Kui vastupidavad on mootori ajud

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

N Apr 05, 2007 23:30

Ehk siis viisin oma pere teise auto signat peale panema ja väidetavalt keset panemist ei käivitunud enam ja diagnostikaga nüüdsest mootori aju kadunud. Siit siis küsimus (ehk lohutab mind), ehk olete kuulnud, kui vastupidavad üldse tänapäeva (mistahes) autode ajud on.
Ja Saabijumalad, vabandan, et jutt ei ole otseselt Saabidest, vaid autodest üldiselt, inimesel ju mure :wall:
(Auto, millega mure, on MPV TD 2002, ostsin, kuna pere ei mahtunud enam Saabi.)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

R Apr 06, 2007 3:43

Seadidel või mingitel sellistel pidi juba pirni vahetusega olema võimalik aju tuksi keerata. Selline juhus oli isegi korra eelmise töökoha juures. Muidugi selle põhjustajaks polnud mina.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

R Apr 06, 2007 7:11

Elektroonika on kõikjal elektroonika.Kardab staatilist elektrit,lühiseid,puudulikke toite- ja massiühendusi,niiskust,kuumust üle 120 kraadi jne.
Kui signat pannes ecu ära kustub,on tehtud mingi jõhker näpukas,või on tegu halvima kokkusattumisega võimalikest.
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#4

R Apr 06, 2007 9:44

Huvitav, mis autod on MPV ja Sead?
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

R Apr 06, 2007 10:09

Algselt postitas: jannos
Huvitav, mis autod on MPV ja Sead?


See pole ju postituse teema, veel enam ma panin ju postituse loba alla, mitte mootori ja küsin kõigi automarkide kohta, siit võib ju välja tulla tõsiasi, et Saabi aju on töökinlamalt projekteeritud jne. + teenindustes juhtuv (mis võib juhtuda sinuga vabalt homme) :gun:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

R Apr 06, 2007 10:19

Tuju on endiselt sant ja küsimusi tekib juurde :wall:.
1.Et väidetavalt siis jõuti paigaldada juhtmed (aku klemm oli maas), siit siis küsimus, kas tänapäeval käib suunatuli läbi aju (ja nii vigastati).
2.Kas pole võimalik mõni lihtsam lahendus või kui aju diagnostikaga ei vasta, siis ainult halvimad variandid
3. Kui remonditavad ajud on
4. Kes selle loo kinni maksab, e. kliendisuhe, kui on tõenäoline nii "prohmakas" kui ka"halb kokkusattumus".
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#7

R Apr 06, 2007 12:56


1.Et väidetavalt siis jõuti paigaldada juhtmed (aku klemm oli maas), siit siis küsimus, kas tänapäeval käib suunatuli läbi aju (ja nii vigastati).

Mootori aju on mootori aju ning reeglina suunatulede vilgutamiseks on eraldi jubin.

2.Kas pole võimalik mõni lihtsam lahendus või kui aju diagnostikaga ei vasta, siis ainult halvimad variandid

Kõige lihtsam variant on see et aju ei saa lihtsalt toidet peale nendele otstele mis vaja(juhtmestus vaigastatud) või siis massi, võimalik et kaitse on läbi põlenud(kuigi ma arvan et seda on kontrollitud), edasi juba sõltub mis moodi on insenerid selle aju elektriskeemi välja mõelnud võimalik et piisab mõne jubina välja vahetamisest võimalik et on asi keerulisem. Vaja oleks kellegile näidata kes asja tunneb. Kindalsti peab esimesna üle kontrollima juhtmestuse võibolla kogemata vigastati midagi või oli juba autol tehase poolt poolpidune ühendus kusagil.


3. Kui remonditavad ajud on

Sõltub kahjustustest, aju ehitusest ja probleemist



4. Kes selle loo kinni maksab, e. kliendisuhe, kui on tõenäoline nii "prohmakas" kui ka"halb kokkusattumus".

Kui sa eelnaevalt kirjutad et signa peale panemise käigus siis vastutab see kes seda tööd tegi. Ei ole päris nii et viin arvuti töökotta, et mälu juurde panna ja siis selgub et selle käigus läks midagi kehvasti ja klient peab selle tasuma. Mida need signa installeerijad sulle räägivad?
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

R Apr 06, 2007 13:36

Paar automarki on ka sellised, millel aju on lihtsalt nõrk koht (näiteks Mitsubishi)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#9

R Apr 06, 2007 16:12

Algselt postitas: sigaelmar
Paar automarki on ka sellised, millel aju on lihtsalt nõrk koht (näiteks Mitsubishi)


Jah, autod 94 a. ümbruses, leidsin netist isegi info, kuidas ennetada seda probleemi, nimelt 3 elektrolüüti, mis surevad ja põletavad +5V pingestabilisaatori maha ajus.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

K Apr 18, 2007 20:07

Nüüd siis pisut selgunud ja muidugi nii, et hakkasin ise asju ajama (ma ju vana elektroonik). Olen juba meeletult esindustega suhelnud ning tundub, et aju maha põletada ei suudetud, kuid ajus olev tarkvara on küll pihta saanud (eks ikka õigeid juhtmeid otsides). Teisisõnu, kui aju külge ühendada, siis hakkab tööle, kuid nii kui tarkvaraga veateateid kustutama hakata või masinat käivitama, siis hangub aju ära. Ja kõige hullem on see, et tarkvara ülekirjutamine võib osutuda võimatuks, kuna mõnedel mootoritel võib see üldse keelatud olla või siis diagnostika programm kirjutab aju softi üle vaid siis kui sellele mootorile uuendusi on (nimetatud mootorile aga pole). Uskumatu, kuidas nii lihtne asi tegelikult autonduses nii keeruline/võimatu võib olla. Ka pole reaalne siin foorumis kirjeldatud "ajukirurgia" meetodid, kuna seda mootorit toodeti 2002 .... 2006.
Ja uskumatu, et sellid, kes varemgi alarme pannud, minu masinaga nii tegid.
Tuju on endiselt sant, no ei näe lahendust.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#11

N Apr 19, 2007 8:45

Ei tahaks nagu uskuda et "juhtmete proovimise teel" saab softi kallale minna siis peaks ikka räme disaini viga olema, pigem see võib tunduda nii. Aga kui sa elektroonikas koduselt tunned võta aju maha ning vaata mis "karul kõhus on". Või siis tee kasvõi pilt plaadist(vahetevahel suudab kogenum silm visuaalsel vaatlusel midagi tuvastada) ning pane siia ülesse. Ma kahtlustaks mõnda otsa mis on lühistatud peale "proovimist" kusagile kuhu ta ei peaks ning kui aju soft leiab et see "kombinatsioon" ei sobi jääb ta lihtsalt seisma, mis võib tunduda kinnijooksmisena. Aga telepaatia teel on suht raske midagi teha. Kindlasti ei tasu kohe softi kallale minna kuigi millegipärast inimesed kahtlustavad seda kohe esimesena.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#12

N Apr 19, 2007 9:10

Juba vaatasin karu kõhtu, südameks on D151808-8030, millega liidestataud SE420 ja mälu 29F200BC-50 asub ilusasti eraldi. Kontrollisin kõik dioodid, transistorid (millest osad MOSFET), need ok. Ainuke asi, mis oma väite 100% kindluseks tegematta jäi, oli mälu juhtotste (RD) vaatamine ossiga, e. kui aju pange astub (tundmatu käsu täitmine, pöördumine valele aadressile mäludes jne.), siis peaks seal vaikus olema. Ka ei kuumenenud ükski detail ja visuaalseid vigastusi ka polnud. Juhtuda teoorias saab see siis, kui aju pingestada vale juhtmega (läbi MOSFET transistori sisese kaitsedioodi näiteks) (väidetavalt oli neil aku klemm maas) ja siis, kui aju veakoode kirjutab, vool maha või tarkvara vead/probleemid, mis ei oska sellist olukorda ette näha. See muidugi teooria.
Muidugi ei tegele mina diagnostikaga, auto kohalikus nimetatud margi hoolduses ja suhelnud olen ka tihedalt Tallinna esindustega. Alarm aga pandi mujal, kellega mul kuni nimetatud mureni, probleeme ei olnud.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#13

N Apr 19, 2007 9:30

tee pilt ikkagi kui viitsid. Muuseas enamus ajusi näevad sellist olukorda ette, et kui toide suvalisel ajal maha võtta isegi siis kui kirjutatakse parajasti veakoode mällu. Kuidas sa MOSFET transistori kontrollisid, ülselt nende tööd väga sajaprotsendiliselt kontrollida ei saa vaatad testriga üle aga kui lühist pole siis peale vastuvoolu dioodi suurt midagi näha pole? Vahetavahel need kaitsedioodid hakkavad teistpidi juhtima. Need kaitsedioodid on üldse ühed suhteliselt kehvad asjad(jõuelektroonikud viskaksid need kohe minema) aga kuna nad tekivad sinna MOSFETi tegemise käigus ise siis keegi neid ära sealt võtma ei hakka. Teine võimalus on et sulle on nende spetsialistide poolt midagi rääkimata jäänud äkki susserdati ja üritati ajju uut softi laadida?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

N Apr 19, 2007 13:52

Ma arvan, et pilt ei annaks midagi. Pealegi on seal mitmekihiline trükkplaat (4 kihti kui ma ei eksi) ja kui visuaalselt on korras, siis arvatavasti softi viga. Või EEPROM saab viga kui toitepinge on valel ajal katkestatud. See, et diagnostika (TECH2 vm.) ei saa ajuga enam ühendust, on ilmselt selle 29F200 kamm. Neid kivisid peaks saadaval ikka olema.
Kahjuks meil siin TDI softi ei liigu, et saaksid üle kirjutada.
Võin bensuka Trionic7 pilte saata võrdlemiseks, aga neist vähe abi ilmselt.
Enda rahustuseks võid ka prose ja mälu toitepinged üle käia (kui sa seda juba teinud pole), andmelehed saad siit: http://www.datasheetarchive.com/
Minu masinal hiljuti TECH2 ei saanud ECU-ga kontakti kuna oli EEPROM-i toitejalg lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#15

N Apr 19, 2007 14:35

Tõsi, plaat on jah 4 kihiline ja lakitud sellise lakiga (pind ei jää sile vaid kobruline) et täitsa tegu detailide numbrite lugemisega. Ja mõistagi kontrollisin prose poole toitepinge üle, see ilusasti +5V (tehtud eraldi 3 jalalise DC/DC muunduriga). Ja Flash ilusasti mõistliku suurusega korpuses (SOIC), kõik joodised plaadil väga korrektsed (tinaga pole koonerdatud) (nagu japsidele kohane, kuigi vabalt võib olla monteeritud Hiinas).
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#16

E Mai 07, 2007 19:29

Pisut arenguid, kuid auto pole endiselt korras. Nimelt väidetavalt istub immo sel autol otse aju taga (eraldi plokina) ja jällegi väidetavalt pinge alanedes (väidetavalt näiteks pikalt ust lahti hoides) on aju "sideme" immoga ära kaotanud ning seetõttu nii käitubki. Kuid immo töötab, aju aga mitte. Ja kõige tipus väidetavalt nüüdseks aku ka untsus (samas tegemist tavalise hooldatava pliiakuga, mis ei sure ju paugupealt, veel enam, talvel ega enne seda õnnetust polnud mingeid märke aku väsimusest (käivitus alati ühtemoodi väga hästi, tunduvalt paremini, kui mu Saab)). Ja kõigele lisaks ei saa nimetatud taastamistoiminguga keegi teine, kui vaid Tallinna ... margi esindus hakkama. Asi kisub ikka väga imelikuks küll, kas tõesti osad tänapäeva autod on nii si... et näiteks talvel väsinud akut piinates lihtsalt aju enam ei funka (ka seda pole mul veel kunagi juhtunud, isegi minu aina armsama Saabiga). No lihtsalt masendav :wall: Ja kõigele lisaks püüab alarmi paigaldaja vastutust hoopis minu õlule veeretada :?.
Vasta