Pikem Euroopa trip Saabiga?
Tervist!
Loodan et ei ärrita kedagi oma teemaga ja ei satu "mõttetute postituste" teemasse selle kandega.
Plaan on suvel Saabiga Euroopat väisata. Kas keegi on autoga võtnud ette pikema kultuuriretke? Plaan on minna läbi Poola ja Hispaaniasse välja. Kui mõni auväärt saabihaige on midagi sarnast läbi elanud, siis ootan igasuguseid soovitusi ja muud infot u2u või siia teemasse .
Teine asi mis mind mõtlema pani on see, et kui kiiresti ja kui kaua on mõistlik Saksas Kiirtee peal traktorsaabiga uhada. Kui 3 inimest peal, kas siis 150-ga pikemat aega liiklemine teeb väga liiga? Võimalik et loll küsimus (ja ilmselt ongi) aga pigem ette uurida kui pärast lasta seal kohapeal näiteks turbot remontida.
Vabandan pika postituse pärast, kuid küsija suu pihta teatavasti pole ilus lüüa. :)
Parimat!
Loodan et ei ärrita kedagi oma teemaga ja ei satu "mõttetute postituste" teemasse selle kandega.
Plaan on suvel Saabiga Euroopat väisata. Kas keegi on autoga võtnud ette pikema kultuuriretke? Plaan on minna läbi Poola ja Hispaaniasse välja. Kui mõni auväärt saabihaige on midagi sarnast läbi elanud, siis ootan igasuguseid soovitusi ja muud infot u2u või siia teemasse .
Teine asi mis mind mõtlema pani on see, et kui kiiresti ja kui kaua on mõistlik Saksas Kiirtee peal traktorsaabiga uhada. Kui 3 inimest peal, kas siis 150-ga pikemat aega liiklemine teeb väga liiga? Võimalik et loll küsimus (ja ilmselt ongi) aga pigem ette uurida kui pärast lasta seal kohapeal näiteks turbot remontida.
Vabandan pika postituse pärast, kuid küsija suu pihta teatavasti pole ilus lüüa. :)
Parimat!
kiirteel võib ka aeglasemalt liikuda kuid 120-150 pole vast väga hull ise olen selle marsruudi läbi sõitnud kuid mitte saabiga vaid tuttavatega....automarki kahjuks ei mäleta:red:
meie otsustasime poolat vältida ja kasutasime taani väinasid ja läbisime luksemburgi
läks mingi neli päeva
ja remont on selline asi et vajab suuresti keeleoskust ja võimalik et isegi eelnevat kokkulepet et mitte hiljem ise oma võlgade katteks plekki taguma jääda:P
meie otsustasime poolat vältida ja kasutasime taani väinasid ja läbisime luksemburgi
läks mingi neli päeva
ja remont on selline asi et vajab suuresti keeleoskust ja võimalik et isegi eelnevat kokkulepet et mitte hiljem ise oma võlgade katteks plekki taguma jääda:P
Käisin koos naisega, mõned nädalad tagasi Saabiga Inglismaal. Sinna sõitsime läbi Läti Leedu Poola Saksamaa Belgia prantsusmaa, Tagasi tulime Taani Rootsi kaudu kuna ei viitsinud läbi Poola enam sõita, kokko tuli kilomeetreid 5965 KM. Kuna autol oli katusebox peal siis üritasime kiirteedel mitte üle 140 -150 sõita. Järgmine kord kui sinnakanti minek on sõidan Tallinkiga otse Rostocki ja jätan üldse lähimaad vahele ja erilist rahalist võitu ei tule kui seda maad autoga sõita , ning niikuinii Poolas pole midagi uut. Enne sõitu lasin auto igatepidi spetsialistidel üle vaadata et teel mingeid üllatusi ei juhtuks ja tegin täis hoodluse kah ära. eestist prantusmaale sõitsime ära vähem kui 30 tunniga, kiirteedel keskmiselt 130-150 km h, auto pidas küll hästi vastu. Nii et saabiga võib julgelt rännata :)
Ise küll ei ole kunagi ühes jutis teinud Eesti -> Hispaania't autoga, aga vast mõned sõnad siia sekka ikka oskan öelda ;)
Suund Eesti -> Luksemburg.
Eesti, Läti, Leedu ... siin pole vist midagi pikalt rääkida, peale selle, et leedus ikka teed kõige paremas korras ja minnes poola poole, on vaja vist kogu tee jooksul ainult 5 korda piduripeale vajutada.
See, mida inimesed alati kartnud, poola ... on tänapäevaks juba suht sõbralikuks muutunud, kiirteeehitus peale Warssavit käib täie hooga ja viimase seisuga oli teda juba kuskil 200 km valmis. Ainuke tõsine rõvedus teepeal on ikkagi see Warssavi kesklinn, kus ikka ilma kaardita kohe üldse läbi ei saa, sest sildid näitavad igale poole mujale, aga mitte sinna, kuhu vaja. Soovitan ka rihtida eestist lahkumist nii, et jõuda õhtu hilja poola (Lahkumine tallinnast kuskil 15.00) öisel ajal on ka vähem probleeme kohaliku miilitsaga ja on täitsa võimalik läbida poolat kuskil 7'e tunniga (oleneb muidugi, milline audu (traktor, sel juhul) & milline sõidustiil on). (Meil Billiga viimati eestipoole tulles, läks küll 9'a tundi, sest mingi õnnetus oli kuskil teepeal ja olime sunnitud tegema "natukene" külateid)
Saksamaa ... <hmm, kracip kukalt> .... soovitan kindlasti sõita marshuudil Berliin -> Leiptzig -> Erfurt -> Frankfurt ... teed on paremas olukorras ja liiklust ka natukene vähem, kui hakata üle Hannover'i & Dortmund'i sõitma. Ja kiiruse kohta, et vist 150'ga sõites sa oma autole kindlasti liiga ei tee. Frankfurdist alates on ka võimalik teha stop Luksemburgis, kus siis kogu keskeuroopa kõige odavam kütus / alkohol / tubakas :P
Ja no, kui minult ilusti küsida ja mulle suur pudel standarti kaasta tuua, on ka vast võimalik 3-5'le saabihaigele Luksemburgis öömaja pakkuda (oleneb kuupäevadest muidugi, eeldab, et ma ise just kuskil ringreisil ei ole).
Aja poolest, kui hästi sõita on võimalik seda juppi 20 tunniga läbida. (7h + 7h + 6h)
Suund Luksemburg -> Hispaania
Prantsusmaa, siin peab kiirusega natuke ettevaatlikum olema ja arvestama kuni kuskil +15 on ok. Samas aga ka kiirtee-maksud on rämedalt kirved ja kui minna lõunasse, siis pigem sõita läbi Lyon -> Nimes, või siis Lyon -> Bordeaux (Oleneb, kuhu hispaaniasse minna tahta, kas Barcelona või Madrid) ... etc ... sest Pariisi kaudu E20 & E10 on alatihti ikka väga suure liiklusega. Pisike idee, mis ka kõrvataha ehk panna on, et ku sisened maksulisele teele ja sõidad konstantselt +15 kuni järgmise maksupunktini, siis võib sind seal oodata politsei ja trahvi teha isegi kui sa radarisse ei jooksnud ... aga distansid A-B on teada ja ka aeg A-B on teada ...
Hispaania, njaa ... siin tuleb varuda aega ja kannatust ... sest no ... inimesed lihtsalt elavad natuke "aeglasemalt" ja seda on ka näha liikluskultuuris ;)
Öömajade poolest ütleks vist ausalt ära, et enne saksamaa piiri pole mõtet magamisele eriti aega raisata ... sealt edasi aitab väga selline asi nagu www.hotelclub.com ,et endale enamvähem ok hinnaga majutust leida punktis N.
Mis puudutab remondikodasid, siis Saab Euroopa poolt on täitsa võimalik saada Keskeuroopa kaarti, kus on kõik ametlikud saabiteenindused àra märgitud koos kontaktidega.
Nii, loodan, et aitas natuke ?
:Psipelgaz:wise:
Suund Eesti -> Luksemburg.
Eesti, Läti, Leedu ... siin pole vist midagi pikalt rääkida, peale selle, et leedus ikka teed kõige paremas korras ja minnes poola poole, on vaja vist kogu tee jooksul ainult 5 korda piduripeale vajutada.
See, mida inimesed alati kartnud, poola ... on tänapäevaks juba suht sõbralikuks muutunud, kiirteeehitus peale Warssavit käib täie hooga ja viimase seisuga oli teda juba kuskil 200 km valmis. Ainuke tõsine rõvedus teepeal on ikkagi see Warssavi kesklinn, kus ikka ilma kaardita kohe üldse läbi ei saa, sest sildid näitavad igale poole mujale, aga mitte sinna, kuhu vaja. Soovitan ka rihtida eestist lahkumist nii, et jõuda õhtu hilja poola (Lahkumine tallinnast kuskil 15.00) öisel ajal on ka vähem probleeme kohaliku miilitsaga ja on täitsa võimalik läbida poolat kuskil 7'e tunniga (oleneb muidugi, milline audu (traktor, sel juhul) & milline sõidustiil on). (Meil Billiga viimati eestipoole tulles, läks küll 9'a tundi, sest mingi õnnetus oli kuskil teepeal ja olime sunnitud tegema "natukene" külateid)
Saksamaa ... <hmm, kracip kukalt> .... soovitan kindlasti sõita marshuudil Berliin -> Leiptzig -> Erfurt -> Frankfurt ... teed on paremas olukorras ja liiklust ka natukene vähem, kui hakata üle Hannover'i & Dortmund'i sõitma. Ja kiiruse kohta, et vist 150'ga sõites sa oma autole kindlasti liiga ei tee. Frankfurdist alates on ka võimalik teha stop Luksemburgis, kus siis kogu keskeuroopa kõige odavam kütus / alkohol / tubakas :P
Ja no, kui minult ilusti küsida ja mulle suur pudel standarti kaasta tuua, on ka vast võimalik 3-5'le saabihaigele Luksemburgis öömaja pakkuda (oleneb kuupäevadest muidugi, eeldab, et ma ise just kuskil ringreisil ei ole).
Aja poolest, kui hästi sõita on võimalik seda juppi 20 tunniga läbida. (7h + 7h + 6h)
Suund Luksemburg -> Hispaania
Prantsusmaa, siin peab kiirusega natuke ettevaatlikum olema ja arvestama kuni kuskil +15 on ok. Samas aga ka kiirtee-maksud on rämedalt kirved ja kui minna lõunasse, siis pigem sõita läbi Lyon -> Nimes, või siis Lyon -> Bordeaux (Oleneb, kuhu hispaaniasse minna tahta, kas Barcelona või Madrid) ... etc ... sest Pariisi kaudu E20 & E10 on alatihti ikka väga suure liiklusega. Pisike idee, mis ka kõrvataha ehk panna on, et ku sisened maksulisele teele ja sõidad konstantselt +15 kuni järgmise maksupunktini, siis võib sind seal oodata politsei ja trahvi teha isegi kui sa radarisse ei jooksnud ... aga distansid A-B on teada ja ka aeg A-B on teada ...
Hispaania, njaa ... siin tuleb varuda aega ja kannatust ... sest no ... inimesed lihtsalt elavad natuke "aeglasemalt" ja seda on ka näha liikluskultuuris ;)
Öömajade poolest ütleks vist ausalt ära, et enne saksamaa piiri pole mõtet magamisele eriti aega raisata ... sealt edasi aitab väga selline asi nagu www.hotelclub.com ,et endale enamvähem ok hinnaga majutust leida punktis N.
Mis puudutab remondikodasid, siis Saab Euroopa poolt on täitsa võimalik saada Keskeuroopa kaarti, kus on kõik ametlikud saabiteenindused àra märgitud koos kontaktidega.
Nii, loodan, et aitas natuke ?
:Psipelgaz:wise:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Minu kogemus vaid oma Saabi toomine siis 1,5 aastat tagasi + sama tee läbimine veelkord paar kuud tagasi. Ehk siis Laevaga üle Rootsi (saab puhata ja pisut pidutseda) Siis suund lõunasse Taani poole, kusjuures kuni Belgiasse parim tee just Rootsis (eks ta ole ka uusim) ja kiirust (110km/h) ületada väga ei maksa, võib juhtuda et SAAB poliis auto võtab sind rajalt maha (nii juhtus paljudega, kes minust kiiremini sõitsid). Seejärel Taani soovitan sõita ja Taanist Saksa praamidega (jällegi väike puhkus ja vist ka ajas ega rahas ei võida). Seejärel tuntud vajutamise maa (+ alles nüüd võid vahepeatuses väikese õlle lubada) Saksa, edasi ca. 140 Km Holland ja oledki juba Belgias jne.
Algselt postitas: kolhoos
Järgmine kord kui sinnakanti minek on sõidan Tallinkiga otse Rostocki ja jätan üldse lähimaad vahele ja erilist rahalist võitu ei tule kui seda maad autoga sõita ,
See Rostocki sõit on ahvatlev küll kuid raju kallis tänu meie uhkele Tallinki nimelisele laevakompaniile.
Näiteks nädal tagasi uuritud hind Rostock'i edasi-tagasi, 2 inimest, 1 auto ja 1 koer, ca 20k, kamoon Tallink :gun:
4a tagasi, kui sõitis veel Finnjet (siis küll Silja veel) läksime mootorrattaga Rostocki ja maksime ka sitax, kuna jäime bronniga suts hiljaks ja neid toolidega kohti enam polnud, seega tuli võtta kajut. Samuti ei saanud osta autopaketti, see oli küll tunduvalt odavam, aga meil oli ju mootorratas :gun:
Tegelt on veel olemas liin Ventspils-Rostock, mida opereerib Scandlines, pole sõitnud aga hinnad odavamad kui Tallinkil, lisandub muidugi sõit Ventspilsi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kuna tuttav tuleb varsti Saksamaa kaudu Eestisse uurisin Tallinki Rostock-Tallinn liini hindu:
Broneerimiskeskusest pakuti kõige odavama varjandi auto+istekoht kokku natuke üle 3000 krooni, minuarust polegi nii väga kallis. Tavaautoga Saksamaale sõites läheb ca 3 paaki kütust, rahaline suurusjärk jääb samasse kanti.
Broneerimiskeskusest pakuti kõige odavama varjandi auto+istekoht kokku natuke üle 3000 krooni, minuarust polegi nii väga kallis. Tavaautoga Saksamaale sõites läheb ca 3 paaki kütust, rahaline suurusjärk jääb samasse kanti.
Jah, hinnakirja järgi on istekoht tõesti soodne aga neid ei ole seal eriti, selles on point. Tuleb väga varakult bronnida ja kui tahad kindlaks kuupäevaks kohta, siis ei pruugi saada. Järgmine variant on kajut, mille hindadega võib kodulehel tutvuda...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Tänud kõigile, kes vastanud on, abi olen juba saanud kõvasti. Plaan on põhimõtteöiselt minna Madridi.
Laevaga minek on ka mõeldav, kuid ma vaatasin hindu ja ta on kallis, kui tahta magada kajutis. Tooli peal magades võin ma magada ka autos ja kordamööda sõita.
Minu põhiline küsimus oli jah see, et kuidas sõita. Ilmselt siis Eestist poola pealinna, kuid sealt edasi ei oska enam ise mõelda.
Kas ma saan õigesti aru et Poolas võib sõita öisel ajal ka kiiremini kui lubatud ilma, et miilitsaonud kimbutama tuleks? Kas seal käib politseiga asi samamoodi kui Leedus-Lätis? Kui kaua sõidab keskmiselt Eestist Poola piirini eeldusel et Läti ja Leedu on kavas läbida nii, et politsei ei pahandaks?
Tore on igatahes kuulda, et ka Saabimehed autoga mööda maailma ringi rändavad. :)
Laevaga minek on ka mõeldav, kuid ma vaatasin hindu ja ta on kallis, kui tahta magada kajutis. Tooli peal magades võin ma magada ka autos ja kordamööda sõita.
Minu põhiline küsimus oli jah see, et kuidas sõita. Ilmselt siis Eestist poola pealinna, kuid sealt edasi ei oska enam ise mõelda.
Kas ma saan õigesti aru et Poolas võib sõita öisel ajal ka kiiremini kui lubatud ilma, et miilitsaonud kimbutama tuleks? Kas seal käib politseiga asi samamoodi kui Leedus-Lätis? Kui kaua sõidab keskmiselt Eestist Poola piirini eeldusel et Läti ja Leedu on kavas läbida nii, et politsei ei pahandaks?
Tore on igatahes kuulda, et ka Saabimehed autoga mööda maailma ringi rändavad. :)
Meie sõtsime vahemaa Eesti(Tartu) Läti Leedu Poola (Saksamaa piirini) ära 18 tunniga. Poola läbisime öösel, nii et miilitsaga ei õnnestunud kohtuda. Reisimiseks oli mul suureks abiks MS Autoroute 2007 koos GPS-iga. Sellega on imelihtne reisi planeerida ja õigesse sihtpunkti jõuda.
Poola liiklus on küll mugav, kuigi veidi arusaamatu. Imelik oli sõita piimapüti järel 100'ga tammeallee vahel asula märgi alt justkui sisse, kusjuures eesliiklev kohalik ei võtnud kiirustki maha ... teeääres sai 2x näha politseid, kuid tekkis küll soov küsida neilt, mille eest seal kedagi kinni peeti. Imeliku pöörde tegi ka mingi S seeria mersu Itaaliast, rabades viimasel hetkel 190'ga 2realiselt teelt kõrvalharule; kuna meil sinna asja polnud, las läks :evil:
Seega, saab ka 1.6 riisiveskiga Poolas sõita! Järgmine kord Euroopasse ikka sealt läbi, ei saanud pooli asju näha nädalaga...
Seega, saab ka 1.6 riisiveskiga Poolas sõita! Järgmine kord Euroopasse ikka sealt läbi, ei saanud pooli asju näha nädalaga...
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Tulin just Ungarist. Seal kohati väga head teed ja ikka sõideti üle 200kmh kohati. Samas ei olnud olukord nii lilleline Budapestis, seal teed kehvemad...tundus et isegi hullem kui meil siinmail. Kui ilus ilm õues, oli küll suur isu Saabiga euroopa tripi teha. Samas kardetavasti pole suvel sellist aega, et seda ette võtta:(
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: roomlane
Kui tavaliselt selliseid kiirusi ei kasuta, siis arvesta, et mingitest kiirustest alates hakkavad pidurid pidurdades klaasistuma jne.
150 km/h maanteel sõites ei klaasistu sul küll midagi. Sa ju ei kiirenda 150->0 siis 0->150 ja nõnda iga minut 2 korda. Maantesõidul ei tohiks küll mingit muret tekkida. Lõppude lõpuks on need pidurid selleks mõeldud juba tehase poolt. :poke:
Iga ratas veab and then some!
Kõigepealt klaasistuvad klotsipinnad,siis vajutad jõulisemalt ja õli läheb keema
siis sõidad seina.VT teema sellest pajatatud. Aitas süntpiduriõli ja ferodo klotsid.
siis sõidad seina.VT teema sellest pajatatud. Aitas süntpiduriõli ja ferodo klotsid.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Andestage mu küsimus,aga oli vist jutt kultuuritripist.Seda 130--160 km/h teha pole vist mõtet.Siis juba lennukiga(mitte Saabiga)kohale sõita.Ja kui loodate eesti numbritega lennata poolas tavateel 120+,jõudu teile,aga EUR-e või zlotte piisavalt cashis kaasa!!Nii et kui ei taha Poolat VAADATA,siis on mõttekam minna laevaga Saksani,eriti kui reisil kaasas lapsed.Üldiselt ei soovitata reisil üle 500 km päevateekonda,muidu on see juhile nagu töö.Muuseas on ka Poolas vaatamisväärseid kohti palju.Netis on neid reisiplaneerijaid ka niinimetet "metsikutele" turistidele.
Põhimõtteliselt on asi nii, et sinna minek saaks olema võimalikult kiire ja kolme juhiga ühte jutti kohale, kuna sealt tuleb peale neljas inimene. Pärast tagasi tulles on plaan käia ja nautida Prantsusmaad ja Saksamaad. Poola on antud hetkel nö transiidimaa, mida vaatama minna tahaks mõni teine kord. Mõte on liita kokku kerge kultuurireis ja inimese transport Hispaaniast Eestisse. Olen uurinud erinevatest foorumitest, et 50 tunniga on täitsa reaalne jõuda Hispaaniasse, kui ei eksi Poola pealinnas väga lootusetult ära. Laevaga minek on tänu Tallinki majandamisele siiski suhteliselt kallim ja aega ei võida ka väga palju. Kindlasti on laevaga muidugi mugavam ja närve kulub vähem. Tagasi tulles on võibolla päevakorras Saksast ka pisike vagunelamu võileivahinna eest kaasa tuua.
Tänud kõigile, kes siiani on vastanud. aa ja seda pidurite klaasistumist ma selliste kiiruste pealt väga ei karda, kuid tänud hoiatamast! :)
Tänud kõigile, kes siiani on vastanud. aa ja seda pidurite klaasistumist ma selliste kiiruste pealt väga ei karda, kuid tänud hoiatamast! :)
....kui ei eksi Poola pealinnas väga lootusetult ära....
Sellisel juhul ei tule ekslemist kui ei ürita läbi Varssavi sõita.Tuleb Marki kandis ära keerata paremale,marsruuti saab siin http://www.uk.map24.com/ enne planeerida ja nt.läpakasse salvestada,sest Poolas pole GPS-ist suuremat abi veel.
Sellisel juhul ei tule ekslemist kui ei ürita läbi Varssavi sõita.Tuleb Marki kandis ära keerata paremale,marsruuti saab siin http://www.uk.map24.com/ enne planeerida ja nt.läpakasse salvestada,sest Poolas pole GPS-ist suuremat abi veel.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui te Poolas Krakowi lähistele satute siis seal on Wielicka (sorry kui valesti kirjutasin, hääldus on meeles ainult) soolakaevandus... Fantastiline koht..:) Kaevandusse rajatud, soolast välja raiutud kirik maa all, käigud, kujud, mis tehtud kaevurite poolt... väga vinge.
Algselt postitas: Cyber
Kui te Poolas Krakowi lähistele satute siis seal on Wielicka (sorry kui valesti kirjutasin, hääldus on meeles ainult) soolakaevandus... Fantastiline koht..:) Kaevandusse rajatud, soolast välja raiutud kirik maa all, käigud, kujud, mis tehtud kaevurite poolt... väga vinge.
Ongi vist õige kirjapilt ja koht pidi tõesti põnev olema.:thumb:
Kusjuures neid kaevandusi pidavat Wieliczka's lausa kolm olema, kuigi kohapeal jäi vaid ainult 1 silma. Kohapeal tasuks olla varem, sest sabad on seal pikad (või sattusime just korea turistide laviini ette) ning tasub ära käia ka teine etapp sügavamale, mis on soovijatele tasuta. Seal on intervall pikem, seega valisime ise poolakeelse giidi. Paadiga sõita enam ei lasta, kuna mingi kamp olla korra ümber läinud ja üks paadi alla jäänud. Kes tahab pilti teha, sellele statiiv kaasa!
Kes sealkandis, astugu läbi Auschwitzi ja Birkenau laagritest, tüüpidele teeääares rohelistes vestides võib lehvitada, kui nad üritavad parklasse suunata. Linnast väljasolev laager oli viimati tasuta.
Ning kes tahab magistraalmatkamisega tegeleda, seadku samm Rysy mäele, alguses küll pea 6reas inimvoor taandub peale teist järve mõningateks üksikuteks uitajateks ning päris tippu jõuda tahtja peab alustama minekuga ikka vara. Edasi-tagasi umbes üle 24 kilomeetri käia.
Nii et, euroopasse ikka läbi Poola.
Kes sealkandis, astugu läbi Auschwitzi ja Birkenau laagritest, tüüpidele teeääares rohelistes vestides võib lehvitada, kui nad üritavad parklasse suunata. Linnast väljasolev laager oli viimati tasuta.
Ning kes tahab magistraalmatkamisega tegeleda, seadku samm Rysy mäele, alguses küll pea 6reas inimvoor taandub peale teist järve mõningateks üksikuteks uitajateks ning päris tippu jõuda tahtja peab alustama minekuga ikka vara. Edasi-tagasi umbes üle 24 kilomeetri käia.
Nii et, euroopasse ikka läbi Poola.