Rooste/korrosioon ja selle likvideerimine

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 10, 2007 20:07

Talvega on uste alumised servad väga koledasti rooste läinud. Käisin ka ühe meistrimehe jutul, kellel kahjuks küll tööd nii palju oli, et peale jaanipäeva palus autot näitama tulla. Ja siis mõtlesin, et kui prooviks ise rooseussi välja tõrjuda: Ostaks paar juppi liivapaberit, roostesurma, pahtlit, kruntvärvi ja mõnepintslivärvi, müttaks nädalavahetusel ja ehk saaks roosteussi tapetud.

Oskab keegi soovitada, milliseid vahendeid varuma peaks või pean hoopis omi lolle mõtteid häbenema minema?
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#2

N Mai 10, 2007 20:23

mul probleem ragaluugiga lauas auk on läbiroostetanud (kunagi matsu saanud) Ostsin roostemuundurit tegin sellega üle(peab seisma nii 24 h siis tõmbab roostene koht selliseks hallikaks.´(ennem tee ikka traatharja või liivapaperiga puhtmaks. Kuna mul must auto ostsin musta aerosooli ja värvisin üle. See on küll ajutine lahendus aga siimamaani on vastupidanud (2 kuud)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#3

N Mai 10, 2007 21:27

tule näita , kui pole suur töö siis võtan ette
Ega sul pole mõtet jalgratast leiutama hakata

kui huvi saada u2u
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#4

R Mai 11, 2007 8:44

automoto.ee foorumis on pikk teema kereremondi kohta, sealt nopid asjalikke nõuandeid ja kui siis veel viitismist on - hakka pihta.
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#5

K Aug 01, 2007 9:45

Kuna Saabil esimene Eesti sügis/talv tulekul, siis uuriksin varakult masina põhjale korrosioonitõrje teostamise kohta.

Mida peaksin teadma?

Leidsin esialgu sellised kohad Tallinnas:

Termak (www.termak.ee)
Rust Stop (www.ruststop.ee)
Automaaler (www.automaaler.ee)

Kas on kellegil nende kohtadega kogemusi või hoopis muid siia nimekirja lisada?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

K Aug 01, 2007 9:51

Mind huvitab sama teema klassiku vaatenurgast.
Minu auto on pärit texasest ja praktiliselt roostet ei ole, samuti ei kavatse sellega talvel liigelda. Kuid meie kliima on ikkagi tunduvalt niiskem kui seal texases, seega ehk on pointi pöörata tähelepanu ka korrosioonitõrjele.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

K Aug 01, 2007 10:31

Ka mind huvitab see teema, veel enam, et kui jamasin tagaluuugiga (värv koorus, lasin üle värvida) siis seestpoolt alumise (keevitus)liite peal oli selgelt juba rooste märke :freak:
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#8

K Aug 01, 2007 15:52

Ka mul sama mõte peas olnud, kuna auto ühegi rooste täpita. Arvasin, et peaks Anti käest pärima aga pole sinna asja olnud. Muid ideesid lahenduseks pakkuda pole.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

K Aug 01, 2007 17:27

Roostetõrje teooria osas võiks pikalt heietada.
Praktikaga on keerulisem lugu. Töövõtetega probleeme eriti pole, rohkem nagu viitsimise ja töövahendite küsimus. Suurem segadus on ainete endiga. Usaldusväärset infot ühe või teise toote _tegeliku_ tõhususe kohta napib. Niiet konkreetseid tooteid soovitada ei oska/tea. Võibolla ainuld Haglöfsi toodang, neil on vähemalt mingi Rootsi tunnustus olemas.
Põhja alla soovitatakse kautsukipõhist katet, see on märksa vastupidavam (mehhaaniliselt), kui bituumeni baasil. Ilmselt võiks ka rattakoopad sama ainega üle tõmmata. Õõnesdetailid (karbid) tuleks kindlasti kõik seespoolt ära teha, kui vaja siis ise puurida sobiv auk prtsimiseks. Samuti on hea mõte salongis põhjapolster ära võtta ja kogu põhi üle teha. Ning kapoti jäikusribid seespoolt ja tagaluugil vähemalt alumine osa seespoolt. Ja akende tihendite alla mingit läbipaistvat (vahapõhine) ainet pritsida.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#10

K Aug 01, 2007 17:31

Algselt postitas: AndrusFJR
Mind huvitab sama teema klassiku vaatenurgast.
Minu auto on pärit texasest ja praktiliselt roostet ei ole, samuti ei kavatse sellega talvel liigelda. Kuid meie kliima on ikkagi tunduvalt niiskem kui seal texases, seega ehk on pointi pöörata tähelepanu ka korrosioonitõrjele.


Kindlasti tee sellele isendile roostetõrjet! Roosteta klassik on niigi haruldane asi, kahju kui seegi häviks :) Ning tõesti, meie kliimas roostetavad autod ka ilma soolata, küll mitte nii usinalt kui soolatud isendid aga ikkagi.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#11

T Aug 28, 2007 18:42

Kas olete rooste tõrje ära teinud? On mõni korralik tegija teada. Talv muudkui läheneb!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#12

T Aug 28, 2007 18:47

Algselt postitas: dreamer12
Kas olete rooste tõrje ära teinud? On mõni korralik tegija teada. Talv muudkui läheneb!


Aeg on Termakis kinni oktoobri algusesse. Sügise saabudes seal ilmselt aga ooteajad pikenevad kordades.
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#13

N Sept 13, 2007 15:57

Kuna kiire (mitte eriti põhjalik) otsing vastavat teemat ei tuvastanud (kui see siiski kuskil olemas on, siis adminnid, olge lahked need liitma) - siis selline küsimus, et kas lugupeetud foorumlased jagaks oma kogemusi töökodadest, kus tegeletakse roostetõrje ja värvitööga. Probleemiks on NG-de tüüpiline häda - uste alumised ääred ja rattakoopad. Artelli töökojas öeldi, et neile tuleb avariilisi autosid nii palju sisse ja tööd on nendega piisavalt, nii et ussitamise tõrjega enam keegi eriti tegeleda ei jõua/taha.
aRtic
Postitusi: 41
Liitunud: N Mai 26, 2005 19:07
Asukoht:
Auto:

#14

N Sept 13, 2007 18:10

oleks siis ka huvitatud foorumlaste kogemustest:beer:
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#15

R Sept 14, 2007 19:27

Olen siin ise neid asju aegamööda põhitöö kõrvalt saabifoorumlastel teinud, kuid ega enne järgmist kuud ette võtta küll ei luba.
Samas ei saa pakkuda ka mingit meeletult head värvikvaliteeti, tegemist ikkagi värviparandusega selljuhul tuleb masin üle poleerida.

kui asjaga kiiret pole siis võib rääkida sellel teemal privaadis.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

P Sept 16, 2007 14:02

Algselt postitas: aRtic
oleks siis ka huvitatud foorumlaste kogemustest:beer:

Termaki kõrval on üks firma,kes päris korralikult teeb.
kaurikk
Postitusi: 8
Liitunud: T Nov 28, 2006 12:21
Asukoht:
Auto:

#17

E Sept 24, 2007 16:58

Algselt postitas: Trionic
Termaki kõrval on üks firma,kes päris korralikult teeb.



Oskab keegi täpsustada, et mis kohaga tegu (mõni tel, koduleht vms)? Ei satu sinna kanti väga tihti.
Pereira
Postitusi: 136
Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001

#18

N Okt 04, 2007 14:14

Algselt postitas: Pereira
Aeg on Termakis kinni oktoobri algusesse. Sügise saabudes seal ilmselt aga ooteajad pikenevad kordades.


Oih, vaatan et teemad on leivad ühte kappi pannud. :beer:

Nüüd siis korrosioonitõrje Termakis tehtud (põhi, uksekarbid, tagumise luugi äär, ... ) ja jään roostet ootama. Loodetavasti mõne aasta jooksul negatiivselt kommenteerima ei pea.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

N Okt 04, 2007 20:01

Aga nagu eluaegsed roostetõrjujad rõhutavad: miski pole parem nõukaaegsest grafiitmäärdest,"movil`st" ja "kahurimäärdest. Kaht esimest saab ka praegu osta. Kahurimäärde olemus on mulle tänini suht hämar. Ei tea,mis möks see on,aga ta on ületamatu roostekaitseomadustega.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#20

N Okt 04, 2007 20:13

Toda kahurimääret on mul terve kastitäis, on üks selline ilgelt kõva määre leidsin endalt maalt aida alt paistab, et on toda kasutatud rohkem nagu vankri määrimiseks.

Aga uskuda võib, et ta hea on, läheb ju selliseks tahkeks ja jätab korraliku kaitsva kihi mis kuhugi ära ei valgu
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#21

N Okt 04, 2007 20:29

:freak::freak::freak: Kui suur kasti täis?? Oi plääd,kui tegemist kahurimäärdega,siis kas võiks äkki purgi täiega äri teha
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#22

N Okt 04, 2007 20:41

Egas ta nüüd nii suurkastitäis pole aga ma pean otsima mul peaks toda isegi tallinnas kodus olema
mingi kogus. Ei kujuta ettegi kuidas teda peale kanda on teine ju päris kõva enne kasutamist peaks vist üles soendama ja siis peale kandma usun, et paljudel kellel vanad talukohad on peaks aidaalustes seda leiduma.
Üldjuhul võib sellist kraami ka otsida sellisest kohast nagu patika täikalt (antiigikaupmees) Arvo Raasukese käest tal nagu kõike mis vana on
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#23

R Okt 05, 2007 14:53

Algselt postitas: vulkanus
Egas ta nüüd nii suurkastitäis pole aga ma pean otsima mul peaks toda isegi tallinnas kodus olema
mingi kogus.


Aga kui üles leiad, anna teada - ma pole seni seda taevanikiidetavat roostetõrjevahendit oma ihusilmaga näinud (või kui olen, siis pole teadnud, millega tegemist). Siis vähemast teaks mida otsida.
Muide, kas seda kasutatakse militaarsüsteemis ka tänapäeval või on see ainult sihuke ajalooline kraam?:freak:
täiendus: Nõukaaja lõpust pärinevas R. Metsiku "Autode korrosioon ja selle tõrje" lk 21 selgub kahurimäärdeks kutsutu tollane pärisnimi - plastne määre PVK (originaalis on tähed mõistagi kirillitsas).
Wikipeedia seletus asjale (Tehniline vaseliin ehk kahurimääre on valge või kollakas määre, mis saadakse parafiini, tseresiini või petrolaatumi sulatamisel naftaõlis. Tehnilist vaseliini kasutatakse enamasti kaitsemäärdena. Detaili kastmisel sulasse tehnilisse vaseliini moodustub selle pinnal püsiv määrdekiht, mis temperatuuril alla 30 °C kaitseb metalli korrosiooni eest 15...20 aastat.) on ilmselt ebatäpne - iga tehniline vaseliin ei pruugi veel kahurimääre olla - sõltuvalt koostises olevaist lisandeist on ilmselt roostetõrjevõime üsna erinev.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#24

R Okt 05, 2007 15:55

OT jätkuks:
Iga aasta Oktoobri esimesel pühapäeval (sel pühapäeval 05.10.07 ka) korraldab Unic-Moto tagadil restauraatorite päeva. Usun, et sealt võib isegi kahurimääret leida.
http://www.unic-moto.ee/yritused/tagadi.html

Põnev üritus on. Isegi neile, kel mingit konkreetset ostusoovi pole. Soovitan soojalt. Ohtlik on see üritus ka. Isegi kui vaatama lähed, võib juhtuda et mingi kolaga sealt tagasi tuled.

http://www.antiigiveeb.ee/index.php?pg=sisu&id=38&keel=est
Vasta