Kuna siin fooruimis on viimasel ajal jutte surnud kastidest nagu seeni peale vihma, siis on endal ka automaattonnise omanikuna olemise pisut kõhedaks võtnud. Sellest ka teema.
Järsku surnud kastide omanikud viitsivad siia oma kasti suremise lood kirja panna. Ehk õnnestub mingid seosed õlivahetuste, sõidustiili ja mille iganes vahel luua.
Kas olid kastiõli vahetanud? Mitu korda?
Kas kast suri kohe peale õlivahetust?
Kas kast sai enne valu (ntx kiirendusvõistlus) ka?
Kas mootorit on mingil moel järele aidatud (Hirsch, MBC jne) ning sellega kasti koormust tõstetud?
Mida veel kasti ajaloost tead?
Järsku annab selle teema abil mõne kasti surma ennetada.
Tonnise automaatkasti suremine
Enda vana-vana tonnise ('90 CD, 2.0FPT stock) kast kooles kunagi ca. pool aastat peale ostujärgset õlivahetust, l.s. 260KKM juures (oli vist tõene näit isegi), valu ei saanud, lahkus siit ilmast peale pikka maantetrippi täpselt kodumaja ette jõudes. Eelmisest ja ainsast omanikust oli teada, et see oli keegi 50a. doktor Miami'st ja tema sõidustiili kommenteerida ei oska, aga võib eeldada. Mis kastis laiali läks täpselt ei tea, aga väidetavalt oli asi lootusetu ja tegin swap'i manuaali peale.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tonnise kastist jutt:
Kast on peale pumba vahetust jätkuvalt üsna hea. Aju peaks läbi pesema ja võibolla mõne vedru välja vahetama. Vahetus 3->4 käik toimub kõrgematel pööretel ainult suure koormuse puhul, muidu vahetatakse alati nagu oleks väike koormus (aga õigel ajal).
Kohe peale ostmist (läbisõit ca 200000km) undas midagi. Hääl sõltus mootori pööretest, mitte kiirusest või koormusest. Kasti õlipump oli süüdlane. Kast vahetas käike süsteemitult (kui üldse vahetas, sest survet ju ei olnud), rapsis, lõhkus jne. Vahetatud sai ainult pump. Igaks juhuks lammutas turbojumal turbiini ka laiali aga see oli korras. Õlivahetust sai tehtud seejärel oma 4 või 5 (või oli veelgi rohkem) korda. Iga õlivahetus muutis käitumist väga palju paremaks.
Mingit fataalsemat surma saab ennustada ka filtri korgis oleva magneti järgi. Kui korgipealne meenutab vanaraualadu, siis pole päästa enam midagi.
Olen jätkuvalt kindel et tonnise ZF on pommikindel. Seda isegi vaatamata ülikeerulisele aju ehitusele. Aga kõik mis liigub, see ka kulub. Eriti käib see traditsioonilise 160000km sõitnud autode kohta.
EDIT:
Siin on suurepärased kasti puudutavad illustratsioonid.
http://erikssonindustries.com/ZF_items/ ... 8qsaab.htm
Minu kastil oli surnud detail 19.010
Kast on peale pumba vahetust jätkuvalt üsna hea. Aju peaks läbi pesema ja võibolla mõne vedru välja vahetama. Vahetus 3->4 käik toimub kõrgematel pööretel ainult suure koormuse puhul, muidu vahetatakse alati nagu oleks väike koormus (aga õigel ajal).
Kohe peale ostmist (läbisõit ca 200000km) undas midagi. Hääl sõltus mootori pööretest, mitte kiirusest või koormusest. Kasti õlipump oli süüdlane. Kast vahetas käike süsteemitult (kui üldse vahetas, sest survet ju ei olnud), rapsis, lõhkus jne. Vahetatud sai ainult pump. Igaks juhuks lammutas turbojumal turbiini ka laiali aga see oli korras. Õlivahetust sai tehtud seejärel oma 4 või 5 (või oli veelgi rohkem) korda. Iga õlivahetus muutis käitumist väga palju paremaks.
Mingit fataalsemat surma saab ennustada ka filtri korgis oleva magneti järgi. Kui korgipealne meenutab vanaraualadu, siis pole päästa enam midagi.
Olen jätkuvalt kindel et tonnise ZF on pommikindel. Seda isegi vaatamata ülikeerulisele aju ehitusele. Aga kõik mis liigub, see ka kulub. Eriti käib see traditsioonilise 160000km sõitnud autode kohta.
EDIT:
Siin on suurepärased kasti puudutavad illustratsioonid.
http://erikssonindustries.com/ZF_items/ ... 8qsaab.htm
Minu kastil oli surnud detail 19.010
Viimase aasta jooksul on kasti õli vahetatud lausa kaks korda.
Viimati siis sel kevadel. Esimesel õlivahetusel selgus et filtri juures olev magnet oli puudu!!! Pärast järgmist õlivahetust poole aasta pärast oli midagi sinna magnetile korjanud aga üsna minimaalselt.
Eks mõnel kiirendusel ole seda kasti piinatud kah. Samas üks korralik möödasõit piinab seda samamoodi. Ära lagunes igaljuhul täiesti rahulikul sõidul. Hoolimata bleederist, mootorivõimsus ilmselt tehasepoolt lubatust üle ei küüni. (Vt nt. TGB vs Cyber tulemusi miilil ja kilomeetril)
Kast vilistas esimese ja teise käiguga juba siis kui auto ostsin, seega suur üllatus ei olnud et lõpuks laiali läks. Eriti vilistas külmalt, soenedes kadus ära. Viimasel ajal vilistas juba soojalt ka. Õli tase normis ja õli ilus läbipaistev!!!
Viimati siis sel kevadel. Esimesel õlivahetusel selgus et filtri juures olev magnet oli puudu!!! Pärast järgmist õlivahetust poole aasta pärast oli midagi sinna magnetile korjanud aga üsna minimaalselt.
Eks mõnel kiirendusel ole seda kasti piinatud kah. Samas üks korralik möödasõit piinab seda samamoodi. Ära lagunes igaljuhul täiesti rahulikul sõidul. Hoolimata bleederist, mootorivõimsus ilmselt tehasepoolt lubatust üle ei küüni. (Vt nt. TGB vs Cyber tulemusi miilil ja kilomeetril)
Kast vilistas esimese ja teise käiguga juba siis kui auto ostsin, seega suur üllatus ei olnud et lõpuks laiali läks. Eriti vilistas külmalt, soenedes kadus ära. Viimasel ajal vilistas juba soojalt ka. Õli tase normis ja õli ilus läbipaistev!!!
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Minu auto kast (Qdwini kadunukese alt pärit) vilistab ka, eriti kõvasti hommikul esimese liikuma hakkamise juures. Minu isiklik teooria on, et vilistab kas differ vms mehaaniline asi, sest vile sõltub koormusest, aga mitte seesolevast käigust. Kui gaasi lahti lasen, siis vile vaikib, kui vajutan, siis hakkab jälle. Qdwini kõrv väitis, et õlipump vilistab hoopis teistmoodi. Vahetab aga ideaalselt, ei mingeid robakaid ega suuri jõnkse. Õlitase normis ja õli värv kah. Sellegipoolest vahetan ilmselt õli, kui järgmine kord õlide vahetuseks läheb. Kasvõi selle pärast, et enne mu auto all jõudmist seisis see kast ikka jupp aega. Parem karta, kui kahetseda.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kusjuures sellist häält oma kunagise autoga sõites küll ei täheldanud. Saigi tõestatud et ka seismine hävitab autot.Algselt postitas: Cyber
Qdwini kõrv väitis, et õlipump vilistab hoopis teistmoodi.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Will alles hiljuti vahetas kasti. Ja neid on siin veelgi, kel see kast trikke teeb.Algselt postitas: nampat
Miskipärast tundub, et surevad just tonniste automaatkastid...või on kellelgi ka mõni lugu näiteks 9-5 kasti suremisest?
Algselt postitas: nampat
Miskipärast tundub, et surevad just tonniste automaatkastid...või on kellelgi ka mõni lugu näiteks 9-5 kasti suremisest?
Vaata seda teemat näiteks. Nii siin, kui auto24 foorumis on räägitud, et 2002 facelifti-järgne 5-käiguline automaat on nõrguke. Esimese põlvkonna 4-käigulise kohta ei oska midagi head-halba öelda.
Ups, sorry, tegemist tonnise teemaga siiski

"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
9-5 kastid on tonnise kõrval väga pirtsakad (solenoiditeema...). Ja ei läinud need 2003a. järgsed kastid ka nii palju paremaks kui oleks võinud. Tonnise puhul, mulle tundub et lagunevad just need klassikalise "väikse" 160000km läbisõiduga kastid.
Surnud tonnise kaste ma oma saabirem.praktika jooksul(12.a.) kohanud täpselt 8 tk. 9-5/9-3/NG omi viimase 3 aastaga tunduvalt üle 20.Algselt postitas: nampat
Miskipärast tundub, et surevad just tonniste automaatkastid...või on kellelgi ka mõni lugu näiteks 9-5 kasti suremisest?
ZF teeb häid kaste.
Aisin-Warner teeb ka häid kaste,aga need lagunevad kiiresti ära.
80-90% tonnise kastide hädadest on lihtsalt parandatavad ja tihti
ilma kasti eraldamata autost( VT pea 600 000km. sõitnud kast on saanud 3 remonti,millest kalleim oli alla 1000 eegu veidi,aga kasti pole kordagi pulkadeks võetud).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Õlivahetus toimus auto ostmisel (kevad 2007). Kuna kuskilt otsatihendi vahelt ajas õli välja, siis sai paari tuhande km pealt juurde valatud. Juhuslikult sattusin ühte kolmest Tallinna saabiteenindusest, (polnud VM ega Troost) kus kolmandal katsel leiti, et ikka täpselt ei saa aru ja midagi ei tehtud. (See on pikk lugu, aga kisub OT-ks ära). Kaks päeva hiljem Troosti jõudes oli kickdowni trossi murdunud kinnituse vahelt õli väljas ja oluline kogus kasti metallosi sadestunud kasti põhja. R.I.P.
Vana kast oli 160000:bs: km sõitnud, haises (ega ma enne teadnud, et see kastist tuleb), vahetas käiku natuke kõrgematel pööretel kui uus ja kulutas maanteel 2l/100 rohkem kütet.
Vana kast oli 160000:bs: km sõitnud, haises (ega ma enne teadnud, et see kastist tuleb), vahetas käiku natuke kõrgematel pööretel kui uus ja kulutas maanteel 2l/100 rohkem kütet.
`Petsraibe kast polnud ainus sellise veaga.Millegipärast suhtutakse väga lõdvalt kick-down trossi täppisreguleerimisse. Aga kogu kasti õlirõhkude balanss sõltub just sellest.Ülioluline on juba "TV(throttle-valve)" rõhk ,tühikäigul. Kui tross on liiga lõdva,või -pingul,"küpsetatakse" mingeid siduripakette,millele järgneb metalli freesimine.
Levinud häda on trossi kastisisendi O-rõnga väsimine,sealt hakkab lekkima õli. 2 eeku maksva kummirõnga vahetus eeldab trossi mahavõttu,mis omakorda eeldab "aju" laialivõtmist(igamees seda kokku paraku ei saa),see omakorda ei eelda kasti mahavõttu.
Siis tehakse igasugust voodood selle lekkega ja murtakse trossi kõri pooleks(ise ta puruneda ei saa,mitte kuidagi kohe).Siis määritakse savi ja silikooni ja kunde arvab et ongi hea. Paraku ei ole:o
Levinud häda on trossi kastisisendi O-rõnga väsimine,sealt hakkab lekkima õli. 2 eeku maksva kummirõnga vahetus eeldab trossi mahavõttu,mis omakorda eeldab "aju" laialivõtmist(igamees seda kokku paraku ei saa),see omakorda ei eelda kasti mahavõttu.
Siis tehakse igasugust voodood selle lekkega ja murtakse trossi kõri pooleks(ise ta puruneda ei saa,mitte kuidagi kohe).Siis määritakse savi ja silikooni ja kunde arvab et ongi hea. Paraku ei ole:o
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul mõlemal 2.0 turbotonnisel automaatkastid.
Mis on silma jäänud, on ühel masinal selline plörin peaaegu alati enne käigu alla vahetust
(vist kickdown tross lõdva)
Teisel jällegi tagurpidi käik ühendub peale sisselülimist ca 8 sekundi pärast.
Samas kasti õli on vahetatud ja tulemus ei paranenud. (tahab vist ajupesu?)
Aga muidu toimivad nagu inglid teised!
Mis on silma jäänud, on ühel masinal selline plörin peaaegu alati enne käigu alla vahetust
(vist kickdown tross lõdva)
Teisel jällegi tagurpidi käik ühendub peale sisselülimist ca 8 sekundi pärast.
Samas kasti õli on vahetatud ja tulemus ei paranenud. (tahab vist ajupesu?)
Aga muidu toimivad nagu inglid teised!

Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Ei oskagi paremini seda häält kirjeldada. Kuid tundub viitavat mootorile. Siis kui pöörded madalaks lähevad ning tarvis veidi jalaga gaasi anda, et veidi kiirendada, siis loomulik kulg on käigu alla vahetus. Mul aga teeks enne seda käiguvahetust nagu mootor miskit häält. Kui korralikult kiirendada, siis sellist häält ei käi (või ei jõua käia, enne rabatakse käik alla).
Ehk kui ilusamate ilmadega masin jälle sõitma nüüd hakkab, siis jälle testima ja diagnostikasse (loodetavasti pole kast koolemas)
Ehk kui ilusamate ilmadega masin jälle sõitma nüüd hakkab, siis jälle testima ja diagnostikasse (loodetavasti pole kast koolemas)
Algselt postitas: olaviv
Jääb veidi segaseks, et misasi on "plörin"?
Viide lülitumisel võib ka mõne ajus oleva tihendi viga olla. Kahjuks ei tea täpselt, mis sümptomid neil on.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kui hääl mootorist, siis on ehk hoopis summuti katki?
2.3T masinaga oli mul selline kogemus, et ühtlasel kiirusel sõites ei saanud aru, et summuti lekib aga nii kui gaasi andsin tuli seljatagant mehist mörinat. Katki oli toru keskmise ja tagumise püti vahel.
2.3T masinaga oli mul selline kogemus, et ühtlasel kiirusel sõites ei saanud aru, et summuti lekib aga nii kui gaasi andsin tuli seljatagant mehist mörinat. Katki oli toru keskmise ja tagumise püti vahel.
Minu automaadiga tonnine teeb täpselt sama nalja, et väga madalatel pööretel kergelt gaasi andes "poriseb" kuniks pöörded jõuavad natuke kasvada või rohkem gaasi andes käik alla vahetatakse.Algselt postitas: jack
Ei oskagi paremini seda häält kirjeldada. Kuid tundub viitavat mootorile. Siis kui pöörded madalaks lähevad ning tarvis veidi jalaga gaasi anda, et veidi kiirendada, siis loomulik kulg on käigu alla vahetus. Mul aga teeks enne seda käiguvahetust nagu mootor miskit häält. Kui korralikult kiirendada, siis sellist häält ei käi (või ei jõua käia, enne rabatakse käik alla).
Milles iva seda ma ei tea, aga ta on mul seda juba aastaid muutumatuna nii teinud, siis pole viitsinud eriti otsida ka.
Minul jällegi (värske tonnise omanikuna 95a 2.3 lpt) homme atm õlivahetus plaanis - ostsin almelost scantechi filtri ka (pigem sõela). Hetkel ei tea atm-i eelnevast õlivahetusest mitte miskit, kuigi õli iseenesest puhas ja ilma haisuta.. Auto LS 387+ tkm (sissesõidetud äsja
).
Hetkel päris suur jõnks käigu vahetusel, kuigi vahetab enamvähem korrapäraselt. Ostes oli puudu atm õlivarda plast ots.
Siit ka küsimus, et kui see on kuskil kastis, kas see võib lõhkuda ka midagi ? Ning kas peaks ajupesu tegema miskit moodi ?
Homme ehk olen targem ja oskan öelda kas magneti peal emex´i kaupa ka on , loodame et mitte.
ps samas mul ple enne atm kastiga autot olnud, äkki see jõnks täiesti normaalne ...
Peace,
L

Hetkel päris suur jõnks käigu vahetusel, kuigi vahetab enamvähem korrapäraselt. Ostes oli puudu atm õlivarda plast ots.
Siit ka küsimus, et kui see on kuskil kastis, kas see võib lõhkuda ka midagi ? Ning kas peaks ajupesu tegema miskit moodi ?
Homme ehk olen targem ja oskan öelda kas magneti peal emex´i kaupa ka on , loodame et mitte.
ps samas mul ple enne atm kastiga autot olnud, äkki see jõnks täiesti normaalne ...

Peace,
L
Kui filter välja võtta,õnnestub tihtipeale see varda otsik kätte saada.Ei mäleta,et kellegil varda pärast kast laiali oleks läinud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ka minul sama kogemus - murdunud otsik oli filtris. Selle mõte ongi see, et tahked osised õlisüsteemi ringlema ei pääseks.
Väike jõnks käiguvahetusel on normaalne, tugev mitte. Kas jõnksutab iga käiguvahetuse juures või kindlad käigud?
Väike jõnks käiguvahetusel on normaalne, tugev mitte. Kas jõnksutab iga käiguvahetuse juures või kindlad käigud?