööle ja tagasi (kokku ca 40 km, sellest üle poole linnas) ja põleva tulukesega saan kaks päeva vabalt käidud.
Suvel huvi pärast proovisin, kaua saab sõita kui kompuutril 0 ilutseb. Sai ca 18 km (maanteel ühtlaselt 90-ga).
Sõidan iga päev Tallinnast Jürisse tööle ja tagasi (kokku ca 40 km, sellest üle poole linnas) ja põleva tulukesega saan kaks päeva vabalt käidud.
minul on sedasi old, et kaks korda on kompu näidand ka 0, ja isegi lõpuks visand --- ette.
aga paak on tehn.andmete järgi 75l, sisse läks ilma igasuguse nillimiseta just eelmine kord 76,9l.
Ju siis oli NIIII tühi juba, et sõitis aurudega :)
aga paak on tehn.andmete järgi 75l, sisse läks ilma igasuguse nillimiseta just eelmine kord 76,9l.
Ju siis oli NIIII tühi juba, et sõitis aurudega :)
minu autodega kaasasolevad manualid ütlevad:
CC 68l
CS 66l
CC 68l
CS 66l
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: smargus
minul on sedasi old, et kaks korda on kompu näidand ka 0, ja isegi lõpuks visand --- ette.
aga paak on tehn.andmete järgi 75l, sisse läks ilma igasuguse nillimiseta just eelmine kord 76,9l.
Ju siis oli NIIII tühi juba, et sõitis aurudega
Sul läks siis ju päris hästi. Mul ühe töökaaslase kulgur (mu saabihaigus on arenenud sellisesse faasi, et keeldun kategooriliselt kõiki teisi marke peale Saabi autodeks nimetamast) kustus lõplikult, kui seier oli veel punasel, märgutuli põles ja kompuuter näitas optimistlikult, et paagis oleva benaga saaks sõita veel 70km.
Igaüks, kes on kütusetaseme andurit näinud ja käes hoidnud, saab aru, et tegemist ei ole täppisinstrumendiga.
Valgema nahavärviga ja mõtlemisvõimelisemad autoehitajad võtavad seda arvesse ja teevad näidikud tiba pessimistlikumad.
Paakide mahu arvutamine võib tootjati erineda veidi, kuid päris kindlasti ei arvutata valgete inimeste juures paagi mahu sekka ka täitetoru mahtu, mis mõnel puhul võib olla kuni paar liitrit.
Kütusefirmad on kasumit tootvad äriettevõtted. Kasumi tootmiseks kõlbavad enam-vähem kõik vahendid. Kaasa arvatud tankuri kalibreerimine, mille tulemusena loeb tankur liitreid veidi rohkem kui tegelikult paaki läks. Autoleht (kui ma nüüd väljaandega ei eksi) tegi möödunud aastal päris toreda uurimuse kütusefirmade täpsusest. Kes tahab täpsemalt lugeda, otsigu see jutuke üles.
Kusagilt jäi meelde, et väga tühja paagiga polegi hea sõita. Küll ei meenu, kas pidi see pumbale laastavalt mõjuma, või satub filtritesse põhjast mingit "paksu"...oskab keegi ehk kommenteerida?
Ja...Saabil see bensu mõõtur isegi hea. Üks tark raamat teadis, et näidikud, mis süüte sisselülimisel kohe õige näiduni hüppavad on hoopis täpsemad (ja kallimad), kui need mis aeglaselt ülespoole venivad. Neid viimaseid ikka vanematel (odavamatel) autodel kohtab.
Ja...Saabil see bensu mõõtur isegi hea. Üks tark raamat teadis, et näidikud, mis süüte sisselülimisel kohe õige näiduni hüppavad on hoopis täpsemad (ja kallimad), kui need mis aeglaselt ülespoole venivad. Neid viimaseid ikka vanematel (odavamatel) autodel kohtab.
Kui tankida tühjast paagist tühjani, sii ssee "paksu" kogunemine on ikka ulmeline õnnejuhus. Võibolla neil on probleeme, kes kord paari kuu tagant 10 liitrit lisavad põhja. Tühi mootor võib ilmselt koormuseta tõesti kuumeneda üle. (?)
Aeglaselt üleshüppav näidik võb olla täiesti täpne, ilmselt sõltub tootjast. Ning milline on "vanem auto", alla aasta '99?
Aeglaselt üleshüppav näidik võb olla täiesti täpne, ilmselt sõltub tootjast. Ning milline on "vanem auto", alla aasta '99?
mäletan, et sapakal oli väga kiire reageerimisega bensu seier. iga liikumine paagis oli armatuuris näha. Tulemuseks, et kui paak oli enamvähem täis siis viskles osutis poole ja täis vahel. Kui paak oli alla poole siis viskles osuti esimeses pooles.
Sisuliselt ei lugenud sealt näitu vaid hindasid osuti visklemist :)
Ise usun küll, et osuti 'venimise' järgi ei saa hinnata anduri täpsust.
Sisuliselt ei lugenud sealt näitu vaid hindasid osuti visklemist :)
Ise usun küll, et osuti 'venimise' järgi ei saa hinnata anduri täpsust.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2273
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
tühja paagiga sõitmine tõesti ei ole hea ja seda kütusepumbale, kuna enam ei teki seda rõhku, mida pump korralikuks töötamiseks vajab.
oli vist niimoodi.
seda ka, et ega ma siis päris meelega võlgu ei sõitnud...:red:
oli vist niimoodi.
seda ka, et ega ma siis päris meelega võlgu ei sõitnud...:red:
Njah oma 97 aasta 9000 olen päris kuivale ükskord sõiitnud, kudagi ununes see punane hoiatus tuli ning sõitajäänud kilomeetrite arvu ka tähele ei pannud kuni to 0'i jõudis. Aga no siis oli paanika lahti ning pöidlad olid peos, et 500m kaugusel asuvasse Statoili õnnestuks end venitada. Kuid isegi siis ei läinud enam sisse kui 63L.
Iga ratas veab and then some!
Leidsin soomekeelse "targa" raamatu ja seal väidetakse järgmist:
Bensiinipaagid on ka samal automargil erineva mahutavusega, seda tingib valmistamise tehnoloogia. Kuna paak ei ole kogu oma mahus täiesti sümmetriline, ei saa ka bensiininäidikult mingit täpsust nõuda erinevate liitrite puhul. Kallimates süsteemides töödeldakse paagis olevat anduri takistusplaati laseriga, mis lubab takistusel muutuda vastavalt paagi kujule ja annab näidikule võimalikult lineaarse pinge: täpsem näit. Siiski paagid on natuke erinevad, andurid aga samad...pole võimalik igale (sama automargi) paagile eraldi andurit teha.
Hoiatustule süütab kas takistusplaadil olev klemm, milleni ujuki hoob jõuab teatud bensiinitaseme juures või siis armatuuris (näidikus) elektroonika kui paagi andur teatud takistuseni (bensiinitasemeni) jõuab.
Näidikuid on üldiselt kaht tüüpi: mähisega (nn. galvanomeetrid) ja bimetall-tüüpi. Viimaste täpsus on u. 5% ja neid ei kalibreerita. Lihtsad ja odavad. Mähisega näidikud on täpsemad, neid saab kalibreerida. Lihtne kontrollida: kui näidik on mähise tüüpi, liigub ta süüte sisselülimisel kiiresti üles. Bimetall-näidik aga väga aeglaselt. Tavaliselt süttib hoiatustuli, kui bensiini on järel veel u. 4%.
Niisugune siis minu hädine tõlge soomekeelsest raamatust (üks kahekümnesest seeriast) "Näin korjaan autoani".
Oma lolli peaga veel lisaks, et vana sapaka "hüppav" bensunäidik oli kindlasti tingitud viletsast andurist paagis. Pakuks, et seal peldikupoti-ujuki sarnane moodustis, mis loksus iga "laine" peale. Teine põhjus ilmselt tundlikus näidikus, millel puudus "amortisaator" osuti sujuvaks liikumiseks.
Ise olen CC-ga veel 10km kulgenud pärast kompuutri 000 näitu, bensujaam just nii kaugel. Sõber kõrval muutus väga närviliseks ja arvas, et tema küll lükkama ei hakka :D.
Õnneks polnud vajagi.
Bensiinipaagid on ka samal automargil erineva mahutavusega, seda tingib valmistamise tehnoloogia. Kuna paak ei ole kogu oma mahus täiesti sümmetriline, ei saa ka bensiininäidikult mingit täpsust nõuda erinevate liitrite puhul. Kallimates süsteemides töödeldakse paagis olevat anduri takistusplaati laseriga, mis lubab takistusel muutuda vastavalt paagi kujule ja annab näidikule võimalikult lineaarse pinge: täpsem näit. Siiski paagid on natuke erinevad, andurid aga samad...pole võimalik igale (sama automargi) paagile eraldi andurit teha.
Hoiatustule süütab kas takistusplaadil olev klemm, milleni ujuki hoob jõuab teatud bensiinitaseme juures või siis armatuuris (näidikus) elektroonika kui paagi andur teatud takistuseni (bensiinitasemeni) jõuab.
Näidikuid on üldiselt kaht tüüpi: mähisega (nn. galvanomeetrid) ja bimetall-tüüpi. Viimaste täpsus on u. 5% ja neid ei kalibreerita. Lihtsad ja odavad. Mähisega näidikud on täpsemad, neid saab kalibreerida. Lihtne kontrollida: kui näidik on mähise tüüpi, liigub ta süüte sisselülimisel kiiresti üles. Bimetall-näidik aga väga aeglaselt. Tavaliselt süttib hoiatustuli, kui bensiini on järel veel u. 4%.
Niisugune siis minu hädine tõlge soomekeelsest raamatust (üks kahekümnesest seeriast) "Näin korjaan autoani".
Oma lolli peaga veel lisaks, et vana sapaka "hüppav" bensunäidik oli kindlasti tingitud viletsast andurist paagis. Pakuks, et seal peldikupoti-ujuki sarnane moodustis, mis loksus iga "laine" peale. Teine põhjus ilmselt tundlikus näidikus, millel puudus "amortisaator" osuti sujuvaks liikumiseks.
Ise olen CC-ga veel 10km kulgenud pärast kompuutri 000 näitu, bensujaam just nii kaugel. Sõber kõrval muutus väga närviliseks ja arvas, et tema küll lükkama ei hakka :D.
Õnneks polnud vajagi.
Mina olen reaalsed 69 liitrit paaki suranud,ja mootor veel kuidagi aurude peal käis.:headbang:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989