Nii, kirjutaks natukene mis siis 3 kuuga toimunud on.
Peale auto ostu sai veel hinge rahustuseks kastiõli ära vahetatud. Ka termostaat sai uus.
Sellega 'mehhaanilised' tööd seni piirduvad. Tõsi, täna said ka suverehvid alla - krt, ma arvasin siiani, et asi on jäik aga nüüd oli küll tahtmine hambakaitsmeid ostma minna. Eks tänavad muidugi aitavad kaasa sellele soovile.
Korduvalt on foorumis räägitud 17" ja suuremate velgedega sõitmise võimalusest Tallinna teedel. Ei pretendeeri absoluutsele tõele aga minu varasemaid väiteid "korra aastas peab velgi sirgeks ajama" toetab kleebitavate raskuste read kõigil 4 veljel peale tänast rehvivahetust. Varieeruvad seal 50-70 grammi vahel ning ühe erandiga on nii sise kui välisküljel Kusjuures ma sõidan kohati nagu vanaema, et mitte autot lõhkuda. Eks nüüd pea mõtlema, sügisel äkki veljed pinki saatma
Nüüd elektroonika poole peale.
Ühel hetkel uurisin ka foorumis voice-command funktsiooni keele vahetusest, auto nimelt prantsuse keeles kippus suhtlema. Selles osas on aktsiooni olnud kõvasti, paraku tulemus seni rohkem kui nõder.
Alustuseks oldi rõõmsalt valmis mind VM'is vastu võtma ning pioneeriks tegema (seni seda operatsiooni Eesti läbi viidud ei ole).
Siis selgus, et neil mingi soft ikkagi puudu.
Soft kohal, läks auto töösse esimest korda. Päeva lõpuks tõsteti käed püsti, et ei õnnestu. Algasid täiendavad konsultatsioonid Trollhättaniga.
Mõne aja pärast oli VM's rootslaste tehase delegatsioon käimas, minu auto võeti teist korda töösse - kunnid tehasest teevad ära. Õhtuks oli selge, et asja ei saa, lisaks arvas telefon, et talle aitab.
Kuna roostlased lubasid paari päevaga vastuse anda kuidas edasi (mingi varasem analoogne case Saksamaalt paar aastat tagasi olemas - pidid arhiivist vaatama mis tookord tehti) ei hakanud nurisema ja sõitsin ilma telefonita ringi.
Vastuse venides sai lepitud kokku auto töösse vol.3, et tehakse telefon korda seniks kuni Rootsist jumalik tõde saabub. Päeva lõpuks oli selge, et ei tule välja, telefon endiselt tumm.
Oletus hetkel on, et varaste aastakäikude autode raud ei neela uut softi alla. (ja nagu selgus ka mitte seda mis enne peal oli)
Saaga tipneb tänase e-mailiga kus kogu looga kursis olev kontaktisik VM'is teatab oma viimasest tööpäevast ning selles, et esialgu tal asendajat ei ole
Siinkohal ütlen kohe ära, et VM'i vastu mingeid pretensioone ei oma, raha nad pole küsinud, kogu suhtlus on olnud väga meeldiv. Öeldi kohe ausalt ära, et pole kindel kas õnnestub kuna tehtud seda pole ning vastav koolitus puudub.
Mis aga on hämmastav on see, et väidetavalt on maailmas ainult 2 inimest kes neid süsteeme lõpuni hablavad (rootslaste väide) ning see, et nende 3 tööpäeva tulemusena ei teata endiselt milline versioon süsteemist üleüldse peal oli. Manualis räägitakse telefoni, raadio jne juhtimisest häälkäsklustega aga nüüd selgub, et võib-olla oli ainult telefoni juhtimine. Rõhk sõnal "võib-olla", sest keegi ei tea. Ja Rootsi ei vasta kutsungile...
Sai päris pikk jutt aga veelkord - see pole VM'i süüdistamine ega halamine, lihtsalt tulevastele põlvedele teadmiseks.
Kui saaga jätku saab siis hoian kursis.