Ehk siis küsimus targematele, nii bensiini kui ka diiselmootorite korral, kui põhjendatud on nõue vahetada
mootori õli vähemalt kord aastas, kui autoga sõidetakse vaid näiteks 6000 km. aastas (pean silmas garantii alt väljas olevaid autosid e. kasutatuid). Või on tegu puhtalt automüüate lobiga et klient ikka neid külastaks.
Nõue vähemalt aastas õli vahetada, kui põhjendatud?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Näiteks muutub õli happeliseks aja jooksul. Näiteks kaotab õli aja jooksul oma määrimisomadused jne. Sellest ka see soovitus.
Nagu juba mainiti, siis õli omadused muutuvad ka ajas ning erinevalt veinist läheb õli halvemaks. Seega tuleb silmas pidada nii km kui aja välpa. Samas ei maksa seda 1a võtta kui absoluutset tõde, see ajavahemik on välja reklaamitud müügimeeste ja juristide poolt. Selle aja jooksul võib üsna kindel olla, et õli omadused ei halvene liiga palju ja müüginumbrid püsivad normis. Tegelikult sõltub õli omaduste muutus nii paljudest teguritest ja võib ka 2a jooksul normis püsida. Niiet väikese läbisõidu korral võib ka 1.5 või 2 a välbaga vahetada. Arvan mina. Eks igaüks otsustab ise kui tihti vahetada.
Õli muutub lisaks kasulike omaduste vähenemisele aja jooksul agressiivseks värviliste metallide suhtes,samuti,nagu jahutusvedelik. Kui õlivahetus kord aastas tundub liiga kallis,siis..... noomaaaeiteaa:fight:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Aga huvitav kas õlikanistritel ka mingi "parim enne" aeg on märgitud? Ise ostan tavaliselt nn. lahtist õli, pole kanistritega kokku puutunud.
Mõtlen seda, et ladudes-poodides nad ikkagi seisavad, päris otse liinilt justkui ei saa..
Või halvenevad määrimisomadused mootoris seistes, kontakt metallpindadega, juba mingi aja töötanud õli läheb kiiremini kehvaks jne.?
Et aastas vähemalt korra vahetada, see soovitus on tõesti igalt poolt läbi jooksnud ja seda tasuks järgida.
Mõtlen seda, et ladudes-poodides nad ikkagi seisavad, päris otse liinilt justkui ei saa..
Või halvenevad määrimisomadused mootoris seistes, kontakt metallpindadega, juba mingi aja töötanud õli läheb kiiremini kehvaks jne.?
Et aastas vähemalt korra vahetada, see soovitus on tõesti igalt poolt läbi jooksnud ja seda tasuks järgida.
äi müüs 3a. seisnud õliga mosse maha ja uus omanik lasi 3 päeva pärast mootori kokku. ise lasin oma nooruses umbes samal põhjusel 323 bemmil mootori ribadeks. ehk siis auto juures lihtsalt on asju, millega ei maksa eksperimenteerida.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Algselt postitas: Trionic
Õli muutub lisaks kasulike omaduste vähenemisele aja jooksul agressiivseks värviliste metallide suhtes,samuti,nagu jahutusvedelik. Kui õlivahetus kord aastas tundub liiga kallis,siis..... noomaaaeiteaa:fight:
Hr. austatud Trionic, loomulikult pole selline kulu aastas suur, lihtsalt soovisin teema üle arutelu teha ja selline teema enamasti puudutab pere teist autot ja naisi :P. Ja üldse, siin maailmas (ka internetimaailmas) on nii palju kohti, kus sulle lihtsalt puru silma ajatakse a' vot "nii peab olema" ilma arusaadava põhjuseta, ehk on meeldiv leida spetsialistide arvamusi, nagu antud postitus.