Otsustasin siin paari nädala jooksul kui auto müüki panin et ei müügi maha.Kuna ostjad tulevad tingima ja ei taha seda hinda välja maksta,paras peavalu see müümine.Kuna olen varem omanud 9 autot,hakkab igakord sama jama pihta.Niisiis otsustasin oma aero endale jätta.Tuli küll tahtmine osta Janne pakutud 9-3 aero ,kuid arvutusi tehes 115 oma auto väärtusele juurde maksta pani mõtlema.Selle raha eest võiks ju enda omal midagi korda saata.Nüüd paluks abi klubikaaslastelt!
1.kuna on mõtet hakata hirchima?
2.kui korras peab olema eeldatavalt mootor(ise hindan 10-st 7)
3.kui kulukaks võib kapp remont ulatuda koos softi vahetusega
4.kas on mõtet kui praegu liigub ka
5.kas rõngaste vahetus eeldab seda ka et siis kindlasti peaks ka väntvõlli lihvima ja uued saaled panema(+kaane lihvimine ja klappide sooveldamine
millest alustada?
Minu soovitused.
Mõtle endale kõigepealt selgeks, mida sa selle autoga teha plaanid, sellest tulenevad edasised soovitused ja tegevused. Vaata kuidas masinal kere on, roostetavat isendit pole ehk mõtet tuunima või kapremontima hakata. Piilu polstrite ja katete alla, sealt kipub kõigepealt rooste minema.
Kui oled jõudnud seisukohale, et ikka tahaks miskit ära teha ja masinat ägedamaks saada, siis mina võtaks asja ikka põhjalikult ette ja teeks koos forseerimisega ka mootori ilusti korda ning veermiku samuti. Salongividinate ja mugavuslisade korrastus on juba maitse asi.
Kapremondi maksumus sõltub suuresti sellest, mida remontida. Kui ise teed võid ka paari tuhandega hakkama saada (mootori juppide hind reeglina väike). Kui teha lased siis suurusjärk ilmselt 10-30 kilo.
Tuunimise hinnast saad pildi ette, kui uurid maptuni lehte ja palju seal erinevad stage komplektid maksavad.
Rõngaste vahetus väntvõllli lihvmist ei eelda. Vänta lihvi siis, kui see on kulunud tolerantsist välja. Klappide soveldamine (või lihvimine) hinnatakse välimuse järgi - kui tööpind on kogu ulatuses peegelsile, siis pole vaja.
Mõtle endale kõigepealt selgeks, mida sa selle autoga teha plaanid, sellest tulenevad edasised soovitused ja tegevused. Vaata kuidas masinal kere on, roostetavat isendit pole ehk mõtet tuunima või kapremontima hakata. Piilu polstrite ja katete alla, sealt kipub kõigepealt rooste minema.
Kui oled jõudnud seisukohale, et ikka tahaks miskit ära teha ja masinat ägedamaks saada, siis mina võtaks asja ikka põhjalikult ette ja teeks koos forseerimisega ka mootori ilusti korda ning veermiku samuti. Salongividinate ja mugavuslisade korrastus on juba maitse asi.
Kapremondi maksumus sõltub suuresti sellest, mida remontida. Kui ise teed võid ka paari tuhandega hakkama saada (mootori juppide hind reeglina väike). Kui teha lased siis suurusjärk ilmselt 10-30 kilo.
Tuunimise hinnast saad pildi ette, kui uurid maptuni lehte ja palju seal erinevad stage komplektid maksavad.
Rõngaste vahetus väntvõllli lihvmist ei eelda. Vänta lihvi siis, kui see on kulunud tolerantsist välja. Klappide soveldamine (või lihvimine) hinnatakse välimuse järgi - kui tööpind on kogu ulatuses peegelsile, siis pole vaja.
Kuna olen juba keret enne müüki kontrollinud siis roostet leidub väga minimaalselt.Ilmselt hakkan siis asjaga tegelema.
1 küsimus veel aga kas ei ole mitte nii et kui rõngaid vahetad muutub ju hõõrdetegur suuremaks.see siis koormust saaledele ei tekita?
1 küsimus veel aga kas ei ole mitte nii et kui rõngaid vahetad muutub ju hõõrdetegur suuremaks.see siis koormust saaledele ei tekita?
Kindlasti muutub hõõrdetegur ja hõõrdumine aga mis siis sellest? Kui remonditud mootori korralikult sisse sõidad on kõik normis. Ega vända lihvimine hõõrdumist vähenda. Lihvimise mõte on selles, et kui vända laagripinnad on kulunud ja on kusagil standardmõõdu ja remontmõõdu vahel siis lihvitakse niipalju maha, et remontmõõtu mahuks. Siis pannakse remontmõõdu saaled.
Praktikas jäetakse vahel vänt lihvimata, pannakse lihtsalt uued saaled ja läheb edasi küll. Kuid tuunitud turbomootoriga ei riskiks
Praktikas jäetakse vahel vänt lihvimata, pannakse lihtsalt uued saaled ja läheb edasi küll. Kuid tuunitud turbomootoriga ei riskiks

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14426
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Alusta sellest, et su mootor oleks originaalolukorras 9-10 punkti vääriline selles 10 punkti skaalal. Alles peale seda hakka juurde keerama. Lisanduva jõu mahasaamiseks peaks kohe ka sildade kallale minema. Jäigem/madalam ehk.
Mina alustaks ilmselt mootori kettide-rihmade-turbo kontrollist ja vajadusel vahetusest. Siis sillad ja alles siis hakkaks softi vahetama.
Mina alustaks ilmselt mootori kettide-rihmade-turbo kontrollist ja vajadusel vahetusest. Siis sillad ja alles siis hakkaks softi vahetama.
Algselt postitas: Cyber
Alusta sellest, et su mootor oleks originaalolukorras 9-10 punkti vääriline selles 10 punkti skaalal. Alles peale seda hakka juurde keerama. Lisanduva jõu mahasaamiseks peaks kohe ka sildade kallale minema. Jäigem/madalam ehk.
Mina alustaks ilmselt mootori kettide-rihmade-turbo kontrollist ja vajadusel vahetusest. Siis sillad ja alles siis hakkaks softi vahetama.
Olen isiklikult sama meelt.
Enne auto korda ja siis tuunima. Kui tõesti plaanid tõsisemad, siis juba mootori ja auto hoolduse käigus teha selliseid töid, et siis hiljem mootorit uuesti lahti ei peaks võtma. Näiteks portimist või nukkvõllide lihvimine. Ja kui raha rohkem, siis miks ka mitte sepiskolvid

romza
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Nii ei tohi teha:
Enamik siinsetest, kes on vähemalt taastanud tehaseandmedki, on alustuseks lisanud bleederi/kuulklapi ning möllanud ajuga. Seejärel rahaliselt kõige ebasobivamatel momentidel on välja vahetatud kogu väljalase täies pikkuses, kolisevad ketid, saaled, turbo (igaks juhuks on mitu korda järjest reha peale astutud ja proovitud Garrettitega jännata), sidur, pidurid, kinni kiilunud reduktsiooniklapp jne.
Krt. aga ahvatlus on ju suur! Pisut raha (saab ka ilma) ja suu kõrvuni... Korraks...
Aga seeeest nüüd on lõpuks hea mõnuga kruiisida. Selline hea rahulik pereauto.
Enamik siinsetest, kes on vähemalt taastanud tehaseandmedki, on alustuseks lisanud bleederi/kuulklapi ning möllanud ajuga. Seejärel rahaliselt kõige ebasobivamatel momentidel on välja vahetatud kogu väljalase täies pikkuses, kolisevad ketid, saaled, turbo (igaks juhuks on mitu korda järjest reha peale astutud ja proovitud Garrettitega jännata), sidur, pidurid, kinni kiilunud reduktsiooniklapp jne.
Krt. aga ahvatlus on ju suur! Pisut raha (saab ka ilma) ja suu kõrvuni... Korraks...
Aga seeeest nüüd on lõpuks hea mõnuga kruiisida. Selline hea rahulik pereauto.
jama küll et asjlikud mehed tallinnas on ,sest tartu Carringut ei usalda ma üldse.Abis on muidugi sõber kes juba ammustest aegadest autodega tegeleb,kuid jama see et tal pole kokkupuuteid saabiga varem olnud.Niisiis tegutsen omapead koos sõbraga.Esialgene plaan on mootori ketti vahetus.Siis peaks ka rõhud üle mõõtma silindrites (Palju saabil orig-.. peaks olema?vast 15)Kui siis selgub et peaks lahti võtma kogu kupatuse siis vast sooveldus ja lihvimine.Arvan et mõistlik oleks sidur ka vahetada välja koos korviga !Kuida turbot kontrollida seda tean ainult niipalju et lõtk ei tohi suur olla.Kui see jama valmis kõik vahetan enamus voolikutes ja mootori padjad,kindlasti ka kõik mootorijuurde kuuluvad tihendid(nende maksumus oli vist 2500 komp)sillad puksid korras kõik hiljuti sai huvipärast kontrollitud.Kui peaks midagi veel tegema võiks keegi teada anda:?
mismoodi väljalaset teha ?(kas uus kollektor )
sorry:red:
mismoodi väljalaset teha ?(kas uus kollektor )
sorry:red:
Tartus Troostautot muteada pole. Pidasid vast Carringut silmas.Algselt postitas: tanel122
jama küll et asjlikud mehed tallinnas on ,sest tartu troosti ei usalda ma üldse.
Pidasin silmas sportkatti koos 3" väljalaskega. Umbes seda, mis Iff'i autol all on (kuigi tal vist katti üldse pole, uuri tema auto teemat.)mismoodi väljalaset teha ?(kas uus kollektor )
Loomulikult võiksid ka vana kolle ära lihvida ja kontrollida, ega seal pragusid pole. Kõvematel meestel on "isetehtud" torukollektorid, kuid seda vast esialgu siiski tarvis pole. Tähtis on eesmärgid seada. Võid ju mõne siinse ässtonnise eeskujuks võtta. Neid on siin mitmeid - iroman, iff, qdwin, torque, teager ,sebastian - eeskujusid küll.
EDIT: vabandust kui keegi nimekirjast välja jäi või kui keegi ennast seal liigsena tunneb.