Hooldus ja remont Tartus

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#1

Kas ongi nii et kõik tartlased käivad oma Saabe Tallinnas remontimas? :freak: Ma ise pole varem ühtegi Saabi omanud aga 9-5 hakkas koledasti meeldima.

Veidi hirmutavad jutud kallist remondist ja remondivõimaluse puudumisest Tartus. Kui palju saabi pidamine kallim tuleb kui näiteks mõne japsi. Mul eelmine auto oli mitsu galant. Veidi probleeme ikka oli aga suht vähe. 4 aasta jooksul u 2 elektroonikaprobleemi ja muidu lasin masina nii korra aastas põhjalikumalt üle vaadata ning lisaks õlidele-filtritele ka väsima hakkavad jubinad vahetada. Hooldus ja remont üle 4-5k aasta kohta küll ei läinud. Kui saaks samamoodi ca korraga aastas hakkama siis võiks ju Tallinnas ka hoolduses käia.

Kui ostma minna siis tahaks et spets üle ka vaatab, aga vaevalt et tartu automüüjad väga tahavad masinat kätte anda et tallinna kontrolli sõita. Eriti kui tegemist toodud masinaga mis pole veel siin registreeritud.

On kellelgi arvamusi ja soovitusi?
Kasutaja avatar
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: Garu
Kas ongi nii et kõik tartlased käivad oma Saabe Tallinnas remontimas? :freak:

Veidi hirmutavad jutud kallist remondist ja remondivõimaluse puudumisest Tartus.

On kellelgi arvamusi ja soovitusi?

Oletan, et oled vastavaid teemasid siit foorumist juba otsinud-lugenud. Lisaks omalt poolt seda, et päris abita Tartus nüüd ka ei jää, aga Tallinna-sõiduga 1-2x aastas võiks arvestada sellegipoolest.

Käisin diagnostikas (ABS+ECU) www.autodiagnostika.ee's, seal arvati, et olenevalt konkreetsest mudelist võib Saabidega küll probleeme tekkida, aga proovida ju võib alati. Saabi suhtuti seal ilma erilise eelarvamuseta.

Lasin just möödunud nädalal panna uue pooltelje otsakummi ja taaskinnitada ABS anduri, mis sõidu ajal küljest ära murdus/kukkus (lõhkudes nimetatud kummi :wall: ). Need tööd tehti Turu tn. Carstopis ja praeguseni olen küll nendega igati rahul. Probleem tekkis muidugi siis, kui arutasime igasugu pukside vahetamise teemal, nende kataloogis minu auto (900T '94) sildasid ei ole. Oli 900, oli aasta 94, aga pildid hoopis teised. Turbodele vist pandi siis teistsugune veermik?

Nii et "tavamurede puhul" polegi probleem ehk remontija puuduses, vaid pigem varuosade saadavuses. Neid aga võib alati proovida Tallinnast Tartusse saata.

Hindade teemal puudub mul eriline pikk kogemus, aga sellestki on siin foorumis üks teema koos lugejate arvutatud kuludega.
Kui ma vaatan, kui palju olen seni kulutanud, ohkan kergendatult. Kui vaatan, kui palju plaanin sel aastal kulutada (olen auto seisukorra suhtes üsna nõudlik), ohkan raskelt ;)

Aga kui sõidan, siis pole eriti midagi ohata :head:
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#3

Ma ka üldiselt olen eelistanud probleeme ennetada kui hiljem nende tekitatud, tavaliselt veelgi raskemate tagajärgedega, võidelda. Ja ma ei arva ka et auto päris "jumala armust" peaks sõitma. Aga siiski kuupalka ka suvalisel hetkel suvalise jupi peale ei tahaks taguda. Seetõttu hakkasin oma plaanis veidi kahtlema kui lugesin siit mis mõned mehed remondi peale kulutanud on igasugu turboprobleemidega jne.

Kas seda 9-5-t ilma turbota ka tehti või on kõik turboga? Ma olen rahuliku sõidustiiliga ja ei usu et see turbo mulle palju juurde annab peale võimaliku peavalu.

Otsin just sellist odavama otsa 9-5-t mis palju üle saja ei maksaks. Üks mis silma hakkas oli:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mõtlesin et vahelduseks võiks ühte euroopa autot ka proovida peale japsi.
Üks alternatiiv mida veel vaadanud olen oleks Seat Toledo. Saabi kasuks on rohkem stiili ja sõidurõõmu. Toledo kasuks jällegi väiksem kütusekulu ja eeldatavalt madalamad ülalpidamiskulud. Mõlema pluss on see et lihtsam parklast üles leida kui mingi audi, vw või bmw :beer:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Ütleme nii, et rahuliku sõidustiili juures ei põhjusta see turbo sulle ka nii palju peavalu..;) Samas vahel võib päästa hullemast (kiirendus ekstreemsemas olukorras). bensukulus selle vanaema sõidustiiliga vahet eriti pole. Aastast eeee...2000?? (parandage kui eksin) tehakse kõik Saabid turboga...ainult 1.8 ökamootoriga (vabandust ökomootoriga) uustulnukad on ilma.
9-5 ja Toledo... eri klassid täiesti ju...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Cyber
9-5 ja Toledo... eri klassid täiesti ju...

Eri klassid muidugi. Eks see dilemma ongi selle vahel mis tundub mõistlik ja mida süda ihaldaks.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#6

mine proovi Seat Toledoga proovisõitu teha ja siis mine proovi selle 9-5-ga.
:P. Ja kas Toledod ei maksa mitte 4 korda vähem kui see 9-5 ?

aga mõistlikkuse pointi suhtes saaks selle raha eest näiteks 2002 aasta Opel Astra vms.
Nimevahetus vl -> Veiko
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#7

sry, mul miskipärast ei tulnud meelde, et uuemad toledod on ka olemas.:wall: need siiski maksavad jah u samapalju.
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: vl
mine proovi Seat Toledoga proovisõitu teha ja siis mine proovi selle 9-5-ga.

Ma soovitaks ikka vastupidi. Enne 9-5 ja siis Toledoga ;)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Mis vahet seal on, ühel juhul, tekib variant, et "miks ma siin nüüd aega raiskan", teisel juhul "miks ma kohe siia ei tulnud.."..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#10

Arvan, et kui 9-5 roolist toledo rooli läheb siis ei teki tahtmist seati käimagi panna ja hoiab aega kokku ;)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#11

Nujah, algsesse teemasse tagasi pöördudes, tuleb vist alustada sellest ülestunnistusest, et mul on (tegelt elukaaslasega 2-pääle;)) koguni 2 900 classicut - esialgu sai maha salatud 1981 aasta GLs :red: Esimene auto üldse, millega omanikumuresid-rõõme tundsin. Sai tema ostetud 2001. aasta mais Tartust kuulutuse pääle, kuna mõlemal oli vaja jõuda oma välitõid tegema - kord Alam-Pedjale, kord Mustjõe äärde Läti piirile. Kuigi eelmine omanik väitis, et viimase aasta jooksul mitu olulist sõlme vahetanud on saime meiegi juba esimese kuu-kahe jooksul veel omajagu töökodade uksi kulutada. Siduri peasilinder vahetati Paki OÜ-s Kreutzwaldi tänaval, kus masin eelmise omaniku ajal juba remondis käinud oli - töö tehti suht hästi - kuigi tudengi rahakoti jaoks ehk pisut kallilt (275.-/h), nende poole sai pöördutud veel kord-paar hiljemgi. Umbes samal ajal tekkis probleem kütusekuluga ja musta suitsuga - ühelt sõbralt saadud soovituse järgi sai pöördutud Utility'sse. Seal leiti viga kärmelt üles - mõlema karburaatori memraanid olid purud ja üllatuseks oli neil kohapeal ka uued asemele panna. Pärast seda oli masinal hoopis teine minek.:) Pea kaks aastat hiljem, enne ülevaatust reguleeriti edukalt CO paika. Paraku ei taheta seal firmas enam nii vanadest masinatest ja vist ka SAABidest üldse midagi kuulda. :(
Paar kogemust on ka sellise kohaga nagu Tareli Kaubandus OÜ Pikal tänaval :
Esimene vägagi positiivne - asendati edukalt klapikambris olev raam, kaks klappi ja nukkvõll, kusjuures treiti pritsungmootori võllile otsa bensiinipumba ekstsentrik - igatahes saadi masin tööle ja seda vaid paari päevaga.
Ka teise kogemuse liigitaks pigem positiivsete kilda - vahetati ära purunenud ketipinguti.
Kolmas kord aga võttis ära isu sama firmat vähemalt mootori küsimustes tülitada. Ühel halval veebruarikuu päeval kadus Tartus mootorit käima pannes ära õlirõhk ja tagasi ei tulnudki (oma rumalusest ei taibanud ka kohe momentaalselt pärast õlitule põlema jäämist mootorit välja suretada:wall:). Seejärel otsis kohalik meister viga ca 4 kuud (!!) ja ega vist ei leidnudki, aga mski isiklik jonn või uhkus ei lubanud tal ka tunnistada, et sedakorda tema mõistus masinast üle ei käi. Lõpuks sai ta asja küll jooksma, kuid nii et moootori kuumenedes hakkab õlituli madalatel pöötetel jällegi põlema. See remont jäigi õnnelikku lõppu jõudmata (seni).
Vahepeal, mais aga sai Arest ostetud järgmine 900(sissepritsega, 84), millega Tartu teenindustesse veel läinud pole - kuigi lähiajal tuleb minna.
Kui keegi oskab soovitada kohta, kus veermikuga hästi hakkama saadakse, andku teada. Kas Tartus on sellist firmat, kus töökojas on pidurdusjõudude kontrolli võimalus?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
ahti
Postitusi: 19
Liitunud: P Okt 31, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#12

Eelmise sügisese Taru autonäitusel Viking Motorsi mehed igatahes väitsid, et ühe Tartus asuva firmaga käivad läbirääkimised Saabide hoolduse ja remondi alustamise osas. Ei tea kui kaugele nende läbirääkimiste ja töömeeste väljakoolitamistega on jõutud?
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Garu
Veidi hirmutavad jutud kallist remondist ja remondivõimaluse puudumisest Tartus. Kui palju saabi pidamine kallim tuleb kui näiteks mõne japsi. Mul eelmine auto oli mitsu galant. Veidi probleeme ikka oli aga suht vähe.

Mul oli ka kunagi Galant, aga ilmselt vanem, sest nii vähese aasta keskmise remondiga ma ei pääsenud, tagatipuks solvus ta veel, kui panin müügikuulutuse, mille peale ta lasi endalt vere välja ja nõudis 12 tonnist remonti.
Kogu selle auto pidamise ajal räägiti mulle, et jupid on kallimad kui teistel. Seega ei tohiks Saabi pidamine sul kallim tulla, aga kõik oleneb sellest, mis probleemi remont sul tuleb ette võtta.
Kasutaja avatar
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#14

Seda Galanti omasin 4 aastat, 91 aasta väljalase, 2000 novembris ostsin ja 2004 novembris müüsin maha. Probleemidest 4 aasta jooksul. Mõlemad ajud remonditud (pritse ja aut. kasti oma). Mõlemad ca 1000 eek kulu. Kaks korda klapisääretihendeid vahetatud ca 500, ühe korra plokikaanetihend ca 400 ja üks poolteljeots ca 1500. Summutit keevitatud korra. Üks rattalaager enne eelmise suve Austria-Itaalia-Horvaatia sõitu, koos õlide filtrite ja piduriklotside ning ülevaatusega oli teeninduse arve 3000.

Siis veel jooksvalt nipet näpet nagu igatsugu pukse, rihmu, piduriklotse, mahlad, filtrid. Tegelikult polnud need galandi jupid nii kallid midagi, anamus B osana saada.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 13
Liitunud: P Dets 12, 2004 12:40
Asukoht:
Auto:

#15

Ma täpsustaks vahepeal kerkinud küsimust, et minu arusaamist mööda on vähemalt kõik 9-5'd turbodega. See käis vist siit mõnest teisest teemast pisut põhjalikumalt läbi, otsige üles ja lugege.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#16

Kui mul on vaja vahetada 900i '84 esivedrud, ja korrastada pidurid, siis kas oskab keegi soovitada REMONDIKOHTA TARTUS???:wall:
Samuti vaja saada jonksu see va CO. Tahaks ülevaatuse lõpeks kaela pealt ära saada....
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#17

Paistab, et mul tuleb järjekordselt endal katsejäneseks olla;)
Täna, kui olen end vahepeal pisut välja maganud siirdun otsima kohta, mis mu sõbrakesel esivedrud ära vahetaks - eks siis pärast näeb ja kuuleb.
Uued vedrud on juba kodus ootel - tellisin autoosad.ee -st - tuli kõige odavam ja toodi koju kätte:P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#18

Väiksemad asjad Carstopist abi saanud, elektri alal Serwend aidanud.
Suuremad asjad ikka Tallinnas.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#19

Uued vedrud all, Carstopis Ringtee 43 pandi ca 1,5 tundi ja 300.- kr läks, teenindus oli viisakas :)
Ainult asukoht on täiesti mõttetu - pärast kella 16 pole lähikonnas kohta, kus oodata ja nt kohvi juua :wall:
Aga see eest leidsime koha, kust sai uute vedrude tarbeks head määret:eureka: 1996 aasta Hispaania toode alla 70 raha - nüüd on vedrud kenasti määritud:drink:, ei tohiks esimeses suuremas augus katki minna:P

Edasised loomkatsed jätkuvad - summuti ja pidurid ning CO,
rumal küsimus - kas summuti vahetamine äkki nii lihtne pole, et ise ära saaks??
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

Kui sul on koht kus auto üles tõsta või kanal/estakaad, siis ei ole see väga suur töö. Varuda tuleks kõik kinnitusklambrid ja kummitripid mille otsas (tagumine) pütt tipub. Samuti kõik vahetorud. Võib juhtuda, et neid pole vaja aga kui on, siis on pisut paha neid veel otsima minna. Kui sa pükstest alustad siis nende lahtikeeramine võib suure ärapõlemisastme tõttu keerukaks osutuda.Ideaalset paikaminemist ei tasu loota, natuke saab ikka sugutada seal kallal..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#21

Kanal on, kuigi väljas. Kas ühenduskohtade vahele tuleb mingit tihendusmõgla (Salomes oli midagi sellist) ka panna?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

Kui lähedal mõni koht, kuhu sooja minna, leidub, siis saab ju selle lihtsa töö ka väljas teha. Aega pead ka varuma. Pole küll säärast autot põhja alt silmitsenud, kuid suurim probleem saab tõesti ainult kinnipõenud poltide lahtipööramine. Sääl on võimalus et keerad kogemata poldi pooleks ka.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#23

Summuti vahetatud, pidurid kah korda tehtud (loodetavasti) ja mõned kogemused Tartu teeninduskohtade kohta kah juures:
Summuti puhul sai paraku selgeks, et päris oma jõududega hakkama ei saa - keskmine pruugitud jupp ei tahtnud ilma keevitamiseta päris hästi uute pükste ja tagatoru vahele istuda (ilmselt oli tegemist eelmise omaniku omaloominguga):(. Tuletoru kinnitusmutikate valutu lahtitulek õnnestus üle kontrollida. Kuna keevitust käepärast polnud tuli otsida koht, kus asi ära tehtaks. Läksime Pärna 1 asuvasse töökotta, kus summutivahetus ca 1,5 tunniga ka ära tehti (170.- kr/h). Summuti eesmine purk jäi küll madalamale kui varem, aga võimalik, et selle kasutatud keskmise osaga oli teda võimatu kõrgemale saada.
Turu 32 Carstopis väideti olevat ka pidurite kontrollstend, mistõttu pöördusin selle murega nende poole. Esialgu olid nad üsna kõhkleval seisukohal kas sellele masinale pidurite remondiks vajalikke vidinaid saada on ja kui, siis millal saab, aga selle mure lahendasin ma nende jaoks andes neile varem valmis ostetud rem-komplektid ja piduriklotsid. Esimesel päeval jõudsid nad ligi 2 tunniga (270.-kr/h) ära vahetada tihendid vasakul esimesel pidurisilindril ja õhutustada tagapidureid. Teisel päeval kulutasid nad Tupsu peale veel 2,5 tundi ja lasid ta seejärel üle stendi (75.-). Kahjuks ei olnud stendil oleku ajal ise ninapidi juures, mistõttu oli kokkuvõte nagu nõks poolik - kuigi vastavad read olid kontrolllehel olemas olid veeretakistuse ja pidurdusjõu protsentide arvutuse kohal vaid kriipsud. :( Täita oli masinal lastud vaid pidurdusjõudude read, seal olevate arvude järgi peaksid pidurid inamb-vähem korras olema, kuigi käsipidur kipub peale jääma. Carstopi töökvaliteedi üle aga otsustavad tulemused ülevaatusel (ehk jõuan sinna järgmine nädal);)
Kõige raskem oli aga leida kohta, kus oldaks nõus tegelema selle masina CO reguleerimisega. Utility ei tahtnud viimati enam nii vanade masinatega tegemist teha, Mazda esindus ütles, et nad võivad proovida, kuid ei julge midagi lubada, kuna pole selle masina jaoks vigade infot. A-ekspert, kes reklaami järgi peaks selliste asjadega tegelema (ja kus saaks üksiti ka ülevaatuse tehtud ) ei tahtnud kah 900i reguleerimisega tegeleda :(, kuid soovitas Võru 139 asuvat töökoda (=Ringtee Autokaubad OÜ). Sinna sai siis esmaspäevaks ka aeg kinni pandud. Eks siis näeb, mis saab :wall:
Ehk saab ka ülevaatus lõpeks tehtud....
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#24

Hästi sai - CO reguleeriti normi ja ülevaatusest läbi :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#25

Nojah, mul ei ole aktiveeritud ja tartus kellelgi tech2-e saabi tarkvaraga ei ole. Muidu tõenäoliselt saavad hakkama küll kui neil sobivad jublakad olemas on.

Ma nüüd päris kindel ei ole, aga üks sõber käis hiljuti 9-5-ga (ta ei ole foorumis) Tartus remondis ja ütles, et remmimees pani juhtmed külge (tech 2 ?) ja ütles kohe ära mispärast tühikäik jamab. Seesama tüüpviga, mis sinna 9 kilo kanti maksma läheb harilikult.
Remmimees asus Võru-Aardla ristist mingi 100 m Võru poole ja siis vasakule (Jalaka ja Võru tänavat ühendav tänavajupp) ning seal on mingid garaazid, kus ka vastavasisulised sildid olemas . Mindagu uuritagu järgi.
Nimevahetus vl -> Veiko
Vasta